handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att välja kosttillskott


hermanicus
2009-09-21, 09:27
Hej!

Jag skulle vilja ha hjälp med att välja ut lite kosttillskott till min träning.

Jag har tränat i ca 2 månader nu utan tillskott.
Mitt träningsupplägg är att jag tränar i två veckors intervall.

3 set med 10 rep

v.1
mån, axlar
ons, ben
fre, biceps

v. 2
mån, rygg och mage
ons, triceps
fre, bröst

Då jag redan är lite överviktig, så vill jag undvika produkter som får mig att samla vatten.

Tack för hjälpen!

King Grub
2009-09-21, 09:34
Vad är det du vill att tillskotten skall göra, skall hjälpa till med?

kjell33
2009-09-21, 09:37
Finns två kosttillskott med dokumenterad effekt; kreatin och eaa.

hermanicus
2009-09-21, 09:44
Jag är ute efter prestationshöjning och ökad muskeltillväxt.

Tar gärna emot tips på produkter och schema på hur jag bör ta dom, för bästa effekt.

z_bumbi
2009-09-21, 09:52
Finns två kosttillskott med dokumenterad effekt; kreatin och eaa.

Plus en rad till om nu någon pga formuleringen tror att det bara finns de två som har dokumenterad effekt.

Yeahvlen
2009-09-21, 11:42
Jag är ute efter prestationshöjning och ökad muskeltillväxt.

Tar gärna emot tips på produkter och schema på hur jag bör ta dom, för bästa effekt.

Kreatin + vassletillskott borde stimulera dina "behov". Alternativt EAA. Men med ett sådant schema anser jag dessvärre att det rent ut sagt är onödigt.

944RS
2009-09-21, 11:55
Att du är lite överviktig gör inte att du kommer svälla upp massor bara för att använder kreatin.
Proteintillskott innehåller kcal så det kan ju göra ett energiöverskott ännu större och då kommer du eventuellt gå upp mer i vikt.

Prestationshöjning och muskelökning kommer du få i gymmet och inte genom att förvänta sig att en massa piller/pulver ska göra jobbet åt dig.

Tränar du bara 3set/muskelgrupp/vecka eller har jag misstolkat ditt första inlägg rejält?

johanar
2009-09-21, 16:46
3 set/muskelgrupp/varannan vecka får jag det till, fast han kanske menar att han kör flera axelövningar på måndag v1 och då gör 3 set per övning.

Att ändra till att träna helkropp 2 dagar i veckan och kondition 1 dag skulle väl ge mycket mer resultat än något lagligt kosttillskott? :)