handdator

Visa fullständig version : STK- nybörjarträning


Scorpionida
2009-09-20, 22:45
Funderade på att det vore ju bra att lära sig lyfta på "riktigt", och inte endast då genom internetforum och diverse YT-klipp hur bra de än må vara.

Är nybörjarträningen på STK nåt för mig som både är gammal och lyfter pappersvikter, men som ändå vill lära mig att lyfta korrekt så att jag utvecklas på ett bra sätt på längre sikt än bara beach -10? Någon som har erfarenhet?

EkarN
2009-09-20, 23:49
Jag har inte vart där själv. Men säger ja direkt, där finns floder av kunskap.

mini
2009-09-21, 06:19
Jag är ju jävig i frågan och har bara erfarenhet av att vara en av initiativtagarna till nybörjarträningarna, men vi har åtminstone tre här på brädan som kommit till oss via den träningen och som blivit kvar. Åldern på dem spänner mellan ungdom (18) och (snart) veteran (kring 40.) Jag hoppas att någon av dem berättar vad de tycker.

Jag tycker dock att du kommer ner och provar.

Börje H
2009-09-21, 06:32
Är nybörjarträningen på STK nåt för mig som både är gammal och lyfter pappersvikter, men som ändå vill lära mig att lyfta korrekt så att jag utvecklas på ett bra sätt på längre sikt än bara beach -10? Någon som har erfarenhet?

Att lära sig lyfta tekniskt korrekt är alltid positivt. Att dessutom träffa människor som ger fullständigt faan i vilken beachsäsong som helst är uppfriskande. Man lyfter för att bli bättre och ha roligt. Fjärran från flackande blickar och narcissism.

slitenhet
2009-09-21, 07:12
Jag tränar på STK och kom dit via nybörjarträningen. Massor av kunskap och grym stämning.

Alone_in_the_dark
2009-09-21, 07:46
Vet inte om jag är kvalificerad :D Men 39 going 40 och lyfter pappersvikter på STK och jag känner mig välkommen varje gång jag kommer ner.:thumbup:
Så det är bara att komma ner.

Scorpionida
2009-09-21, 09:40
Ok schysst! Får kolla läget med STK direkt då!

jwzrd
2009-09-21, 09:53
Välkommen!

Morty
2009-09-21, 11:28
Jag skulle tycka att det vore jätteroligt att få lite kritik i mina lyft... Tror dessutom att det skulle kunna göra gott, framför allt i böjen! Ska man dra iväg ett mail eller är det bara att knacka på dörren? :P

Nitrometan
2009-09-21, 11:46
Jag skulle tycka att det vore jätteroligt att få lite kritik i mina lyft... Tror dessutom att det skulle kunna göra gott, framför allt i böjen! Ska man dra iväg ett mail eller är det bara att knacka på dörren? :P
Måndagar 19-20:30 säger de i denna tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122519

Antar att det bara är att drälla in då.

LillSkalman
2009-09-21, 11:48
Hihi jag kom in till STK med planer om att styra upp min teknik i Böj, bänk och framföärallt mark. Vill ju lära sig att lyfta rätt i de stora tunga övningarna. Däremot så fastnade jag ganska fort för den grymma stämningen och kravlösa omgivningen på STK.
Bra motivation och bra vägledning i träningen kommer gratis, spöar alla gym jag vart på :D

Sen kanske bara jag är lättlurad men jag har hittat rätt iaf :)

Nitrometan
2009-09-21, 11:49
Länk till en hemsida (http://www.sundbybergstk.se/) för STK (http://www.sundbybergstk.se/) också.

userfriendly
2009-09-22, 18:56
Jag måste ta mig dit igen! Det blir bara inte av...
Kommer antagligen känna mig som en fet fitnessfjolla men det har man ju känt sig som förut :)