handdator

Visa fullständig version : Rädd för hudbristnmingar och löst skinn.


hejPaDig
2009-09-19, 13:53
God dag.

Jag har förr varit överviktig och legat på 21 % bf och ligger nu på 17 %. Jag vill ner till 12 % men är rädd för att jag kanske skulle få hudbristningar eller löst hängande skinn. Jag vet att detta varierar från person till person(och att vissa inte ens ka få det) men jag har ingen aning om hur jag ska göra för jag vill verkligen inte få det.

Anledning till att jag vill deffa ner till 12% är för att jag hört att man bygger bäst vid låg bf.

Tack på förhand

Ola

edit. Jag har läst "alla" trådar på kolo om det men jag hittar inte riktigt det svaret jag är ute efter.

Agoge
2009-09-19, 14:00
Man bygger lika bra oavsett BF, det handlar bara om vila, kost, träning och gener. Du bygger självklart bäst på kaloriöverskott, men det går även på balans enligt de flesta källorna.

21% BF är inte spec mycket, finns folk som haft mycket högre och klarat sig utan massa hängande skin, och när det gäller bristningarna kommer de väll oftast när man går upp i vikt, inte ned? Mina kom iaf när jag var fetare. Det är också lättare att få hängande skin när man är äldre har jag hört någonstans, ingen aning om det stämmer men..

Det är bara att köra på! Bristningar är ändå bara "krigsskador" från gymmet :)

dojjan
2009-09-19, 14:26
Man bygger lika bra oavsett BF, det handlar bara om vila, kost, träning och gener.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3860278&postcount=5