handdator

Visa fullständig version : Deff/Diet utöver det vanliga


Diorhomme
2009-09-18, 23:00
Hej!

Jag inser att min fråga kommer att skilja sig ganska mycket från de frågor som ni här på forumet vanligtvis brukar ställa eftersom att mitt mål skiljer sig något från "normen" eller vad man nu ska säga men eftersom att detta är ett forum för dem som tränar så anser jag att alla mål är lika värda ;)

Nu till frågan:

Jag har tränat lite smått i kanske 6 månader och mitt mål är att se ut som dom modeller som har arbetat för bland annat Dior Homme och nu mera Gucci (inga fördommar, jag vet att jag är en mode tönt :P) och det känns som att jag är på väg i rätt riktning. Jag bifogar här nedan ett par bilder som summerar bra vad mitt mål är. Jag vore hemskt tacksam för råd/rön om hur ni anser att jag skall gå till väga för att uppnå detta!

Bilder:

http://www.flickr.com/photos/synxinc/196819191/in/set-72157594209797115/

http://www.flickr.com/photos/synxinc/196819196/in/set-72157594209797115/

Syftar på killen med långt hår:

http://pursuitist.com/wp-content/uploads/Gucci-Fall-Winter-2009-
Campaign11.jpg

http://lh6.ggpht.com/_2iN-0aTi7sE/SoME1HYy15I/AAAAAAAAARU/SHk_23Ih2nk/G6.jpg

Värt att tilläga är väll att jag är 184 CM lång samt väger 56 Kilogram. Detta gör att mitt BMR enligt Harris Benedict ekvationen blir ca 1633 Kcal och om jag då tar det x 1,2 (studerar musikproduktion så jag har en slö vardag) så hamnar jag på ca 1959 Kcal. Jag kör lugn jogging på morgonen (under 65% maxpuls) då jag bränner ca 300 Kcal enligt löpbandet på gymmet samt ett liknande pass på eftermidagen då jag bränner ca 350 Kcal. Tränar även lite styrka mellan 4-6 dagar i veckan. Jag brukar försöka äta så att jag hamnar någonstans mellan 1650 - 1950 Kcal per dag. Är detta rimligt eller bör jag äta mer eller mindre/träna mer mindre?

Tack på förhand!

TehSaxo
2009-09-18, 23:05
56kg på 184cm? Jag hänger inte med nu, ska du upp eller ner i vikt? :S
En bild på dig själv hjälper ganska mycket. =P

Marcüs
2009-09-18, 23:08
Hej!

Värt att tilläga är väll att jag är 184 CM lång samt väger 56 Kilogram.

Tack på förhand!

Och du är säker på att du inte har en ätstörning?

Diorhomme
2009-09-18, 23:14
Allvarligt talat så tror jag nog att det jag vill åstadkomma är lite mer muskler + liiiiite mindre fett, har fortfarande en liten fett gnutta kvar runt magen som skymmer dom sista två magrutorna.

Nej inga ätstörningar här. Äter frukost (Ägg, havregrynsgröt), Lunch (t.ex Sushi, rökt lax med kokt potatis, Chili sin carne), Middag (t.ex Pasta med kräftor/krabba/hummer/lax, risotto eller dylikt) samt någon liten kvälls macka med keso innan sängen. Knappast ätstörnings kost enligt mig.

johanhej
2009-09-18, 23:19
Bulka för i satan skulle jag säga. Är du modenörd så vore det minst sagt bättre att lägga på sig ~15-20 kilo för att kunna köpa kläder med vettig passform.

Dessa ord kommer från en modenörd.

Diorhomme
2009-09-18, 23:23
Jag brukar dock inte ha några problem att hitta kläder som passar bra :S Karl Lagerfeld, Dior Homme, Gucci, Rick Owens med flera gör ju sina kläder i ganska små storlekar, typ 27-28 jeans samt XS på tröjor och dylikt.

Tiga
2009-09-19, 14:55
Jag brukar dock inte ha några problem att hitta kläder som passar bra :S Karl Lagerfeld, Dior Homme, Gucci, Rick Owens med flera gör ju sina kläder i ganska små storlekar, typ 27-28 jeans samt XS på tröjor och dylikt.

Känns som dessa bara gör kläder för smala personer. Lagerfeld vill ju dessutom inte att feta människor ska bära hans kläder=)

Fredrik_S
2009-09-19, 19:29
Glöm inte att alla modelbilder, ALLA är photoshopretusherad på ett eller annat sätt. Vill dom att armen ska vara några milimeter smalar är det bara att dra in det.

böj dig bakåt och svanka lika mycket som killen på första bildet och det du ser som fett på magen kommer försvinna.

TehSaxo
2009-09-19, 21:11
Glöm inte att alla modelbilder, ALLA är photoshopretusherad på ett eller annat sätt. Vill dom att armen ska vara några milimeter smalar är det bara att dra in det.

böj dig bakåt och svanka lika mycket som killen på första bildet och det du ser som fett på magen kommer försvinna.

Så sant. =P

Blomstrande
2009-09-19, 21:28
Glöm inte att alla modelbilder, ALLA är photoshopretusherad på ett eller annat sätt. Vill dom att armen ska vara några milimeter smalar är det bara att dra in det.

böj dig bakåt och svanka lika mycket som killen på första bildet och det du ser som fett på magen kommer försvinna.

Exakt! Jag har trot eller ej modellat en del i mitt tidigare liv haha och det är enormt vad de kan göra med en... Jag var dock ingen modell, utan fick vara med i olika reportage av andra skäl. (är kort och inte supersmal)

Men det är som sagt en kombination av:

rätt fotograf
rätt ljussättning
fantastisk kamera
rätt stylist och makeupartist
rätt kläder (oftast omsydda, in-nålade osv för att passa perfekt)
rätt retuschering
osv osv


Ett modereportage är en enorm produktion på den nivån som Dior och andra modehus jobbar. Trots att jag bara tog foton för svenska tidningar såg jag ut som värsta snyggingen jämfört med vad jag såg i spegeln. Det är inte klokt vad man kan göra!

Du är ju redan rå-smal med bara 56 kg till din längd som man...jag kan inte ens föreställa mig hur smal du är. Du ska inte ens tänka på att gå ner i vikt, det är bara äta som gäller. Jag skulle även skippa konditionsträningen om jag var du och satsa på styrketräning.

Många modeller är naturligt smala och långa och behöver oftast inte ta i så mycket för att hålla formen, eftersom de ofta är väldigt unga också. Man kan liksom inte jämföra sig med dem om man inte har samma kroppstyp av naturen.

vicarious
2009-09-19, 22:58
Svårt att ge kritik utan att få se en bild på dig.

SeTi
2009-09-20, 20:44
Alltså, du postar för att du vill gå ner i fett? Hur hamnade du på 56 kg? Har du alltid varit pinnsmal?
Låter som du är en overachiever som tränar styrka 4-6 dagar i veckan och PÅ det två pass löpning per dag? Kliv tillbaka, fokusera på gymmet skulle jag säga, träna upp dina svagheter och tänk symmetriskt. Ät mer protein runt träning och jämför om möjligt inte med photoshoppade bilder på klenisar ;)

Anton Fräs
2009-09-20, 21:31
Du ska ivarjefall inte gå ner i vikt. Du är redan nu underviktig.

Ward
2009-09-20, 22:02
Ett litet tips. Vill du ha en bra hållning, träna chins bla.

Commando1980
2009-09-20, 22:18
Hej!

Jag inser att min fråga kommer att skilja sig ganska mycket från de frågor som ni här på forumet vanligtvis brukar ställa eftersom att mitt mål skiljer sig något från "normen" eller vad man nu ska säga men eftersom att detta är ett forum för dem som tränar så anser jag att alla mål är lika värda ;)

Nu till frågan:

Jag har tränat lite smått i kanske 6 månader och mitt mål är att se ut som dom modeller som har arbetat för bland annat Dior Homme och nu mera Gucci (inga fördommar, jag vet att jag är en mode tönt :P) och det känns som att jag är på väg i rätt riktning. Jag bifogar här nedan ett par bilder som summerar bra vad mitt mål är. Jag vore hemskt tacksam för råd/rön om hur ni anser att jag skall gå till väga för att uppnå detta!

Bilder:

http://www.flickr.com/photos/synxinc/196819191/in/set-72157594209797115/

http://www.flickr.com/photos/synxinc/196819196/in/set-72157594209797115/

Syftar på killen med långt hår:

http://pursuitist.com/wp-content/uploads/Gucci-Fall-Winter-2009-
Campaign11.jpg

http://lh6.ggpht.com/_2iN-0aTi7sE/SoME1HYy15I/AAAAAAAAARU/SHk_23Ih2nk/G6.jpg

Värt att tilläga är väll att jag är 184 CM lång samt väger 56 Kilogram. Detta gör att mitt BMR enligt Harris Benedict ekvationen blir ca 1633 Kcal och om jag då tar det x 1,2 (studerar musikproduktion så jag har en slö vardag) så hamnar jag på ca 1959 Kcal. Jag kör lugn jogging på morgonen (under 65% maxpuls) då jag bränner ca 300 Kcal enligt löpbandet på gymmet samt ett liknande pass på eftermidagen då jag bränner ca 350 Kcal. Tränar även lite styrka mellan 4-6 dagar i veckan. Jag brukar försöka äta så att jag hamnar någonstans mellan 1650 - 1950 Kcal per dag. Är detta rimligt eller bör jag äta mer eller mindre/träna mer mindre?

Tack på förhand!

du ska absolut inte gå ner mer i vikt.