handdator

Visa fullständig version : Smärta i örat p.g.a träning..


Pqman
2009-09-17, 21:28
Har upplevt det här flera gånger nu att jag efter ett set får en stark smärta i örat när jag biter ihop käkarna.

Som att någon nerv kommit i kläm. Kan bero på att jag omedvetet biter ihop käkarna väldigt hårt.

Detta kan uppkomma vid både uppvärmningssetten och tung träning. Har aldrig behövt avbryta ett pass då det räcker med ett par minuters vila innan det försvinner. :)

Arnoldski
2009-09-18, 06:11
Hmm -jag tror att jag känner igen det där faktiskt!

Jag trodde jag gick med någon förkylning eller infektion som aldrig gav med sig och pallrade till sist iväg mig till en läkare. Han konstaterade att det egentligen inte alls var i örat det gjorde ont (fast det kändes så) utan att det var i nackmuskler som sträcker sig uppåt och fäster precis i "gropen" bakom/under örat. Det i sin tur berodde på att jag gnisslade tänder på natten, enligt läkaren. Jag hostade upp nån perverst hög summa för en bettskena och vips mådde öronen bra, även under marklyftsträning.

Kan ju inte veta säkert att du har samma pryl, men det var det första jag tänkte på när jag läste ditt inlägg i alla fall...