handdator

Visa fullständig version : Protein och kreatin fråga


BrutalAttack
2009-09-16, 19:15
Hallå

Nu är det så att jag har tränat ett litet tag (ca 6 veckor) och jag hade tänkt att börja äta Kreatin och protein.

Så jag har tittat på följande protein: Triple Protein från WNT.

Och Kreatin : Creafusion Massacra från *****. Det är ett såkallat "pre-workout" Kreatin som man ska dricka ca 30 minuter innan träning om jag har inte missförståt det.
Sen läste jag även att man skulle dricka rent kreatin dom dagarna man inte tränar istället för Massacra.

så där valde jag: Creatine Powder från WNT


Så nu skulle jag vilja ha lite kommentarer om hur detta ser ut.
Har jag missat något?
Är ni några tips?
Är det bra produkter?
Går dom blanda?
Ja ge mig lite feedback! :)

Sverker
2009-09-16, 19:19
Stoppa burkarna i skåpet och plocka fram dem efter påsk.
Du kommer att ha en underbar styrkeutveckling de närmasta månaderna. Behövs inget kreatin nu.

BrutalAttack
2009-09-16, 19:33
Okej, tack för ett riktigt snabbt svar.
Men proteinet då tycker du att jag ska vänta med det med?
räcker det med att jag sköter min kost?

WorkOutBuddy
2009-09-16, 20:13
Ska du ta det kring träningen så funkar det utmärkt. Om du nu ska ta det som mellanmål så funkar vanlig mat lika bra. Det går alltid att dricka en protein drink om du nu inte har fått i dig tillräckligt med protein från maten.

Jag tycker kreatin funkar också att köra på om du vill, men som sagt så behövs det inte. Brukar nog ta ett tag innan du känner att du behöver lite mer tryck i gymmet. Du kommer öka väldigt snabbt i början :thumbup:

sweaberg
2009-09-20, 17:32
beror på hur ofta och hårt du kör, även om du bara kört 6veckor och kommer jävligt långt utan tillskott så lovar jag att kreatin kommer hjälpa till om du kör ofta. kör du bara 1-3 gånger i veckan behöver du inget tillskott, utom kanske protein då. eftersom kroppen har mer tid att återhämta sig på isf.

944RS
2009-09-20, 19:08
beror på hur ofta och hårt du kör, även om du bara kört 6veckor och kommer jävligt långt utan tillskott så lovar jag att kreatin kommer hjälpa till om du kör ofta. kör du bara 1-3 gånger i veckan behöver du inget tillskott, utom kanske protein då. eftersom kroppen har mer tid att återhämta sig på isf.

Lite taskigt att du LOVAR att kreatinet kommer hjälpa. Alla får inte den positiva effekten som det står på burken*rolleyes*

Man måste inte äta mer kosttillskott för att man tränar 8ggr/veckan än när man bara tränar 2.

Mr.Sjöborg
2009-09-20, 19:10
beror på hur ofta och hårt du kör, även om du bara kört 6veckor och kommer jävligt långt utan tillskott så lovar jag att kreatin kommer hjälpa till om du kör ofta. kör du bara 1-3 gånger i veckan behöver du inget tillskott, utom kanske protein då. eftersom kroppen har mer tid att återhämta sig på isf.

Kreatin hjälper inte heller kroppen att återhämta sig.

TS: skulle föreslå att vänta med kreatin och istället kan använda det för att kommer ur svacka/platå?

Ser dock inge fel med att köra det nu heller

sweaberg
2009-09-20, 20:08
Lite taskigt att du LOVAR att kreatinet kommer hjälpa. Alla får inte den positiva effekten som det står på burken*rolleyes*

Man måste inte äta mer kosttillskott för att man tränar 8ggr/veckan än när man bara tränar 2.

jag uteslöt non-responders tänkte att man förstod det menmen..... någon effekt ger det även om det inte är mirakelpulver,