handdator

Visa fullständig version : Axel fråga nr....?


Alone_in_the_dark
2009-09-15, 18:44
:D

Ok, detta är ingen skada än men det är mer en rehab fråga, i övningen hanteflyes (se denna http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html) och endast i hantelflyes i ytterläget (jag går inte lika djup som han i länken) så känns det som axeln "hoppar till" o det gör ohemult ont, men går lika fort över.
Jag misstänker att några muskler är inte så starka som de borde vara, men frågan är det rotatorcuffarna som behöver sig en omgång? Eller vilka övningar är som stärker musklerna i just den övningen? Jag känner inte av något i bänkpress eller i någon annan övning för den delen, och för mig är hantelflyes en stretchövning efter bänkpasset så jag skulle likväl skippa den. Jag kör endast på 11-13 kg.

Alone_in_the_dark
2009-09-18, 12:12
Bümp:D

Ok, nu tror jag hittat stället det knäpper till i och det är i området kring Acromion och va sjutton kan det var då???*rolleyes*

Martin Löwgren
2009-09-21, 14:58
Mest troligt är det det långa bicepssenan som hoppar ur fåran i överarmsbenet (sulcus intertubularis) vilket kan kännas obehagligt, ge smärta och vara mycket irriterande för övrig muskualtur.

65634

För att fastställa diagnosen kan man göra ett s.k Yergasons test.

Mvh

Alone_in_the_dark
2009-09-21, 15:07
Mest troligt är det det långa bicepssenan som hoppar ur fåran i överarmsbenet (sulcus intertubularis) vilket kan kännas obehagligt, ge smärta och vara mycket irriterande för övrig muskualtur.

65634

För att fastställa diagnosen kan man göra ett s.k Yergasons test.

Mvh

Tack för svaret Axon, ang testet är denna du menar?

HOoIqi-6FK8