handdator

Visa fullständig version : Basövningar 2-split schema fråga om biceps.


-snW-
2009-09-13, 20:13
1.85
70kg
19 år

Precis börjat träna.

Överkropp:

Bänkpress, militärpress, stångrodd, latsdrag, dips.

Underkropp:

Marklyft, Knäböj, vader, benpress, crunches.

Är det något behov att sätta in bicepsövningar som t.ex bicepscurl på överkropps-passet om man vill öka i biceps eller kommer det växa som en sub-produktion av ovanstående övningar? Om det behövs sättas in, på vilken dag? Eller bör jag ha det som en separat-dag då jag har hantlar hemma och inte behöver åka till gymmet den dagen.

Tacksam, om det är några frågor så ställ på.

Rockhard
2009-09-13, 20:17
Dra med armarna också i rodden och latsdraget istället för att försöka prickskjuta ryggen a-la byggarstilen. Borde ge biceps rätt mycket stryk.

-snW-
2009-09-13, 20:20
Dra med armarna också i rodden och latsdraget istället för att försöka prickskjuta ryggen a-la byggarstilen. Borde ge biceps rätt mycket stryk.

Tack för det snabba svaret, will do! Det var väl allt då, om inte någon annan har något att kommentera om eller något annat förslag :)!

Pjotor
2009-09-13, 20:26
Biceps ökar i styrka från såväl latsdrag som stångrodd, men jag tycker det är skönt att piska biceps med hantelcurl eller stångcurl. Har du hantlar hemma kan du lägga det på dagen efter överkropp, annars på överkroppsdagen.

Bra program för övrigt, helt i min smak med många sammansatta övningar. Det enda jag skulle ändra på är benpress, som jag tycker du kan ta bort så snart du börjar få in tekniken i knäböj. Men det är min personliga uppfattning, och jag är inget proffs.

Har du precis börjat träna så rekommenderar jag att du första månaden använder ganska lätta vikter och istället satsar på teknik och rutin. Först därefter kan du börja lägga på mer vikt och trötta ut dig ordentligt.

Kom också ihåg att äta mer än vad du tror att du behöver, särskilt eftersom du är rätt smal. Lassa på ordentliga portioner och var inte rädd för att äta fet mat ibland. Lycka till och kör hårt.