handdator

Visa fullständig version : Bra rpg till pc?


Lasse Kongo
2009-09-13, 18:33
Jag törstar efter bra rollspel, finns ju fan inga bra till konsol.

Jag älskar Fallout 2 och har försökt komma in i BG2, men jag gillar inte peka/klickaspel (undantag F2)

Vill ha tips på schyssta rpg eller actionrpg i 3eperson, typ som man ser i Fable, så man får slåss etc själv, inget tråkigt peka/klicka...

Gör inget om de är gamla, kör på en hyffsat ny laptop men inte direkt speldator! så inget för krävande heller.

Kwon
2009-09-13, 18:41
Första jag tänkte på var BG2 med expansion.

Vad exakt vill du ha?

Att gubben avancerar med storyn samt lite Hack n Slash? Titan Quest med expansion!

Återkommer med lista.

King Grub
2009-09-13, 18:42
Gothic 3.

Med community patch 1.7: http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=568139

Lasse Kongo
2009-09-13, 18:43
Första jag tänkte på var BG2 med expansion.

Vad exakt vill du ha?

Att gubben avancerar med storyn samt lite Hack n Slash? Titan Quest med expansion!

Återkommer med lista.

Ett schysst rollspel med bra story, egen karaktär, levla etc, rymd eller trollskog funkar båda så länge det inte är ett FUKKING pek o klickspel!

Stoltz
2009-09-13, 18:43
Att du inte gillar BG2 gör dig ovärdig.


Gå.



(Fallout3?)

Kwon
2009-09-13, 18:45
Neverwinter Nights 2

Oblivion

Arcanum

Gothic 3

The Witcher

Gillar du MMORPGs som WOW, EQ2, Champions Online?

Kwon
2009-09-13, 18:50
Gillade du Knights of the Ole Republicum och Mass Effect?

BG2 o Planescape Torment e ju ok, men inte för de som inte gillar pek/klick.

Jag gillade Diablo 2 o Titan Quest förr åsse.

Innan mmorpsns tid körde jag Phantasie III

Kwon
2009-09-13, 18:53
Väntar på

Dragon Age, Diablo 3, Star Wars The Old Republic (MMO), Mass Effect 2.

Kwon
2009-09-13, 18:55
Något å se fram emot Lasse?
http://www.pcrpggames.net/anticipated-pc-rpg-games-2009/

hampfuz
2009-09-13, 19:14
Har du inget emot gamla klassiker kan du ju alltid leta upp Silver. Gammalt hederligt action-rpg som faktiskt är sjukt kul.

http://selfdoubtinggamer.com/files/2008/11/silver2.jpg

Lasse Kongo
2009-09-13, 19:19
Har du inget emot gamla klassiker kan du ju alltid leta upp Silver. Gammalt hederligt action-rpg som faktiskt är sjukt kul.

http://selfdoubtinggamer.com/files/2008/11/silver2.jpg

Det där har jag fått tips om från andra håll med! Måste kollas upp.

Fearstrike
2009-09-13, 19:39
A i o n

Snobbe
2009-09-13, 19:45
rpg sa han mmorpg är inte samma sak och speciellt inte Aion som är så lite rpg det går o bli.

Bahir
2009-09-13, 19:45
1. Planescape: Torment
2. Icewind Dale
3. Baldurs Gate II (med ToB, moddat)
4. Icewind Dale II
5. Baldurs Gate
6. Arcanum
7. Vampire: The Masquerade - Bloodlines


I någolunda ordning efter hur bra spelen är. Fallout 1 och 2 hamnar högt upp på listan också, men inkluderade dem inte eftersom de redan nämnts.



Faktum är att rollspel antagligen aldrig kommer att bli bättre än spelen ovan. I alla fall inte för oss som växte upp med dem.

Kimball
2009-09-13, 20:06
Har du inget emot gamla klassiker kan du ju alltid leta upp Silver. Gammalt hederligt action-rpg som faktiskt är sjukt kul.

http://selfdoubtinggamer.com/files/2008/11/silver2.jpg

Är Silver också turnbaserat i striderna? Är du sugen på en sån titel finns Grandia 2. Ett av de bättre rpg:n jag lirat.

Lasse Kongo
2009-09-13, 20:23
Drog ner ngn 10dgrs trial på wow nu, verkar kul även om jag inte fattar så mkt i början, men wow är väl egenligen exakt vad jag letar efter, dock offline singleplayer.

hampfuz
2009-09-13, 20:39
Är Silver också turnbaserat i striderna? Är du sugen på en sån titel finns Grandia 2. Ett av de bättre rpg:n jag lirat.

Nje, Silver is all about constant live action! :hbang:

shut teh face
2009-09-13, 21:02
Drog ner ngn 10dgrs trial på wow nu, verkar kul även om jag inte fattar så mkt i början, men wow är väl egenligen exakt vad jag letar efter, dock offline singleplayer.
Mm men du kommer ju inte kunna göra group quest, instancer eller pvp. Men det går ju att levla upp till max level om man nu vill. Fast kan vara segt eftersom du inte kommer ha fin utrustning som du fått i instancer.

tobbo
2009-09-13, 21:05
Mm men du kommer ju inte kunna göra group quest, instancer eller pvp. Men det går ju att levla upp till max level om man nu vill. Fast kan vara segt eftersom du inte kommer ha fin utrustning som du fått i instancer.

Trodde de var maxgräns på lvl 20 eller nåt sånt.

Nielsen
2009-09-13, 22:22
Jag har Silver original här någonstans. Har för mig att det blev svettigt svårt att få det att funka på något operativsystem efter millenium?

Lasse Kongo
2009-09-14, 18:31
Jag har nog hittat det, drog ner trial på Guild Wars, det är ju en liten blandning av on/offline och hitills känns det sådär magiskt och härligt bra =)

Kwon
2009-09-14, 18:50
Haha Lasse så skön , börjar lira apgamla spel man körde förr NU i jakten på optiRPG! :)

Guildwars var faktiskt kul då , speciellt med expansionerna.

Min roligaste gubbe var nog Assassin, men enklast att klara storyline missions med var ju Monk Ritu eller Ritu Monk.
Nej vänta, hade en ägande Necro Ritu gubbe, blev för enkelt.

Jag vill minnas att jag hade en riktigt cheezy monk-build baserad på låg hp(runt 30?) när jag samlade guldvapen i öknen.
Dom gjorde sen så man inte kunde ful-hamstra där senare.

Jag sprang även ner folk med min Warrior söderut från någon nordlig outpost i fjällen.
Gick endast att göra med vissa War Monk builds så man ej blev stunned eller liknande.

Vilka minnen Lasse!

Andy.da.wohoo
2009-09-14, 18:51
Skulle vilja rekommendera de gamla Might and Magic spelen. Helst Might and Magic VII tror jag det är, det roligaste i min åsikt.

ceejay
2009-09-14, 18:53
Åh jag kommer ihåg silver! spelade det för typ 8år sen minst(var väl runt 10 år:))

Försökte installera det för ett par år sen kommer jag ihåg, men det ville inte funka med XP :(

Lasse Kongo
2009-09-14, 20:12
Haha Lasse så skön , börjar lira apgamla spel man körde förr NU i jakten på optiRPG! :)

Guildwars var faktiskt kul då , speciellt med expansionerna.

Min roligaste gubbe var nog Assassin, men enklast att klara storyline missions med var ju Monk Ritu eller Ritu Monk.
Nej vänta, hade en ägande Necro Ritu gubbe, blev för enkelt.

Jag vill minnas att jag hade en riktigt cheezy monk-build baserad på låg hp(runt 30?) när jag samlade guldvapen i öknen.
Dom gjorde sen så man inte kunde ful-hamstra där senare.

Jag sprang även ner folk med min Warrior söderut från någon nordlig outpost i fjällen.
Gick endast att göra med vissa War Monk builds så man ej blev stunned eller liknande.

Vilka minnen Lasse!

Javafan, jag har aldrig gillat att spela på pc, och ett bra spel blir aldrig omodernt =)

Riktigt bra är det, lirat hela kvällen, finns ju fan NADA motsvarande till konsol, helt tomt på bra rollspel/äventyrsspel.

Scratch89
2009-09-14, 21:30
Skulle vilja rekommendera de gamla Might and Magic spelen. Helst Might and Magic VII tror jag det är, det roligaste i min åsikt.

Bästa spelen! Might and Magic VI: Mandate of Heaven är dock betydligt bättre än nummer sju i serien. Så ere, jaadå.

Ordentligt snyggt är det också:
http://www.rpgfan.com/reviews/might&magic6/mightmag6-1.jpg


http://www.coolinfo.com/gameinfo/reviews/mightmagic/images/mandm6.jpg

shadowfire
2009-09-14, 21:48
åååh The Witcher. Kanske lite för mkt klickande för din del, men damn, jag vill ha en uppföljare till det liret! I övrigt massa plusettor på allt som de andra nämnt i tråden.

shadowfire
2009-09-14, 21:49
Bästa spelen! Might and Magic VI: Mandate of Heaven är dock betydligt bättre än nummer sju i serien. Så ere, jaadå....

aah, nostalgi!
Jag minns än idag hur man gibbade Eye of the Beholder 1 och 2 på amigan en gång i tiden. Ritade kartor på rutat papper o delade med polarna.

olwe
2009-09-15, 00:45
Jag sitter och håller tummarna för att dragonage ska bli bra.

http://dragonage.bioware.com/gallery/videos/

Har en så sjuk potential att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Henchman
2009-09-15, 04:15
Oblivion med oscuro's oblivion overhaul mod.

pragmatist
2009-09-15, 08:03
aah, nostalgi!
Jag minns än idag hur man gibbade Eye of the Beholder 1 och 2 på amigan en gång i tiden. Ritade kartor på rutat papper o delade med polarna.

Haha, ja de där rutade pappret minns man. Fanns en nivå på EoB 1 som helt enkelt inte gick att klara om man inte kartlade hela nivån, allt såg likadant ut.

Tänk vad man stod ut med på den tiden.

Lasse Kongo
2009-09-15, 21:24
Finns det något liknande Guild Wars, wow till pc men offline enbart?

Kwon
2009-09-17, 17:05
Finns det något liknande Guild Wars, wow till pc men offline enbart?

Du behöver inte ha andra pers i ditt party i GuildWars, kan köra med Bots o sola allt (du o dina BotHeroes)

Lasse Kongo
2009-09-17, 17:09
Du behöver inte ha andra pers i ditt party i GuildWars, kan köra med Bots o sola allt (du o dina BotHeroes)

Jo men man måste ju ändå vara uppkopplad för att spela.

Btw provade jag Diablo II igår, verkar riktigt riktigt kul trots att det är gammalt, ska prova Warcraft 3 idag då det också verkar grymt.

Kwon
2009-09-17, 17:12
Warcraft 3 har bara en liiiten RPG-Touch (hjältarna levlar), annars e det ju RTS.

Vem vet, du kanske skulle testa DOTA eller Heroes Of Newerth, fast där e online med andra spelare opti.

Lasse Kongo
2009-09-17, 17:20
Warcraft 3 har bara en liiiten RPG-Touch (hjältarna levlar), annars e det ju RTS.

Vem vet, du kanske skulle testa DOTA eller Heroes Of Newerth, fast där e online med andra spelare opti.

Ofyfan då lägger vi ner att ens prova spelet =)

Bailah
2009-09-17, 17:21
Heroes of Might and Magic 3 med alla expansions lirar jag fortfarande ibland. Sen när det kommer till RPG spel är ju Final Fantasy överlägset allt jag spelat. Har dock inte spelat det på PC så vet inte om det e samma känsla där

Kimball
2009-09-17, 19:42
Heroes of Might and Magic 3 med alla expansions lirar jag fortfarande ibland. Sen när det kommer till RPG spel är ju Final Fantasy överlägset allt jag spelat. Har dock inte spelat det på PC så vet inte om det e samma känsla där

Lirade 7an på PC, helt underbart! Gamepad är ju att föredra dock.

Andy.da.wohoo
2009-09-17, 20:08
The elder scrolls III: Morrowind är förresten ett sjukt ultimat rollspel. Kanske redan nämnts innan men isåfall kan det nämnas igen. Det enda som är någorlunda dåligt med spelet är att man träffar fienden väldigt sällan när man slåss. Såvida man inte har grymt hög skill med det vapen man använder.