handdator

Visa fullständig version : Max-OT funderingar


sweaberg
2009-09-13, 18:00
tänkte börja med Max OT men såg detta

# Träna bara 1 eller 2 muskelgrupper per pass/dag.
# Kör 4 till 6 repetitioner per set.
# Kör 6 till 9 totala tunga set per muskelgrupp.
# Vila 2 till 3 minuter mellan seten. (STR)
# Varje träningspass ska vara ungefär 30 till 40 minuter..
# Träna varje muskelgrupp en gång var 5 till 7 dag. (ITR)
# Ta 1 veckas uppehåll från träning var 8 till 10 vecka

hur ska man hinna köra typ 6set biceps, och 6set triceps med 2minuters vila mellan varje set och inte gå över 40minuters pass?

dream_theater_
2009-09-13, 19:01
hur ska man hinna köra typ 6set biceps, och 6set triceps med 2minuters vila mellan varje set och inte gå över 40minuters pass?

Om du vilar två min efter varje set blir det 24 min vila. Dom andra 16 kan du ju lyfta på...

doommessiah
2009-09-13, 20:10
Du kommer inte klara det till att börja med...men sedan blir du bättre på att träna med högre intensitet och då är det inga problem:)

Det är som föregående talare säger, hur många sekunder tar det att göra sex reps?

pragmatist
2009-09-13, 20:15
Den där 40-minutersregeln är helt tagen ur luften och du kan med gott samvete strunta i den om du vill.

smeander
2009-09-13, 20:53
tänkte börja med Max OT men såg detta

# Träna bara 1 eller 2 muskelgrupper per pass/dag.
# Kör 4 till 6 repetitioner per set.
# Kör 6 till 9 totala tunga set per muskelgrupp.
# Vila 2 till 3 minuter mellan seten. (STR)
# Varje träningspass ska vara ungefär 30 till 40 minuter..
# Träna varje muskelgrupp en gång var 5 till 7 dag. (ITR)
# Ta 1 veckas uppehåll från träning var 8 till 10 vecka

hur ska man hinna köra typ 6set biceps, och 6set triceps med 2minuters vila mellan varje set och inte gå över 40minuters pass?

12set=ca 30 min vila...
12set=ca 4min utförande
30+4=34!
Inte så svårt! Uppvärmningen räknas givetvis inte in i tidsramen.:cool:

sweaberg
2009-09-14, 20:02
vilket schema tror ni ger bäst och snabbast resultat i muskeltillväxt och volym ?

om man kör biceps,rygg,mage måndag och fredag, och triceps,bröst,axlar onsdag å söndag. sen ben lördag.

eller enligt max-ot, att köra varje muskelgrupp bara en gång i veckan?

Salus
2009-09-14, 20:49
vilket schema tror ni ger bäst och snabbast resultat i muskeltillväxt och volym ?

om man kör biceps,rygg,mage måndag och fredag, och triceps,bröst,axlar onsdag å söndag. sen ben lördag.

eller enligt max-ot, att köra varje muskelgrupp bara en gång i veckan?

förmodligen

Trapper Buzz
2009-09-14, 20:50
En gång i veckan är för sällan.

sweaberg
2009-09-15, 15:34
En gång i veckan är för sällan.

är redo att hålla med, men fan nästan alla som kör max-ot säger att det är så jävla bra blablabla, och enligt max-ot så kör man bara en muskelgrupp i veckan. känns som det borde ge bättre resultat att köra 2ggr i veckan.

Davidoff
2009-09-15, 15:59
Max-Ot är det största skämtet i världshistorien. Hej! jag har ett program som består utav 6-9 set samt 4-6 reps, detta OTPTIMALA ALA URBO konceptet kallas för DAVIDOFF-OT. Detta ZuPeRdUpEr sätt att bygga muskler stödjs utav BIOKEMISKA Duplostudier för att kunna sälja kosttillskott.

tack för mig.

Stoltz
2009-09-15, 16:51
En gång i veckan är för sällan.

Inte nödvändigtvis nej.

Salus
2009-09-20, 13:52
Max-Ot är det största skämtet i världshistorien. Hej! jag har ett program som består utav 6-9 set samt 4-6 reps, detta OTPTIMALA ALA URBO konceptet kallas för DAVIDOFF-OT. Detta ZuPeRdUpEr sätt att bygga muskler stödjs utav BIOKEMISKA Duplostudier för att kunna sälja kosttillskott.

tack för mig.


Tror det fungerar väldigt bra för många mycket pga att folk generellt har RIKTIGT dåliga program innan de träffar på just MAX-OT.

Då blir det naturligt en skjuts framåt i utvecklingen. Folk som använt sig av tunga basövningar sedan tidigare kommer nog inte alls få de "grymma resultaten".


Jag körde själv med konceptet när jag gick på gymnasiet, är 25+, nu. På den tiden gav det mig ~8kg viktökning på ett år ungefär. Nästan bara muskler.


Är realist förstås och inser att det mest beror på att jag inte tränade riktigt bra innan dess, samt i kombination med grymma hormoner som utsöndras i den åldern.

Dock är jag sugen på att testa upplägget igen någon gång, bara för att se om det händer något "spektakulärt" :)

von huff
2009-09-20, 13:59
Max OT är inget revolutionerande system utan i stort sett ett helt vanligt schema med fokus på lite tyngre vikter och få set.Man kan ju själv ändra på det om man vill t.ex lägga till set osv.Man vet vilka övningar man skall köra och mellan vilka repsantal man skal ligga och så höjjer man vikterna efterhand.Lätt å bra

Commando1980
2009-09-20, 14:19
är redo att hålla med, men fan nästan alla som kör max-ot säger att det är så jävla bra blablabla, och enligt max-ot så kör man bara en muskelgrupp i veckan. känns som det borde ge bättre resultat att köra 2ggr i veckan.

vet du vad du kan göra? du kan köra max-ot i ngn månad och sen utvärdera.

att köra igenom muskelgrupperna en gång i veckan är inte optimalt men det betyder inte att man inte kan få resultat av det.

sen när det gäller max-ot så är det inget magiskt schema..utan det är helt vanliga 3,4 och 5-split där man mestadels kör 4-6 reps.

SeTi
2009-09-20, 19:01
Jag körde MAX-OT ungefär 6 mån och drog på mig en axelskada, samt tröttnade helt på träning pga att konstant tung träning med basövningar 5 dagar i veckan lätt blir för mycket, i alla fall för mig.

Sen uppmuntras man att köra med cheating och lägga på tunga vikter varje pass. Sa jag att jag drog på mig en axelskada?
Visst, det är inget nytt under himlen men gör inte samma misstag som mig och lägg på vikt innan du har rätt teknik.
Egentligen är det inget fel på övningarna och cheating kan vara väldigt bra om man i grunden har en bra form som man vet hur man ska "kringgå" lite för en extra rep, men egentligen föredrar jag att hålla mig skadefri än att lägga på några hekto muskler...

Mina 2 öre