handdator

Visa fullständig version : tänkte kika om det här är bra.


R3turn
2009-09-12, 22:50
har kört ett bra tag på gymmet med detta schema

Dag 1: Bröst och Biceps
Dag 2: Rygg och Triceps
Dag 3: Mage Och Axlar

Är inte så jätte förtjust i att träna benen, men vet att de är bland de viktigaste,

Kör ungefär 3 olika övningar på varje, ungefär 8x3 Reps, vill försöka få så mkt effekt som möjligt på kroppen, men har aldrig undersökt de så mkt, snart 5 år på gymmet och har inte kommit speciellt långt, eller ja, en del iaf :)

Sen har man slutat och börjat hit och dit, har dåliga matvanor och sånt, så man vill gå ner lite men endå träna rätt hårt och ständigt med vila, väger just nu ca 90kg, och är 1,88cm, gå ner till ca 82kg, skulle vara passande, nu har jag börjat köra igång på en rejäl träning, och tänkte kika om man kunde deffa på och gå ner samtidigt

Tränar ca 5 dagar i veckan, har nyligen börjat på boxning och har gått där ett par gånger för att få kondition och så vidare.

Månda, Boxning
Tisda, Gym
Onsda, Gym
Torsda, Boxning
Freda, Gym

Sedan vilodagar under helgen, käkar just för tillfälligt bara whey 80 som protoin tillskott, och käkar en hel del pizza, kebab, och ibland sallad (Kyckling,Sallad, Fullkorns pasta), men känns som man inte får tillräckligt med muskelmassa fast man ligger på, även fast man har kört i ungefär 5 år, tänkte kika om någon har några idéer/förslag eller dylikt på vad man kan göra :)

Mvh

zeusden1
2009-09-12, 23:05
Fixa kosten.
Variera mellan övningar, repsantalet, setantalet osv.

Blandol
2009-09-12, 23:31
Sen har man slutat och börjat hit och dit, har dåliga matvanor och sånt, så man vill gå ner lite men endå träna rätt hårt och ständigt med vila, väger just nu ca 90kg, och är 1,88cm, gå ner till ca 82kg, skulle vara passande, nu har jag börjat köra igång på en rejäl träning, och tänkte kika om man kunde deffa på och gå ner samtidigt

Om du har planer på att deffa och inte har läst Deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) så är det en bra början.

Annars så för resultat är det väl bara att äta mer kött och träna hårdare :D
Eller gå på nåt program ex mm2k, boris sheiko eller doggycrap mfl.

Raschmus
2009-09-13, 00:06
Om du inte gillar att träna ben, kör bara mark och böj på ryggdagen? Då får benen en hel del pisk iaf och samtidigt som överkroppen.

rainbow87
2009-09-13, 00:41
Kör du dag 1,2 och 3 tre dagar i rad eller delar du upp dem? Isf, skulle jag rekomendera att inte köra rygg dagen efter biceps med tanke på att du använder mycket biceps på rygg-dagen och då får den inte återhämta sig. Samma sak med bröst och triceps. Men om du får resultat av att köra så så kan du ju fortsätta :) Jag kör triceps dagen efter bröst ibland och jag ökar hela tiden. Kör just nu 47,5 kg i liggande tricepspress :D

Robbban77
2009-09-13, 00:56
Kläm in lite ben till varje pass (t,ex när du är klar med en maskin och kör en liten **ceps pause)
Tränar du inte benen kommer du få en stor överkropp med små ben (se ut som en svamp)
Vilkat jag har lyckats göra nu, fick en allvarlig knä skada för 1 år sedan så har inte kunnat träna ben på samma sätt som innan men jag ville inte sluta gymma så de blev mestandels bara överkropp vilket slutade med att jag blev svampen (men jag börjar ta igen de nu:) )

R3turn
2009-09-13, 10:10
Kläm in lite ben till varje pass (t,ex när du är klar med en maskin och kör en liten **ceps pause)
Tränar du inte benen kommer du få en stor överkropp med små ben (se ut som en svamp)
Vilkat jag har lyckats göra nu, fick en allvarlig knä skada för 1 år sedan så har inte kunnat träna ben på samma sätt som innan men jag ville inte sluta gymma så de blev mestandels bara överkropp vilket slutade med att jag blev svampen (men jag börjar ta igen de nu:) )

Tycker mina ben är rätt stadiga som dom är, sprang mkt som en liten skit så gott som nästan varje dag (busade runt) så man har ju ben så de inte ser allt för dumt ut på sätt o vis, men får rätt skaplig träning i benen ifrån boxningen har jag märkt av så de känns iaf :)



Om du inte gillar att träna ben, kör bara mark och böj på ryggdagen? Då får benen en hel del pisk iaf och samtidigt som överkroppen.

har rätt hyffsade ben endå, får lite benträning ifrån boxningen, sen löpandet ibland,

R3turn
2009-09-13, 10:11
Kör du dag 1,2 och 3 tre dagar i rad eller delar du upp dem? Isf, skulle jag rekomendera att inte köra rygg dagen efter biceps med tanke på att du använder mycket biceps på rygg-dagen och då får den inte återhämta sig. Samma sak med bröst och triceps. Men om du får resultat av att köra så så kan du ju fortsätta :) Jag kör triceps dagen efter bröst ibland och jag ökar hela tiden. Kör just nu 47,5 kg i liggande tricepspress :D

Man använder triceps rätt mkt i bröst med ;) då får dom ju inte heller tillräckligt med vila, men jag kör bara biceps en gång i veckan, sen får dom lite smisk av de andra, men inte lika mkt , så man har ju vila rätt mkt endå :)

Mourten
2009-09-13, 10:13
Har du tränat 5 år på gym och dina ben hänger fortfarande med av "man busade runt" gör du garanterat något fel.
Träna hårt, ät bättre och dra ner på boozen.

R3turn
2009-09-13, 10:41
Har du tränat 5 år på gym och dina ben hänger fortfarande med av "man busade runt" gör du garanterat något fel.
Träna hårt, ät bättre och dra ner på boozen.


dom första 3 åren har de vart benpass hit o dit, men har aldrig varit förtjust i att träna benen, alltid när jag tränar så har jag kört rätt hårt faktiskt, förr när man bodde hemma så käkade man ju rätt skapligt o hyffsat rätt, men då gick man upp rätt skapligt istället, men har en del polare som lägger av hit o dit, så de blir så att man själv gör desamma, så de ger väl inte direkt så mkt effekt, 3 senaste veckorna förutom den hära veckan har jag tränat hårt, men sen har man ju hört att folk tror man går på steroider (för att man har växt rätt mkt på kortare tid) vilket jag inte tycker, allt ser likadant ut som innan som man själv tycker men ah, ska försöka ligga i och se hur långt man kommer :)

mattilainen
2009-09-13, 10:41
Träna ben, kanske inte för att du får större men för att du ska bli ännu stadigare i boxningen. Benen i boxningen är fan allt.

Lacenicienta
2009-09-13, 11:01
Om du ändå kör delat i 3 kanske e smartare att köra biceps med rygg och triceps med bröst då många övningar tar ut varandra på det sättet... lr? så känner i allafall jag fast d e väl upp till var o en. :D o såklart du måste köra lite ben även om du inte behöver ägna ett helt pass åt det, böjröv och schyssta vader is the shit ;)

rainbow87
2009-09-13, 12:32
Man använder triceps rätt mkt i bröst med ;) då får dom ju inte heller tillräckligt med vila, men jag kör bara biceps en gång i veckan, sen får dom lite smisk av de andra, men inte lika mkt , så man har ju vila rätt mkt endå :)

Jo jag sa ju det :P Men det är fan inte lätt att lägga upp ett schema, finns så många olika former och det som funkar för den andra funkar inte för den andra ;)

R3turn
2009-09-13, 13:15
Jo jag sa ju det :P Men det är fan inte lätt att lägga upp ett schema, finns så många olika former och det som funkar för den andra funkar inte för den andra ;)

ahh :b nää, jag vet att de inte är lätt, kör efter ett schema som han som äger gymmet har lagt upp , men han körde ju steroider på sin tid, så de kanske inte ger samma resultat för dom som inte gör det, men ska ta en titt runtom kring här om ett lämpligt schema som passar finfint :b


Om du ändå kör delat i 3 kanske e smartare att köra biceps med rygg och triceps med bröst då många övningar tar ut varandra på det sättet... lr? så känner i allafall jag fast d e väl upp till var o en. :D o såklart du måste köra lite ben även om du inte behöver ägna ett helt pass åt det, böjröv och schyssta vader is the shit ;)


jo du har helt rätt i det dära, de låter lovande, brorsan körde bröst o triceps på samma pass , och rygg o biceps på samma där med och han har ju lite bättre resultat än mig på ungefär lika många år på gym men han är ju 10 år äldre me men men , ska prova det dära i veckan och se hur de går :)

är inte direkt förtjust i ben på så sätt , man har ju endå byxor osv på sig endå , men bra o ha när man väl är gammal förmodligen :b

R3turn
2009-09-13, 13:32
Fixa kosten.
Variera mellan övningar, repsantalet, setantalet osv.

tänkte på , variera mellan övningar?

som t.ex bröst sen biceps, sen bröst eller dylikt? eller köra alla övningar på bröst och sen kliva på bicepsen? kör mig slut i varje övning så

Lacenicienta
2009-09-13, 13:46
tänkte på , variera mellan övningar?

som t.ex bröst sen biceps, sen bröst eller dylikt? eller köra alla övningar på bröst och sen kliva på bicepsen? kör mig slut i varje övning så

Tror han menar att du ska variera övningar du kör för varje muskelgrupp så du inte alltid kör samma/ pass då musklerna snabbt vänjer sig...

Ett tips e att gå till biblioteket lr kolla nätet där finns ju massa info va gäller bra övningar och sånt :)

Commando1980
2009-09-13, 13:57
har kört ett bra tag på gymmet med detta schema

Dag 1: Bröst och Biceps
Dag 2: Rygg och Triceps
Dag 3: Mage Och Axlar

Är inte så jätte förtjust i att träna benen, men vet att de är bland de viktigaste,

Kör ungefär 3 olika övningar på varje, ungefär 8x3 Reps, vill försöka få så mkt effekt som möjligt på kroppen, men har aldrig undersökt de så mkt, snart 5 år på gymmet och har inte kommit speciellt långt, eller ja, en del iaf :)

Sen har man slutat och börjat hit och dit, har dåliga matvanor och sånt, så man vill gå ner lite men endå träna rätt hårt och ständigt med vila, väger just nu ca 90kg, och är 1,88cm, gå ner till ca 82kg, skulle vara passande, nu har jag börjat köra igång på en rejäl träning, och tänkte kika om man kunde deffa på och gå ner samtidigt

Tränar ca 5 dagar i veckan, har nyligen börjat på boxning och har gått där ett par gånger för att få kondition och så vidare.

Månda, Boxning
Tisda, Gym
Onsda, Gym
Torsda, Boxning
Freda, Gym

Sedan vilodagar under helgen, käkar just för tillfälligt bara whey 80 som protoin tillskott, och käkar en hel del pizza, kebab, och ibland sallad (Kyckling,Sallad, Fullkorns pasta), men känns som man inte får tillräckligt med muskelmassa fast man ligger på, även fast man har kört i ungefär 5 år, tänkte kika om någon har några idéer/förslag eller dylikt på vad man kan göra :)

Mvh

ät tillräckligt med mat, mycket protein och kör basövningar kryddat med några isolationsövningar. försök att kontinuerligt bli starkare i de övningar du kör. träna hårt, men lägg även in perioder med lite lättare träning.

R3turn
2009-09-13, 15:25
Tror han menar att du ska variera övningar du kör för varje muskelgrupp så du inte alltid kör samma/ pass då musklerna snabbt vänjer sig...

Ett tips e att gå till biblioteket lr kolla nätet där finns ju massa info va gäller bra övningar och sånt :)

Ahh, han menar så, jo jag har kört samma pass rätt länge, tänker inte så mkt på det, känns bra när man har kört ett pass och känner sig uppblåst som en gris så tänker man ju att de funkar bra som de är, har hört lite om det dära förut men har inte lagt näsan i det tillräckligt, får variera mellan 2 olika pass varannan vecka , de lär väl fungera? (=

R3turn
2009-09-13, 15:27
ät tillräckligt med mat, mycket protein och kör basövningar kryddat med några isolationsövningar. försök att kontinuerligt bli starkare i de övningar du kör. träna hårt, men lägg även in perioder med lite lättare träning.

har varit rätt dålig på att käka rätt (när man flytta iväg) och dra i mig protoiner efter träningarna, de händer att man skippar protoindrinkarna ibland,
tränar hårt gör jag , så de känns att man är slut iaf, men perioder med lättare träning har jag inte provat förut, ska testa på lite sånt med då :)

rainbow87
2009-09-13, 22:20
träna hårt, men lägg även in perioder med lite lättare träning.


Bästa tipset!:thumbup:

Athena_K
2009-09-14, 09:45
har varit rätt dålig på att käka rätt (när man flytta iväg) och dra i mig protoiner efter träningarna, de händer att man skippar protoindrinkarna ibland,
tränar hårt gör jag , så de känns att man är slut iaf, men perioder med lättare träning har jag inte provat förut, ska testa på lite sånt med då :)

testade sänka lite någon månad its working!! känns inge vidare men ba köra på /// Kompis!*gah!*

R3turn
2009-09-14, 15:22
testade sänka lite någon månad its working!! känns inge vidare men ba köra på /// Kompis!*gah!*

Endå haru inte sagt nått till ma om det ? ;) fan för dej kimpa :D haha

Athena_K
2009-09-15, 12:08
Endå haru inte sagt nått till ma om det ? ;) fan för dej kimpa :D haha

förlåt Käävion!!

Pjotor
2009-09-15, 19:19
Vältränade ben är en garanti för våta blickar från motsatta könet när shortssäsongen drar igång.

Scorpionida
2009-09-15, 19:36
Haha, mycket snack om steroider hit o dit*rolleyes* Finns väl värre än att folk tror att man går på steroider efter att man kört hårt i tre veckor...

Yeah som tidigare sades, mycket kebab och pizza håller inte, är nog det viktigaste du kan ta till dig.

Petoria
2009-09-15, 21:14
Haha, mycket snack om steroider hit o dit*rolleyes* Finns väl värre än att folk tror att man går på steroider efter att man kört hårt i tre veckor...

Yeah som tidigare sades, mycket kebab och pizza håller inte, är nog det viktigaste du kan ta till dig.

Kebabpizza är den bästa träningsmaten som finns! *flex*