handdator

Visa fullständig version : Köpa sphynx - Köpa katt


mattilainen
2009-09-12, 15:25
Det är så att jag ska köpa en sphynx, det är en hårlös katt för de som inte vet. Jag har varit ägare till en innan så jag vet vad som väntar men just nu behöver jag lite tips om uppfödare som är i närheten av Göteborg.

Gjorde tråden då jag kollat runt på internet och det är väldig skillnad på priser, en del säljer för 6000 kr medens andra 12000 kr. Jag är student och vill därför ha en så billig som möjligt, vet att det är svårt att hitta en billig men jag menar runt 6000 kr. Alla lägger inte ut annonser på internet och det är därför jag vill bli tipsad om folk ni vet säljer sphynx kattungar i Göteborgstrakten. Jag bor i Uddevalla och det är därför jag behöver nära Göteborgstrakten.

Tack Tack!

Lägger in en länk som visar en sphynx
http://3.bp.blogspot.com/_fpPNJg3C8qw/SOPHgoof9XI/AAAAAAAABdg/vBJojqucIiY/s400/sphynx.jpg

rooz
2009-09-12, 15:28
12000 för en liten kattjävel????? Antar att du är allergisk, men 12000 låter fan brutalt om du bara ska ha en liten kisse som sällskap:eek:

mattilainen
2009-09-12, 15:29
haha, jo exakt. Därför söker jag efter lite billigare, runt 6000 går jag med på.

Förövrigt så är just den här sorten otroligt charmiga och som du säger så är inte jag allergisk men min familj är och när jag flyttar hemifrån så vill jag att dom ska kunna hälsa på.

David Brent
2009-09-12, 15:44
12000 för en liten kattjävel????? Antar att du är allergisk, men 12000 låter fan brutalt om du bara ska ha en liten kisse som sällskap:eek:

Det är väl samma pris som för en chihuahua tror jag, och dom är väl än mindre. Skapligt kilopris...

Apjavel
2009-09-12, 16:02
Förövrigt så är just den här sorten otroligt charmiga. Dom är sjukt obehagliga.

xodd
2009-09-12, 17:18