handdator

Visa fullständig version : körde 8-10 rep under uppbyggnad , börja köra 6or under diet?


paulos
2009-09-12, 10:20
Hej har precis börjat en diet och tänkte ta o köra 6 reps å ca 4-5 set per övning hur låter det?

Morty
2009-09-12, 10:58
Det låter som en mycket bra idé!

Kör hårt!

BobaFett
2009-09-12, 20:18
Hej har precis börjat en diet och tänkte ta o köra 6 reps å ca 4-5 set per övning hur låter det?

Jag skulle inte köra så många set under diet, det räcker med 3. Sen skulle jag nog kört 9 - 12 reps då det bygger mest volym, det är ju volymen man försöker behålla.

Black Star Abyss
2009-09-12, 20:20
Bästa idén någonsin!!! Kör så det ryker!!! :hbang:

Pjotor
2009-09-13, 00:00
jag skulle inte köra så många set under diet, det räcker med 3. Sen skulle jag nog kört 9 - 12 reps då det bygger mest volym, det är ju volymen man försöker behålla.

+1

jwzrd
2009-09-13, 00:14
Gör precis som du gjort hittills men var mer alert på om du börjar känna dig riktigt sliten. Då stannar du setten lite tidigare och tar bort något set ett tag. Varför skulle det finnas någon skillnad mellan att bygga och behålla muskler (annat än i grad av "hårdhet")?

Pungis
2009-09-13, 00:57
Det låter som en dålig ide då skaderisken blir hög

Det bör vara tvärt om.. Lågreps under uppbyggnadsfas och högrep under diet

Matsa
2009-09-13, 01:28
Gör precis som du gjort hittills men var mer alert på om du börjar känna dig riktigt sliten. Då stannar du setten lite tidigare och tar bort något set ett tag. Varför skulle det finnas någon skillnad mellan att bygga och behålla muskler (annat än i grad av "hårdhet")?

Håller med här. Det är ingen större skillnad på att träna för att bygga upp sig och att träna för att bibehålla muskelmassa. Det enda är att man kanske inte orkar samma volym, precis som du säger.

Det låter som en dålig ide då skaderisken blir hög

Det bör vara tvärt om.. Lågreps under uppbyggnadsfas och högrep under diet

Motivera gärna anledningen till högrep under diet.