handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg - Åsikter tack.

Betsson1
2009-09-11, 20:15
Tjena
Jag vill bara veta vad ni tycker om mitt träning och kostupplägg.

Träningen:
Dag 1 - Bröst + Triceps
Dag 2 - Rygg + Biceps
Dag 3 - Axlar + Ben + Mage
Dag 4 - Vila
Dag 5 - Bröst + Triceps
Dag 6 - Rygg + Biceps
Dag 7 - Axlar + Ben + Mage
Dag 8 - Vila
(om och om igen) *flex*
Trivs verkligen med denna upplägg så jobbig/tråkig är den inte.
Dessutom kommer jag och promenera 8km minst 5 gånger i veckan + på helger om det är lämpligt.

Kosten:
8:00 Frukost: fullkornsflingor med mjölk + ett kopp kaffe + 2 äggvitor med 2 knäckebröd.
12-13:00 Lunch: Pasta/1 kokt potatis + Kyckling/Tonfisk + Sallad
15:00 Mellanmål: Banan + yoghurt
16:00 till ca 17:30 Träning
18:00 Middag: 1 kokt potatis + Tonfisk + Sallad
21:00 Mellanmål: Yoghurt

Mitt mål:
Mitt mål är att gå ner ca 10 kg(Väger 90kg och är 185cm lång). Jag vill bibehålla muskelmassan så mycket som möjligt just därför vill jag gå ner 0,5kg i veckan.

Ska jag ändra något i kosten? Slänga in mer protein när jag äter middag och lunch? Isåfall vad? Ska jag både äta kycklingen och tonfisken?

Tacksam för allt svar jag kan få.

Yeahvlen
2009-09-11, 20:45
Kostupplägget säger inte speciellt mycket av hur mycket du får i dig. Antal gram / näringsämne talar jag om. Var inte rädd för fett. Det är något du troligtvis kan, eller bör, öka. Ifall annat i ditt kostupplägg inte framkommer.

Protein, som keso eller kvarg, hade jag tryckt in på natt- och morgonkvisten. Och, som sagt, mer fett, ifall vi ska gå efter vad du skrivit är mina rekommendationer.

TehSaxo
2009-09-11, 23:15
Träningsupplägget ser nice ut, kostupplägget också, själv så hade jag bytit ut det sista mellanmålet (yoghurten) mot en sloow protein-drink. :P

BengtZz
2009-09-12, 01:03
Spelar mindre roll när du äter ditt protein. Bara att du äter det.

Du behöver inte alls äta kaseinprotein när du skall gå och lägga dig.

Eddie Vedder
2009-09-12, 07:10
Du äter fortfarande extremt fettsnålt. Som i alla trådar du startar om samma sak.

Blandol
2009-09-12, 07:37
Slöseri att slänga ägggulorna på morgonen.

Betsson1
2009-09-12, 11:00
Du äter fortfarande extremt fettsnålt. Som i alla trådar du startar om samma sak.

Några tips på hur jag lägger till fett i kosten då? Ska jag shotta olivolja?

en stor stark
2009-09-12, 11:21
Eller så steker du din kyckling i olja/ har lite olja på din tonfisk etc, blir ju dessutom mycket godare.

Eddie Vedder
2009-09-12, 13:15

Sök på "majonnäs" eller "dressing" t.ex. Den frågan ställs jämt. Till att börja med bör du sluta kasta äggulor tycker jag.

Du lär ju inte ha ätit på det här viset hela ditt liv, normal mat innehåller fett helt enkelt. Såser, fetare kött och fet fisk då och då, smör och ost på mackan. Vanlig mat helt enkelt.

Betsson1
2009-09-12, 19:49
Jag börjar känna att jag blir av med för mycket kalorier.. Jag tar verkligen vara på muskelmassan. Vill inte att det ska försvinna.

Känns som om jag kommer och gå ner 1kg i veckan med denna upplägg...
Ska jag ta bort morgonpromenaderna? Blir av med 500kcal där och sedan har jag ändrat mycket på kosten.. Ligger väl på ca 2000kcal/dag.

Jag vet inte hur jag ska göra.. Jag letar och letar men hittar inte sån där som räknar ut kaloribehov dagligen.

Vanish
2009-09-13, 00:05
Kan du inte bara äta lite mer av det goda (såkallad mat)? Det är ju inte en nackdel med att promenera ute i det fria

morc
2009-09-13, 21:34
Jag börjar känna att jag blir av med för mycket kalorier.. Jag tar verkligen vara på muskelmassan. Vill inte att det ska försvinna.

Känns som om jag kommer och gå ner 1kg i veckan med denna upplägg...
Ska jag ta bort morgonpromenaderna? Blir av med 500kcal där och sedan har jag ändrat mycket på kosten.. Ligger väl på ca 2000kcal/dag.

Jag vet inte hur jag ska göra.. Jag letar och letar men hittar inte sån där som räknar ut kaloribehov dagligen.

www.caloriesperhour.com

Och varför läser du inte svaren du får? Om du får i dig för lite energi och får mycket bra svar på hur du kan få i dig mer (se givna exempel typ fet o god dressing eller sås på sallad, tonfisk, kyckling etc etc etc).

Minska på promenaderna är kanske inte det som jag hade gjort till att börja med, promenader är väldigt sköna och personligen tror jag att det är bra för skallen att komma ut på promenader o tänka o filosofera o vad man nu kan göra när man går. Så mitt tips liksom andras är: Ät fetare mat!