handdator

Visa fullständig version : Bröst och biceps på samma dag?


Kallingen
2003-08-29, 23:43
Ja, bröst och biceps på samma dag? Bra kombination?!

Såg bl.a. på Dorian Yates att han körde bröst och biceps på samma dag, blir inte det tungt?!
Kör nu enligt följande:

bröst
biceps traps
vila
ben
axlar triceps
vila
rygg
vila


Men jag kanske kunde lägga biceps på bröst-passet och traps på ryggpasset?

Är väldigt kluven. Tryckte tillbaka några sidor på forumet och läste då att det räcker med att köra 6-7 set för bröst, är jag över engagerad? Eftersom jag bara kör bröst på ett pass så hinner jag med lite mer än dubbelt än vad vissa skriver här.

Kan väl direkt påpeka att jag inte är någon stjärna på bänk heller, men vill bli mycket starkare iallafall. Inte ökat mycket den senaste tiden. Kanske halv-tränar när jag lägger upp ett program i så många delar?


Vore tacksam på synpunkter! :naughty:

spas
2003-08-29, 23:57
Jag kör runt 20 set bröst och tycker det funkar bra i kombo med triceps eller framsida axlar en gång i veckan.

Spara ska vi ha sex smileyn till annat ;)

Kallingen
2003-08-30, 00:16
Haha. :D Klicka bara lite på vad jag kände för ;)

Kollade lite på Dorians träningsupplägg

bröst och biceps
ben
vila
rygg
axlar och triceps
vila


Är väl kanske inte riktigt så seriös som Dorian, men ändå, själva upplägget kanske fungerar tillsammans? Då jag känner för att byta upplägg, har skrivit om detta tidigare, men funderade mer på om bröst och biceps gick bra ihop, det är ju trots allt pizza-byggarnas drömmar :cool:

Får väl testa imorgon att köra igenom första dagen och känna efter.

:)

Ervin
2003-08-30, 00:24
jag kör bröst o biceps på samma dag och jag tycker det funkar helt ok! Visseligen så kan man köra tyngre på biceps övningarna om man inte kör nån muskelgrupp innan men nu blir det så här :D
har testat bröst/triceps och rygg/biceps också och jag tycker nog att rygg/biceps funka bäst men man ska variera lite tycker jag så nu kör jag....

Bröst o Biceps
Framsida Ben och Vader, Mage
Rygg och Hamstring, Underarmar
Axlar Triceps
Vila

Kallingen
2003-08-30, 00:27
Hej!

jo, att köra bröst triceps och rygg biceps är inget att rekommendera.

Du dubbelarbetar på sista gruppen hela tiden

Orkar inte speciellt mycket då heller, speciellt inte om du kör ett tungt ryggpass och sedan biceps efter de. uuhaamejan! tar inget, och känns absolut som det inte ger något, du är bara TRÖTT, inte bra pump heller enligt mig.

nej, ska testa detta först.

Ervin
2003-08-30, 00:32
jag vete fan men jag tyckte det gick bra...
du aktiverar ju biceps när du kör rygg och sen så har du ju den uppvärmd redan då är det bara o fortsätta o bryta ner den :D
så kan man köra dips som sista övning och triceps första övning :D funkar helt ok, om man inte har kört ett riktigt tungt bröst pass.

spas
2003-08-30, 01:03
Det går alldeles utmärkt att köra rygg/bicce och bröst/triceps.

Kallingen
2003-08-30, 01:15
tycker det är för tungt jag iallafall. känns inte bra :cool:

Survivor
2003-08-30, 10:49
Originally posted by Kallingen
Är väldigt kluven.
Lätt att bli det om man lyssnar för mycket på andra samtidigt som man egentligen vill något annat själv. Träningen blir garanterat skit då.
Gå mer på din egen känsla.

Majsan
2003-08-30, 11:57
jag kör bröst och biceps på samma dag.. och det funkar jättebra.. men som sagt det passar ju mig.. så kör på känsla.. om du inte tycker att det funkar för dig.. så ändra..;)

Åse Columbus
2003-08-30, 12:31
Tycker som Majsan....

kör oxå bröst - biceps....den dagen jag känner för att ha ett tyngre biceps pass, lägger jag dem först i passet...stör inte bröst-köret efter alls.......

som sagt...det passar mig...men ibland skiftar jag o tar triceps på bröstdagen bara för att få lite variation....:thumbup:

åc

Kallingen
2003-08-31, 19:22
Körde idag bröst och biceps på samma pass.

Fungerade riktigt bra faktiskt. Körde nog 4+3+3 set (10 :smokin: ) på båda. Kanske var lite väl lite, men det räckte ändå.

Bara vänta nu då ;)