handdator

Visa fullständig version : Canal digital dilemma


Richard85
2009-09-11, 18:35
Beställde nyligen CD. Fick det i onsdags. Hade lite problem med att hitta kanalerna, fick dock fram dom till slut men ingen bild på kanal eller rättare sagt..Ingen signal står där. Fick dock kontakt med kanalerna..Men endast om jag står fast vid en kanal hela tiden, exempelvis tv4sport men bytar jag kanal blir det ingen signal. Har kontaktat CD både igår och idag och dom har haft en tekniker ute som säger att ingenting från deras sida är felaktigt och att vi är ombedda att kontakta hyresvärden alternativt bostadsrättföreningen. Kanalerna gick nu i två timmar, när jag bytte kanal blev det ingen signal och nu går det inte. Är okey händig och har testat lite lösningar men inget har hjälp..

Det blir till att kontakta dom på måndag, hyresvärd etc..Men min fråga är..VAD kan problemet vara? Med tanke på att kanalerna faktiskt fungerar ibland...Några tips?...

Chrilli
2009-09-11, 18:46
Kabel-TV ? IPTV ?

Operatören bör ansvara fram till din TV-box, kan de mäta att all trafik kommer fram till boxen så är det kanske något med boxen (troligen inte). Sen om det är problem från centralen i föreningen/huset upp till din lägenhet - det ansvaret borde vara reglerat i avtal mellan förening/hyresvärd och Canal Digital.

Vad själva felet är är svårt för oss att gissa och en lösning lär vi inte kunna ge om inte ens CD tekniker kunde göra det på plats. Någon är problem med kablaget troligen eller en switch. Hör med hyresvärden.

Richard85
2009-09-11, 18:54
Kabel-TV..Ja CD teknikern sa att allting som låg på deras ansvar var 100% och där fanns inget fel..Så det beror nog på något annat..Bör man kontakta hyresvärden först eller bostadsrättföreningen? Vill då inte vänta 100 år som man fått göra ibland av sin hyresvärd..

Chrilli
2009-09-11, 19:18
Om det är på ditt digitala utbud hade jag legat på Canal Digital igen, de kan säga att allt fungerar 100% från deras sida men någonstans går det fel upp till dig - annars hade du inte upplevt felen. Det blir dem som får ta med föreningen och felsöka hela vägen upp.

Kan bli att dra en redudance kabel för se och felsöka - bara ligga på.

Mätte de ur uttaget i väggen eller kabeln till boxen? testat byta box? Koaxkabel?
Tror du skall ligga på Canal Digital och få du ingen hjälp där är det hyresvärden/föreningen som äger avtalet.

Richard85
2009-09-11, 20:10
Bytat box, dom testa både i uttaget och i boxen..

Jo, blir nog till att ligga på både CD och hyresvärden...Mysko att det går ett par timmar så länge man inte byter kanal för att sedan sluta helt och inte fungera på flera timmar..