handdator

Visa fullständig version : Träna på dagen och festa på kvällen...


Axl
2003-08-29, 21:56
Jo jag hade en fundering.
Att alkohol i större mängder inte är bra för kroppen förstår jag. Men hur är det att festa till samma dag som man tränat hårt? Kroppen håller väl på att reparera sig efter passet så det lär ju inte vara så bra att ge den en mängd alkohol att brottas med istället för att bygga musker...

Någon som vet något om detta ?

/Axl

rymdrattan
2003-08-29, 22:24
Asså.. såhär ligger det till...
Man tränar samma dag för att bygga upp maxx pump inför festen :hbang:
Så att man sedan slipper göra reversed chins för att förstora axlarna :angel:

Ladd
2003-08-29, 22:32
Originally posted by Axl
Jo jag hade en fundering.
Att alkohol i större mängder inte är bra för kroppen förstår jag. Men hur är det att festa till samma dag som man tränat hårt? Kroppen håller väl på att reparera sig efter passet så det lär ju inte vara så bra att ge den en mängd alkohol att brottas med istället för att bygga musker...

Någon som vet något om detta ?

/Axl

det här kanske inte är svar på din fråga men.......man
måste ha kul annars funkar ingenting......inte minst träningen
.........livet suger om du inte mår bra ...så mitt råd till dig är
skit i om du tränat eller inte...ut o ha kul
o festa hårt...........

// Ladd med en stadig i handen...skål.......

LunaSpice
2003-08-29, 22:36
Originally posted by Axl
Jo jag hade en fundering.
Att alkohol i större mängder inte är bra för kroppen förstår jag. Men hur är det att festa till samma dag som man tränat hårt? Kroppen håller väl på att reparera sig efter passet så det lär ju inte vara så bra att ge den en mängd alkohol att brottas med istället för att bygga musker...

Någon som vet något om detta ?

/Axl

Alkohol är dålig att inta samma dag du tränar ja. Det ökar kortisolhalten samt minskar testosteronhalten i kroppen. Men kroppen reparerar sig alltid efter en hård träning och är i extra stort behov av tillväxthormoner under kommande natt. Dricker du då alkhol (som är ett katabolt ämne) samma dag som du tränar så minskar de anabola processer i kroppen ganska rejält.

Axl
2003-08-30, 07:36
Originally posted by Ladd


det här kanske inte är svar på din fråga men.......man
måste ha kul annars funkar ingenting......inte minst träningen
.........livet suger om du inte mår bra ...så mitt råd till dig är
skit i om du tränat eller inte...ut o ha kul
o festa hårt...........

// Ladd med en stadig i handen...skål.......

Det var precis vad jag skulle göra ändå... ;) Men jag fick bara en liten tanke som inte ville släppa min skalle.
Brukar inte träna på helgen men det blir så idag.

GhostFace
2003-08-30, 10:14
Originally posted by Axl
Jo jag hade en fundering.
Att alkohol i större mängder inte är bra för kroppen förstår jag. Men hur är det att festa till samma dag som man tränat hårt? Kroppen håller väl på att reparera sig efter passet så det lär ju inte vara så bra att ge den en mängd alkohol att brottas med istället för att bygga musker...

Någon som vet något om detta ?

/Axl
Beroende på var du vill komma med din egen träning så förefaller inte valet mellan att träna & inte träna vara så svårt, va´?

Det har hänt att att man kört ett pass på FM och sedan festat på kvällen och försökt ätit mycket under dagen för att förbättra återhämtningen. Men, sedan dricker man lite alkohol och sedan dricker man lite alkohol och plötsligt har man druckit mycket alkohol och då känns det på söndagen som om man gått genom en mangel...Fick gårdagens träningspass då något resultat? Nej...:D

...Mina tankar...

Everest
2003-08-30, 19:30
Första veckan i skolan hade vi nollning på våran skolan och fester 6 dar i rad med alkohol varje kväll. När jag sedan skulle återuppta träningen så trodde ja att ja skulle ha tappat i princip allt ja byggt upp under ett par veckor - men icke sa nicke , jag tom ökade i många övningar första passet:bpump:

Ja tror att om man har riktigt skoj så mår kroppen bara bra av att festa :cheers:

z_bumbi
2003-08-30, 19:42
Everest: Eller så behövde du en vilovecka i alla fall :)

Everest
2003-08-30, 19:46
Originally posted by z_bumbi
Everest: Eller så behövde du en vilovecka i alla fall :)

men vilovecka var de inte riktigt, sov typ 4 timmar per natt + lite på lektionerna:D

Axl
2003-09-01, 07:57
Fast det jag menade var detta: Är det sämre att träna samma dag som man ska festa? Alltså hade det varit bättre att inte träna samma dag som man ska festa. Tänkte mest eftersom kroppen håller på att repareras efter ett träningspass.

/Axl

Grandi
2003-09-01, 08:21
Det är en liten kluven fråga du ställer. En viktig sak att tänka på är när du tänker träna nästa gång. För om du går och tränar hårt och pajar musklerna totalt, sen tömmer en vodkaflaska och e uppe hela natten så förstår man ju att återhämtningen från passet inte är optimal. Nästa dag tränar man ju inte förstås :nono:

Nästa träning kan va lite hårdare än vanligt att genomföra, men det passet du gjorde på supardagen har ju nog ändå rivit sönder musklerna > anpassning å reparering > muskeltillväxt. Så jag tycker eftersom jag själv gör på samma vis :smokin: att man kan göra såhär emellanåt men inte varje da :notme: