handdator

Visa fullständig version : Nybörjare - Frågor om kost + kosttillskott


Gaston Gas
2009-09-11, 13:26
Har tränat i ca tre månader och kört 2-3 ggr/vecka. Nyss så inköpte jag "100% whey protein" och "Real 100% Creatine" - hur mycket ska jag dosera samt hur ofta ska jag inmundiga dem? Varje dag? Endast efter träning? Kan jag tänkas behöva något mer kosttillskott? Gainer?

Jag orkar antagligen inte äta den mängden kalorier som jag behöver på en dag. Jag läste runt på forumet där en användare blev tipsad om att göra en drink med nötter, olivolja, mjölk samt lite bär. Det blir ett fint mellanmål.

Frukost: Morgonstund har guld i mund men jag är oftast för trött för att få i mig något och då endast två knäckebröd med kaviar + en skål med fiberflingor + ett glas juice utan tillsatt socker. Är detta en okej frukost?

Lunch: Mörktbröd + krämost + müsli + vatten. Är väl ingen kanonlunch direkt.

Middag: Oftast någon variant på kyckling eller pasta carbonara. Andra förslag?

Kvällsmat: Samma som frukost. Bra eller anus?

Något som har gjort mig glad är att jag kan lyfta tyngre vikter och jag hoppas nu att det även ska synas lite på kroppen också efterhand och där inser jag att kosten är en stor faktor så vänligen kom med synpunkter.

Gaston Gas
2009-09-11, 13:52
Jag undrar även hur mycket kalorier jag bör få i mig per dag.

Exhale_
2009-09-11, 13:54
Svaren till alla dina frågor finns om du använder sökfunktionen. Det finns även stickys som tar upp en del av dina frågor. Sök och du skola finna *popcorn*

Kan ju komma med synpunkten att du behöver äta mer protein. Speciellt morgonmålet.

BengtZz
2009-09-11, 19:16
Ät mer protein.

Gaston Gas
2009-09-11, 22:49
Har sökt. Fann utförlig information om kreatin. Mina andra frågor är jag dock mindre osäker på och fann inte vad jag sökte. Någon som kan skriva lite kort om kaloriintag etc?

WorkOutBuddy
2009-09-12, 08:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Trance
2009-09-12, 09:49
Vill du gå upp och vikt och har svårt att få i dig mat på t.ex. morgonen så välj något mer energitätt. Om inte annat så kan du slänga i dig en proteindrink till frukosten också, det brukar vara lätt rätt att få ner.

Morty
2009-09-12, 11:50
www.uppladdningen.nu för att se din kaloribalans.

Gaston Gas
2009-09-13, 08:57
Tackar så mycket för era svar!