handdator

Visa fullständig version : nybörjare som frågar.


Mil
2009-09-10, 21:35
Tja kolozzeum! :)

Är inne på min tredje gymmar vecka nu. Har känt klart på alla övningar och så, så denna vecka körde vi på som det var tänkt.

Måndag- Ben, lats, och rygg. (skit fin träff i ben)
Onsdag- biceps, Mage och axlar.

Torsdag- Bröst, triceps.

Det var så jag kom ihåg det i alla fall:)

Jag undrar lite: Har haft lite svårt att få riktig träff.
Om det är så att jag har för tungt och därför behöver pass för snabbt.
Eller om jag vilar för mycket när jag blir passad.

Har också funderat på att flytta ben till torsdag som sista passet i veckan för att inte vara för slut onsdag torsdag efter som ben tar ganska mycket på krafterna.

Det här är mina tankar och funderingar just nu.
Är tacksam för svar och har ni andra tips att ge så är dom varmt välkomna. :)

Commando1980
2009-09-10, 22:08
Tja kolozzeum! :)

Är inne på min tredje gymmar vecka nu. Har känt klart på alla övningar och så, så denna vecka körde vi på som det var tänkt.

Måndag- Ben, lats, och rygg. (skit fin träff i ben)
Onsdag- biceps, Mage och axlar.

Torsdag- Bröst, triceps.

Det var så jag kom ihåg det i alla fall:)

Jag undrar lite: Har haft lite svårt att få riktig träff.
Om det är så att jag har för tungt och därför behöver pass för snabbt.
Eller om jag vilar för mycket när jag blir passad.

Har också funderat på att flytta ben till torsdag som sista passet i veckan för att inte vara för slut onsdag torsdag efter som ben tar ganska mycket på krafterna.

Det här är mina tankar och funderingar just nu.
Är tacksam för svar och har ni andra tips att ge så är dom varmt välkomna. :)

tycker inte att du som nybörjare ska dela upp passen på det sättet du gör. en 2-split är lämpligare (delar in kroppen i två delar och gymma 3 dagar i veckan). sen ska du absolut inte köra så tungt att du behöver pass med tanke på att du endast har tränat i 3 veckor. som ny i gamet behöver du inte köra lika tungt för att få resultat som ngn som tränat ett tag.

dream_theater_
2009-09-10, 23:07
Håller med. Det är för lätt att tröttna om man går ut för hårt..


Gymmarvecka stavas ihop, om det nu finns ett sådant ord. Gymvecka?

Nordenator
2009-09-10, 23:35
tycker inte att du som nybörjare ska dela upp passen på det sättet du gör. en 2-split är lämpligare (delar in kroppen i två delar och gymma 3 dagar i veckan). sen ska du absolut inte köra så tungt att du behöver pass med tanke på att du endast har tränat i 3 veckor. som ny i gamet behöver du inte köra lika tungt för att få resultat som ngn som tränat ett tag.

Och framförallt känns det som att man verkligen behöver ta sig tiden att lära sig lyfta rätt då man börjar. Jag känner själv att det är lätt att slarva med lyften om man lastar på mer än man bör. Jag skulle satsa på högt repsantal och att verkligen, veerkligen se till att jag greppat vad jag gör innan jag börjat lasta på svåra mängder kilon.