handdator

Visa fullständig version : kreatin dosering


sweaberg
2009-09-09, 20:24
tja

fick hem kreatinet idag, tänkte inte köra hela uppladdningsfasen med 4ggr om dagen, utan försöka ta kanske 5gram 2-3 gånger om dagen första veckan sen en gång om dagen.

frågan är denna: spelar det roll om jag blandar dom där 5gramen kreatin i 5dl vatten eller bara 1dl vatten? och tar t.ex ett glas juice (apelsin,tropisk) eller liknande bort effekten eller fungerar det lika bra som vatten?.

vet att man ska dricka mycket vatten så kan väl likagärna

Andreas Lelli
2009-09-09, 21:14
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Hel tråd om kreatin.
Du kan dricka ditt kreatin tillsammans med vad som helst, du behöver inte ha 5 dl vatten när du intar ditt kreatin utan det går bra med exempelvis 1 dl också.

Se bara till att du får i dig vatten i övrigt som vanligt, kanske lite mer om du vill :)

Nyback
2009-09-09, 21:21
hmmm blanda kreatin med juice.... är inte säker men känns som om jag har läst någonstans att de inte är så bra, bara vad jag tror dock, inge fakta :P

Något med att juice bryter ner kratinet? typ att man ska inte inta citrusfrukter i samband med kreatin

johanar
2009-09-09, 21:29
Och ett allmänt tips, var lite försiktig med att lösa kreatinet i varmt kranvatten (kan ju vara lite svårlösligt i kallvatten har jag för mig). Kan finnas bakterier och ibland metaller i varmvattenledningarna som man vill undvika :) Själv lyckades jag bli magsjuk med största sannolikhet av denna anledning.

Toby Asp
2009-09-10, 08:55
hmmm blanda kreatin med juice.... är inte säker men känns som om jag har läst någonstans att de inte är så bra, bara vad jag tror dock, inge fakta :P

Något med att juice bryter ner kratinet? typ att man ska inte inta citrusfrukter i samband med kreatin

Prova att läsa länken andreas postade, så slipper du vara osäker.

Och ett allmänt tips, var lite försiktig med att lösa kreatinet i varmt kranvatten (kan ju vara lite svårlösligt i kallvatten har jag för mig). Kan finnas bakterier och ibland metaller i varmvattenledningarna som man vill undvika :) Själv lyckades jag bli magsjuk med största sannolikhet av denna anledning.

Självklart ska inte varmt kranvatten drickas. Värm vatten på plattan eller i mikron isf.

sweaberg
2009-09-12, 11:53
hur får man 5gram utan skopa? är det en tesked som gäller då eller?

greken2000
2009-09-12, 13:18
Efter hur lång tid ska man ta uppehåll från kreatin och hur länge ska de vara?

King Grub
2009-09-12, 13:19
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194