handdator

Visa fullständig version : Deff med LCHF/TKD


Rumble77
2009-09-08, 20:01
Hej!

Som det framgår av min rubrik så hade jag tänkt att deffa på en lchf/tkd diet.
Hade tänkt ligga på ungefär;

Protein:180gram
Fett:165gram
Kolhydrater: kring 20 gram

Siktar på att gå ner kring 0.5-1kg i veckan tills jag är nöjd, skulle tro att jag är nöjd vid 75 kg.

Jag kommer dock inte vara allt för noga när jag räknar utan kommer utvärdera varje vecka om jag behöver ändra något i kosten.

Min startvikt är ca 90kg på morgonen men jag kommer med fler stats senare när jag gör igång vilket borde vara imorgon eller i övermorgon!

Träning består av styrketräning 3 gånger i veckan. Kanske någong promenad på vilodagarna om jag känner för det.

Hoppas att någon är intresserad av att följa denna journal så att man kan få lite feedback etc. :)

Lurch
2009-09-08, 22:01
Trevligt, Jag började själv på en LCHF Diet idag, verkar vara allt för gott för att vara sant :)

Rumble77
2009-09-13, 20:51
Hade tänkt dra en liten uppdatering. Har gått bra hitills, hade endast lite ont i huvudet under dag 2 och var lite tröttare men har inte känt av det nåt mer.

Vikten har gått neråt(tror och hoppas jag;) ), har dock inte koll på hur mycket men ska väga mig imorgon så får jag se.
Min startvikt var 90.4 kg och mitt midjemått 94-96

Befinner mig desutom i ketos nu, kollade på en sticka häromdagen och den gav utslag, dock inte maximalt.
Jag känner dock inte av den här extreme piggheten mågna pratar om, men jag har trots allt bara hållit på i ca 4 dagar så den kommer kanske senare.

Kommer med mer uppdateringar under veckan :)

Rumble77
2009-09-14, 17:48
Vägde mig imorse och då stod vågen på 88.9 kg och midjemåttet var 93-94. Måste säga att man kan hålla sig mätt sjukt länge på den här maten, måste se till att börja äta lite mer, har tyvärr blivit aldelles för lite idag.

Nu blir det baconlindade kycklingfilér fyllda med parmesanost :)

Rumble77
2009-09-17, 16:46
Sådär, då var första veckan avklarad!

Statsen vid start var alltså såhär;

Vikt: 90.4kg
Midjemått: ca95cm

Nuvarande

Vikt: 88.4
Midjemått: ca92.5cm

2 kg i veckan är ju igentligen lite väl snabbt, men går väl alltid snabbast första veckan då man förlorar mycket vatten etc.

Tror även att jag ligger för låg på fettintaget så ska försöka komma upp i dom 180 gramen jag hade tänkt få i mig per dag. Men man blir som sagt sjukt mått på den här kosten och håller sig mått väldigt länge, iallfall jag :)

Rumble77
2009-09-24, 16:38
Sådär, då har ännu en vecka gått och tänkte uppdatera lite.

Tidigare vikt: 88.4 kg

Nuvarande vikt: 87.9 kg

Tidigare midjemått: ca92.5cm

Nuvarande midjemått: ca 91cm

Blev en mycket mindre minskning den här veckan men hamnade ändå på ett minus så får väl vara nöjd ändå. Siktar på dryga kilot i veckan iaf, så nästa vecka siktar jag på att väga kring 86.9 kg!

pedersen1980
2009-10-17, 21:43
Fett på LCHF är alltså energikällan. Ät inte mer än vad du behöver om du vill gå ner i vikt. Känn inte att du måste äta mer fett. Mår du bra och håller dig mätt så äter du bra :o)

Lycka till!!

Rumble77
2009-10-23, 21:50
Fett på LCHF är alltså energikällan. Ät inte mer än vad du behöver om du vill gå ner i vikt. Känn inte att du måste äta mer fett. Mår du bra och håller dig mätt så äter du bra :o)

Lycka till!!

Tackar! Jodå det går bara fint, går ner i vikt, stod lite still förra veckan dock.

Är kass på att uppdatera men kan iaf skriva nu.

Vikt nu ; 84.8kg
Midjemått: ca 89 cm

Tror nog att jag måste gå ner till kring 70 innan jag är nöjd iaf! Ett bra tag kvar med andra ord.

pedersen1980
2009-11-15, 12:46
Antar att du inte kör längre... Synd isf eftersom du ville ner till 70-75

Rumble77
2010-01-31, 20:31
Antar att du inte kör längre... Synd isf eftersom du ville ner till 70-75

Jodå jag fortsatte! Har dock inte blivit så strickt på slutet :p

Så hur har det gått då? förutom att jag har varit kass på att uppdatera.

Har nått en vikt på 77-78 kg och har varit där ett tag nu. Tror jag kommer stanna där och inte gå ner nå mer i vikt.

Har ingen muskelmassa att tala om direkt så känns som att det är dags att börja bygga istället.
Slänger in två bilder så ni får en bättre bild om vad jag snackar om!

http://sv.tinypic.com/r/2zg6x45/6 ---- 90.4 kg

http://sv.tinypic.com/r/11sp16p/6 ---- 78 kg

Mitt mål och drömkropp är nåt i den här stilen

http://bodyspace.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2010/01/05/539515/progresspic/1F5sUjyMOSyxEtZUK37RmCwIMY9X543.jpeg

Tror ni att går att uppnå om man kör lchf? Och ja, jag fattar att det kommer ta en lång tid att nå den kroppen om man ens gör det.

Har inte kört nån träning under den här perioden ( dumt, jag vet) men har nu tänkt börja styrketräna.

Så vad tror ni om att styrketräna och bygga muskelamassa på lchf?

Kör du fortfarande lchf pedersen?

/Rumble77 :)

pedersen1980
2010-01-31, 20:54
Skitbra förändring Rumble! Man ser numera en bula på armarna bl.a!
Det borde gå att bygga på LCHF men det är VÄLDIGT dyrt eftersom du ska ligga på kcal överskott. Jag gjorde ett experiment i 4 veckor och då åt ja så mycket ja bara klarade av, strikt LCHF/TKD. Väldigt svårt att avgöra om jag gick upp i muskelmassa, dock visade vågen omkring 2kg mindre. Förmodligen vatten så...

Drömkroppen går självklart att uppnå!!! Men utan prepp och fantastiska gener så är det en LÅÅNG väg dit, minst 10 år skulle jag vilja säga tyvärr!.

Jag börjar faktiskt en ny diet imöra, riktigt laddad!
Nej nu ska ja skriva ner mått o dylikt i min journal :p

Curls
2010-01-31, 21:02
Sweet! jag kör också på lchf, gått från 84kg i oktober -09 till 77-78 för typ 4 veckor sedan, har ingen våg nu men väger nog lite mindre! :) Kör hårt!

Rumble77
2010-01-31, 23:27
Skitbra förändring Rumble! Man ser numera en bula på armarna bl.a!
Det borde gå att bygga på LCHF men det är VÄLDIGT dyrt eftersom du ska ligga på kcal överskott. Jag gjorde ett experiment i 4 veckor och då åt ja så mycket ja bara klarade av, strikt LCHF/TKD. Väldigt svårt att avgöra om jag gick upp i muskelmassa, dock visade vågen omkring 2kg mindre. Förmodligen vatten så...

Drömkroppen går självklart att uppnå!!! Men utan prepp och fantastiska gener så är det en LÅÅNG väg dit, minst 10 år skulle jag vilja säga tyvärr!.

Jag börjar faktiskt en ny diet imöra, riktigt laddad!
Nej nu ska ja skriva ner mått o dylikt i min journal :p

tackar! :)

Jo, det var som jag anade. Men får se hur nära man kommer det, kommer jag bara i närheten lär jag vara nöjd :)

Vad är det för diet du ska köra på då?

Ska nog testa att försöka bygga på lchf. Kommer som sagt bli svårt och går det inte så får jag nog lägga till kolhydrater, dock inte lika mycket som jag åt förut ;). Funderar på kring 50-100 gram kolhydrater.

Rumble77
2010-01-31, 23:28
Sweet! jag kör också på lchf, gått från 84kg i oktober -09 till 77-78 för typ 4 veckor sedan, har ingen våg nu men väger nog lite mindre! :) Kör hårt!

Härligt!
hur tycker du att det har gått med allt då, träning etc?
Och är bulk på lchf nåt du kommer försöka dig på? :)

Rumble77
2010-02-01, 16:19
Funderar på att börja äta som vanligt nu igen, nu när jag har tänkt försöka lägga på mig muskelmassa.

Har som sagt legat så lågt som möjligt på kolhydrater under den här perioden och det har fungerat riktigt bra när man ska gå ner i vikt.

Känns väl dock inte som det bästa för ökning av muskelmassa (som du säger pedersen) och dessutom saknar jag att äta kolhydrater, är ju så gott! :)

Hur tycker ni att det låter? Och hur tror ni att magen kommer reagera om jag, låt säga, börjar äta kring 100-200 gram kolhydrater per dag?

Sniggel
2010-02-01, 17:07
Jodå jag fortsatte! Har dock inte blivit så strickt på slutet :p

Så hur har det gått då? förutom att jag har varit kass på att uppdatera.

Har nått en vikt på 77-78 kg och har varit där ett tag nu. Tror jag kommer stanna där och inte gå ner nå mer i vikt.

Har ingen muskelmassa att tala om direkt så känns som att det är dags att börja bygga istället.
Slänger in två bilder så ni får en bättre bild om vad jag snackar om!

http://sv.tinypic.com/r/2zg6x45/6 ---- 90.4 kg

http://sv.tinypic.com/r/11sp16p/6 ---- 78 kg

Mitt mål och drömkropp är nåt i den här stilen

http://bodyspace.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2010/01/05/539515/progresspic/1F5sUjyMOSyxEtZUK37RmCwIMY9X543.jpeg

Tror ni att går att uppnå om man kör lchf? Och ja, jag fattar att det kommer ta en lång tid att nå den kroppen om man ens gör det.

Har inte kört nån träning under den här perioden ( dumt, jag vet) men har nu tänkt börja styrketräna.

Så vad tror ni om att styrketräna och bygga muskelamassa på lchf?

Kör du fortfarande lchf pedersen?

/Rumble77 :)

Är säkert inte så att vilken typ av kost du följer spelar någon större roll så länge du äter ordenligt med protein. Ge det en 10 år så vet du kanske vi det läget om du nånsin kommer att få så mycket muskler och hur många fler år som isåfall kan behövas.