handdator

Visa fullständig version : Världens snabbaste skytt


sundvall
2009-09-07, 22:31
Otroligt. Dont mess with this guy:

http://www.youtube.com/watch?v=wLnmvseCseI

sKedbladh
2009-09-07, 22:38
otroligt var ordet.

Donner
2009-09-07, 22:42
Bob Munden > Clintan

Fredrik_S
2009-09-07, 22:49
Tråkigaste var att han i filmen sa att dueller bara fanns på film...

Honken
2009-09-07, 22:49
Först tänkte jag att killen älskade sig själv lite väl mycket, sen så förstod jag varför.

Pirko
2009-09-07, 22:49
Han skulle kunna döda en person med 100 vittnen och alla skulle vittna om att dom såg att han inte skjutit någon. Läskigt.

perarvid
2009-09-07, 23:10
så jävla skönt när han får frågan om nåt som kan jämföras med hans snabbhet.. :)

Herr Oberst
2009-09-07, 23:11
Mm han verkade lite full of himself när han snackade om att han var snabbare än ljuset. Men han walkade verkligen the walk också

Fredrik_S
2009-09-07, 23:18
Mm han verkade lite full of himself när han snackade om att han var snabbare än ljuset. Men han walkade verkligen the walk också

Det sa han inte. Han sa att ljustet var mycket snabbare än honom men inget fanns där emellan som kunde mätas med honom.

joriice
2009-09-07, 23:29
I wonder if he´s a likewise fast shot in the bedroom. And if so, is he shooting blanks?


:S

D-Crawler
2009-09-07, 23:30
Helt sjukt, undrar hur många gånger han har gjort det där.

Fredrik_S
2009-09-07, 23:32
Vad är blanks och hur kraftiga är dom?.. de räcker uppenbarligen till att skuta sönder ballonger iaf.
Tycker kamermannen står i en väldigt väldigt riskabel position mitt emellan de två ballongerna.

Stoltz
2009-09-07, 23:33
Mm han verkade lite full of himself när han snackade om att han var snabbare än ljuset. Men han walkade verkligen the walk också

Wut? Det sade han inte :)

Skrämmande snabbt.

Fredrik_S
2009-09-07, 23:37
Vad är blanks och hur kraftiga är dom?.. de räcker uppenbarligen till att skuta sönder ballonger iaf.
Tycker kamermannen står i en väldigt väldigt riskabel position mitt emellan de två ballongerna.

Blank cartridges frequently contain a paper or plastic plug which seals the powder in the case called a wad. This wad can cause bruising at medium ranges and severe penetrating wounds at close range.

perarvid
2009-09-07, 23:37
reportern frågar ju vad som kommer närmast vad gäller snabbhet men inte är riktigt lika snabbt. det första han säger är speed of light. så ni har fel :P däremot var han väl inte beredd på reporterns formulering kanske.

ryss
2009-09-07, 23:40
haha det är bara sjukt

Stoltz
2009-09-07, 23:41
reportern frågar ju vad som kommer närmast vad gäller snabbhet men inte är riktigt lika snabbt. det första han säger är speed of light. så ni har fel :P däremot var han väl inte beredd på reporterns formulering kanske.

"Speed of light. Which is far beyond this."

Han missförstod väl frågan, men han säger ju inte att han är snabbare än ljuset.

Larsson85
2009-09-07, 23:43
Skönt att han är ödmjuk också

perarvid
2009-09-07, 23:46
"Speed of light. Which is far beyond this."

Han missförstod väl frågan, men han säger ju inte att han är snabbare än ljuset.

Jag tycker han säger it, inte this. Kanske inte gör nån praktisk skillnad iofs.

Jag tror nog vi kan vara överens om att han inte har samma snabba uppfattningsförmåga som han har snabb skjutförmåga iaf. ;)

Matsa
2009-09-08, 00:36
Ah, detta såg jag på tv när jag var liten någon gång på 80-talet. Helt galet snabb med puffran. :)

Doctor Snuggles
2009-09-08, 00:53
Det är som att se stålmannen ha sex.

Rockhard
2009-09-08, 05:30
Kolla den nöjda minen precis efter han skjutit :D

coxie
2009-09-08, 06:13
Fyfan vad han skulle äga som cowboy på halloween.

WorkOutBuddy
2009-09-08, 10:51
"Can you give in a comparison to something that would come close but is not as fast?"
"speed of light, wich is far beyond it"
"Kan du jämför med något som kommer nära men som inte är lika snabb?"
"Ljusets hastighet, vilket är långt utöver det"

Han säger ju att han är snabbare än ljusets hastighet, bleh.
Grymt snabb var han!

Fredrik S
2009-09-08, 11:40
Vad är blanks och hur kraftiga är dom?.. de räcker uppenbarligen till att skuta sönder ballonger iaf.
Tycker kamermannen står i en väldigt väldigt riskabel position mitt emellan de två ballongerna.

Vid tävlingar i Fast Draw så använder man ammo laddad med enbart tändhatt och en vaxkula samt eventuellt ett par tre krutkorn. Tricket där han skjuter två skott så att det låter som ett, skulle han garanterat inte kunna göra om med fulladdad ammunition. Att han har ett snabbt drag går ju däremot inte att snacka bort.

isterbuk
2009-09-08, 11:54
Thats just crazy!

Fredrik_S
2009-09-08, 12:25
"Can you give in a comparison to something that would come close but is not as fast?"
"speed of light, wich is far beyond it"
"Kan du jämför med något som kommer nära men som inte är lika snabb?"
"Ljusets hastighet, vilket är långt utöver det"

Han säger ju att han är snabbare än ljusets hastighet, bleh.
Grymt snabb var han!

Nej! han svarar inte på frågan "but is not as fast?" utan han svarar på delen av meningen "Can you give in a comparison"
Efter han förstått att reporten avslutade sin mening med "not as fast" så korrigerrar han upp sig genom att säga "wich is far beyond it". Där "wich" syftar till ljuset och "it" till hans pistoldragning.
Han säger sen "there is nothing next to it" där it återigen syftar på hans pistodragning.

Drfg
2009-09-08, 12:26
"Can you give in a comparison to something that would come close but is not as fast?"
"speed of light, wich is far beyond it"
"Kan du jämför med något som kommer nära men som inte är lika snabb?"
"Ljusets hastighet, vilket är långt utöver det"

Han säger ju att han är snabbare än ljusets hastighet, bleh.
Grymt snabb var han!

Han menar ju att ljuset är mycket snabbare än vad han är. Han lyssnar nog bara tills han säger något som kan komma nära sen svarar han.

Fredrik_S
2009-09-08, 12:27
Vid tävlingar i Fast Draw så använder man ammo laddad med enbart tändhatt och en vaxkula samt eventuellt ett par tre krutkorn. Tricket där han skjuter två skott så att det låter som ett, skulle han garanterat inte kunna göra om med fulladdad ammunition. Att han har ett snabbt drag går ju däremot inte att snacka bort.

Hur stor träffområde har egentligen blanks på en balong? Räcker det att sikta en meter bredvid och krutstänket ändå spränger ballongen eller vad?

m0lle
2009-09-08, 12:29
Han äter nog ganska snabbt också.

Lukaspappa
2009-09-08, 12:31
Han är verkligen snabb men mot den här killen hade han inte haft skuggan av en chans.:smokin:

http://seriewikin.serieframjandet.se/images/thumb/d/d7/Lucky_Luke.jpg/300px-Lucky_Luke.jpg

Nitrometan
2009-09-08, 12:36
Han är verkligen snabb men mot den här killen hade han inte haft skuggan av en chans.:smokin:


Skuggan!

:D :laugh:

Fredrik S
2009-09-08, 15:09
Hur stor träffområde har egentligen blanks på en balong? Räcker det att sikta en meter bredvid och krutstänket ändå spränger ballongen eller vad?

Han säger i filmen att han skjuter på ett avstånd av 8 fot, vilket ju är strax under 2,5 meter. Jag har aldrig provat men jag tror säkert att krutstänket är fullt tillräckligt för att ta kål på ballongen på den avståndet. Pipmynningen måste ju dock fortfarande peka i ballongens generella riktning när det smäller, om det skall hända något. En meter vid sidan om är garanterat för mycket.

Lukaspappa
2009-09-09, 11:08
Skuggan!

:D :laugh:

:cool:

Han är otroligt snabb men när de spelar upp hans prestation i slow motion så ser man tydligt att han inte är snabbare än sin egen skugga. Så med andra ord är han inte snabbare än ljuset.;)

Condemned
2009-09-09, 16:59
Grymt snabbt gjort. Men om man skulle gett honom riktig ammunition så skulle det ha sett väldigt annorlunda ut. Men han kanske inte utger sig för att kunna göra samma sak med the real deal.

MasterChief
2009-09-09, 18:28
Ah, detta såg jag på tv när jag var liten någon gång på 80-talet. Helt galet snabb med puffran. :)

Kommer också ihåg det. Kul att se det igen. Han snackar ju, men det är ju kul att han också levererar.

Dumleman
2009-09-09, 19:16
Denna gubbe är lite mer modern men ändå ganska snabb http://www.youtube.com/watch?v=n1drgmqqyuQ

Jarod
2009-09-09, 19:37
Bob Munden har nog en väldigt stor fap-folder. :cool:

ahl-
2009-09-09, 20:01
Timewarp pliiz

Matsa
2009-09-09, 20:18
Denna gubbe är lite mer modern men ändå ganska snabb http://www.youtube.com/watch?v=n1drgmqqyuQ

Den var rätt häftig den med. Tanken slår mig dock att om man har behov av att ladda om en pistol så fort så kan man inte vara någon vidare skytt. Kvantitet över kvalitet? :D

Whistler
2009-09-09, 22:13
Bob Munden är en cirkusaktör som visar ett häftigt trick. Han är säkert en duktig skytt också, men har blivit berömd för att han är just snabb.

Det han gör är helt fritt från rekyl, alltså behöver han ingen återhämtning för att skjuta nästa skott.

Den var rätt häftig den med. Tanken slår mig dock att om man har behov av att ladda om en pistol så fort så kan man inte vara någon vidare skytt. Kvantitet över kvalitet? :D
I en gren där man skjuter fler skott än man har i ett magasin och bäst tid vinner så har man allt att vinna på att göra snabba omladdningar. Dynamiskt skytte heter det i Sverige, bedrivs genom det amerikanska förbundet IPSC (International Practical Shooting Confederation).

Vill man se en riktigt duktig IPSC-skytt, som verkligen gör det Bob Munden inte skulle kunna göra med "riktig ammunition" så ska man kolla på Jerry Miculek.

I IPSC måste kulan man skjuter hålla en viss faktor baserad på kulans vikt och hastighet, detta för att det ska vara realistiskt skytte (ursprungligen utvecklat för självskydd och träning för poliser etc). Faktorn på ammunitionen ges av formeln ((kulans vikt i grain) x (kulans hastighet i fot per sekund))/1000

En kula på 240gr som färdas i 710fps ger en faktor på (240x710)/100 = 170, vilket innebär faktorn Major i IPSC. Skjuter man i Minor (under 170 i faktor) får man lägre poäng även om man träffar likadant, eftersom man har lägre rekyl.

Jerry Miculek med en revolver i .45ACP:

srM2qghDFuI

Pistolskyttets motsvarighet, Todd Jarret:
sQhXkvAVV78

Mer info här: http://www.ipsc.se/

Mr Zero
2009-09-09, 23:30
Patrick Flanigan kan också skjuta :cool: http://www.youtube.com/watch?v=0A5BalSXGtI