handdator

Visa fullständig version : Någon som lirar TIBIA?


JoeyP
2009-09-07, 21:35
Äre någon som lirar TIBIA här? :D

The_RobRoy
2009-09-07, 21:41
Min lillebror höll på i massor av år, fruktansvärt tråkigt spel..

kalle_banan
2009-09-07, 21:45
har endast testat i några timmar för sex-sju år sen.

Inge Enveten
2009-09-07, 21:56
spelade som en galning från åldern 13-16.. blev en massa sålda accounts och nu ett acc med en 118 rp som bara ligger och skräpar.. har en massa grejer av värde på kontot säkert runt 2000-3000 kr om jag skulle hitta köpare

btw så anser jag att tibia är världens största djävulsspel :P jag var riktigt beroende av det när jag spelade.. hände att man sprang till och från affären bara för att inte slösa tid på annat än tibia

SJUKT! rekomenderar ingen ung att spela detta :P nu när man växt upp inser man ju såklart vilket skit det var och något liknande kommer ju aldrig att hända igen men ja, ni förstår vad jag menar

Hank
2009-09-07, 22:03
Helt vansinnigt tråkigt och meningslöst spel.

Stoltz
2009-09-07, 22:06
Spelade det 97-2003 något, fy helvete vad beroendeframkallande det var. Helt sjukt.

Hade en hel del tråkiga incidenter pga det spelet och beroendet som steg kopiöst bland ungdomar där jag bodde.

Intressant och underhållande spel men inte värt det.

Tonto
2009-09-07, 22:11
farligt spel för folk med svagt psyke, fastnade ordentligt i början av tonåren. Började igen för runt ett år sen och sålde allt inför min student 3-4månader sen och tjänade ihop 25.000 vilket va trevligt.

Vill inte skryta eftersom det inte alls är coolt men jag var (och antagligen fortfarande är) top 10 spelare när det kommer till player vs player strider. Jag och vänner till mig spelade fick karaktärer på andra världar för att vinna deras krig. Rätt kul.

Pejij
2009-09-07, 22:13
Spelade mellan 2004-2007 ungefär, fruktansvärt beroendeframkallande. Spelade halva nätterna och använde bot resten av dagarna. Sov med alarm på bottet så jag vaknade ifall jag skulle dö eller något liknande. Alla mina kompisar spelade också (flera stycken spelar fortfarande) så vi spenderade nästan uteslutande helgerna med att spela. Det var riktigt skönt att sluta spela, och jag skulle aldrig börja om.

sKedbladh
2009-09-07, 22:14
spelade som en galning från åldern 13-16.. blev en massa sålda accounts och nu ett acc med en 118 rp som bara ligger och skräpar.. har en massa grejer av värde på kontot säkert runt 2000-3000 kr om jag skulle hitta köpare

btw så anser jag att tibia är världens största djävulsspel :P jag var riktigt beroende av det när jag spelade.. hände att man sprang till och från affären bara för att inte slösa tid på annat än tibia

SJUKT! rekomenderar ingen ung att spela detta :P nu när man växt upp inser man ju såklart vilket skit det var och något liknande kommer ju aldrig att hända igen men ja, ni förstår vad jag menar


Jag ger dig +1,000,000 på det där.
tror garanterat det är ett av dom spelen jag spenderat mest tid på, Ever.
Det som gör det så hemskt är ju faktumet att om man dör på Tibia, så förlorar man ganska mkt 'värdefulla' saker på spelet. (till skillnad från t.ex wow där du får lite repair costs och en corpserun)
Kombinera det med ett PVP system som gör att du kan döda vem som helst = Du kommer ha väldigt kul ibland, men också väldigt tråkigt nästan oftare!

Stoltz
2009-09-07, 22:17
Jag ger dig +1,000,000 på det där.
tror garanterat det är ett av dom spelen jag spenderat mest tid på, Ever.
Det som gör det så hemskt är ju faktumet att om man dör på Tibia, så förlorar man ganska mkt 'värdefulla' saker på spelet. (till skillnad från t.ex wow där du får lite repair costs och en corpserun)
Kombinera det med ett PVP system som gör att du kan döda vem som helst = Du kommer ha väldigt kul ibland, men också väldigt tråkigt nästan oftare!


Nu när jag såg ditt användarnamn så såg jag att det är nästan ett (tydligt) anagram för efternamnet på en person jag lärde känna genom Tibia de tidigare åren. Så av nyfikenhet, utan att avslöja för mycket...

Börjar ditt förnamn på J?

sKedbladh
2009-09-07, 22:20
Haha. nej inte på J:smash:

Vad hette denna mystiska persons char?

Stoltz
2009-09-07, 22:38
Haha. nej inte på J:smash:

Vad hette denna mystiska persons char?

Elleshar. Kanske jag som minns fel på efternamnet t.o.m :)

sKedbladh
2009-09-07, 22:39
Ja, nej det låter inte rätt alls ^^

Pirko
2009-09-07, 22:52
Level 162 blev man iaf..

ceejay
2009-09-07, 23:28
spelade förut som fan men sög ändå ;) jag blev väl inte tillräckligt beroende

WorkOutBuddy
2009-09-08, 10:40
Vet inte ens vad det är.

The Swedish Oak
2009-09-08, 11:54
Jag tog mig ur tibia-träsket efter 4-5 års spelande, och efter det har jag inte ens vågat prova WoW för risk att det ska vara för kul :)

Som sagt ett farligt spel, många fastnar och blir sittande i några år. ^^ Lätt hänt när alla ens polare är inne o lirar 24/7. Har fortfarande kvar gubbarna, bara att jag inte lirar längre.

feyin
2009-09-08, 14:29
Tibia hade verkligen en nagativ inverkan på mitt liv de år jag spelade - slutade t.o.m träna fotboll för att spela det. Nu är det för sent att börja igen, tji fick jag!

Nithian
2009-09-08, 15:33
lvl 199

Revolt
2009-09-08, 15:42
Jo det träsket fastnade man i. Fattar inte hur man kunde lägga så mycket tid på det.

Inge Enveten
2009-09-08, 15:43
lvl 199

gz du är redan ett känt troll på kolo så gå o byta tråd




Vill inte skryta eftersom det inte alls är coolt men jag var (och antagligen fortfarande är) top 10 spelare när det kommer till player vs player strider. Jag och vänner till mig spelade fick karaktärer på andra världar för att vinna deras krig. Rätt kul.

rl första namn, tibia namn, server

kthxbye :D

jakob
2009-09-08, 15:45
Spelade det för ett par år sen och hade hur kul som helst med att jävlas med andra och döda folk. :devil::devil::devil::D

Halfhigh1
2009-09-08, 15:52
Spelade det 97-2003 något, fy helvete vad beroendeframkallande det var. Helt sjukt.

Hade en hel del tråkiga incidenter pga det spelet och beroendet som steg kopiöst bland ungdomar där jag bodde.

Intressant och underhållande spel men inte värt det.

Vad hette du?

mojoo
2009-09-08, 16:35
Vad är de som är så beroendeframkallande? jag slutade direkt

feyin
2009-09-08, 16:36
Tibia medför absolut INGENTING bra. Helt onödigt att ens prova på, har flera kompisar som fastnat vid det och har suddat ut ALL social kompetens osv. Så jävla tråkigt att det händer.

Stoltz
2009-09-08, 17:06
Vad hette du?


Stormhawk.


Personligen tyckte jag levlandet var förbannat tråkigt i spelet, men att göra de olika questsen var desto mer givande. Tror det var där mitt beroende var.

The Swedish Oak
2009-09-08, 17:16
Vad är de som är så beroendeframkallande? jag slutade direkt

Bevisligen han du inte spela tillräckligt för att fastna. Inte alla som gör det, och tur är väl det. Man måste hinna skapa kontakter och känna dig del av något i spelet så blir det lätt att man blir fast. Vara med i Guilder, Krig, Quest osv.

Många ser spelet som ett sätt att vara någon/något större än vad man kanske är i verkligheten.

Fredriiik
2009-09-08, 17:27
har också spelat de för ett bra ta sen, men de va mycke roligare när inte alla dessa fusk fanns, och de högsta på världarna va typ lite över lvl 100. och sen hänga med i den utvecklingen. men sen kom alla fusken å de e ju sjukt höga lvls på dom där nu, om inte alla höglvls blev bannade iförsäg. kommer inte ihåg om dom blev de pågrundav fusk eller inte.

Kwon
2009-09-08, 17:30
Tibia har jag aldrig testat, Labia har jag testat dock.

JoeyP
2009-09-09, 18:20
Många ser spelet som ett sätt att vara någon/något större än vad man kanske är i verkligheten.

+1!!!

Jag tycker tibia är skitroligt, jag är ingen eleet på tibia precis.

Har aldrig botat elr nånting.

Min bästa gubbe var en lvl 37knight :D Skills 76/75, skillade upp dem på rotworms hahaha! Sen när jag dog 1gång rookade jag gubben för jag inte orkade skilla upp sista skillen en gång till fyfan va waste på tid. Tänk hur lång tid det tog att skilla på rots till 76 i sword, dö och tappa till 75 i skill och lägger av HAHAHAHA. En skill tog 5-8timmar.

Just nu lirar jag bara för skojs skull när jag inte har nåt att göra, riktigt roligt, har massa rl polare som lirar.. lirar på en server som heter berylia, fullt krig där mellan polacker och svenskar och spanjorer.

Svenskarna har ägt servern i flera år och har nu slutat. Nu äger polackerna servern så man är livrädd att dem ska komma och hota en på pengar och eq! Som tur är, så har jag massa rl kompisar som är höga levels som skyddar mig :D

Tror svenskarna ska komma tillbaka efter update och ta över servern igen! Ett gäng från stockholm har startat en guild "brutala ligan" alla i guilden heter nåt med brutala :D Tex Ivar den brutala, Adam den brutala, Lasse den brutala :D Lovar dem har nån polackutrotnings sekt på gång! Ska bli jävligt skönt! Då jag hatar polacker som spelar tibia! Dem är riktiga nördar. Sitter 50pers i ventrilo, så fort det händer nånting kommer alla direkt. Dem kan inte engelska heller..

Jo det ända dem kan är väl

Pay or die

No pay no play.

Tonto
2009-09-09, 18:47
gz du är redan ett känt troll på kolo så gå o byta tråd




rl första namn, tibia namn, server

kthxbye :D

Saffa heter jag, känd på tibiaforum under samma nick. Mina gubbar har varit: Ripplah 130ek, Plikzor210ek, Dorpaz210rp. Tyska spelservern Obsidia har varit min att leka med under flera års tid. Har fortfarande en enorm indirekt makt för jag känner snubben jag gav servern till.

Stoltz
2009-09-09, 18:55
Många ser spelet som ett sätt att vara någon/något större än vad man kanske är i verkligheten.
Men tänk hur jävla vass man hade varit i verkligheten om man lade de timmarna man lägger på Tibia på de verkliga sakerna.

Ett gäng från stockholm har startat en guild "brutala ligan" alla i guilden heter nåt med brutala :D Tex Ivar den brutala, Adam den brutala, Lasse den brutala
Du vet att det är sådana som oftast ses som de största töntarna i Tibia va? :D Fast då har jag inte räknat med "El Diablo de France","El Diablo de Dildo" etc. ;D


Edit: Notera, jag försöker inte vara spydig mot dig, att vara sedd som tönt i Tibia är inget som tär på självkänslan direkt :D

Halldin
2009-09-09, 18:57
Tibia har jag aldrig testat, Labia har jag testat dock.
Good one!

Halldin
2009-09-09, 18:58
Ifall någon skulle veta: hur kommer det sig att grafiken mer eller mindre är plankad rätt av Ultima 7?

haa
2009-09-10, 20:15
Det att Tibia inte medför något bra är fel tycker jag! Har många kompisar som var riktigt kassa på engelska innan de började spela, men 2 år efter så var de nästan proffs! haha :D

PS. Proffs blev de inte av skolan, eftersom ord användes som inte ens lärdes ut då! hehe

feyin
2009-09-10, 20:28
Ja, är det värt att vara bra på engelska i utbyte mot all social kunskap?

Griip
2009-09-10, 20:48
Världens absolut roligaste spel! Eller, det var det då, för flera år sedan.. update efter update förstörde spelet tills det till slut enbart handlade om att spela mest för att vara bäst.

Griip
2009-09-10, 20:51
Men tänk hur jävla vass man hade varit i verkligheten om man lade de timmarna man lägger på Tibia på de verkliga sakerna.


Du vet att det är sådana som oftast ses som de största töntarna i Tibia va? :D Fast då har jag inte räknat med "El Diablo de France","El Diablo de Dildo" etc. ;D


Edit: Notera, jag försöker inte vara spydig mot dig, att vara sedd som tönt i Tibia är inget som tär på självkänslan direkt :D

tvekar på att det var så tidigt som 97, men tror du att det var det så drar jag slutsatsen att du måste varit bland de första svenskar. Spelade du någon kändis? Själv var jag självaste Sinth Ka'agar, som totalt förstörde Premia servern :) Vi hamnade på Tibia.de nyheterna(eller, nyheten om min delete), troligtvis för att meddela alla som hade spelat på premia att nu är faran över :hbang: spelade ett par gubbar på antica också givetvis, men ingen storkändis.. var med i PoD å lite annat.

Jazen
2009-09-10, 20:53
paint i windows är gratis...

Stoltz
2009-09-10, 20:57
tvekar på att det var så tidigt som 97

"New Record: 25 Players logged in!"
Ja, jag var bland de första, fast inte den första. Det var på den tiden där alla sprang runt med e-plate, fire sword, golden helmet och leather pants, och man fick "Winged Helmet" I Lighthouse Quest. (Det sista kan nog vara ltie senare dock)

Då fanns inte ens "Antica" "Nova" eller "Premia" utan det var rakt av bara Tibia.

Plus, jag har dödat Guido en gång. :D

Griip
2009-09-10, 21:08
"New Record: 25 Players logged in!"
Ja, jag var bland de första, fast inte den första. Det var på den tiden där alla sprang runt med e-plate, fire sword, golden helmet och leather pants, och man fick "Winged Helmet" I Lighthouse Quest. (Det sista kan nog vara ltie senare dock)

Då fanns inte ens "Antica" "Nova" eller "Premia" utan det var rakt av bara Tibia.

Plus, jag har dödat Guido en gång. :D

nice :) började spela när 150 var maxgränsen.. version 4 eller 5. Det var guido eller umm.. Rrrrnånting som kom in i egen hög person och deletade mig. vad fan hette han? Rnågot, inte CIP men en av de äldsta av GMs? Eller så var det Guido :confused:

Chaan
2009-10-05, 10:16
Tibia har jag aldrig testat, Labia har jag testat dock.

Tycker du ska testa tibia.

ReqZeKiNat8

Kirusha
2010-05-21, 21:04
Jag känner av en "Deja Vu" in my head now...

Tibia, good old times. Var jävligt kul i början, men tråkigt i framtiden. Man var verkligen inne i det där spelet tills man fick reda på att desto äldre man blev, desto mer retarded kände man sig...

Det är därför det är ganska kul och vara ung, aight? :thumbup:

CalleP
2011-03-03, 18:15
Roligt spel, många roliga minnen i det! :)

LeBron
2011-03-03, 18:15
Inte sen högstadiet, haha. :)

Inge Enveten
2011-03-03, 18:20
Haha bra bump

Många trevliga minnen. Lärde mig mycket via tibialirandet.

Fredron
2011-03-03, 18:30
Spelade 2003-2009 typ, sjukt mycket tid man la ner men det var riktigt roligt stundtals.
Skönt att ha lagt det bakom sig dock.

Supermicke
2011-03-03, 18:35
grinda rotworms och göra runor.. brutal skräck när man får disconnect.. förtvivlan när man dör.. minns jag sparade ihop till en fireaxe för 33k.. OMG och adrenalin kickarna när man ser en giant spider var inte från den här världen. Spelade sorc lvl 40-48 någonting. Lirade lite i lågstadiet.

babidi
2011-03-03, 18:53
satt som liten snorunge och hunta rotworms i fibula så kommer en demon skeleton och man sket på sig :D

På senare dar när man krigade på runt 10 servers och sin egna server med 200+ gubbe så fick man en häftig jävla adrenalinkick inför battles. Grymt kul att kriga men inte värt din tid.

PCX
2011-03-03, 19:17
Började lira '05, la väl av för några år sedan. Men ett "antal" timmar spenderades framför det där jävla spelet. Loggar in då och då för att se till så att accountet inte deletas, har trots allt 2KK guld och en Green Tome liggandes i DP :).

koffein_beroende
2011-03-03, 19:51
Jag spelar lite smått, adam ortiz.

Tobias5511
2012-04-23, 18:46
Spelat sedan 2005. Underbart när man kunde vara en druid lvl 11, och det endast tog 70mana att göra en UH. Eller var det 110?
Iaf, ska börja igen.
Good old timezzz.

begt
2012-04-23, 18:58
Brorsan och en annan skapade TibiaCast :)

Delfin
2012-04-23, 19:34
Stormhawk.


Personligen tyckte jag levlandet var förbannat tråkigt i spelet, men att göra de olika questsen var desto mer givande. Tror det var där mitt beroende var.

Hah! Av alla forum jag lurkat på, trodde inte jag skulle finna en Tibiatråd här. Känner igen ditt namn, visst var du med i TRP, eller minns jag fel?

Jag lirade Antica mellan 02 och 06/07 eller något sånt där. Helt livsfarligt och kostade mig nästan min gymnasieutbildning. Aldrig rört ett MMORPG sedan dess.

Stoltz
2012-04-23, 19:47
Hah! Av alla forum jag lurkat på, trodde inte jag skulle finna en Tibiatråd här. Känner igen ditt namn, visst var du med i TRP, eller minns jag fel?

Jag lirade Antica mellan 02 och 06/07 eller något sånt där. Helt livsfarligt och kostade mig nästan min gymnasieutbildning. Aldrig rört ett MMORPG sedan dess.

Mja, hade många allierade i TRP, men var med i Mercenarys :)

Delfin
2012-04-23, 19:58
Mja, hade många allierade i TRP, men var med i Mercenarys :)

Okej! Jag var med i TRP ett par år, lämnade precis innan första DS/Alliance-kriget. Herregud. Så här i efterhand känns det helt otroligt hur allvarligt man tog det där. :D

loadout
2012-04-23, 20:05
Spelade i cirka 8 år, slutade för cirka 1 år sedan.

Ägde i stort sett hela Isara (om någon av er har spelat där)
198~ek
270~ms
225~ed

Lirade Saphira ett tag och hade diverse 100+ gubbar. Goa tider ;)

Tack vare detta fick jag spendera 2 år på den individuella gymnasielinjen, och fick min gymnasietid förlängd med 2år. -.-

Stoltz
2012-04-23, 20:08
Okej! Jag var med i TRP ett par år, lämnade precis innan första DS/Alliance-kriget. Herregud. Så här i efterhand känns det helt otroligt hur allvarligt man tog det där. :D

Vad var ditt namn? :)

Greg
2012-04-23, 20:22
Seriöst? Haha, var du Stormhawk Stoltz? Shit. Jag var Merc under en period. Kan det ha varit ett år?

Började lira Januari 2000. Sjukt härliga minnen. Mina kompisar gillade att skapa Rook-chars och putta in mig i poison/ner för hål. Sitta på 56k modem. Tog evigheter att få upp en level 8. Snodde en level 9 från någon som litade på mig etc.

Spelade seriöst senast för kanske 2 år sen. Blev väl lvl 210 som högst. Inte så svårt med alla bots man använde.

Gabriel174
2012-04-23, 20:22
Tror jag skapade min första gubbe 1999-2001 någonstans och ströspelade fram till 2005-2006 någon gång. Blev inte beroende som vissa andra här (lyckligtvis?). Spelade 20min i veckan i skolan till en början. Tror min högsta gubbe som jag delade med en polare var lvl 50-60 eller något l0l

Tibia förföll efter 7.6 patchen

Stoltz
2012-04-23, 20:25
Seriöst? Haha, var du Stormhawk Stoltz? Shit. Jag var Merc under en period. Kan det ha varit ett år?

Började lira Januari 2000. Sjukt härliga minnen. Mina kompisar gillade att skapa Rook-chars och putta in mig i poison/ner för hål. Sitta på 56k modem. Tog evigheter att få upp en level 8. Snodde en level 9 från någon som litade på mig etc.

Spelade seriöst senast för kanske 2 år sen. Blev väl lvl 210 som högst. Inte så svårt med alla bots man använde.

Allvar?? Namn? :)

Jag hade ju några drop-ins efter att jag officiellt slutat, innan jag deletade allt jag hade. Vi kanske träffades?

Greg
2012-04-23, 20:29
Allvar?? Namn? :)

Jag hade ju några drop-ins efter att jag officiellt slutat, innan jag deletade allt jag hade. Vi kanske träffades?

Klart. Vi hade långa diskussioner om rollspelande, jag blev extremt intresserad av det och du var typ gud av rollspel. Var nog med på ett par evenemang du anordna om jag inte minns fel.

Gick under namnet Lord Gregard. Efter Merc så skapade jag ett guild med en kompis, det gick åt helvete och sen så fixade Proxy (Elland) in mig i BD.

Tokruska
2012-04-23, 20:35
Spelat sedan 2005. Underbart när man kunde vara en druid lvl 11, och det endast tog 70mana att göra en UH. Eller var det 110?
Iaf, ska börja igen.
Good old timezzz.

70 för hmm's 100 för uh! :D

OT; Blev lvl 325 som högst, sålde den för 4500 spänn för nån månad sen. Hade även ett antal botknights som jag fick omkring 15.000 för när jag sålde. Någonting positivt kom iallafall ur att spela ett så skumt spel i så pass många år.. (2003-2012, iofs inte spelat "på riktigt" på ett bra tag då bots har gjort det mesta av jobbet :P)

summa sumarum: BÖRJA FÖR FAN INTE MED TIBIA! <.<

Stoltz
2012-04-23, 20:37
Klart. Vi hade långa diskussioner om rollspelande, jag blev extremt intresserad av det och du var typ gud av rollspel. Var nog med på ett par evenemang du anordna om jag inte minns fel.

Gick under namnet Lord Gregard. Efter Merc så skapade jag ett guild med en kompis, det gick åt helvete och sen så fixade Proxy (Elland) in mig i BD.

LOL! Och därmed är internet bevisligen litet, jag minns dig :D Vi har ju snackat hur mycket som helst..!
Ja shit, det var där jag inledde mitt admin/eventintresse, sjukt kul att försöka sig på sådana saker i Tibs, speciellt när jag avskydde levlingsystemet ;)

Greg
2012-04-23, 20:42
LOL! Och därmed är internet bevisligen litet, jag minns dig :D Vi har ju snackat hur mycket som helst..!
Ja shit, det var där jag inledde mitt admin/eventintresse, sjukt kul att försöka sig på sådana saker i Tibs, speciellt när jag avskydde levlingsystemet ;)

Internet är sjukt jävla litet jag :D.

Jag kommer fortfarande ihåg eventen. Var sjukt jävla roliga.

Levelingsystemet var pest och pina. Roligare att bara hänga och snacka skit. Var aldrig någon direkt powergamer, blev det senare dock på ålderns höst, fast på andra servrar.

Ponitus
2012-04-23, 20:47
Tillbringar mina håltimmar i skolan med att "PKa" lowlevels med tre klasskompisar.
Vi har "PK-chars" i level 17, 17, 25 och 30 som vi leker runt lite med.

Annars har jag kört Tibia till och från sen 7.6. Alltid spelat på Lunara.
7.6 körde jag utan bot - sen när updates kom så började jag botta.

Sålde mitt första acc för 400kr - en level 24 knight. Kände att jag gjorde en rätt bra deal på det och köpte för dom pengarna min första premiumtid till ett annat konto. :D

Sitter just nu på en 47 knight, 28 paladin och lite andra skräpchars.
Har alltså inte lirat direkt "hardcore", men jag har alltid spelat lite då och då.


Galet beroendeframkallande spel.

Tokruska
2012-04-23, 20:51
Tillbringar mina håltimmar i skolan med att "PKa" lowlevels med tre klasskompisar.
Vi har "PK-chars" i level 17, 17, 25 och 30 som vi leker runt lite med.

Annars har jag kört Tibia till och från sen 7.6. Alltid spelat på Lunara.
7.6 körde jag utan bot - sen när updates kom så började jag botta.

Sålde mitt första acc för 400kr - en level 24 knight. Kände att jag gjorde en rätt bra deal på det och köpte för dom pengarna min första premiumtid till ett annat konto. :D

Sitter just nu på en 47 knight, 28 paladin och lite andra skräpchars.
Har alltså inte lirat direkt "hardcore", men jag har alltid spelat lite då och då.


Galet beroendeframkallande spel.

Haha jag har också alltid spelat Lunara! Hojta om du vill ha lite pk supplies :D

Delfin
2012-04-23, 20:56
Vad var ditt namn? :)

Minh-key. :) Var ganska lågmäld av mig dock. Efter jag lämnade TRP hängde jag med och startade upp Antharas, sen slutade jag efter något år när livet kom ikapp.

Ponitus
2012-04-23, 20:59
Haha jag har också alltid spelat Lunara! Hojta om du vill ha lite pk supplies :D

Adda "linneax" som VIP, va! :D

Stoltz
2012-04-23, 21:03
Minh-key. :) Var ganska lågmäld av mig dock. Efter jag lämnade TRP hängde jag med och startade upp Antharas, sen slutade jag efter något år när livet kom ikapp.

Minns dig också..! Hade inte du någon fight med Merc? Är ganska säker på att vi har slagits mot varandra :D

A.Pahkamaa
2012-04-23, 21:29
Internet är sjukt jävla litet jag :D.

Jag kommer fortfarande ihåg eventen. Var sjukt jävla roliga.

Levelingsystemet var pest och pina. Roligare att bara hänga och snacka skit. Var aldrig någon direkt powergamer, blev det senare dock på ålderns höst, fast på andra servrar.

Nu är jag inte direkt aktiv på det allmänna forumet, men er två känner jag igen från Tibia :) Baverhojt från FWD här. Liten värld...

Stoltz
2012-04-23, 21:36
Minns ditt namn också! Haha, är halva alliansen här? xD

Greg
2012-04-23, 21:37
Jag minns ditt namn också :D

A.Pahkamaa
2012-04-23, 21:56
Har tusentals screenshots liggandes på extern disk fortfarande. Kan väl bjuda på några favoriter. Klarade annihilatorn med minsta möjliga marginal, fixade alla hjälmar på Antica, kriget mellan Alliance och Dark Side. Slapp studielån ett helt år då jag krängde iväg massa rares till idioter som var beredda att betala riktiga pengar för pixlar. Insåg att det var dags att sluta spela då småbarnen på macken hemma i byn kände igen mig som min Tibia-karaktär, lol. Tror det är 7 år sen jag slutade, loggar in ibland för att karaktärerna inte ska försvinna. Börjar vara dags igen tror jag.

http://desmond.imageshack.us/Himg801/scaled.php?server=801&filename=32972062.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg85/scaled.php?server=85&filename=53916057.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg6/scaled.php?server=6&filename=helmetsa.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg98/scaled.php?server=98&filename=war04121002403831.jpg&res=landing

Delfin
2012-04-23, 22:29
Minns dig också..! Hade inte du någon fight med Merc? Är ganska säker på att vi har slagits mot varandra :D

Haha, njae. Lite småtjaffs under TRP-tiden när någon snodde spawns eller nåt, men inget krig vad jag minns. Antharas gick med i Red Alert och slogs lite, det var under mina sista månader, men då var vi nog på samma sida. :)

Nu är jag inte direkt aktiv på det allmänna forumet, men er två känner jag igen från Tibia :) Baverhojt från FWD här. Liten värld...

Hah! Dig kommer jag ihåg. Ditt namn var roligt. :D Som sagt, internet är bra litet ändå.

Kan se om jag hittar några gamla screenshots någonstans, tror jag har sedan 7.1 eller så fortfarande.

A.Pahkamaa
2012-04-23, 22:44
Hah! Dig kommer jag ihåg. Ditt namn var roligt. :D Som sagt, internet är bra litet ändå.

Kan se om jag hittar några gamla screenshots någonstans, tror jag har sedan 7.1 eller så fortfarande.

Haha ja det där jävla namnet... jag hade inga direkta ambitioner att spela seriöst när jag började 2001. Vi sprang runt och pkade första åren, märkligt att all skit vi gjorde glömdes bort då vi började spela mer seriöst i samband med att vi fick bredband ute i byn några år senare.

ChewChew
2012-04-23, 22:49
Usch ja, det träsket satt man verkligen fast i under ett bra tag. Hade nog min första period under 7.1, sen blev det ett uppehåll och jag föll in igen under 7.3.. Minns att det brukade vara något jäkla tjat om "Beholderquest" eller vad man nu kallade det, några böcker med siffror i om jag inte minns helt fel.

Känner igen ditt nick Pahkamaa, du har inte spelat någonting på Azura kanske? :D

ddewe
2012-04-23, 22:58
Spelar lite till&från på Iridia, men bara när min guild behöver hjälp. Skullsystem har förstört pvp'n totalt.. :(

A.Pahkamaa
2012-04-23, 23:00
Usch ja, det träsket satt man verkligen fast i under ett bra tag. Hade nog min första period under 7.1, sen blev det ett uppehåll och jag föll in igen under 7.3.. Minns att det brukade vara något jäkla tjat om "Beholderquest" eller vad man nu kallade det, några böcker med siffror i om jag inte minns helt fel.

Känner igen ditt nick Pahkamaa, du har inte spelat någonting på Azura kanske? :D

Jag var med ett tag i början, drog upp en druid till lvl 30 som fortfarande borde finnas kvar. Lillebror Pahkamaa (Hawek) härjade däremot på ganska bra på Azura i nått år innan dom la ner.

ChewChew
2012-04-23, 23:23
Haha ja, Hawek ja! Mins det där gänget, Laxmacka united, eller vad hette deras guild? Manur, Tano och någon till om jag minns rätt! Minns att Azura var belägrat av en viss "Sossar" haha. Minnen! :D

Delfin
2012-04-24, 08:07
6jnBxto7-CA

:D

Stoltz
2012-04-24, 08:19
Har tusentals screenshots liggandes på extern disk fortfarande. Kan väl bjuda på några favoriter. Klarade annihilatorn med minsta möjliga marginal, fixade alla hjälmar på Antica, kriget mellan Alliance och Dark Side. Slapp studielån ett helt år då jag krängde iväg massa rares till idioter som var beredda att betala riktiga pengar för pixlar. Insåg att det var dags att sluta spela då småbarnen på macken hemma i byn kände igen mig som min Tibia-karaktär, lol. Tror det är 7 år sen jag slutade, loggar in ibland för att karaktärerna inte ska försvinna. Börjar vara dags igen tror jag.

[.IMG]http://desmond.imageshack.us/Himg801/scaled.php?server=801&filename=32972062.jpg&res=landing[/.IMG]
[.IMG]http://desmond.imageshack.us/Himg85/scaled.php?server=85&filename=53916057.jpg&res=landing[.IMG]
[.IMG]http://desmond.imageshack.us/Himg6/scaled.php?server=6&filename=helmetsa.jpg&res=landing[.IMG]
[.IMG]http://desmond.imageshack.us/Himg98/scaled.php?server=98&filename=war04121002403831.jpg&res=landing[.IMG]

Bitch plz.

Jag guider Summer igenom Hellgate:
http://www.nightmareknights.com/Screens/wot%20screen%20contest/crown.jpg

Hela armén slåss mot Ferumbras:
http://www.nightmareknights.com/Screens/wot%20screen%20contest/ferumbras.jpg

:D Oldschoolskryt.

Delfin
2012-04-24, 08:31
Det är roligt att man, så här nästan tio år senare, fortfarande känner en viss vördnad inför det där. :D

Tokruska
2012-04-24, 08:38
6jnBxto7-CA

:D

Hahahaha jävlar den där hade man ju glömt bort :hbang:

Tokruska
2012-04-24, 08:40
också awezum haha

bYqwc8_SMIE

Spader
2012-04-24, 12:50
Har tusentals screenshots liggandes på extern disk fortfarande. Kan väl bjuda på några favoriter. Klarade annihilatorn med minsta möjliga marginal, fixade alla hjälmar på Antica, kriget mellan Alliance och Dark Side. Slapp studielån ett helt år då jag krängde iväg massa rares till idioter som var beredda att betala riktiga pengar för pixlar. Insåg att det var dags att sluta spela då småbarnen på macken hemma i byn kände igen mig som min Tibia-karaktär, lol. Tror det är 7 år sen jag slutade, loggar in ibland för att karaktärerna inte ska försvinna. Börjar vara dags igen tror jag.

http://desmond.imageshack.us/Himg801/scaled.php?server=801&filename=32972062.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg85/scaled.php?server=85&filename=53916057.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg6/scaled.php?server=6&filename=helmetsa.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg98/scaled.php?server=98&filename=war04121002403831.jpg&res=landing

Jag är nästan hundra på att jag haft videos inspelade från när ni gjorde denna quest! Ett klipp som visar hela skämen och en där bara ditt HP syndes. Säger som er andra, helt galet litet internet egentligen är.

Antica 2001-2006, många personer man spenderade flera timmar med varje dag under flera år och kom minst lika nära som sina vänner IRL och ändå har man aldrig träffat dem och kommer troligen aldrig att göra:/

Delfin
2012-04-24, 13:03
Jag är nästan hundra på att jag haft videos inspelade från när ni gjorde denna quest! Ett klipp som visar hela skämen och en där bara ditt HP syndes. Säger som er andra, helt galet litet internet egentligen är.

Antica 2001-2006, många personer man spenderade flera timmar med varje dag under flera år och kom minst lika nära som sina vänner IRL och ändå har man aldrig träffat dem och kommer troligen aldrig att göra:/

Namn? :)

Och ja, det har du rätt i. Det är nog det många inte förstår när det gäller den här sortens spel. Kombinationen av att spelet kräver otroligt mycket tid av dig och att det verkligen är (var) kännbart att dö fostrar nog "sociala relationer" i större utsträckning än andra, liknande spel.

Inge Enveten
2012-04-24, 13:06
Vet ej om jag skrivit i tråden innan. Lirade i alla fall en hel del i mina yngre dagar. La av på level 117. Oli'oi hette jag (eller något sånt, gubben verkar inte finnas längre dock). Aurea.

Sjukt kul spel. Mycket lärorikt på många sätt.

Ponitus
2012-04-24, 18:47
Blev precis pkad av en 91 knight. 3% till level 29. Förlorade Paladin Armor. FML.

:D

A.Pahkamaa
2012-04-24, 21:32
:D Oldschoolskryt.

:D

Det där var en trevlig tid. Vi hade bara modem ute i byn när det begav sig, så vi spelade i princip bara på skolan. Värre blev det sen :)

Jag är nästan hundra på att jag haft videos inspelade från när ni gjorde denna quest! Ett klipp som visar hela skämen och en där bara ditt HP syndes. Säger som er andra, helt galet litet internet egentligen är.

Antica 2001-2006, många personer man spenderade flera timmar med varje dag under flera år och kom minst lika nära som sina vänner IRL och ändå har man aldrig träffat dem och kommer troligen aldrig att göra:/

Jag la upp en hel del filmer från kriget och även annihilator questen, så det stämmer nog.

Jag lirade under samma period, och precis som du säger så spenderade man många timmar "tillsammans" med folk man aldrig träffat och inte hört av sen man slutade spela. Några träffade man dock i riktiga livet, det var inte ovanligt att folk kom upp till Piteå och hälsade på. Brorsan lirade Azura med ett gäng från England som kom över och hälsade på i en vecka eller nått sånt. Har folk i min bekantskapskrets som till och med inlett förhållanden genom Tibia, haha.

Aekkelpotta
2012-04-25, 20:58
Kul att se folk man känner igen!

Extra kul att se gamla guildien Herr Delfin!

Doggeh
2012-05-10, 16:36
*Le bump*

Funderar på att börja spela igen nu när det är 2x XP och skills, men min fråga är: Vilken server ska man spela på? Många svenskar är ju en klar fördel när det kommer till val av server!

MaxHBG
2013-09-04, 01:20
Spelar någon fortfarande? Jag kör aurora just nu med ett par kompisar, mest för att dra hög lvl o pka.

Jokester
2013-09-04, 02:51
Många svenskar (jag mfl) slutade när man inte längre kunde döda vem man ville (skullsystemet) och flyttade till Inferna. När man sedan kunde blessa sig och slippa tappa något när man dog slutade i stort sett alla då svenskar alltid varit minoritet och vårat sätt att behålla våran position på servers var att slå undan hoten. Går liksom inte att lira när det finns 100 polacker utan respekt som inte går att göra något åt.
Men har några 200+ chars kvar som man kanske borde sålt när de fortfarande var värda något.

Wzup2u
2013-09-04, 06:36
likadant slutade jag med runescape om någon känner igen den gamla dyngan...
gillade inte nya 3d systemet awww...

MaxHBG
2013-09-04, 12:18
Många svenskar (jag mfl) slutade när man inte längre kunde döda vem man ville (skullsystemet) och flyttade till Inferna. När man sedan kunde blessa sig och slippa tappa något när man dog slutade i stort sett alla då svenskar alltid varit minoritet och vårat sätt att behålla våran position på servers var att slå undan hoten. Går liksom inte att lira när det finns 100 polacker utan respekt som inte går att göra något åt.
Men har några 200+ chars kvar som man kanske borde sålt när de fortfarande var värda något.

Men man kunde ju aldrig döda vem man ville hela tiden ju? Jag började 09 och då fick man redskull och efter det 7 dars bann om man pkade för mycket, som sen resluterade i deletion. Eller var det inte så innan?

ceejay
2013-09-04, 12:25
Men man kunde ju aldrig döda vem man ville hela tiden ju? Jag började 09 och då fick man redskull och efter det 7 dars bann om man pkade för mycket, som sen resluterade i deletion. Eller var det inte så innan?

skullsystemet fanns inte ett tag innan det. Lirade när jag var typ 13-14 år runt 2003-2004. Paniken som infann sig när man insåg att man skulle bli pkad :(
Nostalgi.

Doggeh
2013-09-04, 13:24
Fan vad sugen jag blev på att spela igen men jag vet inte om det är värt att börja igen, tog upp en jävla tid av mitt liv där ett tag ^^

Lirade som sagt lite på Aurora förra sommaren, lyckades bli lvl 47 med min RP. Har även en 31 paladin på Antica :)

Knatcharn
2013-09-04, 13:53
Hehe, lirade 2003-2011. Jäklar vad många timmar som gått åt, speciellt när man var liten och bara gjorde UHs vid vattnet i Thais utan planer på att lvla. Skullsystemet var rätt kul, synd dock att de tog bort PvP helt med det nya guildkrigsystemet. Hotkeys gjorde ju sitt det med.

Tider när man var lvl 15~ och kunde överleva en lvl 100s attacker för att de hela tiden missade, eller när man hade krig mellan två låglvlade magiker som försökte få in exori vis på varandra. :D Skillbaserade spel, me like.

begt
2013-09-04, 13:54
Vad tycker ni om TibiaCast?

Fordon
2013-09-04, 14:39
Tibia... :D
Jag slutade spela Tibia 2005, men mitt spelnamn Cat Noctamoli dyker tydligen upp till och från fortfarande. Aah tonårsperioden förstördes ju av det spelet. Sova på skoltid och spela resten av dagen och natten. Var inte alltför länge sen jag hittade några bilder via google när jag sökte på namnet.

Skitspel *facepalm*

ceejay
2013-09-04, 14:45
Utevo lux!

Tokruska
2013-09-04, 19:54
Spelade nästan 10 år.. tjänade rejäla pengar på att sälja olika gubbar dock haha. =)

Mouline
2013-09-04, 20:11
Askara 206 EK... Första och ända karaktären sen 2004... :P

Riddle
2013-09-04, 20:33
Spelade från 2004-2010 till och från typ, lyckades botta upp en till 150~ som bäst, dog med inbyggda aimbotten dock..
Saknar skräcken att gå från Thais till Venore ifall man skulle möta en GS dessutom :(

skivståång
2013-09-05, 09:37
Wzup, precis börjat lira en OT med en annan medlem här på kolozzeum. Vi är några svenskar i guilden nu. Satt i vent i går o PK;ade.. sjukt kul är det, men vi behöver bli fler.

Hör av er om ni vill joina :)

Knatcharn
2013-09-05, 09:59
Spelade från 2004-2010 till och från typ, lyckades botta upp en till 150~ som bäst, dog med inbyggda aimbotten dock..
Saknar skräcken att gå från Thais till Venore ifall man skulle möta en GS dessutom :(

Saknar att stå där och vänta in folk vid dwarf bridge. :)

Pitepalt
2013-09-07, 08:35
Saknar att stå där och vänta in folk vid dwarf bridge. :)

Med en fet GS som kunde slakta dom :)

Jokester
2013-09-07, 11:16
Att lura ner highlevels i thais sewers med Uh trap och döda dem med en lowlevel. Vilka minnen :)

MaxHBG
2013-09-07, 22:04
Ingen som spelar denna nya 2x exp servern aurora/aurera?

Doggeh
2013-09-07, 22:07
Ingen som spelar denna nya 2x exp servern aurora/aurera?

Spelade på Aurora (lvl 47 RP) men är sugen på att börja igen som sagt. Spelar du där?

MaxHBG
2013-09-08, 00:57
Spelade på Aurora (lvl 47 RP) men är sugen på att börja igen som sagt. Spelar du där?

Jag spelar där nu. Kör som ek just nu, sen har ja min ms som ja drog rs med innan.

iPad
2013-09-08, 18:36
Har också fastnat i träsket. Gjorde inte gott för mig, isolerade mig framför datorn o spelade 8h om dagen i snitt under ett par månader. I snitt.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

MaxHBG
2013-10-22, 02:48
Stoltz efterssom du har spelat sen början av tibia. Vet du något om 469?

@stoltz

Pushit
2013-10-22, 06:33
Jag spelade mellan 2002 och 2006 och fick hela mitt kompisgäng rejält inne i träsket. Grymt roliga tider, samtidigt sjukt vad mycket av sin ungdom man slösade på det där... Det slutade med att jag började hacka BRs och sälja eq, tjänade nog en 15000 totalt ungefär.

R Scarpa27
2013-10-22, 06:51
fanns eller finns ett spel runescape...(som var poppis samtidigt som tibia)

men jag var med när det spelet startade från början =D...
nu är de uppe i runescape 3 (kan man kalla det)

någon mer som spelade old school runescape??? för sisådär mer än 10 år sedan.

http://thegreenlesser.files.wordpress.com/2010/10/runescape-classic.png

Stoltz
2013-10-22, 09:54
Stoltz efterssom du har spelat sen början av tibia. Vet du något om 469?

@stoltz

Jag pratar 469 flytande :D
Nej, inte direkt... Kunde rätt mycket av det tidigare, fast blev aldrig riktigt superintresserad av att gå in på det på djupet. Synd eftersom jag och Indy var de två första att hitta själva biblioteket, men då förstod ingen av oss att det skulle bli så här stort ;)

När jag senast hade en spelperiod, typ tre år sedan eller så, så fanns det ingen som faktiskt hade bevisat att de kunde språket, mest snack alltså. Vet inte om det ändrats nu.
Minns att 0 är "Space", men jag har för mig att vi hittade något som lutade åt att det inte var "Space" som i Rymd eller Utrymme, utan mer i likhet med Engelskans "Void", pga deras ritualer. Spännande koncept oavsett :)

Klein
2013-10-23, 07:01
Om någon här i tråden har mycket föremål i Tibia och kan fixa godtycklig mängd föremål on demand så har jag ett erbjudande. PMa mig för mer info.

Klein
2013-10-23, 07:02
fanns eller finns ett spel runescape...(som var poppis samtidigt som tibia)

men jag var med när det spelet startade från början =D...
nu är de uppe i runescape 3 (kan man kalla det)

någon mer som spelade old school runescape??? för sisådär mer än 10 år sedan.

http://thegreenlesser.files.wordpress.com/2010/10/runescape-classic.png

Old School Runescape går att spela nu igen. De har gjort en relaunch av det.

MaxHBG
2014-06-13, 03:11
har planer på att börja igen. nån som kör?

Pahwn
2014-06-13, 03:34
Jag kör, på Galana :) drog precis igång igen nu med uppkommande server merges.

MaxHBG
2014-07-28, 11:59
Tänkte börja spela nån hardcore pvp server. Låter som det roligaste.

j0nte
2016-04-18, 16:47
bump ^^

j0nte
2016-04-19, 07:40
bump ^^

Ingen som lirar 2016? xd

frys
2016-04-19, 07:43
lirade senaste i januari. kom upp till 152 ek fast på PVE då jag är en bitch xD

Gillar spelet men det är för mycket grind till slut och för lite varation. Kunde max teamhunta 2-3 olika ställen resten gick man back på :P

Vad spelade du för något jonte?

j0nte
2016-04-19, 08:53
Vilken server?

Har börjat spela lite igen på non-pvp servern Refugia. Fick en Voucher för lagg problem så är lite frälst igen haha :D

Ponitus
2016-04-19, 13:24
Jag saknar Tibia. Det gör jag.

j0nte
2016-04-19, 14:05
Om någon som slutat spela vill donera grejjer mottar jag gärna! haha :D

Luca Brasi
2016-04-19, 15:06
Pl?
No...
Hunded!!!

Pahwn
2016-04-19, 16:00
Jag loggar in då och då på min karaktär, spelet dog ut ganska rejält på 400+.

Man loggar in, kollar om någon vettig i guilden är online, annars är allt annat bara ett pushkrig hela tiden. Saknar den gamla pvp tiden då dödandet faktiskt hade konsekvenser.

nickke
2016-04-19, 16:43
Pl?
No...
Hunded!!!

Relog??

j0nte
2016-04-19, 16:44
Jag loggar in då och då på min karaktär, spelet dog ut ganska rejält på 400+.

Man loggar in, kollar om någon vettig i guilden är online, annars är allt annat bara ett pushkrig hela tiden. Saknar den gamla pvp tiden då dödandet faktiskt hade konsekvenser.

Vart spelar du? :)

Pahwn
2016-04-20, 07:40
Vart spelar du? :)

Galana!

Luca Brasi
2016-04-20, 07:49
Relog??
Aldrig i livet!

frogmachine
2016-04-20, 08:17
jag lirar på Chrona

BIG Alen
2016-04-22, 15:22
Antica här

CalleP
2016-04-22, 15:43
Spelar på Nova (iona) sporadiskt. Rätt roligt spel att logga in på några gånger per år och kör en helg!

Wzup2u
2016-08-19, 21:08
Spelar någon runescape classic still? haha... går att göra nya konton (memebers) och spela classic detta året ut.

MaxHBG
2017-07-30, 20:12
Någon som spelar?

Per Vers
2017-07-30, 20:24
Någon som spelar?

Slutade spela för sju år sedan och då var spelet redan på dekis, har det blivit bättre nu?

ApexProcyon
2017-07-30, 20:29
Tibia var mitt första MMORPG, spelade som intensivast mellan 2001 och 2004. Minns att jag upplevde att Tibia var på dekis redan runt 04 - 05.

I mitt minne så kommer Tibia alltid att se ut såhär:
tLTJNFDnA0U

Per Vers
2017-07-30, 20:45
Tibia var mitt första MMORPG, spelade som intensivast mellan 2001 och 2004. Minns att jag upplevde att Tibia var på dekis redan runt 04 - 05.

I mitt minne så kommer Tibia alltid att se ut såhär:
tLTJNFDnA0U

7.4 var nog peaken, sedan började förfallet och det blev för mycket business för spelets bästa.

MaxHBG
2017-07-31, 15:39
Slutade spela för sju år sedan och då var spelet redan på dekis, har det blivit bättre nu?

beror helt på vad man tycker är bättre. Klart, det är mycket enklare nu, men bottsen är HELT borta på alla servrar som har Battleye, och det är det bästa på väldigt länge!

feyin
2017-07-31, 15:58
beror helt på vad man tycker är bättre. Klart, det är mycket enklare nu, men bottsen är HELT borta på alla servrar som har Battleye, och det är det bästa på väldigt länge!
Vad kul att höra. Bottandet förstörde verkligen det roliga tycker jag.

Per Vers
2017-07-31, 19:13
beror helt på vad man tycker är bättre. Klart, det är mycket enklare nu, men bottsen är HELT borta på alla servrar som har Battleye, och det är det bästa på väldigt länge!

Att bottsen är borta är ju positivt, men det hela grundade sig ändå i att spelet blev för lätt och all brutalitet försvann, något som egentligen möjliggjorde för bottare.

ApexProcyon
2017-07-31, 19:26
Att bottsen är borta är ju positivt, men det hela grundade sig ändå i att spelet blev för lätt och all brutalitet försvann, något som egentligen möjliggjorde för bottare.

Det var just brutaliteten som var kul med Tibia. Det kändes spännande att bege sig till olika områden i spelet just för att insatsen var så pass hög.

Jämför man med WoW (som jag egentligen tycker är ett mycket bättre spel) så känns Tibia mycket mer intensivt och oförlåtande. Det hade både sina fördelar och nackdelar, men jag tvivlar på att det varit lika beroendeframkallande om inte allt varit lika farligt och spännande.

Per Vers
2017-07-31, 21:06
Det var just brutaliteten som var kul med Tibia. Det kändes spännande att bege sig till olika områden i spelet just för att insatsen var så pass hög.

Jämför man med WoW (som jag egentligen tycker är ett mycket bättre spel) så känns Tibia mycket mer intensivt och oförlåtande. Det hade både sina fördelar och nackdelar, men jag tvivlar på att det varit lika beroendeframkallande om inte allt varit lika farligt och spännande.

Precis. Det var hela charmen i det för mig och det som gjorde att man tog en sjukvecka i skolan för att kötta upp sin gubbe när det kom en ny server. Makten man kunde ha och få var sannerligen beroendeframkallande.

CalleP
2017-07-31, 22:11
Tibia innan death penalty nerfsen var sjukt roligt. När jag spelade som mest så var det inte många bottar och när man dog förlorade man riktigt mycket. Vilket gjorde att världen kändes levande på ett helt annat sätt än t.ex WoW.

ceejay
2017-07-31, 22:19
Man började ju typ gråta och få panik när man blev pkad. Torskade ju asmycket.

Kommer ihåg att jag skulle farma på någon ö. Trolls och rotworms typ. Hittade nån snubbe som hade dött och han hade tappat full knight armor och något fett svärd. Rätt coolt som lvl typ 12.

MaxHBG
2017-08-01, 14:55
Det kommer 3 nya servers hardcore pvp nu den 8:e augusti, som då är som gamla PVP enforced serverna!

billward
2017-11-06, 12:33
Obs! jag söker spelare på olika forum!

Hejsan!
Jag har lirat tibia till och från sedan 2001 och just nu spelar jag Medivia som är en custom tibia 7.4 klient med äkta 7.4 feel. Det finns lite nya skins/öar/monster och quests men hela orginalmapen från 7.4 är såklart kvar.

Nu har jag börjat spela igen efter ett break, sitter och bakar gfbs i edron med laptop en på jobbet .

Jag letar nu efter folk som är sugna på att spela! Jag har characters på alla världar men jag kan också tänka mig att börja på en ny gubbe och kämpa sig fram tillsammans!


Servern har varit uppe sedan 2009 och är väldigt stabil med ofta flera tusen spelare utspridda på 4 servers, det är lätt att glömma att inte cip har gjort den.



Om någon av er har det gamla tibiasuget med loot, pk/krig, rpg, guilds och community när man skillar/bakar runor så rekommenderar jag STARKT medivia då det nya tibia bara är en skam jämnfört med vad spelet har varit. En del quests etc är inte ens lösta än så om det var din grej på tibia så Kommer du älska medivia!

Tack för mig!!

BIG Alen
2017-11-06, 13:21
vrf kör du inte tortura? :d

billward
2017-11-06, 14:02
Det är väll knappast samma feel i det som i 7.4? :d har inte koll!