handdator

Visa fullständig version : Simning och kosttillskott


reta
2009-09-07, 20:07
Hej på er,

Jag undrar vad ni skulle rekommendera för kosttillskott till någon som börjat simma 2-3 gånger i veckan (1-1,5 timmar per gång). Jag har tränat simning (tävlingsnivå) när jag var yngre, men det var mer än 5 år sedan. Eftersom jag inte alls är insatt längre vet jag inte ens om det är kosttillskott som gäller, finns det kanske nått annat som skulle effektivisera mitt simmande ännu mer? Syftet är att få en snyggare kropp (gå ner i vikt, få lite magrutor och bygga på musklerna så gott det går genom simning).

Tack på förhand!

johanar
2009-09-08, 08:32
Från vad jag läst här på forumet så skulle jag väl gissa att koffein skulle kunna hjälpa dig med både fettförbränning och som prestationshöjare.

EAA är väl förhoppningsvis bra för muskeltillväxten, fast jag tror inte det är lika nödvändigt för uthållighet. Men läs den stora tråden om EAA längst upp ist för att lyssna på mig :)

Annars får jag mest intrycket av att många anser kosttillskott i allmänhet vara överreklamerade. Proteinpulver är väl bra om du har svårt att få i dig tillräckligt men det är bättre att äta riktig mat.