handdator

Visa fullständig version : Är mitt paket på posten tro?


kalle_banan
2009-09-07, 15:40
Jag har spårat försändelsen och såhär står det:
7 sep kl 16:16 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
7 sep kl 14:47 Stockholm, Sorterad
7 sep kl 10:05 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Inte kan paketet ha åkt från Stockholm till Skövde och hunnit registreras i datorn på drygt 90 minuter? Men en brevavisering innebär väl att paketet är framme och avin har/ska skickas ut?

kidneyinlodz
2009-09-07, 15:42
det innebär att en aviseringslapp har skickats till dig precis som det står. vart paketet är spelar ingen roll eftersom du ändå inte har lappen :P

jwzrd
2009-09-07, 15:43
det innebär att en aviseringslapp har skickats till dig precis som det står. vart paketet är spelar ingen roll eftersom du ändå inte har lappen :P

Fel.

Ta med ID och kolliid till ditt uthämtningsställe och hämta dina saker.

kidneyinlodz
2009-09-07, 15:43
Fel.

Ta med ID och kolliid till ditt uthämtningsställe och hämta dina saker.

Fel

inte i detta fallet då hans paket inte är framme ännu.

kalle_banan
2009-09-07, 15:43
Fel.

Ta med ID och kolliid till ditt uthämtningsställe och hämta dina saker.

Ill be damned, jag sticker nu så får vi se vad som händer! Det känns lite väl snabbt nämligen.

martin_vbg
2009-09-07, 15:44
Är det en iPhone eller? :D

kalle_banan
2009-09-07, 15:45
Är det en iPhone eller? :D

4gb RAM :D

kidneyinlodz
2009-09-07, 15:46
Ill be damned, jag sticker nu så får vi se vad som händer! Det känns lite väl snabbt nämligen.

aviseringen har ju skickats från sorteringen antar jag. detta för att aviseringslappen ska vara framme hos dig samtidigt som paketet finns på uthämtningsstället. innan skickade ju lokala posten lappen när paketet kommit till dom=minst 1 dag längre tid.

jakob
2009-09-07, 15:46
Om det tar 90 minuter från stockholm till skövde så har de nog börjat med teleportering.

jwzrd
2009-09-07, 15:47
Aviseringen skickas när försändelsen har nått uthämtningsstället.

Grahn
2009-09-07, 15:48
det står ankommit till utlämningsställe när den är framme....

King Grub
2009-09-07, 15:48
Aviseringen skickas när försändelsen har nått uthämtningsstället.

Det trodde jag också en gång, och gick för att hämta ut mitt paket. Väl där visade det sig att paketet inte alls hade kommit dit; avin hade skickats från posten, så att den skulle komma till mig samma dag som paketet skulle anlända till utlämningsstället (dvs dagen efter det elektroniska meddelandet om aviutskick).

kidneyinlodz
2009-09-07, 15:49
Aviseringen skickas när försändelsen har nått uthämtningsstället.

nej det gör det inte numera. förut var det så.

jwzrd
2009-09-07, 15:50
Det trodde jag också en gång, och gick för att hämta ut mitt paket. Väl där visade det sig att paketet inte alls hade kommit dit; avin hade skickats från posten, så att den skulle komma till mig samma dag som paketet skulle anlända till utlämningsstället (dvs dagen efter det elektroniska meddelandet om aviutskick).

Skumt det där. Jag fick elektronisk AVI från ************ precis när varan kommit till mitt ICA. Dagen (eller två?) efter fick jag brev hem.

Grahn
2009-09-07, 15:52
brevet e segt som fan, men online på kolli id står det att det annkommit till ditt utlämingställe när de checkat in paketet.

David Brent
2009-09-07, 15:53
Skumt det där. Jag fick elektronisk AVI från ************ precis när varan kommit till mitt ICA. Dagen (eller två?) efter fick jag brev hem.

Jag tror det beror på att du valt att i första hand få elektronisk avi. För mig skickas avi'erna från sista sorteringsterminalen, om jag valt att få pappersavi

Rockhard
2009-09-07, 15:59
Det sista som hänt ditta paket är ju att den blivit sorterad. Kl 14 idag. Så antagligen körs det inte ut till utlämningsstället förrän imorgon. Skickar väl antagligen ut brevavin nu för att den inte kommer förrän imorgon iaf. Låter lite kaxigt att skicka ut den innan paketet kommit till utlämning då har dom kallt räknat med att det kommer dit och inte slarvas bort på vägen. jaja lycka till :)

Rockhard
2009-09-07, 16:02
Elektronisk avi skickas senare ja. Det vore efterblivet av posten att leverera avi'n till mottagaren innan paketet finns att hämta ut.

kalle_banan
2009-09-07, 16:06
Update: Det var inte framme =/
Märkligt ändå att de skriver att avin har skickats, jag tolkar det som att paketet har kommit fram men icke, i morgon kan jag njuta av en snabbare dator iaf.

jwzrd
2009-09-07, 16:08
Update: Det var inte framme =/
Märkligt ändå att de skriver att avin har skickats, jag tolkar det som att paketet har kommit fram men icke, i morgon kan jag njuta av en snabbare dator iaf.

Vad har du för OS som tar 4G?

Bönne
2009-09-07, 16:13
Vad har du för OS som tar 4G?Du har inte glömt något?

Annars är det väl ett 64bitars OS som klarar +3gb.

jwzrd
2009-09-07, 16:18
Du har inte glömt något?

Annars är det väl ett 64bitars OS som klarar +3gb.

Jag vet precis vilka OS som klarar vad, Bönne.

Bönne
2009-09-07, 16:21
Jag vet precis vilka OS som klarar vad, Bönne.Tänkte mest på ursäkten för att du lurade iväg stackars Banankalle.

kalle_banan
2009-09-07, 16:23
Vad har du för OS som tar 4G?

Leopard.
Grejen är att datorn inte kan utnyttja mer än 3.3gb pga hårdvarubegränsningar men i tester har man sett att den ändå är snabbare om man stoppar i 4gb än 3gb, annars hade jag köpt 3gb.

kalle_banan
2009-09-07, 16:23
Tänkte mest på ursäkten för att du lurade iväg stackars Banankalle.

Men snälla du.

Bönne
2009-09-07, 16:25
Men snälla du.Men snälla du, det är synd om dig.

kidneyinlodz
2009-09-07, 16:37
Update: Det var inte framme =/
Märkligt ändå att de skriver att avin har skickats, jag tolkar det som att paketet har kommit fram men icke, i morgon kan jag njuta av en snabbare dator iaf.

men som jag sa så skickas ju avin inte från ditt lokala ställe. Planeringen är ju att du får avin och då har paketet kommit fram! hade avin skickats från ditt hämtställe så hade ju förmodligen paketet funnits där eller hur?

kalle_banan
2009-09-07, 17:20
men som jag sa så skickas ju avin inte från ditt lokala ställe. Planeringen är ju att du får avin och då har paketet kommit fram! hade avin skickats från ditt hämtställe så hade ju förmodligen paketet funnits där eller hur?

Jag skrev inlägget utan att ha läst igenom tråden.