handdator

Visa fullständig version : hotmess' überträning


Sidor : [1] 2

hotmess
2009-09-07, 14:52
Kön: Dam
Född: 1988
Styrketräningsdebut: oktober-november 2008

Första tävlingen avklarades alltså igår. Eftersom jag lätt påverkas av världsliga ting som stress och studier blev varken vilan eller energiuppladdningen optimal. Under veckan hann jag inte vara nervös men prestationsångesten kom som ett leverslag så fort jag klev in i tävlingslokalen. (Jag ber om ursäkt till alla som var där att jag var så brutalt asocial :D)

Tävling i Lund, 2009-09-06:

Invägning: den späda vikten 71.1kg (redan här började jag känna mig klen)

Knäböj:
75kg – tre vita (förvånande segt)
85kg – tre röda (framåtfällning och kom inte upp, fetfail)
85kg – tre röda (samma som föregående, inget tryck i benen alls)

Bänkpress:
62,5kg – tre vita (aplätt)
70kg – tre röda (inget tryck)
70kg – tre röda (10 timmars stopp i botten slaktade mig)

Marklyft:
115kg – tre vita (lätt)
125kg – tre vita (dålig teknik)
135kg – tre röda (missade utlåsningen pga kass teknik i början av draget)

Totalt: 262,5kg (75-62,5-125)

Jag var enormt lättad efter sista lyftet, jag hade överlevt och skrapat ihop en total! Just då var jag lyrisk över att ha fixat totalen, vilket var mitt mål för dagen, men nu i efterhand är jag besviken på resultatet eftersom jag vet att jag hade mycket mer att ge. Men med tävlingsdebuten kom lärdomar och möjligheter till enorm förbättring! (lagom pretentiöst och sådär…) Hur som helst är jag nu grymt taggad inför resten av min styrkelyftskarriär!

LadyInsane
2009-09-07, 15:05
Grattis till ett bra resultat på din första tävling! Hoppas det blir en massa fler!! :D

Blir det någon utrustning framöver?

hotmess
2009-09-07, 15:06
Planen fram till S4 är att nööööööta sumomarkteknik, böja häcken av mig och köra massor med stoppbänkar. Jag har förlagt träningen till 6 dagar/vecka eftersom det tydligen passar en överaktiv bulldozer, jag har nämligen gjort mina bästa ökningar någonsin med den träningsfrekvensen. Denna veckan kör jag extremlätta 12or i diverse discoövningar och börjar med nya schemat om exakt 7 dagar.

hotmess
2009-09-07, 15:11
Grattis till ett bra resultat på din första tävling! Hoppas det blir en massa fler!! :D

Blir det någon utrustning framöver?

Tack! Jag är ju inte helt nöjd med resultatet men det känns riktigt skönt att ha en total att jämföra med i framtiden :)

Njaääe... jag tänkte eventuellt börja med utrustning ett halvår innan J-SM 2011.. med förhoppningen att det då finns ett RAW-förbund så jag slipper dräkter och tröjor helt och hållet :D

Lajne
2009-09-07, 15:28
Synd på sista bänken, du blev lite slaktad av Jörg där. Men över huvud taget hade du, som påpekats, tjänat något enormt på mer stoppträning.

Hursomhelst, mot DM!

LadyInsane
2009-09-07, 15:34
Njaääe... jag tänkte eventuellt börja med utrustning ett halvår innan J-SM 2011.. med förhoppningen att det då finns ett RAW-förbund så jag slipper dräkter och tröjor helt och hållet :D

Oj, vad förvånad jag blev :D

Frågan är hur många som isf kommer tävla i raw-förbundet.. tycker redan att det är alldeles för lite tjejer att kämpa mot i vanlig sl. :Virro

Kommer du köra jsm och sånt raw nästa år?

EkarN
2009-09-07, 15:50
Fint tävlat där! Men såklart du ska köra med utrustning, det är ju skoj!

Lajne
2009-09-07, 18:53
Fint tävlat där! Men såklart du ska köra med utrustning, det är ju skoj!
Det finns folk som tycker att triathlon är skoj också ;)

eleni
2009-09-07, 18:57
Grattis till en väl genomförd tävlingsdebut! :thumbup:

Jo, Jörgs stopp i bänken var lite väl saftiga, det håller jag verkligen med om.

Bra beslut att köra utan utrustning, RAW ska det va! ;)

Grazzafukkinrazzi
2009-09-07, 19:03
Bra vikter i bänken iallafall! och RAW is the way to go! :hbang:

hotmess
2009-09-07, 19:17
Synd på sista bänken, du blev lite slaktad av Jörg där. Men över huvud taget hade du, som påpekats, tjänat något enormt på mer stoppträning.

Hursomhelst, mot DM!
Mm.. träningen under sommaren blev inte optimal, att försöka toppa på två veckor var lite sådär. Men det är bara att kötta stopp och signaler nu! Yeah, smiska på DM!! Smiska!

Oj, vad förvånad jag blev

Frågan är hur många som isf kommer tävla i raw-förbundet.. tycker redan att det är alldeles för lite tjejer att kämpa mot i vanlig sl.

Kommer du köra jsm och sånt raw nästa år?
Jo, men ett eventuellt raw-förbund kommer nog dröja längre än 2011.. och att det finns alldeles för få SL-tjejer håller jag med om, men det är väl för okvinnligt för att tilltala de flesta små flickor.

Antagligen blir det raw på SM nästa år ja, men jag kan hinna ändra mig :)

Fint tävlat där! Men såklart du ska köra med utrustning, det är ju skoj!

Tack!
Nja, det verkar som att mycket skador kommer med utrustningen samt bök med vem som ska hjälpa vem och gud vet vad..

Det finns folk som tycker att triathlon är skoj också

:laugh:

Grattis till en väl genomförd tävlingsdebut! :thumbup:

Jo, Jörgs stopp i bänken var lite väl saftiga, det håller jag verkligen med om.

Bra beslut att köra utan utrustning, RAW ska det va!

Tack! Jag är fortfarande helt begeistrad över ditt sista marklyft, vilken liten lyftkran:D

Yeah! Då blir vi iaf två tjejer i raw-förbundet ;)

hotmess
2009-09-07, 19:20
Överkropp hej och hå

Hantelpress
3x12x 14,5kg

Pushdowns
4x12x 20kg

Militärpress
2x12x 20kg
2x12x 22,5kg

Hantellyft åt sidorna
4x12x 7kg

CC pympz press
3x12x20kg

Hantelflies
12x 7kg

Hantelcurl
3x12x 9,5kg
10x 12kg

Kabelrodd
3x12x 30kg
12x 40kg

hotmess
2009-09-07, 19:25
Bra vikter i bänken iallafall! och RAW is the way to go! :hbang:

Tackar :) men med tanke på att jag har gjort ett par 3or på 65kg är det skandalöst att inte pressa 70 ;)
Absolut RAW!! *flex*

mini
2009-09-07, 20:58
Grattis till fin debut! Som sagt, du har många tävlingar framför dig att förbättra resultatet på. Det är mycket som ska stämma om man ska lyckas prestera max i alla moment just exakt på tävlingsdagen. Även det är en träningssak. Mot nya mål!

Luttis
2009-09-07, 21:24
Grattis till tävlingsdebuten!!

Håller fullständigt med, det vore riktigt kul med rawtävlingar. Det är ju då styrkan kan mätas på riktigt tycker jag (fast det är förjäkla kul med utrustning har jag upptäckt!)..

bertbert
2009-09-08, 06:07
Bra debuterat!

Men jag såg nog på dig att du ville lyfta mer. Och jag var rädd att du skulle ge mig stryk när jag tog stången i böjen. :/

;)

Döts-über-training-journalen kommer att följas!

Nitrometan
2009-09-08, 08:49
Grattis till debuteringen...

Det kommer att bli mer med mer träning.

Lycka till!

hotmess
2009-09-09, 08:45
Grattis till fin debut! Som sagt, du har många tävlingar framför dig att förbättra resultatet på. Det är mycket som ska stämma om man ska lyckas prestera max i alla moment just exakt på tävlingsdagen. Även det är en träningssak. Mot nya mål!

Tack! Jo, det är mycket som ska till för att få tävling att klaffa, bara en sån sak som att ta med sig lämpliga saker att fylla på med energi mellan lyften. Det missade jag :D Men det är bara att lära sig och göra bättre nästa gång.

Grattis till tävlingsdebuten!!

Håller fullständigt med, det vore riktigt kul med rawtävlingar. Det är ju då styrkan kan mätas på riktigt tycker jag (fast det är förjäkla kul med utrustning har jag upptäckt!)..

Tackar!
Ja, det blir en annan sak när det är råstyrkan som räknas. Men just nu måste man ju köra med utrustning för att ha en chans att tampas med eliten. (Jag kan förstå att det är tillfredsställande att sätta på sig ett hårt korvskinn och plötsligt lyfta grymt mycket mer ;))

Bra debuterat!

Men jag såg nog på dig att du ville lyfta mer. Och jag var rädd att du skulle ge mig stryk när jag tog stången i böjen. :/

Döts-über-training-journalen kommer att följas!

Spanks!

Hahaha, naaww! Stackars Bert ;) Jag visste inte att jag såg så mordisk ut, men med tanke på hur förbannad jag blev på mig själv när jag failade är det kanske inte så konstigt :D

Grattis till debuteringen...

Det kommer att bli mer med mer träning.

Lycka till!

Thanks!

Jag är inte den som backar för träning i mängder, ju mer desto bättre! (jag måste snarare lära mig att inte träna för mkt, Akoral var nära att ta till våld för att få mig att gå hem när jag visade mig på gymmet igår :D)

LindaS
2009-09-09, 09:17
Att få godkända lyft i alla grenar är helt klart ett godkänt resultat på tävling nr 1.

Vad är nästa mål?

hotmess
2009-09-09, 16:32
Att få godkända lyft i alla grenar är helt klart ett godkänt resultat på tävling nr 1.

Vad är nästa mål?

Jo, det är rätt skönt att jag gick in lätt i alla grenar och fick ett fullständigt resultat. (Även om jag i mitt stilla sinne hoppats på en drömtävling där allt gick superbt ;) )

Nästa mål blir att böja +100, bänka +70 och marka +140, få en respektabel RAW-total på +300kg på DM.

hotmess
2009-09-09, 16:35
Träningsuppdatering:
Igår körde jag lite ben, 12or i diverse maskiner på 20-30kg. Crunchers och rygglyft.
Idag blev det lite latsdrag och hantelpressar och triceps und axlar...

Lajne tycker att jag ska köra ytterligare en vecka med 12or på flugvikter i fjollövningar, men jag vill börja med den riktiga träningen.. jag har fjantat mig tillräckligt det senaste halvåret vilket bara har lett till ingenting. Köttet behöver piskas till styrka, I can feel it. Och om jag börjar med det nya schemat redan nästa vecka finns det tid för extra vilodagar och ändringar om så skulle behövas. Man vet aldrig om en stygg förkylning drabbar en såhär på höstkvisten.

Akoral
2009-09-09, 16:47
Om ditt nya schema är programet jag gav dig(?) så rekomenderar jag dig att inte träna alls i 7 dagar samt "fjanta dig" (helst inte träna någon mark alls) resten av tiden och köra igång efter det,

Det är ett program jag själv testat 2ggr och steve har kört det en gång, vi testade samtidigt direkt efter tävling som du nu vill göra och fick båda 2 rejäla ökningar i mark(15-20kg) men sen blev vi båda 2 otroligt övertränade samt att det bara var ren tur att vi inte skadade oss (var själv när att avbryta programet ett par gånger pga grymma smärtor i ljumskar och höft), framförallt eftersom det är ett sumo program så ska du vila så som jag skrivit då man övertränar ljumskarna väldigt snabbt, samt är du stel i dem å har mycket teknik att jobba på vilket ökar riskerna en del.

Akoral
2009-09-09, 16:51
Han inte ändra inlägget så som jag ville ha det :) så skriver det igen

Om ditt nya schema är programet jag gav dig(?) så rekomenderar jag dig att inte träna alls i 7 dagar samt "fjanta dig" (helst inte träna någon mark alls) resten av tiden och köra igång efter det,

Det är ett program jag själv testat 2ggr och steve har kört det en gång, vi testade samtidigt direkt efter tävling som du nu vill göra och fick båda 2 rejäla ökningar i mark(15-20kg) men sen blev vi båda 2 otroligt övertränade samt att det bara var ren tur att vi inte skadade oss (var själv när att avbryta programet ett par gånger pga grymma smärtor i ljumskar och höft), framförallt eftersom det är ett sumo program så ska du vila så som jag skrivit då man övertränar ljumskarna väldigt snabbt, samt är du stel i dem å har mycket teknik att jobba på vilket ökar riskerna en del.

Betänk att de sista veckorna är belastningen sinnes hård å meningen är att du ska bli brutalt nedtränad och du kommer antagligen inte klara detta eller skada dig om du inte är utvilad tillräckligt.det är faktiskt bara idiotiskt att ge sig på det! men vet hur man vill öka å då gör man sånt :) men finns ju några med rygg problem på gymmet som du vet så du kan ju undvika våra misstag! ont i ryggen varje dag halva livet är ingen höjdare

LindaS
2009-09-09, 20:24
Jo, det är rätt skönt att jag gick in lätt i alla grenar och fick ett fullständigt resultat. (Även om jag i mitt stilla sinne hoppats på en drömtävling där allt gick superbt ;) )

Nästa mål blir att böja +100, bänka +70 och marka +140, få en respektabel RAW-total på +300kg på DM.Drömtävlingen är lite svårare att pricka in, då det är så mkt som kan spela in.

Det låter som en alldeles ypperlig målsättning tycker jag. :thumbup:

EkarN
2009-09-09, 20:32
Det finns folk som tycker att triathlon är skoj också ;)

Konstiga människor båda två;)

eleni
2009-09-09, 21:40
Tack! Jag är fortfarande helt begeistrad över ditt sista marklyft, vilken liten lyftkran:D

Yeah! Då blir vi iaf två tjejer i raw-förbundet ;)

Hihi tack :) Vilka dagar befinner du dig på LTK?

hotmess
2009-09-10, 15:33
Han inte ändra inlägget så som jag ville ha det :) så skriver det igen

Om ditt nya schema är programet jag gav dig(?) så rekomenderar jag dig att inte träna alls i 7 dagar samt "fjanta dig" (helst inte träna någon mark alls) resten av tiden och köra igång efter det,

Det är ett program jag själv testat 2ggr och steve har kört det en gång, vi testade samtidigt direkt efter tävling som du nu vill göra och fick båda 2 rejäla ökningar i mark(15-20kg) men sen blev vi båda 2 otroligt övertränade samt att det bara var ren tur att vi inte skadade oss (var själv när att avbryta programet ett par gånger pga grymma smärtor i ljumskar och höft), framförallt eftersom det är ett sumo program så ska du vila så som jag skrivit då man övertränar ljumskarna väldigt snabbt, samt är du stel i dem å har mycket teknik att jobba på vilket ökar riskerna en del.

Betänk att de sista veckorna är belastningen sinnes hård å meningen är att du ska bli brutalt nedtränad och du kommer antagligen inte klara detta eller skada dig om du inte är utvilad tillräckligt.det är faktiskt bara idiotiskt att ge sig på det! men vet hur man vill öka å då gör man sånt :) men finns ju några med rygg problem på gymmet som du vet så du kan ju undvika våra misstag! ont i ryggen varje dag halva livet är ingen höjdare

Innan jag började böja med bälte tänkte jag köra markprogrammet, men när jag insåg hur mycket bältet hjälper mina miserabla böjar tyckte jag att det vore bäst att lägga mer krut på böjarna som suger i dagsläget. Det blir 2 pass böj/vecka (ett tungt med bälte 3x3, ett lätt utan bälte 3x8), teknik och bottenstyrka och typ allt måste bli bättre.
För att inte överanstränga ljumskarna blir det bara ett tungt pass sumomark/vecka (3 set), samt ett aplätt teknikpass (ettor på typ 60kg) måste få in sumotekniken!!! :) Bålstabiliteten ska bättras med frontböj osv.
Mellan böj/markpassen ligger bänkpassen.
Egentligen har jag bara delat upp vad andra skulle köra på ett och samma pass, men jag trivs asbra med att träna lite varje dag, jag presterar bättre då har jag märkt.
Förhoppningsvis är böjandet stabilt till DM och efter det tänkte jag mig sumomarksprogrammet som toppning inför 2010 :)

Jag har faktiskt lyssnat på vad du har sagt om sumomarken Akoral! Utan dina instruktioner hade mitt markande varit (ännu..) hemsk(are):D. Och utan din varning för ljumskarnas överträning hade jag säkert dragit på mig det. Men jag tror det blir bäst att köra brutalprogrammet när jag har en bättre grund (framförallt med tanke på böjen).

hotmess
2009-09-10, 15:36
Hihi tack :) Vilka dagar befinner du dig på LTK?

Måndag-lördag, oftast på sena eftermiddagarna eftersom jag har föreläsningar på dagen:) Men jag har bara sett dig på bollhuset typ en gång, tränar du på natten?:D

Akoral
2009-09-10, 20:27
Håller absolut med i dina resonmenag å ditt upplägg verkar väldigt klokt :) hade nog dragit på med 3x3+3x5 på tunga passet (3x3är lite lite) i böj sen 6x3 explosiva på det andra och kört tung smalmark istället för tung sumo samt ett par 3-4x8 i sumo teknik på en 50kg bara för att hålla igång musklerna till ljumskarna igång!

Jag fick råd via stefan senior som själv fått rådet av en Polsk landslags lyftare i deras junior landslag under moskva vm 03 som slog wr i mark lyftandes sumo. uppbyggnad i mark körs smal och teknik i sumo , sen inför tävling bara tung sumo :) smal marken e nog bättre om du ska öka i böj då du bygger korsryggen mera å slösar inte massa återhämtningstid och energi på sumon som påverkar din böj då den tar en hel del på höft å liknande, ska visa dig några special övningar för att hålla igång ljumskarna och få lite rörlighet nästa gång på gymmet.

hotmess
2009-09-11, 18:45
Håller absolut med i dina resonmenag å ditt upplägg verkar väldigt klokt :) hade nog dragit på med 3x3+3x5 på tunga passet (3x3är lite lite) i böj sen 6x3 explosiva på det andra och kört tung smalmark istället för tung sumo samt ett par 3-4x8 i sumo teknik på en 50kg bara för att hålla igång musklerna till ljumskarna igång!

Jag fick råd via stefan senior som själv fått rådet av en Polsk landslags lyftare i deras junior landslag under moskva vm 03 som slog wr i mark lyftandes sumo. uppbyggnad i mark körs smal och teknik i sumo , sen inför tävling bara tung sumo :) smal marken e nog bättre om du ska öka i böj då du bygger korsryggen mera å slösar inte massa återhämtningstid och energi på sumon som påverkar din böj då den tar en hel del på höft å liknande, ska visa dig några special övningar för att hålla igång ljumskarna och få lite rörlighet nästa gång på gymmet.

Okej :) Jag tänkte att eftersom jag kör komplement (rakmark, shrugs, frontböj och benpress) så skulle 3 set bli bra för att inte mosa mig själv helt. Jag pillar lite till med schemata och postar här senare.

Ja, just det. Det låter onekligen som ett vinnande koncept :D, jag ändrar och kör tunga marken smalt i typ fem veckor.
Tränar du imorgon? *kissass*

hotmess
2009-09-11, 18:49
Träning

Igår... bensprattel

Idag

Bänkpress med stopp
40kg x8
42,5kg x8
45kg x8
47,5kg x8
50kg x8

50kg blir bra startvikt på nya schemat. Fasen vad jobbigt det är att köra 8or... syyyyyyraaaa!!

Lite lutande hantelpressar, pushdowns och tragiska smalbänkar.

hotmess
2009-09-13, 15:22
Träning igår

Böj
värma sik lite.
60kg x8 (börjar göra 8orna på denna vikten)
70kg x3 (lätt)
75kg x3 (lite jobbigare men får bli startvikten på treorna iaf)

Har förfärlig träningsvärk i låren idag.

Sumomark
några 3or på 60kg, fick till det rätt bra på de sista setten (kändes det som iaf)

Shrugs
60kg några 8or
det var tydligen väldigt kul att garva åt mitt minspel och håna mig när jag gjorde detta.

Stångrodd
50kg några 8or
ska försöka klämma in denna övningen i nya schemat

Lite kabelrodd och benspark

hotmess
2009-09-16, 11:58
Har varit dåligt med uppdatering, lillasyster var på besök :)

Måndag:
Bänk med stopp
50kg 8,8,8
Smalbänk
45-50kg 7-8 reps (50kg var lite för tungt)

Tisdag:
Böj med bälte
75kg 3,3,3
Frontböj
45kg 6,6 (fick ont i knäna :S)
Rakmark
70kg 8,8,8,8
Sumomark (vänder 5-10cm över golvet)
40kg 5,5,5
Sumomark (teknik)
60kg 2-3 reps, typ 4 set

Pillar fortfarande lite med schemat, nördig som få :) Har lagt in Akorals fräsiga sumomarkövningar och kör de tunga markpassen smalt fram tills 3-4 veckor innan SL-DM. Försöker också planera in Bänk DM så gott det går. Kände mig förresten inte lockad att börja med utrustning efter att ha sett Lajne misshandlas av bänktröja igår... väldigt oschönt.

hotmess
2009-09-16, 18:01
Sovträning

Bänk med signaler
60kg 1,1,1,1
jetefint

Pullups (kv)
1,2,3,3 (30 sek vila)
1,2,3 (30 sek vila)
så omotiverad...

Hantelpress (svag lutning)
19kg 7
22kg 4,5,6 (lite ovan bara)
19kg 8

Latsdag
50kg 8,8,8

Kabelrodd
45-60kg 8-10reps

Babel
2009-09-16, 18:22
Hej hotis!

Gymt bra med hel serie i första tävlingen. Jag är imponerad hur stark du har blivit. Men vadan all denna fitnessträning nudå? :MrT:

stevebc
2009-09-17, 13:38
Grattis till ett bra resultat! Såg inte förrän nu att du hade tävlat, och att du öppnat din egna journal. Keep it realz.

hotmess
2009-09-17, 15:18
Hej hotis!

Gymt bra med hel serie i första tävlingen. Jag är imponerad hur stark du har blivit. Men vadan all denna fitnessträning nudå?

Bonjourno!
Jo, att ha en total känns rätt fint :) Tack..:em:
Fitnessträning? Pullups menar du? Jag tyckte det skulle vara kul att kunna göra mer än 4 chins men jag får se hur det blir med det... sånt är ju jobbigt:D

Grattis till ett bra resultat! Såg inte förrän nu att du hade tävlat, och att du öppnat din egna journal. Keep it realz.

Thanks Stevo! I keeps it realz, har helt slutat använda handskar på gymmet, har dem inte ens när jag gör fitnessövningar :hbang:
:D

hotmess
2009-09-17, 17:31
Träning

Böj (utan bälte)
60kg 8,8,8
Det var väl bara första setet som gick vackert...

Benpress (angiven vikt är hur mkt jag hängde på, är osäker på pressens vikt)
80kg 8
100kg 8
110kg 8,8

Superbreda sumomark (rörlighet, teknik)
45kg 8,8,8
Sista setet bäst. Det var svårt med balansen i början när man står med benen i nån sorts wannabe-split.

Akoral
2009-09-17, 19:04
hehe som du fick lida idag i superbreda sumomark :) bra att du kör 3ggr 8 det är precis lagom, tänk på att lyssna på kroppen bara och stretcha mycket :)

När kör du sumo teknik nästa gång? ska ge dig en riktig lektion :) vi ska hitta vinklarna å opti start position :P vilket tar sin lilla tid. Kan ju säga att det nästan är krav att filma sig själv för att utvärdera de hela ;)

stevebc
2009-09-17, 20:32
Haha! Viktor är verkligen sumokungen :D Du kommer få ett par lärovärda lektioner framöver :P

Gött att du dumpade läderhandskarna, sådana är bara till för homosexuella fetischister och kvinnor.

Akoral
2009-09-17, 20:46
Haha! Viktor är verkligen sumokungen :D Du kommer få ett par lärovärda lektioner framöver :P

Gött att du dumpade läderhandskarna, sådana är bara till för homosexuella fetischister och kvinnor.

Tack Steve känner mig hedrad att du skriver så om mig!!!

:D tänkte köra träning med pinne för tillrättavisande av teknik fel

Handskar är för mesar eller folk som har sår i handflatan:D (hon är en kvinna Stevebaca;))

bertbert
2009-09-17, 21:16
Gött att du dumpade läderhandskarna, sådana är bara till för homosexuella fetischister och kvinnor.

Vilken grupp tillhör hotmess menar du då?

LindaS
2009-09-17, 21:20
Vilken grupp tillhör hotmess menar du då?

Styrkelyftare såklart. :)

bertbert
2009-09-17, 21:21
Styrkelyftare såklart. :)

Ssshhh! Inte hjälpa!

Lajne
2009-09-17, 21:22
Handskar är för mesar eller folk som har sår i handflatan:D (hon är en kvinna Stevebaca;))

Vilken grupp tillhör hotmess menar du då?
Om ni bara visste... :(

bertbert
2009-09-17, 21:26
Om ni bara visste... :(

Det är alltså följdaktligen du som borde ta på handskarna? :D

Akoral
2009-09-17, 21:28
Det är alltså följdaktligen du som borde ta på handskarna? :D

:hbang:

Lajne
2009-09-18, 07:29
Det är alltså följdaktligen du som borde ta på handskarna? :D
Ja, men jag kan som tur är förvänta mig att inte bli ensam, då jag för bara ett par dagar sedan såg någon jucka loss mot pridestången ;)

hotmess
2009-09-18, 18:24
HAHAHA, shit vad ni har flamsat här:laugh:

Lajne: vi vet båda vem som har byxorna i det här förhållandet, och tydligen vet Bert det också :D

Akoral: Åh, det vore ju riktigt fint med proffslektion :) Tisdag blir nästa sumomarkpass, imorgon (lördag) tunga smalmark. Jag strechar mer än en akrobat, ska bara försöka komma på hur jag kan tvinga ut musklerna över sin bekvämlighetsgräns eller vad man ska säga. Jag är inte naturligt vig i ljumskarna.

hotmess
2009-09-18, 18:30
Krusajsdbskasndn

Bänk med signaler
60kg 3,3,3
Samtliga tredje-reps var omöjliga reps men jag pressade upp dem med rövlyft. Jag hittade tyvärr inte den optimala positionen med skulderbladen och bökade runt som en brunstig sugga på bänken. Moste jobba på att låsa övre rygg. Jag hade världens gulligaste signalgivare.

FU-bänk
50kg 6,6,8
52,5kg 6

Sittande hantelpressar
14,5kg 8
17kg 5 heheheheh..
14,5kg 8,8

Stångrodd
40kg 8
45kg 8,8

Kurash
2009-09-18, 18:33
Moste jobba på att låsa övre rygg.

Nu ska jag förekomma Bert och rekommendera TrynDrag (tm) :)

bertbert
2009-09-18, 19:09
Nu ska jag förekomma Bert och rekommendera TrynDrag (tm) :)

Ja! Om det nu är där problemet sitter.

eleni
2009-09-18, 19:47
Men körde inte du tryndrag idag? Eller såg jag fel?

hotmess
2009-09-19, 09:44
Nu ska jag förekomma Bert och rekommendera TrynDrag (tm) :)

Ah, teh good old fazepullz :) Jag ska nog lägga in det nånstans i veckan.

Ja! Om det nu är där problemet sitter.
Vad menar du nu? Att jag skulle ha andra problem?:MrT:

Men körde inte du tryndrag idag? Eller såg jag fel?

Jag började rycka lite dement i en kabelanordning men orkade inte byta till ett rep så jag började stångro istället...:D

Luttis
2009-09-19, 11:44
Bra bänkar!!

hotmess
2009-09-19, 15:02
Tack Luttis! Det ska bli kul att se hur mina 2,5kg ökningar/vecka funkar :D

Träning

Smala marklyft (utan bälte)
90kg 5,5,5
100kg 3,3,3

Det stod väldigt klart för mig varför jag slutade köra smalt... lyftvägen blir så lång att jag hinner sjunga nationalsången under tiden, knäna är i vägen, jag drar en meter utanför kroppen, sticker som en idiot med höften osv... 5orna kändes dock rätt fina. Börjar med 3orna nästa gång.

Shrugs
70kg 8,8,8,8

Plankan
+25kg 60sek, +30kg 60sek, +30kg 50sek

Jag har varit taggad på att marka hela veckan men kroppen är inte i sitt mest optimala stadium just nu. *spy*:furious:

eleni
2009-09-20, 00:44
Jag började rycka lite dement i en kabelanordning men orkade inte byta till ett rep så jag började stångro istället...:D

Haha då såg jag inte heeelt fel alltså :D

bertbert
2009-09-20, 07:18
Ja! Om det nu är där problemet sitter.


Vad menar du nu? Att jag skulle ha andra problem?:MrT:


Haha, bra tolkning! :D

Nej såhär, det kan eventuellt vara så att du behöver träna upp styrkan i bröstryggen men då du fortfarande bänkar utan tröja och förvisso lyfter stora vikter men inte extrema sådana tror jag helt enkelt det är en fråga om teknik.

Det skadar dock inte att köra tryndrag, väldigt bra övning som fler gymtränande än bara lyftare hade kunnat ägna sig åt.

Fler övningar som är relaterade är:
- Dips på raka armar, dvs man höjer/sänker axlarna hängande i dipsställningen
- Chins på raka armar, analogt med ovanstående
- Hängande bänkrodd, bra övning för skulderbladsretraktion

Nitrometan
2009-09-21, 13:25
Hängande bänkrodd

Aha!

Där har vi namnet på övningen!

hotmess
2009-09-21, 19:34
Haha, bra tolkning! :D

Nej såhär, det kan eventuellt vara så att du behöver träna upp styrkan i bröstryggen men då du fortfarande bänkar utan tröja och förvisso lyfter stora vikter men inte extrema sådana tror jag helt enkelt det är en fråga om teknik.

Det skadar dock inte att köra tryndrag, väldigt bra övning som fler gymtränande än bara lyftare hade kunnat ägna sig åt.

Fler övningar som är relaterade är:
- Dips på raka armar, dvs man höjer/sänker axlarna hängande i dipsställningen
- Chins på raka armar, analogt med ovanstående
- Hängande bänkrodd, bra övning för skulderbladsretraktion

Jo, idag när herr Akoral tittade på ett set bänk påpekade han att jag släpper ner bröstkorgen nån centimeter när jag benchar med stopp. Och det är ju inte optimalt, i framtiden ska jag vara superhård hela tiden!!1 Men det handlar ju om skulderbladens låsning (är jag nästan helt 100% säker på) så jag testade dips/chins på raka armar. Hursomhelst mkt sköna övningar så de fortsätter jag med! :) Thanks Bertobart*kissass*

hotmess
2009-09-21, 19:34
Aha!

Där har vi namnet på övningen!

Han menar sälrodd?:confused:

hotmess
2009-09-21, 19:41
Weltschmerz

Bänk m. (försök till små) stopp
52,5kg 8,8,8
Med grymmare teknik blir det mer fest. Ska hålla formen på bröstkorgen.

Smalbench
50kg 8,8,8

Berts minimala chins/dips på raka armar
Superset: Kv. Chins: 8,8,8,8/Kv. Dips: 8,8,8,8

Pushdowns
20kg 10,10

Lajne
2009-09-21, 19:46
Bra smalbänk älfk! *cupid* Kanske ska smalbänka på tävling istället?

Och för i helvete, sluta försöka tvinga mig att lukta på dina armhålor :(

hotmess
2009-09-21, 19:49
MINA ARMHÅLOR LUKTAR ALLTID ÄNGEL!!!1*grr27* Till skillnad från vissa andras, smutsiga män, usch.

Älfk:D

Delightful_imp
2009-09-21, 19:51
Smalbench
50kg 8,8,8



:MrT: *gah!* *cry*

LadyInsane
2009-09-21, 22:29
Och för i helvete, sluta försöka tvinga mig att lukta på dina armhålor :(

Wtf, typiskt skåningar! :D

Bra bänkat babe!

eleni
2009-09-21, 22:34
Wtf, typiskt skåningar! :D


Hey! Dra inte in mig i skiten :nono:

Nitrometan
2009-09-22, 06:41
Han menar sälrodd?:confused:
Nej, sälrodd heter sälrodd.

Han menar övningen då du hänger under stången.

Lajne
2009-09-22, 08:23
Wtf, typiskt skåningar! :D

Bra bänkat babe!

Nu råkar det vara som så att Hotmess är från stockholm, emedan jag är från skåne. Typiskt stockholmare, alltså ;)
Hey! Dra inte in mig i skiten :nono:
Håller fullständigt med. Att förväxla någon av oss ädla människor med dessa vildar är ju ett rent ut sagt ohemult beteende *cry*

LadyInsane
2009-09-22, 14:41
Nu råkar det vara som så att Hotmess är från stockholm, emedan jag är från skåne. Typiskt stockholmare, alltså ;)



Fuck!

Lajne 1
LI 0

:D

hotmess
2009-09-22, 17:38
Hihihihi, bonnigt småstadsfolk är så underliga *screwy**cupid*
Fortsätt gärna tävla i hotmess-kunskap :D

hotmess
2009-09-22, 17:46
Slick

Knäböj m. bälte
80kg 3,3,3

Inte världens vackraste, goodmorning på de flesta. Hade inte vågat köra utan passare. Spanks!

Frontböj
40kg 6,6
45kg 6

Sumomark teknik
65kg 2-3 reps några set
måste bara lära mig att börja pressa med benen vid rätt tidpunkt, höften sticker väldigt gärna. Jag känner när jag får till det och stången bara glider upp kortast möjliga väg, men jag var rätt trött idag, mådde illa som fan efter böjarna.

Raka mark
80kg 8,8,8

LadyInsane
2009-09-22, 18:26
Hihihihi, bonnigt småstadsfolk är så underliga *screwy**cupid*
Fortsätt gärna tävla i hotmess-kunskap :D

Men jag e också sthlmare!*gah!*


Grymma böjar! Du går verkligen framåt!:)

hotmess
2009-09-23, 17:28
Men jag e också sthlmare!*gah!*


Grymma böjar! Du går verkligen framåt!:)

Örebro ligger inte i Sthlm senast jag kollade..?;)

Tack! Det var tagnerat pers :D vilket bara bevisar att det är dags för mig att ta mig i kragen och börja böja på riktigt, neanderthal-style!

Mart|n
2009-09-23, 17:35
MINA ARMHÅLOR LUKTAR ALLTID ÄNGEL!!!1*grr27* Till skillnad från vissa andras, smutsiga män, usch.

Älfk:D

Apropå damer och dofter...

Ni tror alltid att era fisar inte luktar. Ungefär som denna bilden illustrerar:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/toot1.gif

Medans det i verkligheten är mer åt detta hållet:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/toot2.gif

Källa: http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=women_smell

Mvh

hotmess
2009-09-23, 17:36
Träning

Bänkpress med signaler
62,5kg 1,1,1,1

Chins (kv)
1,2,3 (30sek setvila)
1,2,3 (30sek setvila)
1,2,2-och-tre-fjärdedelar (30sek setvila)

Hantelpress på svagt lutad bänk
19kg 6
22kg 4,4 (ville sig inte alls idag)
19kg 8

Latsdrag
55kg 8
60kg 8
(sedan berättades det för mig att kabeln höll på att gå av så det var inte säkert att köra, skulle ha gjort ett set till)

Hantelrodd
27kg 6
32kg 6,6

Hantellyft åt sidorna...

Segt idag, berodde säkert på vädret, regn och mulet.

hotmess
2009-09-23, 17:40
Apropå damer och dofter...

Ni tror alltid att era fisar inte luktar. Ungefär som denna bilden illustrerar:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/toot1.gif

Medans det i verkligheten är mer åt detta hållet:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/toot2.gif

Källa: http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=women_smell

Mvh

Riktiga damer fiser inte. Aldrig någonsin. Jag har aldrig fisit i hela mitt liv.

Mart|n
2009-09-23, 17:48
Riktiga damer fiser inte. Aldrig någonsin. Jag har aldrig fisit i hela mitt liv.

Även det har sin förklaring! Du pratar så mycket, så att kroppen inte hinner bygga upp något tryck.

:Virro

Akoral
2009-09-23, 18:57
Förlåt om jag kommenterar lite sent :) marken såg bra mycket bättre ut än tidigare, nu är det väl inte filmat men du fick till en väldigt bra vinkel i höften på några lyft, tyvärr så krummar du bröstryggen för mycket för att det ska vara okej när du hamnar i en så fin start position med höften, detta är rätt svårt att fixa om man inte är ett barn (lille viktor) eller riktigt vig men de lyft du känner bara kom upp som ingenting är de lyften eftersom starten är allt, bra start=bra slut drag osv. ska jobba lite med att få in dig i rätt vinklar där :) Rytmen i lyftet får man genom erfarenhet så det är nog inte det viktigaste att koncentrerar sig på i sumon just nu utan att få vinklar och en teknik som gör att din rumpa inte far iväg, men det går framåt verkligen, kommer bli grymt å du kommer ge din pojkvän en rejäl match i marken så fort vi kommer igång med en dräkt!!!!!!!!!!!

eleni
2009-09-23, 19:21
Dina bänkar, ge mig!!! *cry* :thumbup:

Lajne
2009-09-23, 20:45
du kommer ge din pojkvän en rejäl match i marken så fort vi kommer igång med en dräkt!!!!!!!!!!!
Hon kan använda vad fan hon vill av dräkter, lindor, erektortröjor, passare, fläktar som blåser medvind och skärmar som hindrar henne från att få solen i ögonen, men om det är en sak som aldrig kommer hända oavsett om jag är frisk, skadad eller dödssjuk i ebola så är det att hon lyfter mer än mig i något av styrkelyftsmomenten. Aldrig någonsin. Den dag det händer kommer jag slänga trikån, bränna upp klubbtröjan och börja med bodybuilding istället, det svär jag vid profetens skägg ;)

(märks det att jag blir upprörd av bara tanken?!)

LindaS
2009-09-23, 20:49
(märks det att jag blir upprörd av bara tanken?!)Ja, och lite fånigt samtidigt, eller hur? ;)

eleni
2009-09-23, 20:49
Hon kan använda vad fan hon vill av dräkter, lindor, erektortröjor, passare, fläktar som blåser medvind och skärmar som hindrar henne från att få solen i ögonen, men om det är en sak som aldrig kommer hända oavsett om jag är frisk, skadad eller dödssjuk i ebola så är det att hon lyfter mer än mig i något av styrkelyftsmomenten. Aldrig någonsin. Den dag det händer kommer jag slänga trikån, bränna upp klubbtröjan och börja med bodybuilding istället, det svär jag vid profetens skägg ;)

(märks det att jag blir upprörd av bara tanken?!)

ahahaha :laugh: hotmess - kör hårt!!!!!!!

LadyInsane
2009-09-23, 21:10
Örebro ligger inte i Sthlm senast jag kollade..?;)



Jag e sthlmare egentligen! Flyttade hit juli förra året. 4 the löööv*cupid*



Bänkpress med signaler
62,5kg 1,1,1,1


Jag har fortfarande inte lyckats med en etta på 62.5kg :( gaaahhh jag jagar dig!:D

Luttis
2009-09-23, 21:22
Yeah!! Riktigt bra bänkar!! :hbang:

bertbert
2009-09-24, 07:04
Hon kan använda vad fan hon vill av dräkter, lindor, erektortröjor, passare, fläktar som blåser medvind och skärmar som hindrar henne från att få solen i ögonen, men om det är en sak som aldrig kommer hända oavsett om jag är frisk, skadad eller dödssjuk i ebola så är det att hon lyfter mer än mig i något av styrkelyftsmomenten. Aldrig någonsin. Den dag det händer kommer jag slänga trikån, bränna upp klubbtröjan och börja med bodybuilding istället, det svär jag vid profetens skägg ;)

(märks det att jag blir upprörd av bara tanken?!)

Gahahahahaha! :Virro :laugh:

Jadu hotmess, bättre motivation än så är svårt att få!

Nitrometan
2009-09-24, 07:32
de lyft du känner bara kom upp som ingenting är de lyften eftersom starten är allt, bra start=bra slut drag
Japp. Starten, vinklarna. Lyssna på Viktor.

...hon lyfter mer än mig i något av styrkelyftsmomenten. Aldrig någonsin. ...
(märks det att jag blir upprörd av bara tanken?!)
:D
Gahahahahaha! :Virro :laugh:

Jadu hotmess, bättre motivation än så är svårt att få!
Mmmm. Nu är det dags att visualisera.

Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!

Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!
Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!
Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!

*flex*

Lajne
2009-09-24, 10:39
Ja, och lite fånigt samtidigt, eller hur? ;)
Absolut. Men det är rätt kul att tillåta sig att vara lite fånig då och då; fler borde göra det ;)

Akoral
2009-09-24, 12:33
Ser inget fångit med Lajnes ord LindaS :) kan inte se nått mera förnedrande än att bli slagen av sin egen tjej i ett äkta styrkemoment :P

hotmess
2009-09-24, 18:23
Förlåt om jag kommenterar lite sent :) marken såg bra mycket bättre ut än tidigare, nu är det väl inte filmat men du fick till en väldigt bra vinkel i höften på några lyft, tyvärr så krummar du bröstryggen för mycket för att det ska vara okej när du hamnar i en så fin start position med höften, detta är rätt svårt att fixa om man inte är ett barn (lille viktor) eller riktigt vig men de lyft du känner bara kom upp som ingenting är de lyften eftersom starten är allt, bra start=bra slut drag osv. ska jobba lite med att få in dig i rätt vinklar där. Rytmen i lyftet får man genom erfarenhet så det är nog inte det viktigaste att koncentrerar sig på i sumon just nu utan att få vinklar och en teknik som gör att din rumpa inte far iväg, men det går framåt verkligen, kommer bli grymt å du kommer ge din pojkvän en rejäl match i marken så fort vi kommer igång med en dräkt!!!!!!!!!!!

Det är lungt, you're a busy man! :D Tack för hjälpen idag! Jag börjar förstå mer o mer vad du menar med vinklar och startposition osv. Det hjälpte verkligen att slappna av innan lyftet! Med nötande och stretchande och stålvilja kan det bli synd om lilla Linus.

Dina bänkar, ge mig!!!

Ha! Inte så länge du böjer och markar som en hel karl ;)


Ja, och lite fånigt samtidigt, eller hur?

Han kommer undan med sånt för han är så söööt, hahaha.

Jag e sthlmare egentligen! Flyttade hit juli förra året. 4 the löööv

Jag har fortfarande inte lyckats med en etta på 62.5kg gaaahhh jag jagar dig!
Aha! Jag vet hur det är, the löööv *cupid*

Come on, jag ska göra treor på 62,5kg imorgon!

Yeah!! Riktigt bra bänkar!!
Tackar! Mer ska det bli!!!1

Japp. Starten, vinklarna. Lyssna på Viktor.

Mmmm. Nu är det dags att visualisera.

Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!

Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!
Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!
Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne! Hotmess spöar Lajne!

Yes, Viktor is teh sumoman!

Hahahahaha, skönt att jag har halva kolozzeum på min sida:D

hotmess
2009-09-24, 18:32
Gah

Rövböj utan bälte
65kg 8, 4 (omg sista setet var helt värdelöst)
62,5kg 8,8

sjukt onöjd, men inget stämde i böjen idag :( stången gled ner från axlarna och Venus var i oläge med Jupiter.

Sumomark teknik
stången+träningsplattor övaövaöva
65kg 1-3reps ett antal set, det artade sig rätt bra mot slutet, tack vare Akoral!

Benpress (påhängd vikt utskriven)
100kg 8
110kg 8
120kg 8,8

Avslutade med instruktioner i buktryck, något jag inte har lyckats frammana så bra tidigare.

Lajne
2009-09-24, 18:43
Väl krigat i böjen, trots dålig form. Jag såg på dig hur mycket alla repetitioner efter den andra måste ha gjort ont, men ändå fortsatte du :thumbup:

Akoral
2009-09-24, 18:44
Gah

Rövböj utan bälte
65kg 8, 4 (omg sista setet var helt värdelöst)
62,5kg 8,8

sjukt onöjd, men inget stämde i böjen idag stången gled ner från axlarna och Venus var i oläge med Jupiter.

Sumomark teknik
stången+träningsplattor övaövaöva
65kg 1-3reps ett antal set, det artade sig rätt bra mot slutet, tack vare Akoral!

Benpress (påhängd vikt utskriven)
100kg 8
110kg 8
120kg 8,8

Avslutade med instruktioner i buktryck, något jag inte har lyckats frammana så bra tidigare.

:D jag är the man :D fan e jag så klen för:confused:

bra jobbat i marken idag, börjar leda någonstans nu :D kommer bli mega super pers på dm för dig!!!!! kör 20 repps på den buk spännings övningen jag visade varje kväll så du får in det, det kommer hjälpa din böj och mark mycket:hbang:

hotmess
2009-09-25, 11:42
Väl krigat i böjen, trots dålig form. Jag såg på dig hur mycket alla repetitioner efter den andra måste ha gjort ont, men ändå fortsatte du :thumbup:

Ja, fiffan, jag ville verkligen bara gråta.. konstant träningsvärk i benen är lite småjobbigt ibland.. men att lägga ner var inte ett alternativ:D Jag hade redan sänkt vikten, nån måtta får det vara med kärringfasonerna.

hotmess
2009-09-25, 11:46
jag är the man fan e jag så klen för:confused:

bra jobbat i marken idag, börjar leda någonstans nu :D kommer bli mega super pers på dm för dig!!!!! kör 20 repps på den buk spännings övningen jag visade varje kväll så du får in det, det kommer hjälpa din böj och mark mycket

Klen?*screwy* Men du måste iaf erkänna att du är vig som få:D

Tack! Jafan, jag ska persa som bara den nästa tävling*flex*
(jag lägger in bukspänningsövningen efter stretchandet, nu jäklar!)

Nitrometan
2009-09-25, 13:45
sjukt onöjd, men inget stämde i böjen idag :( stången gled ner från axlarna och Venus var i oläge med Jupiter.


N9oq_IskRIg

Du får bli kompis med vattumannen.

hotmess
2009-09-25, 18:21
Du får bli kompis med vattumannen.

:laugh: Jag lyssnade på hela låten. HAIRliga 70-tal!

hotmess
2009-09-25, 18:27
Träning

Bänkpress med stopp
62,5kg 3,3,3

Schöönt! Bara liite rövlyft på sista repet i sista seten. Knappt märkbart :) Jag skulle dock tjäna på att bli mer bestämd och ha en skönare lyftbana.

FU-bänk
52,5kg 6
55kg 6,6,6

Chins
3,3,3

Militärpress
30kg 6
32,5kg 5,5 blääää

Drag till hakan
typ 40kg 8,8,8,8

Tryndrag :D
40kg 8,8,10
45kg 8

För långt pass, men det var trevligt :) Ska sluta köra så mkt extra övningar.

Lajne
2009-09-25, 18:48
Konstigt benchat idag; vikten gick förvisso upp, vilket var bra, men lyftbanan var jätteskum :S

hotmess
2009-09-26, 15:03
Konstigt benchat idag; vikten gick förvisso upp, vilket var bra, men lyftbanan var jätteskum :S

Det betyder bara att när jag kan kombinera min järnvilja med vackert utförande kommer det verkligen bli åka av:thumbup:

hotmess
2009-09-26, 15:13
Träning

Smala marklyft
95kg 5
105kg 3,2
Skulle ha varit två treor till men inget stämde, INGET. Hade kunnat fulmarka upp resten också men det är inget jag tjänar på egentligen.

Kronlyft (från precis under knäet)
105kg 3,3,3
Kändes bra, fin form.

Smala marklyft (rematch)
90kg 5,5
Helt ok.

Shrugs
80kg 6
70kg 8,8,8

Börjar misstänka att nåt förkylningsskräp ligger i kroppen. Bort! BORT!! Sova..

LadyInsane
2009-09-26, 18:03
Skulle ha varit två treor till men inget stämde, INGET. Hade kunnat fulmarka upp resten också men det är inget jag tjänar på egentligen.



Bra där!! Vara vettig nog att bryta ett upplägg kan göra att man slipper skada sig och missa flera månaders träning! Grymt!

hotmess
2009-09-27, 16:41
Bra där!! Vara vettig nog att bryta ett upplägg kan göra att man slipper skada sig och missa flera månaders träning! Grymt!

Jamen visst, det är bättre att lägga stoltheten på hyllan ibland ;) men jag tror skiten igår berodde mest på den lilla förkylningen.

hotmess
2009-09-27, 16:57
Idag var det träningsdag anordnat av härliga LTK. Det var riktigt bra grejer som togs upp och jag försökte ta till mig så mycket som möjligt. Bland annat en liten liten ändring i bänken som gjorde ALL skillnad. Det som känts osäkert förut är mycket bättre.

Jag utvecklade böjen också. Står lite bredare, trycker fram armbågarna och fokuserar stein på att inte svanka eller flamsa med ryggen. Jag trodde att det var omöjligt för mig att inte fälla fram ryggen och köra fram knäna men det var tydligen bara en fråga om teknik. Körde dock väääldigt lätt idag, som mest några treor på 40kg. Men det känns iaf jättepositivt att min sega utveckling i böjen berott på dålig teknik och inte värdelösa kroppsliga förutsättningar :)

Det var verkligen supertrevligt idag!

Akoral
2009-09-27, 17:51
Såg fint ut i böjen idag :) du verkade få perfekt hjälp för dina brister. kommer bli så fint!!!!

hotmess
2009-09-28, 17:09
Såg fint ut i böjen idag :) du verkade få perfekt hjälp för dina brister. kommer bli så fint!!!!

Hell yeah!! Jag är jäkligt tacksam för gårdagen :) Nu är det bara fullt ös:hbang:

hotmess
2009-09-28, 17:15
Träning

Bänk
55kg 8,8,7
(PB trots fail på sista 8an)
motvind och uppförsbacke och för lite luft i däcken.. jag glömde att pumpa däcken... det var ren slöhet som gjorde att sista 8an blev en sjua. Borde nog ha vilat idag trots allt. Chansen är stor att morgondagen blir vila.

Smalbänk
50kg 6,6,6
mest för sakens skull..

Berts skulderbladsträning
hängande: 8,8,8 /SS/ dipsställningen: 8,8

Jag kände mig fräsch och pigg idag fram tills sista setet bänk. Säkert för att det var så molningt.

Akoral
2009-09-28, 18:55
Bänkade inte du igår med :P minns du Amits lilla förläsning om hur ofta i bänken osv? :P eller har du en konstant insulin topp ;)

Grattis till pb, du e nog den brutalaste tjejen på gymet :) så länge den lilla kinesen inte sätter igång å pumpa!!!!!!!!!!


Är "Berts skulderbladsträning" den när man kör omvända armhävningar i smithen typ?

Luttis
2009-09-28, 19:49
Jäklar vilka bänkar! Awesome!!

hotmess
2009-09-30, 18:20
Bänkade inte du igår med :P minns du Amits lilla förläsning om hur ofta i bänken osv? :P eller har du en konstant insulin topp

Grattis till pb, du e nog den brutalaste tjejen på gymet :) så länge den lilla kinesen inte sätter igång å pumpa!!!!!!!!!!


Är "Berts skulderbladsträning" den när man kör omvända armhävningar i smithen typ?

Jag vet.. men jag körde typ bra 3 set på söndagen på väldigt submaximala vikter så jag chansade. Men men.. på fredag ska det bli åka av iaf! Då har jag ju vilat bänkmusklerna hur länge som helst :D

Haha, tack! Annars vore det en grym morot att se nån som väger hälften så mycket som en själv bänka mycket mer:Virro

Nej, den där man hänger i chinsstången och drar upp sig med skulderbladen på raka armar.

Jäklar vilka bänkar! Awesome!!

Thanks!:)

hotmess
2009-09-30, 18:31
Träning

Böj med bälte
85kg 2 (hybris och fail på tredje pga frammåtlutning)
85kg 2 (visste att tredje inte skulle gå)
82,5kg 3,3

var lite väl viktkåt och höjde 5kg från förra veckan. Det hade gått om jag inte slarvat med tekniken, annars såg det tydligen mycket bättre ut än tidigare:)

Partiell böj utan bälte (lyftväg ca. 3dm)
85kg 5,6
90kg 5
testade att hålla händerna precis vid axlarna och vinkla ner armbågarna, fick sjukt bra spänning i bröstryggen och kontroll! Det var Amit som tipsade om denna övningen för bålstyrkan i just böj. Jag tror detta kan ha bra effekt för mig.

Benpress (utskriven vikt exklusive slädgrejen)
120kg 8,8
125kg 8

Raka mark
82,5kg 8,8,8,8

Kändes fint idag, mycket energi, jag tror förkylningen helt har lämnat mig nu :)

hotmess
2009-10-01, 17:57
Träning

Chins med handskar
(ca. 30 sek vila mellan seten)
1,2,3,4 (fusk på sista i fyran)
1,2,3,3
1,2,3,2+2negativa
4 negativa

Hantelcurl
14kg 5,5,5,5 (per arm)

Stångcurl
25kg 6,6,6
HAHAHAHA, gud så dåligt...

Kabelrodd
50kg 8
60kg 6,6,6

Latsdrag
50kg 8
60kg 6,6,6

Bekvämt pass. Kul att jag har blivit starkare i böj, bänk, mark och chins men sämre i allt annat :D

Lajne
2009-10-01, 18:26
Chins med handskar
:laugh:

Kurash
2009-10-01, 18:31
Ånej! Bättre i böjbänkmarkchins! Allt annat kvittar väl ändå?

Akoral
2009-10-01, 19:01
Träning

Chins med handskar


:hbang::hbang::hbang: sorry för dagens trakaserier men det är för din egen skull :) du måste ju härda händerna inför de tunga markvikterna;)

eleni
2009-10-01, 19:06
Du är ju stark i de grejerna som räknas! Skit i resten! *flex*

hotmess
2009-10-02, 19:14
:laugh:
:naughty:

Ånej! Bättre i böjbänkmarkchins! Allt annat kvittar väl ändå?
Ja, det gör ju det, men ändå, hur kan jag ha blivit starkare och svagare samtidigt?!1

sorry för dagens trakaserier men det är för din egen skull :) du måste ju härda händerna inför de tunga markvikterna;)
Jag vet, du är en naturligt omtänksam människa, du har en ängels själ, ditt hjärta är vackert som en sommarmorgon när daggen glänser som diamanter på ängen.

Du är ju stark i de grejerna som räknas! Skit i resten!

Jafan, så länge man inte tävlar i stångcurl är det ju egentligen skitsamma om random femåring är bättre på just det :D

hotmess
2009-10-02, 19:19
Kakndfajsdnfbssffs

Bänkpress
65kg 1 (med stopp, fail på andra)
65kg 2 (med stopp, fail på tredje)
65kg 3 (sjukt fult)
65kg 2 fail på tredje
60kg 5 reps-PB:D
Med signaler
67,5kg 1 (rövlyft)
67,5kg 1 PB!!
67,5kg 0 fail

Det var mycket som inte stämde idag, så jag följde inte schemat, börjar få lite nerver inför DM också. Kände mig stel och jävlig i överkroppen, träningsvärk i biceps och latsen. Det var på nervägen som allt gick åt helvete, hittade inte banan alls.

FU-bänk
50kg 8,8,8

Sittande hantelpressar
14,5kg 6,8,8,8
Varvat med… hantellyft åt sidorna
7kg 10,10,10

hotmess
2009-10-03, 15:50
Träning

Kronlyft start under knäet
115kg 3,5,3,4+½

Fulade upp sista 1½ repet i sista setet, annars fin form.

Smalmark
95kg 5,5

Kändes ok men tydligen såg det ut som skit.

Shrugs
70kg 8,8,8,8,8

Brutalbänk
15,12,12

Akoral
2009-10-03, 16:13
Grattis till pb 67,5 är fina vikter i bänken!!!!!!

Akoral
2009-10-05, 18:24
Trots lite röva lyft så är jag imponerad av hur lätt du pressade 70 idag i ett av setten :) verkligen grym utveckling där!!!! du kommer pressa det som en fin 2a lyfts vikt på SL dm, det är jag helt övertygad om.

Lajne
2009-10-05, 19:15
Jag kan inte annat än hålla med, 70kg såg oförskämt lätt ut; speciellt efter att ha failat andra repetitionen på 65kg bara ett par minuter innan :)

LadyInsane
2009-10-05, 22:45
Fan vad du tränar på! Riktigt bra. :)

hotmess
2009-10-06, 10:25
Trots lite röva lyft så är jag imponerad av hur lätt du pressade 70 idag i ett av setten verkligen grym utveckling där!!!! du kommer pressa det som en fin 2a lyfts vikt på SL dm, det är jag helt övertygad om.

Tack!:em: När jag sätter ett lyft rätt på nervägen så går det oftast relativt lätt upp, det kan handla om millimeter. Jag tänkte försöka sätta 70 som 2a lyft redan på bänk-DM men vi får se hur det går med det:D

Jag kan inte annat än hålla med, 70kg såg oförskämt lätt ut; speciellt efter att ha failat andra repetitionen på 65kg bara ett par minuter innan
Hahaha, men failandet på 65 berodde nog mest på mental trötthet, utmattad efter tentaflamset och sådär, orkade inte kriga upp en massa repetitoner:Virro

Fan vad du tränar på! Riktigt bra.

Tackar! Men nu är det dags för mig att sluta faila på spädbarnsvikter;)

hotmess
2009-10-06, 10:31
Gårdagens träning (måndagen)

Bänkpress
65kg 3,2(F),1(F)
hade tänkt mig tre treor men saknade helt den mentala styrkan och bröstryggsspänning till viss del.
70kg 1,0,1 Pers!
kändes bättre än 65kg, små rövlyft på samtliga men annars jävligt lätt när jag lyckades möta med bröstet och få rätta banan på nervägen.

Bänk med stopp
50kg 8,8,8
saftigt…

Pushdowns
50kg 8,8,8
60kg 6,6

Hängande skulderbladsträning i chinsstången
8,8,9,9

Hantelflies
8kg 8
9kg 8
10kg 8

Japp, så var det bänk-DM på lördag, yeeeey!:) Optimistisk som jag är tror jag att 70 går upp men första lyftet blir nog på 65. Ingen mer tung bänk innan tävlingen nu.

LadyInsane
2009-10-06, 11:21
Fan vad najs med 70kg!!!! Riktigt bra!!

hotmess
2009-10-06, 17:59
Fan vad najs med 70kg!!!! Riktigt bra!!
Ja, det var verkligen på tiden, hoppas bara jag kan göra om det på lördag, utan rövlyft!;)

hotmess
2009-10-06, 18:06
Träning

Böj med bälte
85kg 3,3,3
som vanligt var det på hittefåret och jag fick dötsböja i framförallt andra och tredje setet:D Jag känner dock en markant teknikförbättring!

Partiell böj till översta pinnen (utan bälte såklart)
90kg 6
92,5kg 6,6
kontrollerat och skitfint

Benpress djuuupa
130kg 3 (jisses, helt slut i benen)
110kg 8,8,8

(Rakmark: 80kg 8, bestämde mig för att sumomarka istället)

Sumomark teknik, kort setvila
60kg 2,2,2
80kg 1,1,1,1,1 typ...

Akoral
2009-10-06, 18:18
Nu får du inte träna mera tungt denna veckan, kroppen ska vara utvilad på lördag! :) du får köra lite lek med stång på torsdag å stretcha så du inte blir stel å behåller känslan för stången :)


Roligt att höra att tekniken går bättre i böjen :) tycker du borde köra lättare vikt i sumon å kanske 5x10 repps där du fokuserar på att jobba fram höften ordentligt och börja dra med ryggen,du kan köra dem lite långsamt i början så du verkligen kan fokuserar på att göra rätt sen när du gör detta naturligt i 100% av alla lyft så kan du öka lite till 70kg kanske osv.

hotmess
2009-10-07, 19:38
Nu får du inte träna mera tungt denna veckan, kroppen ska vara utvilad på lördag! du får köra lite lek med stång på torsdag å stretcha så du inte blir stel å behåller känslan för stången


Roligt att höra att tekniken går bättre i böjen :) tycker du borde köra lättare vikt i sumon å kanske 5x10 repps där du fokuserar på att jobba fram höften ordentligt och börja dra med ryggen,du kan köra dem lite långsamt i början så du verkligen kan fokuserar på att göra rätt sen när du gör detta naturligt i 100% av alla lyft så kan du öka lite till 70kg kanske osv.

Igår var sista tunga passet, kör lätt sumo och böj imorgon och helt vila på fredag :)

Ja! Det känns asbra, jag har varit helt förtvivlad över böjandet tidigare :D Okej, jag reppar på superlätta vikter (långsamt och vackert :)) de kommande veckorna, men ca. 4 veckor innan DM tänkte jag börja fläska på med vikterna i sumon, låter som en bra plan?

hotmess
2009-10-07, 19:45
Träning

Lätt bänk med långa stopp
20-40kg, några set.. fick bra känsla och satte benen på ett sätt som jag tror ska eliminera rövlyftandet, kändes bra!

Chins
1,2,3,3 or not... nej, bara nej..

Militräpress/Hantellyft åt sidorna
27,5kg 8,8,8/ 9kg 10,10,10

Kabelrodd jättebrett grepp
50kg 8,8,8,8

Akoral
2009-10-08, 12:25
Igår var sista tunga passet, kör lätt sumo och böj imorgon och helt vila på fredag :)

Ja! Det känns asbra, jag har varit helt förtvivlad över böjandet tidigare :D Okej, jag reppar på superlätta vikter (långsamt och vackert :)) de kommande veckorna, men ca. 4 veckor innan DM tänkte jag börja fläska på med vikterna i sumon, låter som en bra plan?

Bara lätt lätt lätt träning så att nervsystemet är på topp på lördag :thumbup:


Angående sumon så låter det jätte bra, Du får hitta den toppnings metod i sumon som är bäst för dig, vi är ju alla olika. Inför J-SM körde jag min sista tunga sumo 3veckor innan tävling (den var på 100%), fast då har jag ju kört med utrustning i ca 7 veckor innan och haft 1v feber mitt i toppningen då jag också tränade ;), Men det är den tid jag behövde när jag var helt nertränad i . Fast Amit förespråkade ju 7 dagar före tävlingsdagen. Fast han är ju lättare än mig(precis som du). och det påverkar ju också att du varken har utrustning i böj eller mark och inte överbelastar nervsystemet på samma sätt som en som kör med väldigt liten utrustning som ger mycket kg. .

så här kan du kanske göra i sumon.
. v1=5x1x70% av max
v2=4x1x80% av max
v3=3x1x90% av max
v4=2x1x95-100% av max

Du kan ju köra likadanti böj och bänk. fast lägg ner dina komplementövningar och kör bara 3ggr i veckan då och ha ett lätt bänkpass för lite återhämtnign då också där du bara pumpar igenom typ så långt från bänkdagen som möjligt.

hotmess
2009-10-09, 19:27
Angående sumon så låter det jätte bra, Du får hitta den toppnings metod i sumon som är bäst för dig, vi är ju alla olika. Inför J-SM körde jag min sista tunga sumo 3veckor innan tävling (den var på 100%), fast då har jag ju kört med utrustning i ca 7 veckor innan och haft 1v feber mitt i toppningen då jag också tränade ;), Men det är den tid jag behövde när jag var helt nertränad i . Fast Amit förespråkade ju 7 dagar före tävlingsdagen. Fast han är ju lättare än mig(precis som du). och det påverkar ju också att du varken har utrustning i böj eller mark och inte överbelastar nervsystemet på samma sätt som en som kör med väldigt liten utrustning som ger mycket kg. .

så här kan du kanske göra i sumon.
. v1=5x1x70% av max
v2=4x1x80% av max
v3=3x1x90% av max
v4=2x1x95-100% av max

Du kan ju köra likadanti böj och bänk. fast lägg ner dina komplementövningar och kör bara 3ggr i veckan då och ha ett lätt bänkpass för lite återhämtnign då också där du bara pumpar igenom typ så långt från bänkdagen som möjligt.

Jag vet inte än hur jag toppar på bästa sätt eftersom jag bara försökt en gång, och då hade träningen inte varit opti innan.

men om jag kör som ditt förslag, ska jag sluta på 125kg då? jag tror nämligen att jag kan öka asmycket mer. om jag bara köttar som ett as.
jag håller på och försöker fixa ihop schemat till de veckorna som är kvar nu. gahh.. sista tunga passen kommer iaf att ligga minst en vecka innan tävlingen.

lägga ner bänkkomplementen??!! varför då?

hotmess
2009-10-09, 19:33
Gårdagens träning (torsdag)

böj utan bälte
60kg 8,8,8
helt awsome, 60kg har aldrig känts så lätt, ändå kan jag förbättra tekníken ytterligare :)

sumomarkteknik
40kg 8,8
60kg 6,6,6
kände att jag blivit vigare i ljumskarna! lyckades dra nära och fint. kändes riktigt bra. måste börja filma mig själv dock.

ingen träning idag, men 300g ostkaka. jävligt underskattat, den där ostkakan. mums! tävling imorgon, yeey, det ska bli kul!

Luttis
2009-10-09, 22:00
tävling imorgon, yeey, det ska bli kul!

Wohoo, kunde inte sagt det bättre själv!
Stort lycka till!!

Delightful_imp
2009-10-10, 22:55
Hur gick det?!

stevebc
2009-10-10, 23:04
Undrar jag med. Ingen uppdaterar mig i gästboken :(

Starkt bänkat pre-DM iaf!

Akoral
2009-10-11, 00:26
[SIZE="4"]

sumomarkteknik
40kg 8,8
60kg 6,6,6
kände att jag blivit vigare i ljumskarna! lyckades dra nära och fint. kändes riktigt bra. måste börja filma mig själv dock.



:D Bra precis så ska teknikträningen se ut, nöt in det bara :thumbup: Kör gärna den stretchen Amit visade om du minns? direkt efteråt.

hotmess
2009-10-12, 10:13
Jahopp, kanske dags att rapportera bänk-DM. Som jag är ganska onöjd med.

Invägning: 70.6kg WTF??!!

Lyften:
65kg - godkänt tre vita (tävlingspers med 2,5kg, fortfarande rätt kasst)
70kg - underkänt tre röda (fick inte upp den)
70kg - underkänt tre röda (fastnade 1dm ovanför bröstet)

Guld i -75 juniorer eftersom jag var enda tävlande... men jisses vad sur jag blev när jag failade 70 IGEN två gånger... och kroppsvikten är ett mysterium, att jag väger mindre än vid S3. Filmer kanske kommer nån gång. Nu ska jag lära mig äta och tagga. :furious:

hotmess
2009-10-12, 10:16
Gårdagens träning (söndag)

Kronlyft
120kg 3,3,3 (för tungt, andra och tredje setet såg ut som skit, jag borde ha sänkt vikten men var för arg)

Smala marklyft
90kg 6,6,6

Brutalbänk (supersettat med crunchers)
15 (20), 12+3 (20), 10+5 (20)

Ryggresningar
+15kg: 10,12,12

LadyInsane
2009-10-12, 11:21
Wtf 70,6kg! Vilken liten mini-tjej! Akta dig så du inte hamnar i 67:an! :D

Bra tävlat dock 65kg med stopp e ju grymt! Hoppas 70kg sitter nästa tävling!!

Lajne
2009-10-12, 11:27
Angående vikten ska man ju dock komma ihåg att vågen på MAK är extremt exakt (superüberkalibrerade jättetävlingsvågen allan, som bl.a. lånades ut till Landskrona under J-EM i tyngdlyftning) emedan den på LTK inte är fullt så exakt (vanlig badrumsvåg?); det har hänt att folk har både gått upp och gått ner åtskilliga kilon på bilfärden från Malmö till Lund ;)
Dessutom tycker jag inte du ska misströsta heller; du har bänkat 70kg nu, om än inte på tävling, vilket faktiskt innebär att du är som starkast någonsin. Att det sedan inte går framåt i den takt du önskar är iaf bättre än att det går bakåt :D

Nitrometan
2009-10-12, 11:43
Lajne har säkert rätt. Han har sett dig lyfta mycket och kan göra observationer.

Det jag såg var att 65 såg ganska tungt ut. Jag blev ganska förvånad att du valde att höja 5 kg efter det lyftet.

Men det kan finnas många anledningar till det. Teknik, bänken på tävlingen, mat, mentala faktorer...

Lajne
2009-10-12, 12:02
Lajne har säkert rätt. Han har sett dig lyfta mycket och kan göra observationer.

Det jag såg var att 65 såg ganska tungt ut. Jag blev ganska förvånad att du valde att höja 5 kg efter det lyftet.

Men det kan finnas många anledningar till det. Teknik, bänken på tävlingen, mat, mentala faktorer...
Nää, anledningen till att 65kg var så tungt för henne är att hon helt enkelt inte är van vid att stoppa länge i botten, eftersom alldeles för få av hennes träningsbänkar är gjorda med just stopp och dessutom ofta med varierande grad av rövlyft. Lite samma effekt som om man alltid skulle böja till parallellt istället för fulldjupt, liksom, och sen försöka göra godkända böjar på tävling :) Dessutom känns det som om hon hade en dålig dag, jag har gett henne signaler på 65kg-bänkar som har varit mkt lättare än så.
Men man får ju se framgångar i relation till tidigare resultat; om hon bänkar 70kg nu med en teknik och bänkade mindre innan med samma teknik, så är hon ju starkare och det går framåt :)

Delightful_imp
2009-10-12, 16:07
65kg raw är starkt. 70kg ännu bättre. Är väl som Lajne säger, mer träning med stopp så sitter allt kalas till nästa tävling!

Guld ska man vara glad för! Även om man bara vann över sig själv.

hotmess
2009-10-12, 18:25
Wtf 70,6kg! Vilken liten mini-tjej! Akta dig så du inte hamnar i 67:an!

Bra tävlat dock 65kg med stopp e ju grymt! Hoppas 70kg sitter nästa tävling!!
Eller hur, detta är skandal! När jag såg filmen på mig bänkandes såg jag ut som en liten blek sparris, ett grässtrå!! Nej, mer kött och tyngre vikter:hbang:
Tack, det hoppas jag med ;)

Angående vikten ska man ju dock komma ihåg att vågen på MAK är extremt exakt (superüberkalibrerade jättetävlingsvågen allan, som bl.a. lånades ut till Landskrona under J-EM i tyngdlyftning) emedan den på LTK inte är fullt så exakt (vanlig badrumsvåg?); det har hänt att folk har både gått upp och gått ner åtskilliga kilon på bilfärden från Malmö till Lund
Dessutom tycker jag inte du ska misströsta heller; du har bänkat 70kg nu, om än inte på tävling, vilket faktiskt innebär att du är som starkast någonsin. Att det sedan inte går framåt i den takt du önskar är iaf bättre än att det går bakåt
Haha, ja så är det nog delvis, men jag trodde verkligen att kreatinuppladdningsveckan och choklad 5 dar i veckan skulle ge liten ökning, även på supervågen...
Jag kanske är starkare än någonsin men fortfarande med snigelfart!!! Jag blir så frustrerad!!! (utropstecken utropstecken)

Lajne har säkert rätt. Han har sett dig lyfta mycket och kan göra observationer.

Det jag såg var att 65 såg ganska tungt ut. Jag blev ganska förvånad att du valde att höja 5 kg efter det lyftet.

Men det kan finnas många anledningar till det. Teknik, bänken på tävlingen, mat, mentala faktorer...
Att du dömde på DM hade jag ingen aning om! Hur ser du ut? Jag blir ju nyfiken.

Att en vikt ser tung ut när jag bänkar betyder inte att jag inte kan höja eller göra tre repetitioner till:D Jag har failat 65 och nästa set klarat 70 på träning... vansinnigt inkonsekvent...

Jo, jag har fortfarande inte kommit underfund med hur jag bäst energiladdar.. eller taggar till precis när det gäller på tävling. Men det kommer väl förhoppningsvis.

65kg raw är starkt. 70kg ännu bättre. Är väl som Lajne säger, mer träning med stopp så sitter allt kalas till nästa tävling!

Guld ska man vara glad för! Även om man bara vann över sig själv.

Tack..:em: men inte lika starkt som +80kg raw ;)
Ja, jag kanske ska lyssna på kunnigt folk omkring mig.. på SL-DM ska 70 definitivt sitta, inget annat är acceptabelt!

hotmess
2009-10-12, 18:34
Träning

Bengt med stopp
57,5kg 5,5
55kg 7,7
Provade med böjskorna idag, men jag tycker nog att marktofflorna är bättre att bänka i, känns som att det hjälper till att motverka stjärtlyft, vilket är min akilleshäl.

FU-bengt (med stopp på första två setten)
50kg 7,7,7

Sittande hantelpressar /SS/ Hantellyft åt sidorna
14kg 6/ 9kg 8
14kg 7/ 9kg 8
14kg 7/ 9kg 8

Superlätt böjteknik
50kg 6,6,6

(Hantelflies: 10kg 10,10,10)

Har dragit ner bänkandet till två dar i veckan, måndag-fredag, singlar och tvåor + smalbänk på fredagarna.

Nitrometan
2009-10-13, 08:48
Bengt med stopp

Provade med böjskorna idag, men jag tycker nog att marktofflorna är bättre att bänka i, känns som att det hjälper till att motverka stjärtlyft, vilket är min akilleshäl.
Du kan även prova olika placeringar av fötterna. Längre bak, längre fram, längre ut åt sidorna. Man kan få prova sig fram till att hitta rätt placering. Bra tryck från benen och minimal risk för häcklyft.

hotmess
2009-10-14, 18:30
Du kan även prova olika placeringar av fötterna. Längre bak, längre fram, längre ut åt sidorna. Man kan få prova sig fram till att hitta rätt placering. Bra tryck från benen och minimal risk för häcklyft.

Ja, det är bara att testa vidare för min del :) jag tror det får bli en lite bredare fotställning på fredag...

hotmess
2009-10-14, 18:38
Träning

Böj med bälte
90kg 2,1 (jag skriver inte ut detta som PB eftersom jag är osäker på djupet)
85kg 3,3,3
80kg 4,4

Stånk och stön.. trots att det inte blev nån trea på 90 är jag rätt nöjd, jag hade bra kontroll och säkrare teknik än någonsin (men det finns fortfarande utrymme för ENORMA förbättringar :))

Benpress utan slädvikt
110kg 6
120kg 6,6,6

Raka mark
90kg 6,6,6,6

Plankan
+25kg 70sek
+35kg 35sek, 60sek

Luttis
2009-10-14, 19:30
WOW, suveränt starka plankor (eller vad man nu säger ;)) och rakmark!! *flex*

bertbert
2009-10-14, 21:15
Provade med böjskorna idag, men jag tycker nog att marktofflorna är bättre att bänka i, känns som att det hjälper till att motverka stjärtlyft, vilket är min akilleshäl.


Detta indikerar eventuellt att du vill flytta fötterna längre in under bänken när du har böjskor på dig. Vilket i sin tur kan returna effekt i form av mer anspänning i kroppen och en stabilare press. Ge det lite tid!

LadyInsane
2009-10-14, 23:12
Sweet pass!! Tunga böjar, plankor och rakmark! Det tränas ordentligt därnere i skåne ser jag! :D

Akoral
2009-10-16, 19:14
Duktig flicka med lindorna idag :) starkt där på den sista :) men det kommer bli hårdare :P

hotmess
2009-10-17, 08:34
WOW, suveränt starka plankor (eller vad man nu säger ) och rakmark!! *flex*
Hehe, ja, det kändes lite i rygglimporna efteråt, precis som det ska! :)

Detta indikerar eventuellt att du vill flytta fötterna längre in under bänken när du har böjskor på dig. Vilket i sin tur kan returna effekt i form av mer anspänning i kroppen och en stabilare press. Ge det lite tid!
Jag testade ju detta, att ha föttera längre upp/in under bänken (fast utan böjskor) och det blev mycket bättre legdrive! Behovet av att lyfta häcken minskade då när kraft kom från benen iaf :)

Sweet pass!! Tunga böjar, plankor och rakmark! Det tränas ordentligt därnere i skåne ser jag!
Hahaha, ja, jag måste ju göra allt jag kan för att komma ikapp dig ;)

hotmess
2009-10-17, 08:39
Duktig flicka med lindorna idag :) starkt där på den sista :) men det kommer bli hårdare :P

Haha, tack, jag vill inte veta hur mitt ansiktsuttryck såg ut mitt under böjarna*spy* Men det kommer ju löna sig när det blir tyngre, och det är det enda som räknas! Fast just nu känns det inte så lockande att låta dig dra åt ännu mer... :D Smygsadist.. ;) (tack för hjälpen!)

hotmess
2009-10-17, 08:49
Gårdagens trefliga tortyr:hbang: (fredag)

Bänkpress
med signaler
67,5kg 1,1,1 (lätt och vackert)
med stopp
65kg 2,2,2 (mersmak på samtliga)

(70kg 1 (var inte på schemat men jag var on fire, lite rövlyft säkert))

Smalbänk
50kg 6
52,5kg 6,6,6

Böj utan bälte
70kg 3,3,3 (svankade för mkt, putade med häcken)
med egen lindning: 70kg 2
med Akorals:devil: lindning: 70kg 2,2,2
PAAAAIIINNNN! PAAAIINNN! Men det blir säkert bra:thumbup: Sträckte dock vaderna (?) så de gör ont idag.

Trefligt pass! Framtiden ser ljus ut.

LadyInsane
2009-10-17, 09:20
Prima pass hot-stuff!! :hbang:

Luttis
2009-10-17, 20:45
Damn, vilka bänkpass du river av vecka efter vecka! Tokbra!!

hotmess
2009-10-18, 17:45
Prima pass hot-stuff!! :hbang:
:laugh:

Damn, vilka bänkpass du river av vecka efter vecka! Tokbra!!
Hihihih, köttet måste ju piskas!;) Tack.

hotmess
2009-10-18, 17:54
Träning

Sumomark
95kg (några ettor, tvåor)
115kg 3 (måste pressa med benen, öva starten!!)
125kg 1 PB utan bälte! Tack vare Akoral*kissass*
126kg ½ (missade utlåsningen pga började draget för långt utanför kroppen)
80kg 4,4,2+2 (teknik)

Kronlyft start under knäet, hålla emot på nervägen
100kg 7,3+4,7,7

SLAKT! Träningsvärken kommer inte bli nådig, Akoral såg till att jag skötte mig även här.

Sidolyft
per sida: +10kg 6,8,8

Började göra plankan med armbågarna mycket längre fram (brutalt jobbigare) men var helt slut i bålen, kronlyften var inte lekpark.

Ljumskstretch. 5+5minuter med 5kg.

Herr Spindelmarkare var med hela tiden och hjälpte mig, spank u very much!:) :bumbi (pizza från Aptiten)

bertbert
2009-10-18, 20:10
Det är inte alla som har en äkta markspindel som coach. :)

Akoral
2009-10-18, 21:36
Mycket mycket bra jobbat idag :D jävligt fint tekniskt på nått av lyften :D nu ska du bara få det så på alla lyft. 125kg var inte max, kommer bli ett grymt pers i marken på DM!!!

hotmess
2009-10-19, 18:21
Det är inte alla som har en äkta markspindel som coach.
Nej verkligen inte! Jag kan skratta mig lycklig varje gång jag står där helt förvirrat vid stången och Spindelmarkaren uppenbarar sig som ljuset i tunneln :D

Mycket mycket bra jobbat idag :D jävligt fint tekniskt på nått av lyften. nu ska du bara få det så på alla lyft. 125kg var inte max, kommer bli ett grymt pers i marken på DM!!!
Tackar :) Jag tror det var andra eller tredje på 115 som blev rätt bra, jag jobbar på att få till det alltid! Yeah, fiffan vad det ska markas på DM!!!*flex*

hotmess
2009-10-19, 18:25
Träning

Bänk med stopp
60kg 5,5,5
57,5kg 7,7,7

Det är röven som är problemet*gah!* Tar med böjskorna nästa gång och ser om det blir nån skillnad. En massa reps-PB iaf, så det går framåt:)

Hantelpress
17kg 7
19kg 7
22kg 7,4 (helt slut på andra setet, orkade inte ens försöka:D)

Kände mig stark idag! Det är alltid lika härligt när det är så.

LadyInsane
2009-10-19, 23:04
Bra bänkat!! :)

Akoral
2009-10-19, 23:15
Tänkte att vi kunde binda fast dig i bänken så du inte kan lyfta rumpan :D


Tänk på det så du jobbar bort det :) bara en ful vana som du får sluta med :thumbup:

hotmess
2009-10-20, 17:22
Bra bänkat!!
:em:Tack... önskar bara att jag kunde öka lika brutalt i marken som vissa andra:naughty:

Tänkte att vi kunde binda fast dig i bänken så du inte kan lyfta rumpan

Tänk på det så du jobbar bort det :) bara en ful vana som du får sluta med

Ja.. drastiska åtgärder är det enda rätta... karlssons klister! Silvertejp?

Ja, men rumplyften är ju inte en decimeter längre, så det går åt rätt håll :)

hotmess
2009-10-20, 17:26
Teh byggning, yeah, aha, disco-freek

Pullups /superset/Latsdrag V-handtag
4/ 6(50kg)
4/ 6(50kg)
4/ 8(50kg)

Latsdrag (stång)
55kg 7,7
60kg 7
70kg 4,4,4,4

Hantelcurl
14,5kg 5,5,5

Cablecurl
40kg 6,6
35kg 6

Militärpress /superset/ Sidolyft hantlar
27kg 6/ 9kg 8
30kg 6/ 9kg 8
30kg 6/ 9kg 8

Schönt genomblödningspass. Bålen och benen ÄR träningsvärk, hoppas det hinner försvinna till morgondagens böjar.

hotmess
2009-10-21, 18:21
Träning

Knäböj med bälte
92,5kg 1,1 (lindor)
90kg 2,2 (lindor)
82,5kg 4,4

Kändes "lätt" och självklart på de första 4 seten. Lindade själv så det blev behagligt. Vid 4orna var varenda repetition omöjlig :D

Rakmark
95kg 6,6,6,6

Benpress (utan slädvikt)
110kg 6
120kf 6,6

Magmaskin
5set 10reps upp till 35kg

LadyInsane
2009-10-21, 19:12
Bra böjar!! :)

Undrar dock, varför kör du med lindor?

hotmess
2009-10-24, 08:19
Bra böjar!! :)

Undrar dock, varför kör du med lindor?
Tack, det går åt rätt håll :)

Lindorna är för stöd och studs i botten. Förhoppningsvis kan det ge några extra kilon :)

hotmess
2009-10-24, 08:25
Gårdagens träning fredag

Bänkpress med stopp
70kg 1,1,1 (signaler, fina och "lätta")
67,5kg 2,2,2 (gick åt fanders på andra setet annars helt ok, jäkligt segt bara)

Smalbänk
50kg 7
55kg 7,7,6,6 (tror jag)

Sumoteknik
60kg 6,6,6,6
(mycket ljumskstretch, avslutade med 5kg som tyngd)

Pressar i CC:n
30kg 7
35kg 7,7,6

LadyInsane
2009-10-24, 08:50
Tack, det går åt rätt håll :)

Lindorna är för stöd och studs i botten. Förhoppningsvis kan det ge några extra kilon :)
a okej. :) Trodde det var knäproblem eller något. Skönt att det inte e så. :)

Ditt bänkpass var ju grymt! Småfantiserar om den dag jag tar 70kg EN gång... :D Bra kört babe!

hotmess
2009-10-25, 20:09
a okej. Trodde det var knäproblem eller något. Skönt att det inte e så. :)

Ditt bänkpass var ju grymt! Småfantiserar om den dag jag tar 70kg EN gång... :D Bra kört babe!

Nej, knäna är hela och fungerande än så länge ;)

Tackar! Men med tanke på dina superkrafter lär du bänka både 70 och 80 närsomhelst *flex*

hotmess
2009-10-25, 20:16
Träning

Sumomark utan bälte
(värmde upp till 100kg, kändes superlätt)
120kg 3
130kg 1 PB!!! Ful och världens segaste utlåsning men PB!
115kg (några ettor)

Nu blir det inga mer tunga sumo innan tävlingen, hur ska jag klara det?!

Kronlyft (under knäet, längre lyftväg än förra veckan)
105kg 7,6,6,6 *spy*

Sidolyft (per sida)
+10kg 8,8,10,10

Plankan med armbågarna framför huvudet
+15kg 3 set (minns inte hur länge)

Shrugs
70kg 6,8,8,8

LadyInsane
2009-10-25, 20:22
hahahah 70 och 80??? Det tog mig ett år att öka 1repmax från 60kg till 65kg.. :D

Bra pass, grattis till PB!

Akoral
2009-10-26, 00:24
Bra jobbat :) shit du ökar fint, 5kg starkare än senaste tävlingen och detta utan bälte, efter tävlingen tycker jag precis som lajne att fokus ska ligga på att bygga en stabil bål så ingen träning med bälte på ett tag.

Angående tekniken så kan det ju inte alltid vara på topp när den inte sitter där som den ska redan så tänk inte på det :) grymt starkt idag! var ju bara slut draget som var tungt och det finns säkert 5kg till bara du får till bra startvinklar redan med dagens styrka.

hotmess
2009-10-26, 18:25
hahahah 70 och 80??? Det tog mig ett år att öka 1repmax från 60kg till 65kg..

Bra pass, grattis till PB!
Men du ökar typ 15kg i veckan i mark och böj :D
Tackar tackar, om några år kanske jag är lika grym som du ;)

Bra jobbat shit du ökar fint, 5kg starkare än senaste tävlingen och detta utan bälte, efter tävlingen tycker jag precis som lajne att fokus ska ligga på att bygga en stabil bål så ingen träning med bälte på ett tag.

Angående tekniken så kan det ju inte alltid vara på topp när den inte sitter där som den ska redan så tänk inte på det :) grymt starkt idag! var ju bara slut draget som var tungt och det finns säkert 5kg till bara du får till bra startvinklar redan med dagens styrka.

Tackar, med så fin coachning är det klart det går bra ;) Jo, efter DM tänkte jag grundträna böjen utan bälte ett bra tag.

Nej, det blir väl inte alltid tekniskt underbara lyft på maxvikter, men ibland känns det som att jag blir nervig över att dra tungt och glömmer bort allt jag lärt mig om teknik :D Men jag nöter vidare!

hotmess
2009-10-26, 18:30
Träning

Bänkpress stopp lite här och där*slap*
62,5kg 5,5,5
60kg 7,6½, 7

gaahh... sjuorna var slitiga. Andra setet fick jag lite hjälp i utlåsningen.

Plan hantelpress djupa, strikta, stopp i botten
22kg 5,4,5,4

Akoral
2009-10-26, 20:41
Tackar, med så fin coachning är det klart det går bra ;) Jo, efter DM tänkte jag grundträna böjen utan bälte ett bra tag.

Nej, det blir väl inte alltid tekniskt underbara lyft på maxvikter, men ibland känns det som att jag blir nervig över att dra tungt och glömmer bort allt jag lärt mig om teknik :D Men jag nöter vidare!


Det är du som tar till dig råden och lyfter vikten ;)

Bara att nöta om och om igen, tar väll en 2000 lyft där du tänker på det så att du kan vara taggad till max och inte behöva tänka på alla detaljer, tror nog max med dagens styrka och ordentlig taggning ligger på en 140 om du får ett bra tekniskt lyft :thumbup: du borde testa på mitt 16v program sen efter dm :D

hotmess
2009-10-28, 19:16
Det är du som tar till dig råden och lyfter vikten ;)

Bara att nöta om och om igen, tar väll en 2000 lyft där du tänker på det så att du kan vara taggad till max och inte behöva tänka på alla detaljer, tror nog max med dagens styrka och ordentlig taggning ligger på en 140 om du får ett bra tekniskt lyft :thumbup: du borde testa på mitt 16v program sen efter dm :D
Jag försöker:em:

Ja, det är väl bara att acceptera att saker o ting tar sin lilla tid. Men det skulle vara grymt att sätta 140 på DM!
Du skulle väl maila 16v programmet till Lajne? Jag kollar gärna in det också!

hotmess
2009-10-28, 19:24
Superträning!

Knäböj (med bälte och lindor)
95kg 1 PB!
97,5kg 1 PB!:D
95kg 2,2
85kg 4,4 (inte lindor)

PB hela vägen. Bra fart på första och andra ettan, lite jobbigare på tvåorna och dötsböj på fyrorna. Helt underbart böjpass! Bra djup också!! Yeeeyy!!

Raka mark
95kg 6,6,6

Benpress påhängd vikt utskriven
120kg 5,5,5

Det bästa som finns är när man har haft en asdålig dag på alla sätt men trots allt tränar och när man går hem från gymmet är man glad som en lärka igen!

Delightful_imp
2009-10-28, 20:31
Bra böjt! Lätt 100 på DM?
Om du reppar (lätta) 4or på 85 utan lindor så lär du ju kunna pressa upp en hel del vikt med sadistlindade ben.
Hur gick det med ryggfällning etc?

Jag böjer som en tönt. Bildbevis kommer på söndag.

Nitrometan
2009-10-28, 21:24
Ett tips för att minska risken för häcklyft i bänken är att trycka hälarna i golvet. Om man lägger trycket på tårna/framfoten så är risken att häcken lättar större.

Hälen hårt i golvet minskar inte trycket från benen.

hotmess
2009-10-30, 20:34
Bra böjt! Lätt 100 på DM?
Om du reppar (lätta) 4or på 85 utan lindor så lär du ju kunna pressa upp en hel del vikt med sadistlindade ben.
Hur gick det med ryggfällning etc?

Jag böjer som en tönt. Bildbevis kommer på söndag.
Ja, jag var säkert god för 100 redan i onsdags så det ska väl sättas på DM.
Nja, sadistlindor är så läskiga :D
Ryggfällningen blir mindre och mindre, mest för att jag lägger mer vikt på hälarna och får bättre balans i kroppen (eller hur man ska uttrycka det).

Haha, jag ser fram emot att se hur en tönt böjer :D

Ett tips för att minska risken för häcklyft i bänken är att trycka hälarna i golvet. Om man lägger trycket på tårna/framfoten så är risken att häcken lättar större.

Hälen hårt i golvet minskar inte trycket från benen.

Okej, tack för tipset, ska testas!:)

hotmess
2009-10-30, 20:38
Träning

Bänkpress
med signaler
72,5kg 1,0,1 PB!!!
utan signaler
70kg 2,2,2 PB!!

Vääärldens långsammaste lyft på första 72,5. Jag fick inte till lyftvägen förrän på sista tvåan, som blev lätt! Rövlyft på två första tvåorna.

Smalbänk
55kg 5,6,5,5
orka...

Sumomark teknik
70kg 4,6,5,6
Pisselätt. Experiment med startpositionen.

Pushdowns
Omkr. 60kg 8or, 4 set

Lajne
2009-10-30, 20:50
Bra PB! :thumbup: Kanske en aning dåligt klipp i lyftet bara ;)

LindaS
2009-10-31, 00:19
Bra där!

Kommer du på Bänk-SM?

Nitrometan
2009-10-31, 09:16
Massor av PB.

hotmess
2009-11-01, 21:25
Bra PB! :thumbup: Kanske en aning dåligt klipp i lyftet bara

:laugh: Jo, explosiviteten var kanske inte vad den borde.. dvs den var obefintlig. Bänkmaraton.

Bra där!

Kommer du på Bänk-SM?
Tackar!

Ja, nån måste ju aspirera på sistaplatsen:D Tyvärr bänkar jag ju inte riktigt lika mycket raw som andra 75kilostjejer gör med tröja... inte än iaf!

Massor av PB.
*flex*

hotmess
2009-11-01, 21:30
Träning

Sumomark utan bälte
100kg 3,3,3
110kg 2
120kg 1,1
70kg teknik...
100kg 2?

Starten är det som bökar. Jag försöker dra med ryggen omedelbart och nära nära... 120 kändes dock förvånandsvärt lätt.

Knäböj utan bälte
70kg 4,4,4,4,4
lätt...

Magsidoövning per sida
+15kg 8,8,8,8

Lite magmaskin..

Stretch för ljumskarna.

Akoral
2009-11-01, 22:08
Stort steg framåt i sumon idag!!!! kan bli riktigt saftigt på DM om du/vi lyckas utveckla dena tekniska bit i starten vidare :D känns som du äntligen förstått och fått till det, glad jag blir, lite mera förbättringar av tekniken och stärkning av dina brister så kommer det bli rejäla ökningar på kanske 20-30kg till junior SM komma, det är jag helt övertygad om.

hotmess
2009-11-02, 21:06
Stort steg framåt i sumon idag!!!! kan bli riktigt saftigt på DM om du/vi lyckas utveckla dena tekniska bit i starten vidare :D känns som du äntligen förstått och fått till det, glad jag blir, lite mera förbättringar av tekniken och stärkning av dina brister så kommer det bli rejäla ökningar på kanske 20-30kg till junior SM komma, det är jag helt övertygad om.
:em: Det var nog när jag verkligen drog in stången redan i starten som det började se bättre ut :) fiffan, att dra 160kg på JSM vore coolt... Det är bara att kötta vidare! (tackar igen för allt din hjälp, jag ska inte göra dig besviken!)

hotmess
2009-11-02, 21:15
Träning

Bänkpress
62,5kg 5
65kg 5,5 (första helt åt helvete, slog i och skrapade mot ställningen på uppvägen de sista tre repsen) PB
62,5kg 6,6,6 (sjunde repetitionen ville sig inte, faaan!)

Helt ok bänkpass. Men är sur för att det inte blev en enda sjua på 62,5, alla repetitioner fram till den sjätte var snabba och lätta, sedan tuungt. Jag försökte trycka ner hälarna men lyckades nog mest med en helt ny bredare fotställning... Hehe. Jag fortsätter testa.

FU-bänk
52,5kg 5,5
50kg 6
Gud... jobbigt..

Militärpress
30kg 6,6,6
Gaahh... trött i armar och axlar.

Hantelflies
12kg 8,8,8

hotmess
2009-11-03, 18:33
Träning

Latsdrag
60kg 7
70kg 4,4
75kg 4,4

med v-handtag
60kg 7,7
65kg 7,7

Cablecurl
40kg 6
45kg 6,6,6

Kabelrodd
65kg 6,6,6,6

Hantelcurl
14kg 6,5
12kg 6,6

Med lite tur hamnar jag inte sist på bänk-SM.. det borde finnas separata raw-tävlingar. SL med vs utan utrustning är som stavhopp vs höjdhopp, inte samma sak.

LindaS
2009-11-03, 18:41
En bättre jämförelse borde vara stavhopp med böjbar stav vs stavhopp med styv stav. ;) Dom hoppade med trästavar från början.

Akoral
2009-11-03, 22:47
ääh fokusera inte på placering utan att få 9 vita lampor och ovärdelig rutin :D samt ett fint pb!!!!!!!

eleni
2009-11-03, 22:59
+1 på Akorals post. Bry dig inte om placeringen. Se det som ett extra tillfälle att samla tävlingserfarenhet, inte för att vara elak eller så, men du verkar behöva det med tanke på vad du sagt om dina tävlingsnerver :)

LTK imorrn?

hotmess
2009-11-04, 11:16
En bättre jämförelse borde vara stavhopp med böjbar stav vs stavhopp med styv stav. ;) Dom hoppade med trästavar från början.

Njaäe.. tröjorna är ju inte nödvändiga för att kunna ligga på bänken och pressa stången, de var inte en del av övningen när man först kom på den, att ta bort tröjorna från bänkpress är inte som att ta bort staven från stavhopp. ;)

ääh fokusera inte på placering utan att få 9 vita lampor och ovärdelig rutin :D samt ett fint pb!!!!!!!
Ja, det är så jag tänker egentligen. Det kommer bli roligt att se alla andra också, de bästa från hela Sverige. Och ett nytt pers skulle inte vara fel heller!

+1 på Akorals post. Bry dig inte om placeringen. Se det som ett extra tillfälle att samla tävlingserfarenhet, inte för att vara elak eller så, men du verkar behöva det med tanke på vad du sagt om dina tävlingsnerver :)

LTK imorrn?
Hahaha, det är lugnt, jag ser det också som en utvecklande upplevelse, någon gång måste jag ju lära mig att tagga till på tävling också, när det verkligen gäller!

Japp! Onsdag = böjdag för min del:)

LindaS
2009-11-04, 12:18
inte som att ta bort staven från stavhopp.Man kan ta bort den töjbara staven. Ska inte bråka med dig, men stavhopp och höjdhopp... aah nu fattar jag liknelsen. I stand corrected.

Luttis
2009-11-04, 12:28
Jag känner samma sak, men det ska bara bli kul att vara med på ett SM (i bänk dessutom, hade jag hade trott) och skaffa sig lite mer tävlingserfarenhet inför framtiden.

Hur som helst ska det bli jäkligt roligt att se dom riktiga bestarna bänka!!

Nitrometan
2009-11-04, 12:55
Njaäe.. tröjorna är ju inte nödvändiga för att kunna ligga på bänken och pressa stången, de var inte en del av övningen när man först kom på den, att ta bort tröjorna från bänkpress är inte som att ta bort staven från stavhopp. ;)

Bambustav, stålstav, glasfiberstav, kolfiberstav (nu finns det många blandningar på fiber och material i stavarna). De har också haft en bra utveckling.

Du får ju inte bänka med bar överkropp enligt reglerna?

hotmess
2009-11-04, 20:34
Jag känner samma sak, men det ska bara bli kul att vara med på ett SM (i bänk dessutom, hade jag hade trott) och skaffa sig lite mer tävlingserfarenhet inför framtiden.

Hur som helst ska det bli jäkligt roligt att se dom riktiga bestarna bänka!!

Javisst! Det ska bli intressant att se alla människor man bara läst om tidigare :)

Bambustav, stålstav, glasfiberstav, kolfiberstav (nu finns det många blandningar på fiber och material i stavarna). De har också haft en bra utveckling.

Du får ju inte bänka med bar överkropp enligt reglerna?

Hahaha, med min lilla liknelse menade jag mest att både stavhopp och höjdhopp handlar om att ta sig över en pinne, i höjdhoppet endast med hjälp kroppen och i stavhopp med hjälp av "utrustning"... men visst, utveckling sker hela tiden överallt.

Nej, jag får ju inte ens marka utan tröja. Diskriminering!!:D

hotmess
2009-11-04, 20:42
Träning

Knäböj med bälte och lindor
100kg 1,1,1 (inte självklart djup på någon)
95kg 2,3 (dåligt djup på vissa här med)
97,5kg 2

Var för mesig på 100kg och vågade inte kasta mig ner och utnyttja lindorna. Annars kändes allt förvånandsvärt lätt. Gah, måste böja djupt nog! Har ett pass till på mig innan DM.

Kronlyft från ca 1dm nedanför knäet, försökte hålla emot på nervägen
110kg 4,4,4

Djup benpress påhängd vikt utskriven
110kg 6
120kg 6,6

Efter böjarna var jag rätt slut, hade ätit för lite innan passet. Nu känner jag mig överkörd. Härligt. Jelp moste såva.

hotmess
2009-11-06, 22:22
Träning

Bänkpress
75kg 0,0 (tvekade och failade pga osäkerhet)
70kg 2
72,5kg 1
75kg 1,1,1 PB!!! (rövlyft på första och sista, riktigt kämpigt och segt på samtliga, men upp gick det!)
70kg 2,2 (rätt trött)

Sista bänkpasset blir på måndag, då kör jag 75 med signaler och inte häcklyft. Försökte trycka ner hälarna idag.. vet inte riktigt om jag lyckades förbättra mig med det :D

FU-bänk
50kg 6,6
52,5kg 6

Nitrometan
2009-11-06, 22:24
Bra bänkat!!!

LadyInsane
2009-11-06, 22:31
Fan vad bra bänkat!!

Akoral
2009-11-06, 23:53
Kanske jag som är snurrig men bommade du inte första på 75 när jag passade?

aja såg att du hade det i kroppen och det var så nära då så förvånar mig inte om du slängde upp det ett par gånger sen :D GRATTIS TILL >PB!!!!!!!!!!!!!!!!

Lajne
2009-11-07, 09:26
Kanske jag som är snurrig men bommade du inte första på 75 när jag passade?
Jo, det gjorde hon, och sen när du hade gått skulle hon prompt försöka igen också blev det lite bättre då. Om hon bara kunde lära sig att faktiskt ta i när det gäller istället för en halvtimme senare kan det nog gå riktigt bra för henne :D

GRATTIS TILL >PB!!!!!!!!!!!!!!!!
+1

hotmess
2009-11-16, 10:02
SL-DM 2009-11-15 Lund

Knäböj (egenlindat och bälte)
90kg - tre vita
100kg - tre vita Tävlings-PB +25kg
105kg - tre röda (för grund)

Lite nervöst och koncentrerade mig inte fullt så mkt som jag kan göra, men shit vad enormt mycket bättre det kändes än första tävlingen! Nöjd med en fin böj på 100kg iaf!

Bänkpress
67,5kg - tre vita
70kg - två vita, en röd (rörde häcken efter avlyft) Tävlings-PB +5kg
72,5kg - fail, slarv, dålig träff

Fasiken på 72,5, med en bättre bana hade det glidit upp, gud vad jag ska kötta bänk! ÄNTLIGEN satt 70 på tävling, lätt desssutom.

Marklyft (bälte)
120kg - tre vita
130kg - tre vita
140kg - tre vita Tävlings-PB +15kg

Uppvärmningen var svintung och första lyftet kändes sämre än sista! Jag vet inte vad som hände, bara rådrog upp 140kg och BÄSTA KÄNSLAN EVER när jag insåg att det faktiskt gick! ÄLSKA MARKLYFT!

Totalt: 310kg Jättemycket tävlings-PB

Världens längsta dag men jag fick en korg med korv och en pokal så jag är glad:D

Akoral
2009-11-16, 10:12
[B]70kg - två vita, en röd (rörde häcken efter avlyft) Tävlings-PB +5kg


Du får röra häcken efter avlyft ;) du får inte lyfta den efter start signal dock?



Bra jobbat i marken :thumbup: blir stolt över dig, du fick ut vad jag trodde du var god för i våran favorit gren, :thumbup:

Tycker vårat samarbete i marken funkat över all förväntan och jag är mycket stolt över dig :cool:

grattis till en fin tävling, pb , pokal, korg med melle? :hbang: fick du ingen sån liten placket eller vad de heter till pokalen?

Akoral
2009-11-16, 10:13
Är din syster sugen på att börja tävla?

hotmess
2009-11-16, 10:15
Förresten var viloveckan ett helvete, jag kan inte sova om jag inte rör mig, det sög så hårt! Jag kommer inte vila helt så länge igen. Jak moste trena. Dessutom verkar det som att jag är som starkast i bänken tre dagar efter ett astungt pass med 5-7 reps. Då persar jag alltid singlar.

Och jag vet inte vad jag ska göra med bänk-SM... det är så nära inpå! Gah..

hotmess
2009-11-16, 10:22
Du får röra häcken efter avlyft du får inte lyfta den efter start signal dock?



Bra jobbat i marken :thumbup: blir stolt över dig, du fick ut vad jag trodde du var god för i våran favorit gren,

Tycker vårat samarbete i marken funkat över all förväntan och jag är mycket stolt över dig :cool:

grattis till en fin tävling, pb , pokal, korg med melle? fick du ingen sån liten placket eller vad de heter till pokalen?
Ja, det var efter signal isf, jag var lite disträ när jag frågade domaren vad felet var.

Tack! Jag tycker också att vårt sammarbete funkat bra, även om jag velat dra tunga maxettor varenda pass hela tiden :D men överträning i markmusklerna är inget man vill ha!

Ja, melles korvar! Tur att jag gillar korv:D Jo, en silverplakett för damernas -75, men guldplaketterna var slut. Och de glömde bort mig totalt flera gånger! Men till slut fick jag stå på prispallen iaf.

Är din syster sugen på att börja tävla?
Haha, hon är ganska bekväm av sig och inte en tävlingsmänniska direkt men när hon varit med några gånger kommer hon säkert vilja testa också.

Nitrometan
2009-11-16, 11:19
Grattis till ett bra resultat!

bertbert
2009-11-16, 11:20
Mycket bra jobbat igår! :thumbup:

LadyInsane
2009-11-16, 12:41
Finfint tävlingsresultat!

Ska bli skoj o slåss på bänk-sm! :)

stevebc
2009-11-16, 12:59
Ooo GRYMT resultat! Vad vägde du in på?

eleni
2009-11-16, 17:44
Fantastiskt bra tävlat! Du verkade mycket mer sansad och samlad igår än förra tävlingen. Sista marken ska du vara rånöjd med, det såg grymt lätt ut! Det finns många kilon till att hämta där.

Byte till LTK nästa år? :)

hotmess
2009-11-29, 09:34
Tack för alla gratulationer från DM, jag har varit aktiv här sen tävligen o så... :D Hursomhelst blev ju min jacka stulen på Bollhuset i början av veckan och i den låg plånbok och nycklar. Allt blev med ens jävligt jobbigt, att fixa nya kort och nycklar vilket tar sin lilla tid och kostar MIG en massa pengar trots att det är JAG som är offret. Och utan ID blev det ju inte så mycket tävlande. Surt surt surt. Men nu deloadar jag i nån vecka innan det blir fullt ös medvetslös mot nästa års tävlingar med LTK :)

stevebc
2009-11-29, 12:37
Riktigt jävla surt ja. Bara att köra på!

LadyInsane
2009-11-29, 22:59
Fan vad trist! Upptäckte att det inte var någon Elvira i min grupp :(

hotmess
2010-01-31, 10:43
Träning 30/1-10

Böj med bälte
80kg 6
90kg 4 (tveksamt djup på hälften)
95kg 2,2 (dåligt djup på hälften)
85kg 4
80kg 6
Tekniken måste filas på eftersom jag inte har nån öht.

Kronlyft (under knäet)
115kg 3
120kg 2,1
115kg 1
100kg 7,7
Ägd. Sjukt trött efter böjarna, treor på 125kg inte möjligt utan bananrygg. Flyttar kronlyften till tisdag.

Legextensions
2x8, 2x6

Magmaskin
3 set ca 8 reps 35-40kg

Plankan (räknade i huvudet, ej exakt alltså)
35kg 60sek
40kg 50sek
40kg 55-60sek

Promenad sent på kvällen. Benen är fullständigt avlivade idag. Borde inte promenera mkt samma dag som dödsböjar.

bertbert
2010-01-31, 11:29
Welcome back! :)

hotmess
2010-02-02, 09:30
Thanks Bert!

Träning Måndag 1/2-01

Klossbänk (5-7cm kanske)
77,5kg 1,2,2,1
75kg 3
77,5kg 2
Fan också. Hur kan 2,5kg vara så mkt tyngre?!

Vanlig bänk
52,5kg 8,8

Militärpress
35kg 4,5,4,4

Drag till hakan
upp till 45kg, 9reps 4 set

Facepulls
upp till 55kg, 9 reps 4 set

Latsdrag
55-60kg 8 reps 3 set

Kände mig febrig.

bertbert
2010-02-02, 21:54
Bra tränat idag. Du är mycket stark i raka mark!

hotmess
2010-02-03, 09:28
Bra tränat idag. Du är mycket stark i raka mark!
Tack detsamma, men det var faktiskt dina riktiga mark som ägde flaket igår:thumbup:

hotmess
2010-02-03, 09:30
Träning Tisdag 2/2-10

Kronlyft (från under knäet)
122,5kg 3 (piece of kaka)
125kg 3,3,3

Böj utan bälte
70kg 5,5,5
Försökte bättra tekniken men njaa…

Benpress (endast påhängd vikt)
110kg 8
120kg 6,6,7

Raka mark
90kg 6,6,6,6

Lite magmaskin och sittande rodd.

bertbert
2010-02-03, 09:55
Tack detsamma, men det var faktiskt dina riktiga mark som ägde flaket igår:thumbup:

Tack! :em:

hotmess
2010-02-04, 11:46
Träning onsdag 3/2-10

Bänkpress
72,5kg 2,2,2
62,5kg 6,6,6

Latsdrag
60kg 8
70kg 6,6
75kg 4,4

Hantelcurl
12kg 10
14kg 8,8,8

Omg så inspirerande skrivning.

LadyInsane
2010-02-04, 12:06
6:or på 62.5kg! Jävlar! Snacka om utveckling när du varit borta från kollo!

bertbert
2010-02-04, 13:36
Bänkpress
72,5kg 2,2,2
62,5kg 6,6,6


Strongt som f-n!

hotmess
2010-02-06, 18:27
6:or på 62.5kg! Jävlar! Snacka om utveckling när du varit borta från kollo!
Hmm, har för mig att jag gjort 6or på den vikten förut.. men tack ändå:)

Strongt som f-n!
Thanks bert. Och bättre ska det bli, naket!*flex*

hotmess
2010-02-06, 18:29
Träning fredag 5 februari

Böj med bälte
(värmningen upp till 85kg kändes ok)
95kg (allt går skit skit skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit gör typ fytio försök men får inte till ngt alls)
85kg 4-6 (känns aspissigt, jag böjer aldrig mer på F&S, jvla skitstänger)

Smalmark (utan bälte)
85kg 8
95kg 8,8,8,8

Astung benpress
6,6,6

Situps på boll
5kg bakom huvudet: 15,15
7,5kg bakom huvudet: 12,10

Sunkpiss.

Träning lördag 6 februari

Klossbänk (ca 7cm)
77,5kg 3
80kg 2,3,2,3 eller nåt (vingligt på vissa, ofattbart lätt ändå)

Vanlig bänk
55kg 8
57,5kg 8
60kg 8 (reps-PB)

Sittande hantelpress
14kg 10
16kg 6,6,6

Drag till hakan
40kg 9,9,9,9

Fetmapower.

LadyInsane
2010-02-06, 18:34
Hmm, har för mig att jag gjort 6or på den vikten förut.. men tack ändå:)




Oj, kollade tillbaka lite i journalen! Fast det e fortfarande skitbra och du "outbenchar" mig! :D

Förresten, om din syster heter Frida och sysslar med löpning så känner hon min syrra, som också sysslar med löpning. :Virro

hotmess
2010-02-06, 18:49
Oj, kollade tillbaka lite i journalen! Fast det e fortfarande skitbra och du "outbenchar" mig!

Förresten, om din syster heter Frida och sysslar med löpning så känner hon min syrra, som också sysslar med löpning. :Virro

Haha, kanske det, jag får väl sikta på att outbencha dina tröjbänkar med mina raw-bänkar (eller hur man ska uttrycka det):D

Ja, den löpande Frida min syster, men det kanske är svårt att tro eftersom jag är tre gånger större än henne på alla längder och bredder :D Världen är bra liten:)

hotmess
2010-02-08, 11:00
Träning söndag 7/2

Promenad 40 minuter
Jogging/intervaller: 25 minuter (jag var verkligen på G och snabb som få, kände mig stark och lätt trots fetman, inte självmordsjobbigt)

(helgstretch)

hotmess
2010-02-08, 19:44
Dagens Träning

Kronlyft (under knäet, utan bälte)
130kg 3,3,3

Sumomark (teknik, känsla)
70kg 6
90kg 4,4,4,4
Fick några fina lyft, flugvikt.

Latsdrag, brett
60kg 8,8,8
V-handtag
60kg 6,6,6

Shrugs (rullande)
70kg 8,8,8,9,9

Magmaskin
40kg 8,8,8,8

Hantelcurl
14kg 8,8,8

hotmess
2010-02-09, 19:30
Dagens träning

Bänkpress
75kg 2,1,2,2 reps-PB!!!!
(hamnade för långt ner på andra 2an vilket resulterade i fail, annars lätt!)
65kg 6,6,6 reps-PB

HÖGKONJA! Bänkpress är det bästa som finns.

Militärpress
30kg 7
35kg 4,4
30kg 7,7

Sidolyft med hantlar
9kg 9,9,10,9

(Promenad till och från solariet, uppskattningsvis 40 minuter.)

bertbert
2010-02-09, 20:58
Du är jetestark i bänken! :thumbup:

hotmess
2010-02-11, 09:33
Tack bert! Det känns rätt bra att "reppa" på vikt över kroppsvikten (även om det bara är 2 reps :D).

Igår drog jag till gymmet för att köra lite böjteknik, jag vet i teorin hur jag borde göra för att få mer flyt i böjen och ett tag trodde jag att jag inte fällde ryggen lika mycket som jag brukar. Sedan kommer lillasyster med mobilkamera och ve och fasa, jag viker fortfarande ihop mig som en näsduk. :( Inte undra på att det alltid känns som en näradödenupplevelse att böja, jag måste ju bryta upp vikten från en fett ofördelaktig position. Blev deprimerad, jag kommer aldrig bli bra i böj med denna stilen/kroppsformen. MÅSTE BÖJ VARA EN SL-GREN??!!!

hotmess
2010-02-11, 20:53
Dagens träning

Marklyft (smalt)
100kg 8,8,8,7

Benpress
8,7,6,7 (stegrande vikt)

Magmaskin
40kg 8,10,10,10

Sittande rodd
60kg 8,8,8

Latsdrag
60kg 8
70kg 6,6,6

Sida-mage-mot-bänk
15kg 10,10,10

Hantelcurl
14kg 8,8,8

hotmess
2010-02-12, 18:45
Dagens träning

Bänkpress
60kg 8
62,5kg 8
65kg 8
62,5kg 6

Sittande hantelpress
14kg 8
16kg 5,4,4
14kg 7

Plan hantelpress
20kg 8,8
22kg 7,6

Hantellyft åt sidorna
10kg 9,9,9

2 set cableflies, 2 set pushdown

Igår och idag blev lättare pass då jag tränat tungt i ett par veckor och kände mig trött, på det viset tänker jag minska risken för slitning och skador och överträning.

hotmess
2010-02-15, 18:48
Träning söndag 14/2

Kronlyft (under knäet)
135kg 2,2,2 (guuuud så tungt)
115kg 5,4

Sumomark
100kg 4,4,4,4 (superlätt)

Latsdrag v-handtag
60kg 6,8,8,8

Shrugs
70kg 8
75kg 8,8,8

Frontböj
50kg 6,6,6,6

Benpress, 3x6

Träning måndag 15/2

Klossbänk 7cm
80kg 3,3,2,2 (tar ner den slarvigt, måste fokusera, annars lätt)

Vanlig bänk
60kg 8,8,8

Militärpress
Or NOT…

Baksida axlar CC
12kg 10,10,10,10,10

Axelmaskin
15kg 10,10,10,10

bertbert
2010-02-15, 21:32
Kronlyft kan nog vara bra om det är tungt att dra igång 135 när 100 är lätt i sumomark!

hotmess
2010-02-18, 09:16
Kronlyft kan nog vara bra om det är tungt att dra igång 135 när 100 är lätt i sumomark!

Ja, jag kör kronlyften enbart för viktvanans skull, utan den är jag körd på (för mig)tyngre vikter. Men jag tror faktiskt att jag är lite starkare sumo än kronlyft eftersom jag kan använda benen mer.

hotmess
2010-02-18, 09:21
Träning tisdag 16 februari
Jogging 30 minuter

Träning onsdag 17 feb

Frontböj
50kg 6
55kg 6,6,6,6

Latsdrag
60-65kg 4x8

Smalmark
90kg 8
100kg 6
105kg 4
90kg 8
(sömnbrist och huvudvärk, gyllene kombo... not)

Magmaskin
40kg 10
45kg 6,6,6,6

Sittande rodd
50kg 3x10

Bicepscrul/SS/Benspark

Astrött hela dagen, är less på vanliga böjandet och tänker att jag kanske tvingar mig själv att ha tyngdpunkten på hälarna om jag kör frontböj. Dessutom ska det ju vara bålträningen numero uno.

Nitrometan
2010-02-18, 09:23
Frontböj är bra. Bara nöt på.

Glöm inte de vanliga böjarna. Jag säger som bert - du e stark, jetestark!

hotmess
2010-02-18, 21:11
Frontböj är bra. Bara nöt på.

Glöm inte de vanliga böjarna. Jag säger som bert - du e stark, jetestark!

*håller på att förtränga vanligt böjande* :D Nejdå, jag ska klämma in lite bakböj också, det är ju ändå det som är ett tävlingslyft.
Tack:em: