handdator

Visa fullständig version : Långvarig smärta i nyckelbensfäste


challe balle
2009-09-07, 14:21
Hej!
Jag har för ca 5 månader sen fått nått problem med vad jag tror är nyckelbensfäste. Det var när jag för 5 månader sen bänkpressade och på vägen ner så small det till i axel/nyckelben. Dum som man är så körde jag en till repetion och det började smärta kraftigt. Jag vilade efter detta och efter några veckor testade jag armävning. Jag lyckades inte ens sänka ner kroppen utan att det kändes som en kniv vid nyckelbenets fästa vid axeln. Sen dess har detta inte gått bort. Jag kan inte längre träna bänkpress eller axlar.
Jag har varit väldigt dum som har tränat ändå fast smärta men nu klarar jag det inte mer då det gör för ont. Har hela tiden försökt intala mig att det går över snart och att det ska läka av sig självt.
Har jag ställt till det för mig så jag kommer få långvariga problem av detta?
Någon som kan ha en aning om vad det är?
Jag har också bestämt mig för att jag måste få hjälp med detta men jag vet inte vilken typ av läkare/sjukgymnast jag ska kontakta?
Tacksam för en liten spark i rätt riktning!
MVH.

Martin Löwgren
2009-09-08, 10:26
Ja du har en skada i antingen den inre nyckelbensleden (SC-leden) eller i den yttre (AC-leden).

Uppsök läkare för vidare utredning (de skulle du gjort för 5månader sen). Nu kommer det med största sannolikhet ta längre tid för dig att bli bra då du ignorerade skadan.

Mvh