handdator

Visa fullständig version : STORA frågor, behöver hjälp från mkt erfaren....


daxia
2009-09-07, 06:36
Hej...Kanske borde börja med att först säga att jag är 27 år gammal och väger ca 75 kg (kille).

Har tränat som vanligt ganska länge, med gainer som enda tillskott, men nu känner jag att det är dags för en förändring. Jag tänker börja med minst två tillskott till: Kreatin och LAGLIGT testesteron höjande preparat.

Jag kollade runt lite på bodybuilding .com där dom har många olika produkter fint kategoriserade. Vi börjar med testosteron. Det kommer bli några frågor om både testosteron och kreatin, och jag vore tacksam om ni kunde svara som jag frågar, dvs 1. Svar 2. Svar osv...och inte bara skriva ett enda klump svar. Tack!

Jag kollade runt lite och hittade en produkt som heter Gaspari Nutrition Novedex XT, som visst ska vara en bra testosteron höjare till ett rimligt pris. Nu till frågorna.

1. Fungerar dessa produkter?
2. Har ni någon bättre produkt att rekommendera?
3. Hur är det med bieffekter? Har långt hår och är jätte rädd för håravfall. Jag är 27 och har inte märkt av att jag blivit tunnhårigare. Det enda som hänt är att hårfästet krypit bakåt lite gran. Ingen i min släkt har problem med håravfall.
4. Vad händer efter 6 veckor då man ska ta en paus? Ökar inte östrogenet i kroppen då för att balansera?
5. Måste jag köpa en östrogen blockerare för att undvika bitch-tits och annat jobbigt?


Kreatin:
Jag är ganska lat av mig. I stället för att då och då dricka ett glas vatten bär jag istället runt en 1-liters flaska så jag slipper gå till kranen och fylla på så ofta. Tänkte det kunde vara smart att slå två flugor i en smäll och blanda i kreatin i vattnet.

Frågor:
1. Fungerar det om man gör som jag beskrev ovan, dvs tar lite kreatin under hela dagen och inte hela dosen på en gång?
2. Finns det några bieffekter med kreatin?
3. Kan man kombinera kreatin med testo-boostern ovan?
4. Som ni vet finns det typ 1 miljon olika sorters kreatin som alla påstår sig vara bäst. Jag är helt vilse i kreatin djungeln. Jag befinner mig inte heller i Sverige. Jag har photoshoppat lite och klippt ihop en bild på dom kreatin sorter som finns där jag bor. Dom oranga siffrorna under är priset i kinesiska RMB som är ungefär lika mycket värda som svenska kronor.
Bild:http://mypicx.com/uploadimg/1774093885_09072009_1.jpg
Om det blir för litet så kan ni kolla på
mypicx.com/uploadimg/1774093885_09072009_1.jpg


Jag vet att det blivit väldigt mycket frågor nu,men jag hoppas att någon erfaren biffare kan ta sig tid och hjälpa mig.

Tack så hemskt mycket på förhand!!!
(Obs, jag kommer posta den här tråden på några andra forum också, så bli inte förvånade om ni ser samma tråd någon annan stans :D)

Stockholmare
2009-09-07, 06:48
Hej!

Sök-funktionen är din vän!

Ang. kreatin, läs denna tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Ang. testosteronhöjare, en snabb sökning på forumet ger intrycket av att dessa produkter mest är bluff och båg.

Hoppas detta kan hjälpa dig.

daxia
2009-09-07, 07:35
tack för ditt svar, men det hjälpte inte så mycket.

Jag undrade vilken av dom kreatin produkter som fanns med på bilden som ni rekommenderade. Tack!

Mourten
2009-09-07, 07:36
Testo känns mest som ett sätt att försöka sälja dyrt vetemjöl i snygga förpackningar, all deras reklam går ut på att dom ska verka "olagliga" för att folk ska tänka "oj kolla, testo typ doping men typ lagligt".
Kör på med kreatin + gainer mkt mat å sov/träna bra ist.
Ska du testa något extra tillskott kör isf EAA innan träning (läs sticky) och något pre-workout med koffein i innan. Dom 2 som faktiskt funkar.

Alone_in_the_dark
2009-09-07, 07:37
Annars är denna väldigt bra oxå;)

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=174

Mourten
2009-09-07, 07:37
NO-exploden från cellmass + kreatin tabbs är bra pre-workout, den e rätt bra, dock jäävligt dyr om man jämför med likande grejjer.

Scratch89
2009-09-07, 07:40
Lagliga testosteronboosters är absolut inte värt pengarna, det är som att kasta pengarna i sjön. Investera i ett EAA-pulver direkt innan och efter träningen istället.

Angående kreatinet så kan du välja det billigaste du hittar. Kreatin som kreatin. Du verkar ha gått på den amerikanska reklamen (ju mer mega, super, ulti, hydra; desto bättre) men det är som sagt oftast det enklaste som funkar bäst.