handdator

Visa fullständig version : Beställde just från Amazon.uk - men kortet då?


Bahir
2009-09-05, 19:15
Tjenamoss,

Jo, jag beställde just några böcker från Amazon.uk, från deras Marketplace (dvs det är inte Amazon själv som säljer böckerna, utan andra säljare som använder Amazon som marknad). När jag skulle fylla i kortdetaljer så märkte jag genast att det inte fanns någon plats för en CVV-kod, men jag tänkte att sånt bör det antingen ploppa upp en ruta om, eller så går köpet inte igenom. Dock så visar det sig att de drar korten först när grejerna ska skickas, och de ska ju alltså skickas från diverse andra företag.

Min fråga till er är: har ni haft liknande problem med Amazon? Har ni lyckats lösa dem, eller bör jag redan nu välja Cancel på mina ordrar?


Tack på förhand

M_T-RX
2009-09-05, 19:31
Jag beställde bildelar från USA igår märkte också att CVV-koden inte behövde fyllas i men jag antog att de va något nytt så jag väntar och ser. Alltid behövt göra de förut...

Rickard
2009-09-05, 20:00
Det där med CVV verkar vara lite valbart om det är något som måste användas vid betalning. Har själv varit med om att inte behöva ange CVV vid handel med kort över internet.

Bahir
2009-09-05, 20:22
Konstigt, för när jag har provat att bara ange kortnummret utan CVV förut så har köpet aldrig gått igenom.

Semiramis
2009-09-05, 21:03
Ganska vanligt på utländska shopar att man inte behöver ange CCV-nummer. Du får ju en bekräftelse per mail.

Nalfaren
2009-09-05, 21:17
Begär de CCV nummer och du skippar att fylla i så nekas förmodligen ditt köp.
Begär de inte CCV så behöver du ju inte fylla i. Trodde iofs att de satt CCV som
standard. Det är ju ganska lätt att beställa från annans kortnummer, då det är
betydligt lättare att få tag på kortnummer. CCV är svårare :)