handdator

Visa fullständig version : Mysklyrna krympyr?!


rymdrattan
2003-08-28, 20:46
Mysklyrna krympyr?!

Hur lång tid tar det normalt för de olika stadierna av nedbrytning att sätta igång?
Nån har sagt att man inte förlorar nån muskelmassa förrensefter 10 veckor om man äter normalt?

Givetvis beror det säkert på hur mkt muskler man har på sig om dagarna men det måste finnas
nått genomsnitt mått?

Grundpumpen för mig försvinner efter ca 3dagar är det genomsnittligt eller?

Jag har nämligen nu tappat en hel del styrka efter ett relativt stort uppehåll, men väger fortfarande lika mkt.. fett eller?
Jag har dessutom ätit skit..

Pez
2003-08-28, 20:50
Om jag inte missminner mig så väger du en inte speciellt mycket.. antagligen äter du för dåligt alltid och har, krasst sett, inte byggt speciellt mycket muskler - däremot tränar du och har tränat upp styrkan en bit men nu har du tappat den eftersom nervsystemet återgått till att slappa och gilla läget. Typ.

Generellt sett kan man säga att det första som ryker är styrka, om det går en 2-3v mellan passen så är jag märkbart svagare när jag tränar igen - först efter en månad+ eller så börjar musklerna ge med sig.. så är det för mig iallafall.

/pez

Tompi
2003-08-28, 22:46
Beror lite på hur mkt du använder musklerna till vardags. Mitt opererade ben har exempelvis redan blitt mindre. Och det är inte ens två veckor sen.

Pez
2003-08-28, 23:16
Originally posted by Tompi
Beror lite på hur mkt du använder musklerna till vardags. Mitt opererade ben har exempelvis redan blitt mindre. Och det är inte ens två veckor sen.

Ja alltså... ligger du stilla i sängen och byter kanal på tvn genom att blåsa i en liten slang så går det nog utför tämligen omedelbart... jag antog att hans "icketräning" beror på lättja och inte skada. :D

Men visst blir man "mindre" på ett par veckor - tappar "trycket" gör man ju direkt man inte tränar regelbundet sas.

/pez

Pressarn
2003-08-28, 23:21
Öhm, har för mig att det var Allan som sa detta men är inte säker. Att spänningen i muskeln förloras snabbt men att själva muskelmassan är mycket svårare att bli av med, spänningen får man tillbaks väldigt snabbt också. Ungefär som med pump fast på längre sikt.

Grahn
2003-08-29, 06:47
Jepp det är inte muskelmassa man tappar när man är borta från träningen ngn vecka.