handdator

Visa fullständig version : Att bo i Malmö?


mistermr
2009-09-05, 14:10
Hej

Jag undrar hur lätt det är att skaffa bostad i Malmö?

Råder det bostadskris i Malmö eller är det lätt att hitta bostad?

Finns det några koloiter som kan bidra med tips samt kontakter som man komma i kontakt med (PM:a mig gärna)?

Jag är intresserad av det mesta, hyreskontrakt, inneboende, 2:a hand, möblerat, omöblerat osv.



mvh

Lithargo
2009-09-05, 14:14
Det är extremt svårt att hitta något nu(eller någonsin). Alla studenter som pluggar i Lund och i Malmö har lagt beslag på det mesta. Situationen i allmänhet är sorglig, jag kan bara önska dig lycka till tyvärr.

hahavaffan
2009-09-05, 14:21
Utan kontakter är det nog inte helt lätt tyvärr.

mistermr
2009-09-05, 14:22
Utan kontakter är det nog inte helt lätt tyvärr.

Hur får man tag på sådana då?

Flykt
2009-09-05, 14:24
Hur får man tag på sådana då?
Du kan ju inte direkt söka efter kontakter som ger dig lägenhet bara sådär.
Kolla med bekanta, om de vet någon. Kolla med släkten osv.

Inte springa ut på stan och leta "en kontakt".

mistermr
2009-09-05, 14:26
Du kan ju inte direkt söka efter kontakter som ger dig lägenhet bara sådär.
Kolla med bekanta, om de vet någon. Kolla med släkten osv.

Inte springa ut på stan och leta "en kontakt".

Givetvis förstår jag detta med, men jag menade är det ngn här som kan hjälpa till?

mvh

Jpn
2009-09-05, 14:31
Det är extremt svårt att hitta något nu(eller någonsin). Alla studenter som pluggar i Lund och i Malmö har lagt beslag på det mesta. Situationen i allmänhet är sorglig, jag kan bara önska dig lycka till tyvärr.

Är nog inte bara "studenter" som lägger beslag på alla lägenheter... Obs! Jag är inte rasist eller emot invandrare, youtubeklippet är från nyhetsprogramet SVT Rapport.

pHrmSTRmjyw







Ont: Nej det verkar inte helt lätt att hitta lägenhet i malmö.

hahavaffan
2009-09-05, 14:32
Hur får man tag på sådana då?Hehe jadu. Man känner folk som känner folk. Hör med alla du kan tänka dig! Gamla chefer, polare, familj, folk på pubben.

coxie
2009-09-05, 15:58
Andrahand på blocket är första steget för väldigt många som behöver en hyreslägenhet i någon av Sveriges större städer.

MenSnällaÅke
2009-09-06, 10:57
Kontakta hyresvärdarna direkt. För länge sen hade jag en kompis som jobbade för ett bostadsbolag. Hon sa att de hade lediga lägenheter men att de hade problem att få bra hyresgäster, dvs hyresgäster som har vit inkomst och kan betala.

Väldigt ofta kom det folk och langade upp tusenlapparna på disken och förstod inte varför de inte fick lägenhet. Dom menade att "titta jag har ju pengar". Ja, men inte vita pengar.

Så mitt tips är att försök få en lista på vilka hyresvärdar som finns och kontakta dom direkt. Bostadskö är ingen idé.

mistermr
2009-09-06, 16:36
Så mitt tips är att försök få en lista på vilka hyresvärdar som finns och kontakta dom direkt. Bostadskö är ingen idé.

Är det ngn som har en gedigen lista på hyresvärdar i Malmö?

Jag har hittat några online, men vet ej om det finns fler som man bör kontakta och som jag icke känner till?

mvh