handdator

Visa fullständig version : Streckning/överansträngning i axeln vid bänk resp. hantelpress


rainbow87
2009-09-04, 22:46
Som rubriken säger, har någon mer här vart med om detta? Jag värmde inte upp innan jag körde.. :cryout:

dojjan
2009-09-04, 23:48
Varför gör du två olika trådar om samma sak? De är dessutom i fel forumsdel, inte för jag bryr mig men rätt ska vara rätt.

Du har förmodligen redan skrivit lösningen på ditt problem.
Jag antar att du är nybörjare inom styrketräning, lasta inte på max för att det är häftigt, det tar tid för muskelfästen, senor etc. att vänja sig vid tunga belastningar. Börja med lite lägre vikter och jobba dig uppåt. Och ja, glöm inte värma upp.

rainbow87
2009-09-05, 13:00
Varför gör du två olika trådar om samma sak? De är dessutom i fel forumsdel, inte för jag bryr mig men rätt ska vara rätt.

Du har förmodligen redan skrivit lösningen på ditt problem.
Jag antar att du är nybörjare inom styrketräning, lasta inte på max för att det är häftigt, det tar tid för muskelfästen, senor etc. att vänja sig vid tunga belastningar. Börja med lite lägre vikter och jobba dig uppåt. Och ja, glöm inte värma upp.

jag är knappast nybörjare, har tränat i x antal år...jag menar bara att man lär sig saker hela tiden, jag gjorde illa mig nyligen och läste om hur man EGENTLIGEN ska utföra bänk/hantelpress, skulle bara se om det stämde och om någon kör så. förlåt för att jag frågade..