handdator

Visa fullständig version : Blanda egen gainer....


gorken
2003-08-28, 18:30
Är det någon som vet vart man kan köpa "rent" protein pulver så man kan tillsätta egna kolhydrater och smak? Någon med bra recept tips....

dude
2003-08-28, 18:34
det går väl att köpa rent protein pulver överralt de säljer kosttillskott... köp bara nåt protein och tillsätt dextropur,eller maltodex.

EiseltUK
2003-08-28, 18:41
Eller blanda proteinet i elmixer med vatten/mjölk, en banan (+ annan frukt eller annan smaksättning) + 1 dl havregryn.

/ Henrik

gorken
2003-08-28, 18:41
Originally posted by dude
det går väl att köpa rent protein pulver överralt de säljer kosttillskott... köp bara nåt protein och tillsätt dextropur,eller maltodex.


Jag tycker bara jag hittar pulver med smak, det blir så j*#@a sött om man tillsätter dextros....jag är ute efter att "smaksätta" själv....

gorken
2003-08-28, 18:44
Originally posted by EiseltUK
Eller blanda proteinet i elmixer med vatten/mjölk, en banan (+ annan frukt eller annan smaksättning) + 1 dl havregryn.

/ Henrik


Låter bra....men jag behöver något att skaka då jag inte har tillgång till mixer efter träning...

EiseltUK
2003-08-28, 18:48
Originally posted by gorken



Jag tycker bara jag hittar pulver med smak, det blir så j*#@a sött om man tillsätter dextros....jag är ute efter att "smaksätta" själv....

Köp ett med smak och blanda i maltodextrin, det är inte sött.

/ Henrik

gorken
2003-08-28, 19:01
Originally posted by EiseltUK


Köp ett med smak och blanda i maltodextrin, det är inte sött.

/ Henrik


Vill också komma undan billigt.....

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

z_bumbi
2003-08-28, 19:06
gorken: Det enda är om du får tag på en säck från någon tillverkare annars är priserna på smaksatt och icke-smaksatt protein oftast det samma.

Om man ska ha det efter träningen är oboy oslagbart som smaksättning plus att man får lite fruktos på köpet. :)

Berry
2003-08-28, 19:08
Originally posted by gorken



Jag tycker bara jag hittar pulver med smak, det blir så j*#@a sött om man tillsätter dextros....jag är ute efter att "smaksätta" själv....

Många pulver finns ju i naturell, dvs ej smakat, variant. De smakar skit i sig själva men smaksätter man med något (jag har använt O'Boy) så blir det finfint. Dessutom brukar proteinhalten vara högre i sådana pulver.

gorken
2003-08-28, 19:11
Originally posted by Berry


Många pulver finns ju i naturell, dvs ej smakat, variant. De smakar skit i sig själva men smaksätter man med något (jag har använt O'Boy) så blir det finfint. Dessutom brukar proteinhalten vara högre i sådana pulver.


Har du något tips på vart jag får tag på det?:D :D

EiseltUK
2003-08-28, 19:13
Originally posted by gorken



Har du något tips på vart jag får tag på det?:D :D

Protec och Hi-Whey finns som naturella men de ät inte billigare än de smaksatta pga att volymerna är mindre.

/ Henrik

obbe
2003-08-29, 12:54
Star nutritions Whey-80 finns också med naturell smak!