handdator

Visa fullständig version : Var exakt ska bältet sitta?


morc
2009-09-04, 10:26
Jag använder inte bälte själv så mycket, jag har provat lite olika ställen men tänkte det är bättre att fråga än att göra något dumt (skada sig, eller visa andra fel).:smash:

Men var exakt ska det sitta? Ska det sitta helt ovanför höftbenen över magen, eller ska det vara längre ner över höftbenen istället?

Om detta har tagits upp innan så tveka inte att länka det för jag kunde inte hitta något om det.

Morc

mattilainen
2009-09-04, 10:28
Jag själv har där jag får bäst buktryck. Det blir lite högre upp en mitten av midjan. Vet inte om det är lika för alla.

Börje H
2009-09-04, 10:33
Men var exakt ska det sitta?

Finns som sagt inget exakt svar. Rent generellt så tror jag nog inte att det är många som praktiserar såpass låg position att det tar i höftkanten. Just ovanför är nog ett bra läge att börja. Ett annat tips är att inte spänna bältet för hårt.

morc
2009-09-04, 10:36
Finns som sagt inget exakt svar. Rent generellt så tror jag nog inte att det är många som praktiserar såpass låg position att det tar i höftkanten. Just ovanför är nog ett bra läge att börja. Ett annat tips är att inte spänna bältet för hårt.

Ok, det låter som något i området jag har kört.

Nästa fråga utan svar, hur vet man vad som är lagom hårt att spänna bältet då?
Jag har nog spänt ganska hårt, typ tar bältet med båda händerna o pressar ut det o spänner där.

Mourten
2009-09-04, 10:42
Precis över höftbenen, spänner man de i benet så har man ju ingen vinning på de, då kmr ju benet ta imot långt före "magen" gör de.
Jag har mitt nån cm överhöftbenet.
Olika hårt beroende på vad jag gör.

Börje H
2009-09-04, 10:44
Nästa fråga utan svar, hur vet man vad som är lagom hårt att spänna bältet då?

Också svårt att svara på utan att klämma och känna samt provböja/marka. Ordentligt tight ska det ju naturligtvis sitta, men det skall ändå finnas möjlighet att pressa ut för att skapa extra tryck. Prova!

morc
2009-09-04, 10:51
Ok, tack för hjälpen.
Blir till att testa mer då nästa pass, men då vet jag iaf vad jag ska gå efter. =)

creperiet
2009-09-04, 13:08
Drar ni bältet lika hårt i knäböj som i mark/drag? Jag misstänker att jag har lite bristfällig buktrycksteknik under dragövningar då jag snarare tappar trycket mer om jag drar åt lite, medan det omvända gäller i knäböj.