handdator

Visa fullständig version : Destination i word --> pdf


BigForre
2009-09-03, 07:31
Har fastnat lite och tänkte att kollo kunde hjälpa mig. Jag skriver dokument i word 2007 som sedan ska överföras till PDF med Adobe acrobat professional. PDF-dokumenten ska sedan kunna öppnas med olika länkar för att visa olika delar av dokumentet. Har sett att man kan skapa destinationer i PDF-dokumentet när det är skapat och sedan lägga till länk#destinationens_namn för.

Det finns ett problem med det här, dokumenten är rätt långa och kommer att behöva uppdateras med jämna intervall. Måste därför hitta en lösning på hur man kan lägga in en destination eller liknande redan i word-dokumentet som sedan överförs till PDF-filen.

Någon som har en ide på hur man kan lösa detta?

// Big-Forre

Anders The Peak
2009-09-03, 07:37
Lättast är det arbeta med länkarna i Word dokumentet om det bara är det som behöver uppdateras och anting ersätta sidor i pdf eller göra ett nytt pdf dok.

BigForre
2009-09-03, 07:44
Dokumentet kan komma att behöva ändra mycket i omgångar och ordningen kan behöva kastas om. Skulle vilja hålla mig till endast en färdig PDF.

MilkmaN
2009-09-03, 07:54
Använd en .pdf redigerare i framtiden istället?

BigForre
2009-09-03, 08:04
???

MilkmaN
2009-09-03, 08:06
???

Ja, redigera pdfen direkt istället för att behöva byta format ifrån word. Då försvinner ditt problem?

BigForre
2009-09-03, 08:10
Ja, det skulle kunna vara en lösning. Ska prova lösning enligt nedan och hoppas att jag kan få till det.

http://support.adobe.com/devsup/devsup.nsf/docs/52198.htm

BigForre
2009-09-03, 08:55
Spontant känns det rätt löjligt att det inte verkar gå att öppna en pdf-fil till ett givet bokmärke, eftersom de följer med som bokmärken från word till pdf.