handdator

Visa fullständig version : Nya coola mobiler


Chaan
2009-09-02, 03:30
Posta nya coola mobiltelefoner! Bild - film - text. Tester, spec, åsikter.

Nya - ja vad det är vet alla - nya mobiltelefonmodeller är ett aktuellt ämne nästan jämt. Coola - ja vad är det? Det är ett diskussionsämne och det är precis sådana diskussioner tråden är till för! Själv menar jag att de ska ligga i framkant i teknisk utveckling såvida det är en vettig ny teknik ifråga. Luddig formulering, men ett bra exempel var när kameramobilerna kom och ett annat när 3G kom - båda var coola innovationer. Trippelband när det kom - inklusive USA-täckning - var nog så coolt för dem som reste dit... diskussionsämne som sagt!

Så motivera gärna varför tex Windows Mobile är en vettig mjukvara eller varför iPhone är bra! För den som väljer telefon i första hand utifrån design, så behövs det ju inte mycket diskussion :smokin:

Jag skulle kunna gjort en poll här men meningen med tråden är snarast att få fram motiveringar.

Vad jag menar är ocoolt är
-trend för trendens egen skull (svenskar är ganska ordentligt ombytliga och förmodligen gäller detsamma även hela "hem"elektronikbranschen i hela världen)
-SAMTLIGA mobiler är definitivt inte coola, tråden är inte tänkt som en lista på allt som kommer ut, därför behöver man motivera varför man gör reklam för en telefonmodell :cool: Vilket bör höja kvaliteten på tråden och göra den läsvärd(?)
-mobiler som går sönder i stort sett av sig själva, eller buggar upp, är inte coola. Själv har jag erfarenheten att man aldrig ska köpa generation 1 av en modell utan vill man vara säker på att telefonen fungerar får man snällt vänta 2 månader (eventuellt betydligt mer) så de fixat de värsta nybörjarfelen som brukar komma på varje nyutvecklad modell. Ofta kan man fiska sådan här information direkt från butikerna - man bara går in och frågar hur många de fått tillbaka av den och den modellen som släppts nyligen. Jag har upplevt att försäljarna brukar vara ärliga med just den biten, kanske just för att de blir lite förvånade att man ställer telefonerna mot väggen på det sättet (annars har ju mobilförsäljare vanrykte som skojare).

thomast
2009-09-02, 06:51
aaFH0vI2w1A

HTC Hero. Konkurrenten iPhone har du nog redan sett...

rooz
2009-09-02, 06:58
Nokia N900, tydligen bättre än N97 (Da flagskeppsmodell);)

ak3r
2009-09-02, 15:36
gHUwvaTmXWQ