handdator

Visa fullständig version : Saxo's Deff!


TehSaxo
2009-09-01, 06:50
Tänkte det var dags att starta en sån här tråd och se vad alla tycker om min deff. Min deff började faktiskt innan sommaren , vägde runt 92kg då, måtten då var;
Mage: 107cm
Bröst: 104cm
Lår: 64cm
Vader: 42cm

Vikt & Mått
Startvikt; 79kg (morgonvikt)
Mål: 70kg (ev. mindre om jag inte är nöjd)
Mått;
Längd: ca 165cm
Mage: 96cm
Bröst: 102cm
Lår: 60cm (tjockaste stället jag kunde hitta)
Vader: 39 (samma här^)

MAT;
Frukost: En portion gröt (sötningsmedel + kanel + LITE sylt på det) + Proteinshake.
Lunch: Skolmat, tar alltid protein-målet(kött/fisk) med massa sallad, inga onödiga kolhydrater som t.ex potatis/pasta/ris.
Middag: Proteinshake + Kyckling(om jag inte fått i mig 160g protein nu redan)
Så brukar det oftast se ut. Såg precis att jag knappt har något fett i min diet, får väl slänga in ett par ägg till kvällsmat!
Enda målet här är att hamna på 160g protein, inte mer kolhydrater än det jag får från frukosten och ev. salladen i skolmaten. ;)

Träning;
6-7 ggr/vecka.
Gym efter skolan, gå/springa ca 7km (springer varannan dag).

Tror jag fått med allt nu. Kom GÄRNA med tips & konstruktiv kritik! Tack!

p.s säg till om jag missat något :) [Det här är inte en tränings-journal!]

TehSaxo
2009-09-01, 06:56
Nu fick jag inte med när jag vill ha min deff avklarad!

Försöker just nu tappa 1kg/vecka så jag väger runt 75kg i slutet av September.
Efter det hade jag tänkt sänka ribban till ca 0,5kg/vecka. Låter det rimligt?

Yeahvlen
2009-09-01, 10:15
Tycker du kan slänga in bra mycket mer fett. Och att träna 6-7 dagar i veckan kräver, i mitt tycke, mer kolhydrater.

TehSaxo
2009-09-01, 11:52
Tycker du kan slänga in bra mycket mer fett. Och att träna 6-7 dagar i veckan kräver, i mitt tycke, mer kolhydrater.

men, man blir tjockis av dom :$, måste liksom skära ner på något annat då.

Silva
2009-09-01, 12:08
Fett bränner fett.

TehSaxo
2009-09-01, 14:47
Fett bränner fett.

Sorry, syftade på kolhydraterna :$

Flexipop
2009-09-01, 15:03
Enda målet här är att hamna på 160g protein, inte mer kolhydrater än det jag får från frukosten och ev. salladen i skolmaten. ;)


Så, vad är frågan?

Eddie Vedder
2009-09-01, 16:02
Fett bränner fett.

TheSaxo vill förbränna kroppsfett, det är inte förbräning av dietära fettsyor han är ute efter.

Och fett från kosten är inget krav för att fett ska frisättas från kroppen. Då skulle man aldrig kunna svälta ihjäl.

TehSaxo
2009-09-01, 17:57
Så, vad är frågan?

"Tror jag fått med allt nu. Kom GÄRNA med tips & konstruktiv kritik! Tack!"
^ Ur min första post :P

944RS
2009-09-01, 19:44
Eftersom du redan har hållit på några månader så borde du väl kunna utvärdera resultaten själv?
Orkar du träna 6-7ggr/veckan med så lite kolhydrater. Okej, fortsätt med det.
Blir du lagom mätt på det du äter? Okej, dumt och ändra.

Vad är det du undrar? Alla gör vi på olika sätt och det finns inget som säger att mitt eller någon annans sätt passar dig.

TehSaxo
2009-09-01, 19:45
Eftersom du redan har hållit på några månader så borde du väl kunna utvärdera resultaten själv?
Orkar du träna 6-7ggr/veckan med så lite kolhydrater. Okej, fortsätt med det.
Blir du lagom mätt på det du äter? Okej, dumt och ändra.

Vad är det du undrar? Alla gör vi på olika sätt och det finns inget som säger att mitt eller någon annans sätt passar dig.

ok...

WorkOutBuddy
2009-09-01, 20:56
protein 2g/kgv
fett 1g/kgv

Känner du dig pigg och glad med träningen så funkar ju det. Annars om du börjar bli slö, trött, lätt irriterad osv så kanske det är dags att ändra på något. För mycket träning, för lite mat?
Bara fortsätta kämpa :)

TehSaxo
2009-09-02, 08:03
protein 2g/kgv
fett 1g/kgv

Känner du dig pigg och glad med träningen så funkar ju det. Annars om du börjar bli slö, trött, lätt irriterad osv så kanske det är dags att ändra på något. För mycket träning, för lite mat?
Bara fortsätta kämpa :)

tack:D