handdator

Visa fullständig version : Behöver tips på kvällsfika!


cryx
2009-08-31, 21:19
Hej, jag skulle behöva göra en ommöblering av mitt kvällsfika. Jag är ganska less på "2 "Äntligen"-mackor med prickig korv och tomat med juice eller oboy". Några tips som man kan ha på mackan? Keso funkar ju, men vill ha ännu mer variationer, även nåt man kan ha till frukosten. Vad brukar ni äta?

F.W.Y.H
2009-08-31, 21:21
Makrill med avokado, fint med fett :)

Tonfisk, majo och rödlök eller jordnötssmör och skivad banan.

mikaelj
2009-08-31, 21:22
* Tjock bit ost invirad i ett salladsblad.
* Skål keso blandat med yoghurt och creme fraiche
* Några kokta ägg
* Burk makrill i tomatsås med gräddmjukost
* DoublePro choklad och jordnötssmör
* Köttfärspaj
* Blomkålsjansson
...

Var kreativ! Du kan äta vad du vill på morgon och kväll.

cryx
2009-08-31, 21:24
Makrill med avokado, fint med fett :)

Tonfisk, majo och rödlök eller jordnötssmör och skivad banan.

Ja just de, makrill brukar ju köpas in. Synd att jag inte tål avokado längre, blev nåt cp-fel en gång när jag fick magsjuka, efter det tål jag knappt lukten längre. Magsjukan berodde inte heller på avokadon.

Tack för tips, här ska handlas.

Snorkelfarsan
2009-08-31, 21:25
* DoublePro choklad och jordnötssmör

Blandar du Double pro med JS eller har du det vid sidan av/på?

Om jag äter ett kvällsmål brukar det bestå av någonting proteinrikt/fettrikt till förmån för någonting med mycket kolhydrater. Proteinerna är ju det kroppen behöver under natten.

miapia
2009-08-31, 21:27
Prova rostbiff och pepparrotsmjukost som pålägg, det är grymt!

mikaelj
2009-08-31, 21:37
Blandar du Double pro med JS eller har du det vid sidan av/på?

1 dl DP choklad
1-2 msk kakao
2-3 dl vatten

Rör om, låt stå. Skall bli chokladpuddingkonsistens: ganska tjockt, men inte skära-med-kniv-tjockt.

Smeta på ett lager jordnötssmör, ju tjockare desto bättre. Här märker du om du gjorde chokladproteinpuddingen för lös. Salta lite extra om du är lagd åt det hållet. Tjockt lager keso, eventuellt blandad med creme fraiche.

Vips, snickers!

Cohen
2009-08-31, 21:43
Smörgåsar tycker jag passar bra som kvällsmat. De går att variera i oändlighet och man blir inte alltför mätt. Med en kopp te eller kaffe vid sidan. Just nu blir det mycket ost, skinka och senap som pålägg.

Snorkelfarsan
2009-08-31, 23:35
1 dl DP choklad
1-2 msk kakao
2-3 dl vatten

Rör om, låt stå. Skall bli chokladpuddingkonsistens: ganska tjockt, men inte skära-med-kniv-tjockt.

Smeta på ett lager jordnötssmör, ju tjockare desto bättre. Här märker du om du gjorde chokladproteinpuddingen för lös. Salta lite extra om du är lagd åt det hållet. Tjockt lager keso, eventuellt blandad med creme fraiche.

Vips, snickers!

Bra idé! Tack mikael!
Jag har gjort DP-pudding förut men aldrig med en massa lager av annat smarrigt, tack för tipset! :D