handdator

Visa fullständig version : Träning+Sex


aowen
2009-08-31, 11:52
Hi!


Jo saken är den att vid varje gång efter att jag haft sex och fått utlösning så får jag ångest pga att träningen påverkas negativt.

Nu ställer jag denna frågan här: Hur påverkas träningen när man haft sex? testosteronet sjunker och man presterar sämre i gymmet, svårare att öka i styrka/volym.
Om man t,ex haft sex vid 09.00 och ska träna senare på kvällen runt 18.00 hur står skillnad blir det typ? Eller hur lång tid tar det innan man kan prestera på sin normala nivå efteråt?

Har även hört att man ska avstå från sex om man vill prestera i gymmet och få max utav träningen dvs få volym/styrka.

Tack på förhand, rätta mig gärna om jag har fel i det jag skrivit!

Raggis
2009-08-31, 12:01
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=131368&highlight=sex

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76453&highlight=orgasm

dream_theater_
2009-08-31, 12:04
Edit: äääh

Pjotor
2009-08-31, 13:04
Träna tungt, träna hårt och göka i frid. Resultaten kommer ändå.

Elfsberg
2009-08-31, 13:27
Så du skulle inte unna din flickvän ett skjut utifall det hade negativ inverkan på din träning 10 timmar senare?

dojjan
2009-08-31, 13:36
Dina testonivåer sjunker inte under normala för att du ejakulerar. Om du däremot inte gör det peakar de efter 7 (eller var det 8) dagar och återgår sedan till normala nivåer. Orkar inte hitta tråden åt dig men det finns en någonstans på forumet.

En fråga, hur seriös är du egentligen med din träning? Ska du tävla i bb eller liknande inom en snar framtid hade jag förstått din tankegång (men då borde du kanske redan vetat detta) Är du bara en av alla andra svenssons som tränar för en snyggare kropp så förstår jag inte varför du går och har ångest efter sex...

Grenen
2009-08-31, 13:50
Alltså någonstans måste man väl dra gränsen på vad som kan tänkas vara sunt tänkande.. även om man gillar att ha full koll på sin kropp och träning.

Fredszky
2009-08-31, 16:45
Att du stressar upp dig över detta har säkert en destruktiv inverkan på din träning. Man mår bra av sex, bra för det allmäna välbefinnandet, det är toppen för din träning, kör hårt.

Fatalist
2009-08-31, 16:52
Kom igen, finns inget bättre än först mat, sedan mjuk kvinna efter ett hårt pass.

Pepz
2009-08-31, 17:04
jesus christ. hur är man funtad om man vill avstå från sex för att bygga lite extra biceps

nej det är på intet sätt kontraproduktivt. snarare tvärtom du en massa välgörande hormoner utsöndras vid sex

Rockhard
2009-08-31, 17:18
Till ett speciellt tillfälle eller tävling kan man kanske avstå om man tror att man presterar bättre då.

Men du lär ju inte kunna avstå sex för resten av din träningskarriär så det är nog bäst att inte noja över saker som du inte kan påverka ;)

Tiga
2009-08-31, 19:42
till ett speciellt tillfälle eller tävling kan man kanske avstå om man tror att man presterar bättre då.

Men du lär ju inte kunna avstå sex för resten av din träningskarriär så det är nog bäst att inte noja över saker som du inte kan påverka ;)

+1

zydar
2009-08-31, 20:20
snälla sluta.
Håller man på så där blir man störd i huvet.

Träning är bra o kul, men ska man vara 110% optimal är det inte lika kul längre enligt mej.

Träna för att det är kul, ät för att det är gott och ****** för att det är skönt.


Du har bara ett liv, verkar drygt att bara leva för att träna.

Mourten
2009-08-31, 20:23
Man tränar ju för att få ligga, vad är annars menigen med att träna?

thomast
2009-08-31, 20:44
Man tränar ju för att få ligga, vad är annars menigen med att träna?

Det är inte allt, men en jäkligt viktig anledning!*gah!*

Som ett svar på den här tråden kommer jag under kommande pass orgasmera mellan varje set. Det är synd att STK:s toalett ofta är så jävla ofräsch.

Toby Asp
2009-08-31, 21:01
Raggis svarade bra i trådens andra post. Manliga orgasmen sänker inte halten testosteron (http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3686765&postcount=4). Angående prestation: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1404279&postcount=17

Morty
2009-08-31, 22:09
Jag tror att sex är optimalt för återhämtningen, iaf om det är med en flickvän så att kärlek är inblandat. Hormoner som får en att varva ner kommer att främja återhämtning både fysisk men framför allt psykiskt. Senaste månaderna är de som jag börjat få kommentarer om att jag blivit stor, dessa månader har jag dessutom brytt mig mycket mer om återhämtning (som ju är mycket mer än näringstiming). Dessutom har jag legat sjukt mycket.
shameless self promotion by morty

Black Star Abyss
2009-08-31, 22:13
Man tränar ju för att få ligga, vad är annars menigen med att träna?

:laugh: :D :thumbup:

Klokaste orden jag någonsin sett Mourten sätta på pränt!

Seriöst, jag vill minnas mig ha läst att regelbundet sex leder till minskade stressnivåer och lägre blodtryck. Långa perioder utan sex leder till höjd stress och högt blodtryck. Det tycks som att detta gäller oavsett hur sunt man lever i övrigt. Sex är bra!

mattilainen
2009-08-31, 22:13
****** på och tänk inte så mycket.

Tror du förlorar mer muskler av att tänka negativt och bli lite deppis varje gång än du gör när du har sex.

Som Mourten sa. "Man tränar ju för att få ligga, vad är annars menigen med att träna?"

krellik
2009-08-31, 23:39
Jag kan bara tala för mig själv men jag blir markant påverkad efter jag kommit. Behöver absolut inte ha med hormoner att göra men jag får klart mindre sug efter att gå och köra stenhårt på gymmet och betydligt mer sug efter att sätta mig och glo på tv...

Sånt här är nog förmodligen tämligen individuellt och väldigt mycket psykiskt, jag kan bara instämma i att -först- hård träning följt av mat och sex är en bra jävla avslutning på vilken dag som helst.

Dreas
2009-08-31, 23:56
Men snälla människa, du inser inte att det gått lite långt!? Du tror alltså att testonivåerna sänks såpass att det gör någon skillnad?

Fortsätt ha sex, sluta noja, ta en nypa luft och sänk optijagandet ett snäpp. Ett tips som många skulle behöva ta till sig.

kungconny
2009-09-01, 14:36
Man tränar ju för att få ligga, vad är annars menigen med att träna?

Ibland måste man älska killen! klockrent *cupid*

billanpillan
2009-09-01, 16:36
man tränar ju för att få ligga, vad är annars menigen med att träna?

+1

Mourten
2009-09-01, 18:32
:D Kanske lite för att få respekt ute i betongen också, nice feeling när man kmr cruisande med sin pitbull och lite gadds å folk flyttar på sig ;)

hugok
2009-09-01, 20:49
Och mina polare som tyckte att jag gått långt när jag konstaterade att jag skulle dricka mindre för att träningen skulle gå bättre...

Fetknoppen
2009-09-02, 06:14
Hi!


Jo saken är den att vid varje gång efter att jag haft sex och fått utlösning så får jag ångest pga att träningen påverkas negativt.

Nu ställer jag denna frågan här: Hur påverkas träningen när man haft sex? testosteronet sjunker och man presterar sämre i gymmet, svårare att öka i styrka/volym.
Om man t,ex haft sex vid 09.00 och ska träna senare på kvällen runt 18.00 hur står skillnad blir det typ? Eller hur lång tid tar det innan man kan prestera på sin normala nivå efteråt?

Har även hört att man ska avstå från sex om man vill prestera i gymmet och få max utav träningen dvs få volym/styrka.

Tack på förhand, rätta mig gärna om jag har fel i det jag skrivit!

Men snälla barn, ni måste sluta fundera på sådana saker. Om det var så att du markant försämrade din fysiska kapacitet av sexuellt umgänge skulle väl hela mänskligheten ha dött ut under alla dom stenåldersår då vi fick kämpa för vår överlevnad. Nog måste du/ni väl förstå att man blir sämre av att inte leva ett fullgott liv!!!

Träna seriöst, sköt kosten bra, och para dig när du får chansen och känner för det. Hoppar du över sex för att bli bättre i gymmet så hamnar du kanske på psyket i stället! Det spelar ingen roll vad eventuella vetenskapliga artiklar visar, och resultaten lär säkerligen peka i helt olika riktningar hos majoriteten av dem, men jag vågar kasta ur mig att sexuell samlevnad inte på något sätt gör dig sämre. Jag börjar trötta på dessa förbannade trådar och kan inte hålla tyst längre. Hoppas det här blir den sista...

Frillan
2009-09-02, 06:16
Jo för dom som har muskler ska man ju respektera mer än dom som inte har det.

Mourten
2009-09-02, 06:19
Jo för dom som har muskler ska man ju respektera mer än dom som inte har det.

De borde inte vara så men de är så.
Kmr jag gående och de kmr ett killgäng med spetor plöjer jag igenom, kmr jag med mina polare och de kmr en ensam snubbe på 190 cm på typ 120 kg bolakropp med tatueringar i ansiktet är de klart vi också flyttar på oss.

De borde verkligen inte fungera så, men de fungerar så.
Alla som påstår annat är antingen ohyggligt gamla lr bor på landet.

frambogir
2009-09-02, 06:28
Det är skillnad på respekt och rädsla.

Mourten
2009-09-02, 06:36
Det är skillnad på respekt och rädsla.

De tycker inte jag.
Sen kan man respektera folk pga olika saker, tex rädsla, beundran etc.

ARMSTARK
2009-09-02, 07:04
Man ska äta, dricka och ****** som man vill, då får man bäst resultat av träningen. När hjärnan mår bra mår kroppen bra.

Lacenicienta
2009-09-02, 13:05
Men stackare som har sånna tankar! ha sex efter gympasset da, får väl slörpa nått tillskott emellan, se det som cardio :P
Trots allt sex är alltid prio 1 :D muskler nr 2.......

dream_theater_
2009-09-06, 22:28
:D Kanske lite för att få respekt ute i betongen också, nice feeling när man kmr cruisande med sin pitbull och lite gadds å folk flyttar på sig ;)

Hundrädda? Du ska se när jag kommer på min trehjuling och katten sittandes fram i korgen. Folk flyr i panik.





:D

Larsa_wee
2009-09-06, 22:35
Asså visst om tjejen är Stenful och kass i sängen,då är ju valet självklart.... Kasst ligg med ful tjej Eller ett jävulskt härligt pass på gymmet ?... om det inte är så, då kör på Rage eller nått annat Pwo, och så slurpar du i dig det och medans du väntar på att det ska komma igång så kan du ha sex, och sen när du känner de börjar stickas och du blir lite varm så då äre bara o dra på gymmet och köra ditt pass :D

Krokodil
2009-09-06, 22:42
Då och då ploppar det upp trådar om än det ena, än det andra som ska påverka träningsresultaten bra/dåligt. Tänk om folk lade ner lika mycket energi på att verkligen träna istället för att fundera så förbaskat!

L Johnsson
2010-04-24, 09:40
Hundrädda? Du ska se när jag kommer på min trehjuling och katten sittandes fram i korgen. Folk flyr i panik.


Stackars satar, förstår deras rädsla:D

Psyla
2010-04-24, 10:11
Känner igen mig i ditt beteende, hela min vardag kretsade kring att vara optimal. Det fungerar inte i slutändan, släpp loss och lev, resultaten kommer ändå.

JoeyP
2010-04-24, 10:14
Man tränar ju för att få ligga, vad är annars menigen med att träna?

Haha +1!

Nej men seriöst, du märker ingen skillnad.

Lovisa
2010-04-24, 10:27
Kom igen, finns inget bättre än först mat, sedan mjuk kvinna efter ett hårt pass.

Och omvänt då - en hård kvinna?

I min relation är rollerna omvända; det är jag (kvinnan) som tränar och min sambo (mannen) som är en mjukis / soffpotatis.

Jag tycker bara att det är mysigt att han har trivselvikt. Men han är inte direkt överentusiastisk över mina muskler, milt uttryckt. Vilket jag struntar blankt i. Den dag som han kräver att jag skall sluta träna för att bli "kvinnligare", är det ändå inte kärlek.

Men vad säger ni grabbar, vill ni ha en deffad kvinna som tränar fyra tunga pass i veckan ???

JakeShaft
2010-04-24, 11:35
Jag har inget emot deffare kvinnor som tränar tunga pass. Men de ska helst väga mindre än migoch jag är inte jättetung med mina 77kg. Kvinnor som väger mer och är deffade ser väldigt stora ut i mitt huvud, men jag kanske har skeva referensvärden.

AdamK
2010-04-24, 13:02
jesus christ. hur är man funtad om man vill avstå från sex för att bygga lite extra biceps

+1

du får ju magträning och triceps (oftast)

hugok
2010-04-24, 13:24
Och omvänt då - en hård kvinna?

I min relation är rollerna omvända; det är jag (kvinnan) som tränar och min sambo (mannen) som är en mjukis / soffpotatis.

Jag tycker bara att det är mysigt att han har trivselvikt. Men han är inte direkt överentusiastisk över mina muskler, milt uttryckt. Vilket jag struntar blankt i. Den dag som han kräver att jag skall sluta träna för att bli "kvinnligare", är det ändå inte kärlek.

Men vad säger ni grabbar, vill ni ha en deffad kvinna som tränar fyra tunga pass i veckan ???

Nä, en som håller igång lite och har ett allmännt sunt leverne och njuter av livet.

andreijaz
2010-04-24, 18:05
jag hoppas innerligt att du var ironisk när du skrev detta.
Sex förbättrar konditionen !

chrilledude
2010-04-24, 19:42
Men herregud..

Någon som vill skryta lite här eller? :]