handdator

Visa fullständig version : Kosttillskottsdjungeln har växt


tsp
2009-08-31, 00:12
Tjena! Produktsortimentet har växt samt förändrats från sist jag köpte kosttillskott. Samt att ny forskning har tillkommit med nya rön. Läste nånstans här på brädan att kasein faktiskt är lika bra som vassle direkt efter träning bland annat. Och senaste tiden har det ju blivit inne med EAA också, samt BCAA. Blir rörigt för mig!

Det jag tänkt köpa är:

Vassleprotein
EAA

samt ev. någon preworkout som Rage, eller möjligtvis kreatin.

Vilket märke gör billigt men bra proteinpulver? Tycker det är svårt att hitta något basic vanligt vasslepulver, allting ska ju bara innehålla mer och mer grejer. Och är det Eiselt Esapro som gäller eller kan jag köpa Body Science EAA som var ganska mycket billigare?

jebu
2009-08-31, 00:16
Prottepulver så hittar du nog inte billigare än vad kollos egna kostar nu 118.80kr/kg.

tsp
2009-08-31, 00:19
Prottepulver så hittar du nog inte billigare än vad kollos egna kostar nu 118.80kr/kg.

132kr/kg får jag det till?

Funderar på att beställa från en annan affär dock, som säljer body science protein och EAA. Är det ett bra märke? Jaja, det spelar ingen roll vilket protein man väljer men jag läste nyligen om en skräckhistoria med riktigt dålig produktion med råttbajs i produkterna och vad det var. Så vill helst köpa från en välkänd tillverkare. Och smakar body science whey protein hyfsat? Ibland stöter man ju på riktigt illasmakande produkter..

Vilken annan tillverkare gör i så fall välsmakande vasslepulver?

jebu
2009-08-31, 00:21
132kr/kg får jag det till?

Funderar på att beställa från en annan affär dock, som säljer body science protein och EAA. Är det ett bra märke? Jaja, det spelar ingen roll vilket protein man väljer men jag läste nyligen om en skräckhistoria med riktigt dålig produktion med råttbajs i produkterna och vad det var. Så vill helst köpa från en välkänd tillverkare. Och smakar body science whey protein hyfsat? Ibland stöter man ju på riktigt illasmakande produkter..

Vilken annan tillverkare gör i så fall välsmakande vasslepulver?

Det dras av en rabatt 13kr/kg då du kommer till kassan, kollos protte smakar mycket bra, speciellt kokos och banan. Jävla synd att Banan skall sluta tillverkas.

tsp
2009-08-31, 00:32
Det dras av en rabatt 13kr/kg då du kommer till kassan, kollos protte smakar mycket bra, speciellt kokos och banan. Jävla synd att Banan skall sluta tillverkas.

Jaha! Varför ska det sluta tillverkas?

jebu
2009-08-31, 00:34
Jaha! Varför ska det sluta tillverkas?

Tydligen för dålig försäljning av just den smaken.

tsp
2009-08-31, 00:37
Det var ju inte precis billig frakt från kolos webshop dock. :(

Fredrik_S
2009-08-31, 01:08
Efter att ha provat runt 4 olika EAA så tycker jag kolos sweet peach EAA är absolut godast.
Den är väldigt billig också.

Det var ju inte precis billig frakt från kolos webshop dock. :(

Kommer du inte över 650 kronor om du köper på dig lite EAA och Proteinpulver då? Då blir frakten gratis

Fredrik_S
2009-08-31, 01:16
Sen är det 94% EAA i kollos sweet peach (6% smakämnen)
och 90% EAA i body science 10% smakämnen

Så det är bara 16 gram mer EAA i BodyScience burk på 800gram än kolozzemus 750 grams burk(inte 50 gram som man kan tro i första anblick)

tsp
2009-08-31, 01:57
Efter att ha provat runt 4 olika EAA så tycker jag kolos sweet peach EAA är absolut godast.
Den är väldigt billig också.



Kommer du inte över 650 kronor om du köper på dig lite EAA och Proteinpulver då? Då blir frakten gratis

Jaså? Det visste jag inte! Nä jag kom upp i nånting över 500kr. Men får väl lägga till ett kilo protein till då "gratis". :P

Eddie Vedder
2009-08-31, 05:16
Läste nånstans här på brädan att kasein faktiskt är lika bra som vassle direkt efter träning bland annat.

Det är inga särskilt nya rön, den studien är ju från 2004. Men sedan dess har det ju forskats mer och en nyare jämförelse visade högre akut proteinsyntes från vassle och sojaprotein. Vasslen var dessutom bättre än sojaproteinet.

Skillnader mellan vassle, kasein och sojaprotein:

http://traningslara.se/blogg/skillnader-mellan-populara-proteinkallor-for-tranande-del-1/

En fortsättning inriktad på den nämnda senaste jämförelsen:

http://traningslara.se/blogg/skillnader-mellan-populara-proteinkallor-for-tranande-del-2-%e2%80%93-ny-jamforande-studie/