handdator

Visa fullständig version : Bra gym på Söder i Stockholm?


Computerman
2009-08-30, 18:51
Kommer att flytta till Söder (Medborgarplatsen) i Oktober och är nu på jakt efter ett bra och seriöst gym i närheten. Har läst de gamla trådarna om gymmen på söder och undrar nu om det fortfarande är samma ställen som gäller?

Är student så jag är i behov av bra öppettider på kvällar och helger. Har tröttnat på att träna på studentgymmen där man inte satsar på fria vikter och har kass musik.

Alla tips mottages varmt :thumbup:

bear.flowertwig
2009-08-30, 18:53
SATS Söder är *cupid*

Computerman
2009-08-30, 18:58
Jag har fått upp ögonen för Pro Gym efter att ha läst lite äldre trådar, hur är de idag?
SATS har jag hört ska vara helt okej.

kelk
2009-08-30, 19:07
SATS Söder och ProGym är båda bra. Annars är det rätt skralt med bra träningsställen.

Mourten
2009-08-30, 19:11
Gullmarsgym vid gullmarsplan om du vill ha lite hardcore känsla!

ThisIsTheOne
2009-08-30, 19:22
Som sagt, SATS Medborgarplatsen är kanon. Om man besökt andra SATS och inte tycker de är är tillräckligt hardcore (vad man nu lägger in i det begreppet) kan man nog bli positivt överraskad på SATS Medis.

Mourten
2009-08-30, 19:25
Jag syftar på hantlar över 40 kg och ingen som gnäller på att man tar i och låter.

Computerman
2009-08-30, 19:27
Hantlar över 40 vore super :) Har noterat Pro Gym och SATS Medis.

Sess
2009-08-30, 19:29
Jag gillar både SATS Södra Station och Medis. Testade SATS Hornstull idag och det var så där - men de hade iaf inte motvikts-smith och en helt klart godkänd maskinpark.

ThisIsTheOne
2009-08-30, 19:35
Jag syftar på hantlar över 40 kg och ingen som gnäller på att man tar i och låter.

Då skulle du trivas på SATS Medis (de har hantlar upp till 53 kg och hittills har ingen klagat när jag frustar och svettas som en gris). :thumbup:

Sess
2009-08-30, 19:59
Fördelen med SATS dessutom är att det finns ju några anläggningar att välja mellan...helt efter humör och utbud.

Fridhemsplan är förvisso det jag väljer oftast....okej maskinpark, hantlar som räcker för de flesta, powerrack och dessutom 5 min från mitt jobb. :)

Juliette
2009-08-30, 21:03
Lånar tråden och undrar om nån varit på SATS Södra Station?
Hur är det gymmet?

MojjMojj
2009-08-30, 21:07
Fryshusets gym. Vid Gullmarsplan, tvärbane-station Mårtensdal. Finns allt man behöver och lite till, tyngsta hantlarna ligger bara på 57,5 kg.
1400kr/år just nu, annars 1700kr/år.

Sess
2009-08-30, 21:08
Lånar tråden och undrar om nån varit på SATS Södra Station?
Hur är det gymmet?

Helt okej.

Mycket plate-loaded-maskiner (Techno-gyms nyaste serie), en del Nordic...smith utan motvikt och okej tilltagna hantlar.

Bra luft och fräscht.

bear.flowertwig
2009-08-30, 21:53
Jag gillar både SATS Södra Station och Medis. Testade SATS Hornstull idag och det var så där - men de hade iaf inte motvikts-smith och en helt klart godkänd maskinpark.

Jaså det finns en i Horan. Schysst, den ska provas :)

Fridhemsplan är förvisso det jag väljer oftast....okej maskinpark, hantlar som räcker för de flesta, powerrack och dessutom 5 min från mitt jobb. :)

Jag med, då ska jag försöka mig på en kolo-spotting :smokin:

Edit: Apropå Söder så tycker det dessutom är det med trevligast folk. Var på Odenplan nyligen efter ett uppehåll på ett par år och det var... rätt vidrigt. Shit, vilka människor.

jakke
2009-08-30, 21:58
Jaså det finns en i Horan. Schysst, den ska provas :)



Jag med, då ska jag försöka mig på en kolo-spotting :smokin:

Edit: Apropå Söder så tycker det dessutom är det med trevligast folk. Var på Odenplan nyligen efter ett uppehåll på ett par år och det var... rätt vidrigt. Shit, vilka människor.


Jag hoppas mitt nästa jobb(vilket det nu blir) ger mig ett SATSkort.

Fitness 24/7 tycker jag är helt ok, iofs har jag bara sett Fridis och stadshagens.

Sess
2009-08-30, 21:59
Edit: Apropå Söder så tycker det dessutom är det med trevligast folk. Var på Odenplan nyligen efter ett uppehåll på ett par år och det var... rätt vidrigt. Shit, vilka människor.

Jag har varit där en gång - kommer troligen dröja innan jag sätter min fot där igen. Skulle inte ens vilja ertappas död på SATS Oden....

Lyset
2009-08-30, 22:05
Jag har fått upp ögonen för Pro Gym efter att ha läst lite äldre trådar, hur är de idag?
SATS har jag hört ska vara helt okej.

Pro Gym är utmärkt vad gäller styrketräningsutrustningen. Det man däremot kan klaga på är att det inte finns någon bastu och att konditionsprylarna är rätt b. Löpbanden går bara till 15 km/h och trappmaskinerna är usla. Men som sagt, vad gäller lyftandet saknar man inget och det är allmänt trevligt stämning.

Jorgen
2009-08-30, 22:14
Jag syftar på hantlar över 40 kg och ingen som gnäller på att man tar i och låter.

Pro Gym låter som ett bra alternativ. Delar av den svenska bodybuildingeliten tränar där.

Och Nicke är en trevlig prick.

Vaket
2009-08-30, 22:39
Är det någon som vet vad som hände med BODYFITNESS vid bandhagens tunnelbana?

MojjMojj
2009-08-30, 22:54
Är det någon som vet vad som hände med BODYFITNESS vid bandhagens tunnelbana?

Det gick i konkurs, nu tränar ägaren och ngra andra därifrån på Fryshuset ist. Kul med nya ansikten/kroppar som kan inspirera en lite. *drool*

Vaket
2009-08-30, 23:52
Jaha där ser man:p

Sess
2009-08-31, 06:24
Är det någon som vet vad som hände med BODYFITNESS vid bandhagens tunnelbana?

Aaaahh....CeGe's tror jag det hette från början när Erik hade det. Han hade sin gamla mamma i receptionen kommer jag ihåg.

Det var där jag började styrketräna för 12-13 år sedan. Totally hardcore....fanns allt i maskin-, hantel- och stångväg som man kunde tänkas behöva sig.

Tror jag var den enda tjejen som tränade där då också. Sjukt kul var det iaf.

*nostalgisk*

Mourten
2009-08-31, 08:07
Pro Gym låter som ett bra alternativ. Delar av den svenska bodybuildingeliten tränar där.

Och Nicke är en trevlig prick.

Låter bra, får man gå dit å kolla då, blir juh inte aktuellt dock på nåt år till eftersom jag har skola kvar.

Vaket
2009-08-31, 10:55
Kollade lite bilder på fryshuset och det ser ju kanon ut för det priset, något jag inte såg va en smithmaskin och rep som man fäster i kabelmaskinen.
Någon som vet om det finns?

barbafant
2009-10-01, 16:23
ok, sent svar men bägge finns.