handdator

Visa fullständig version : Kärleksbekymmer!!!!


Pettersover
2009-08-30, 18:11
Det är så att en tjej jag har känt 2-3 år, och så träffades vi för att snacka lite. Och allt var lungt, men så nästa dags, så började det. Jag vart helt enkelt kär, och då menar jag kär. Och det är ju så att jag vill bli tillsammans med henne, men problemet är att hon har nyligen skaffat pojkvän. Och jag vet inte vad jag ska göra.

Nån som har några råd?

sundvall
2009-08-30, 18:15
Vadå göra? Let it be, hon har kille.

Raggis
2009-08-30, 18:16
Försök glömma henne.

Pettersover
2009-08-30, 18:19
lättare sagt än gjort. har försökt hela dan, men det går inte. kan inte ens sova:(

Raggis
2009-08-30, 18:20
En dag? Amagad! Ge det några månader, möjligtvis ett år.

ceejay
2009-08-30, 18:22
steal her

Fatalist
2009-08-30, 18:22
Ta för dig och sno henne om du vill ha henne, skiter det sig så är det bara att släppa henne. Löjliga tanke att gå och sukta utan att göra nåt, det är inte så att du kan styra dina känslor. Bättre att försöka och misslyckas än att gå och smygkära dig i henne och ångra dig senare.

Livet handlar om att ta för sig, de som säger emot detta är väl förmodligen de som tycker det är orättvist och fel att göra som man själv vill. Det vill säga de som inte får vad de vill ha. :D

hahavaffan
2009-08-30, 18:23
En dag? Amagad! Ge det några månader, möjligtvis ett år.Han träffade henne lite för att snacka ffs! Jag hade gett det minst 5-10 år för att verkligen komma över henne.

Trance
2009-08-30, 18:24
Det verkar annars vara populärt bland ungdomar med kärleksbekymmer att mörda rivaler numera.

Pettersover
2009-08-30, 18:24
Men frågan är ju då hur då? Jag har ingen erfarenhet av det.

hahavaffan
2009-08-30, 18:25
Det verkar annars vara populärt bland ungdomar med kärleksbekymmer att mörda rivaler numera.Jag känner en kille som gjorde det :Virro

Snobbe
2009-08-30, 18:26
Har hon seriös kille så får du nog låta bli. Tycker jag iaf du får väl göra som du vill men om det är seriöst så är det nog rätt dåligt om du försöker något. Sen vet förstog jag inte ritkigt du kände henne i 2-3 år och sen snacka ni en dag? Hur gammal är du btw.

Jure
2009-08-30, 18:28
Vadå låt det vara? Visa att du är den bästa alfahanen för henne! Dominera henne som hon aldrig blivit dominerad förut!

kalle_banan
2009-08-30, 18:31
Låt det vara, ragga på nån annan istället, glöm henne.
Livet suger men du kommer kunna se tillbaka på händelsen och inte sakna känslan utan vara glad att det gick som det gick.

Pettersover
2009-08-30, 18:32
Jaa men vi har ju snackat förut, men första gången jag blev hembjuden till henne.
seriöst, kanske/kanske inte.
Det kändes lustigt först att hon hade pojkvän, men så bjöd hon hem mig till henne. Och sa att hon hade pratat med honom om mig.
Vart ju nästa som en spärr att åka till henne, för att umgås med henne pga att hon har pojkvän.

Och man vet ju inte vad hon tycker om mig. Jag kanske bara en vanlig vän.

Loke
2009-08-30, 18:35
Men frågan är ju då hur då? Jag har ingen erfarenhet av det.

Av att sno tjejer eller ragga i största allmänhet? Att sno en tjej är inte speciellt annorlunda mot att ragga på en singeltjej men man måste kanske göra det en smula mer diskret och ta lite hänsyn till hur omgivningen ska reagera och så...

Att säga att du absolut ska avstå eller att det är helt ok att försöka sno en tjej är ju lite enkelspårigt, man får försöka ha känsla för om det passar sig.

Fatalist
2009-08-30, 18:36
Av att sno tjejer eller ragga i största allmänhet? Att sno en tjej är inte speciellt annorlunda mot att ragga på en singeltjej men man måste kanske göra det en smula mer diskret och ta lite hänsyn till hur omgivningen ska reagera och så...

Att säga att du absolut ska avstå eller att det är helt ok att försöka sno en tjej är ju lite enkelspårigt, man får försöka ha känsla för om det passar sig.

Vill man ska man, småländskt ordspråk.

Bubban
2009-08-30, 18:38
Drive-by. Lej någon som slaktar honom precis framför henne och säger "yo fakkin piece of shit you dopeass mothafucka you fucked my mother and my sistah, you goin to hell mathafucka! och slashar halsen på honom." Hon kommer känna sådan motvilja och söker sig till dig för tröst.


Detta är bara en idé, behöver inte tas på allvar.

Pettersover
2009-08-30, 18:41
Okej, några tips hur jag ska göra för att sno henne?

Raggis
2009-08-30, 18:42
Leija Dog: the bounty hunter! Alt. kasta en pokemon-boll på henne.

Verbatim
2009-08-30, 18:42
Du har varit nerkärad i henne en dag?

Mitt tips är att grina, kamma dig och sluta bli nerkärad i varenda tjej som snackar med dig 15minuter i hennes soffa. Men klart, du har ju faktiskt försökt komma över henne en hel dag, så blir antagligen svårt.

erks
2009-08-30, 18:43
Du kan börja med att vara riktigt jävla cool.

ceejay
2009-08-30, 18:43
Vill du ha seriösa tips regga dig på flashback(OM du är 18 år) och skriv i deras relationsforum

Pettersover
2009-08-30, 18:50
Har gjort det nu men det tar 3dagar. Så jag frågar er så länge.

Hur ska jag göra för att få henne att falla för mig?

hahavaffan
2009-08-30, 18:54
Hur ska jag göra för att få henne att falla för mig?Bli lika jävla grov som Brad Pitt. Iofs kräver det extremt bra gener för att bli så grov.

Jockefoten
2009-08-30, 18:54
Va en badboy och skaffa långt hår. Lyssna på Mötley Crüe och kör nercabbat!
Funkar varje gång!

Fatalist
2009-08-30, 18:55
Har gjort det nu men det tar 3dagar. Så jag frågar er så länge.

Hur ska jag göra för att få henne att falla för mig?

Vill du få henne att falla för dig genom att spela någon annan eller vill du att hon ska falla för dig? Sköt det som en man. Följ din magkänsla. Sluta mesa. ;)

jens__E
2009-08-30, 18:55
Hur ska jag göra för att få henne att falla för mig?

Ta anabola, viktigt att bara träna bröst och biceps också. Ta melanotan. Skaffa tribals. Handla på Jack'n'Jones.

Sup dig full på Red Bull-Vodka.

Glid fram till henne, ta henne på tuttarna, slicka henne i örat sen drar du på kåtrösten å väser "Ligga?" i hennes öra.

Det är det enda som funkar.

Pettersover
2009-08-30, 18:58
OKej, tackar fatalist. Du verkar kunna endel. Några mer tips?

Dan S
2009-08-30, 18:59
Det verkar annars vara populärt bland ungdomar med kärleksbekymmer att mörda rivaler numera.

HAHAHA... fyfan kvällsgarv, man tackar!

Andy.da.wohoo
2009-08-30, 19:03
Låt henne vara. Glöm henne. Seriöst, andras flickvänner är ofta en no-go.

Raggis
2009-08-30, 19:13
OKej, tackar fatalist. Du verkar kunna endel. Några mer tips?

Fatalist har en hel tråd innehållandes en massa tips:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=965403#post965403

Fatalist
2009-08-30, 19:19
Vad jag säger är att du ska köra på och göra saker i verkliga livet istället för att skriva på ett internetforum, det är så man mognar. Testa sig fram? Go for it. Kanske? ;)

Se t ex min tråd som Raggis postade ;)
Fatalist har en hel tråd innehållandes en massa tips:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=965403#post965403

:thumbup:

d0xan
2009-08-30, 20:02
Känner du inte hennes kille är det väl bara att försöka ragga, men om du nu känner hennes pojkvän så ska du absolut inte ragga.

coxie
2009-08-30, 20:06
Källare verkar vara en annan metod som fungerar rätt bra.

Blomstrande
2009-08-30, 21:03
Hon har ju en kille redan, om de dessutom blev tillsammans nyligen är jag nog inte helt fel ute om jag tror att hon är nykär och inte ens ser åt andra killar...

Hitta någon annan att roa dig med så länge. Blir det ni, så blir det ni en vacker dag.

Mental
2009-08-30, 21:15
http://imgs.xkcd.com/comics/friends.png

Yes
2009-08-30, 21:25
Hitta någon annan att roa dig med så länge. Blir det ni, så blir det ni en vacker dag.
Så ska han absolut inte tänka. Sätt inte griller i huvudet på honom nu. Bäst att glömma alla idéer om att det någonsin kommer bli dom och nästa gång han snackar med tjejen säga att han inte kan vara vän med henne.

Kwon
2009-08-30, 22:04
Glöm henne, skaffa ny/fokusera på annan...

ELLER

bjud ut henne trots hon redan har o visa att du är bättre bf-material.

Tror du på karma så kommer hon dumpa dig för en annan senare om metod 2 går vägen.

jeppe på berget
2009-08-31, 00:06
Jag känner en kille som gjorde det :Virro



ha ha ha fan vad sjukt kul inlägg, jag flabbade högt

stevebc
2009-08-31, 00:45
Men frågan är ju då hur då? Jag har ingen erfarenhet av det.Haha ursäkta, men fy fan vad bra tajmat efter Trance inlägg. Sjuk humor från min sida där.

Som sagt, jag hade också försökt komma över det. Inte så att du behöver glömma henne eller aldrig mer se henne, känslor kommer och går. Jag har varit kär i tjejkompisar, sen har det släppt och vi har kunnat fortsätta vår vänskap. Det är inte slutet på världen.

stevebc
2009-08-31, 00:50
http://imgs.xkcd.com/comics/friends.pngTog ett tag innan jag fattade, men, gud, jag har aldrig sett det på det där viset. Vilken grym slutkläm.

MrBoris
2009-08-31, 07:25
Hur kul tror du att det är att bli bedragen av någon man är ihop med och kanske förälskad i? Lägg ner tanken för h*lvete..:smash:

rooz
2009-08-31, 07:46
Hur kul tror du att det är att bli bedragen av någon man är ihop med och kanske förälskad i? Lägg ner tanken för h*lvete..:smash:
I krig och kärlek är att tillåtet, han kanske gör bruden lyckligare:MrT:

Timme
2009-08-31, 08:34
Vadå låt det vara? Visa att du är den bästa alfahanen för henne! Dominera henne som hon aldrig blivit dominerad förut!

och hanns sanna jag tittar fram :D

Du vet att du, Jure är så sjukt skön!

Mourten
2009-08-31, 08:38
Let the best man have her!
Spela roll om hon e gift lr vad som, vill man ha en tjej så vill man då kör man så de ryker, skiter de sig så gör de det, man har iaf försökt.

Försök få henne å följa med på promenad, kopp kaffe, träning kanske? å sen kopplar du på charmen och följer vad ditt hjärta säger,
kom ihåg, Kvinnor är som rosor, ju mer skit man gödslar över dom ju bättre växer dom.

(skit är alltså en metafor för smicker)

Mr.Sarkastisk
2009-08-31, 08:51
Du måste ju helt enkelt radera killen ur bilden. Är du biff så är det bara att du drar ut honom i skogen och slår allt du bara orkar! Sen är problemet löst.

Pettersover
2009-08-31, 12:00
Skitsjyst för alla svaren. Jag har funderat, och jag är hennes vän och ska inte sabba. vill hon träffas så ställer jag upp. Och jag ska hålla mitt kärleks intresse till henne lågt ett tag.

Som ni sa: blir det vi så blir det vi.

KlopFer
2009-08-31, 12:26
Skitsjyst för alla svaren. Jag har funderat, och jag är hennes vän och ska inte sabba. vill hon träffas så ställer jag upp. Och jag ska hålla mitt kärleks intresse till henne lågt ett tag.

Som ni sa: blir det vi så blir det vi.

Vem släppte den dumma idéen ?:MrT:

Andy.da.wohoo
2009-08-31, 16:04
Sluta nu, så kan man inte tänka. Det funkar i fina kärleksfilmer på tv men inte i riktiga livet tyvärr. Hade det varit så lätt hade vi alla nog till stor del blivit apatiska. Vill man ha något får man ta och jobba för det.

Fatalist
2009-08-31, 16:06
Hur kul tror du att det är att bli bedragen av någon man är ihop med och kanske förälskad i? Lägg ner tanken för h*lvete..:smash:

Hur kul tror du det är att vara ihop med en tjej som egentligen inte är så intresserad av att vara trogen mot dig som du tror?

Han gör hennes nuvarande pojkvän en tjänst, om hon går över till TS var hon uppenbarligen inte en särskilt bra flickvän! TS borde i mina ögon, om något, bli tackad av hennes eventuellt blivande ex.

Yes
2009-08-31, 16:32
Skitsjyst för alla svaren. Jag har funderat, och jag är hennes vän och ska inte sabba. vill hon träffas så ställer jag upp. Och jag ska hålla mitt kärleks intresse till henne lågt ett tag.

Som ni sa: blir det vi så blir det vi.
Läs Mentals post igen och tänk efter lite...

Pettersover
2009-08-31, 16:41
Är helt förvirrad, vet inte vad jag ska göra.

PS87
2009-08-31, 16:46
Det är så att en tjej jag har känt 2-3 år, och så träffades vi för att snacka lite. Och allt var lungt, men så nästa dags, så började det. Jag vart helt enkelt kär, och då menar jag kär. Och det är ju så att jag vill bli tillsammans med henne, men problemet är att hon har nyligen skaffat pojkvän. Och jag vet inte vad jag ska göra.

Nån som har några råd?

Rent krasst handlar det om självförtroende. Om det är något tjejer dras till förutom ett bra utséende så är det självförtroendet hos en kille.
Nu bara gissar jag, med ditt inlägg som utgångspunkt, men just ett starkt självförtroende är väl kanske inte din mest framstående egenskap?

Att locka en tjej ur ett förhållande kräver att man verkligen har något att erbjuda alternativt att flickan i fråga egentligen vill vara med en...då är det ju lätt!

Men utan att göra för stor sak av det. Ni har träffats en gång hemma hos henne och det var trevligt, nu är du kär.

Jag hade en kompis som vart dödskär, och jag menar verkligen det, i ganska många tjejer under typ 1 års tid. Varenda gång vart han bedrövad att det inte gick vägen. Han kunde inte sova etc, men så WIPS så vart han kär i en ny tjej och den tidigare var som bortblåst.

Så har du väldigt lätt för att bli förälskad så har du förhoppningsvis väldigt lätt att glömma och bli förälskad på nytt.

Med andra ord...ta det lite lugnt. Fokusera på något annat, bjud en söt flicka på bio whatever, så ska du se att det snart är bortglömt.

Nu kanske du känner "Ja men han förstår inte, jag är verkligen kär! This is the one for me!". Så sa min vän också...VARENDA gång. Nu har han tjej allafall och är glad. Ibland tar det lite tid och ont i magen innan man finner rätt.

Andy.da.wohoo
2009-08-31, 16:46
Är helt förvirrad, vet inte vad jag ska göra.

De tips som kommit in är:

Kör på och försök visa att du är bättre än hennes nuvarande pojkvän.

Och,

glöm henne och gå vidare. Det finns fler tjejer i världen.


Personligen tycker jag du ska försöka glömma henne, sluta tänka på allt det som är bra med henne som fick dig att gilla henne mer än som bara kompis.


EDIT: Ignorera detta inlägget,det PS87 skrev är mycket bättre.

MrBoris
2009-08-31, 17:07
Hur kul tror du det är att vara ihop med en tjej som egentligen inte är så intresserad av att vara trogen mot dig som du tror?


Finns vissa personer som har förbannat svårt att styra sitt sexuella beroende och kanske lockas in i en fälla trots att de innerst inne inte vill vara otrogna mot sin partner, varför utsätta dessa för detta? Finns fler tjejer ffs...

MrBoris
2009-08-31, 17:15
Finns vissa personer som har förbannat svårt att styra sitt sexuella beroende och kanske lockas in i en fälla trots att de innerst inne inte vill vara otrogna mot sin partner, varför utsätta dessa för detta? Finns fler tjejer ffs...

Och förresten, vill man ha en flickvän som är benägen att vara otrogen?:smash:

Yes
2009-08-31, 17:15
Finns vissa personer som har förbannat svårt att styra sitt sexuella beroende och kanske lockas in i en fälla trots att de innerst inne inte vill vara otrogna mot sin partner, varför utsätta dessa för detta? Finns fler tjejer ffs...
Låter iof inte som en tjej värd att satsa på isåfall, och då gäller fortfarande det Fatalist skrev.

Jag ser inget fel med att gå efter henne, men då ska det inte vara något manipulativt jäkla bullshit - typ försöka vara vän med henne och utnyttja den situationen, eller värre saker... Det är fult så innihelvete. Var isåfall öppen med intresset, visa det tydligt och låt henne bestämma sig för vad hon vill. Då är det en må bäste man vinna situation och relationen kommer tas dit där den bör vara.

MrBoris
2009-08-31, 17:21
Jag blir mörkrädd för det verkar som om hela kolo har samma åsikt, det är ok att vara otrogen eller försöka få någon till det?

Raggis
2009-08-31, 17:27
Jag blir mörkrädd för det verkar som om hela kolo har samma åsikt, det är ok att vara otrogen eller försöka få någon till det?

Welcome to the harsh, cruel world.

Andy.da.wohoo
2009-08-31, 17:29
Jag blir mörkrädd för det verkar som om hela kolo har samma åsikt, det är ok att vara otrogen eller försöka få någon till det?

Nej, det är verkligen inte okej. Att försöka få ihop det med en annans partner är riktigt hemskt.

MrBoris
2009-08-31, 17:29
Welcome to the harsh, cruel world.

eller Sverige kanske det kallas..

Yes
2009-08-31, 17:34
Det är inte att vara otrogen om man bryter förhållandet, och att bryta ett förhållande är helt rätt om man inte längre vill vara tillsammans med sin partner eller om man hittat någon man trivs bättre med.

Klart det är okej att försöka vinna någon som redan är i ett förhållande, men det gäller som sagt att göra det på ett rakt och ärligt sätt. Sen är det väl sällan en särskit god idé, det finns liksom andra man kan satsa på istället... men skulle "The Woman of My Dreams"(tm) uppenbara sig hade iaf inte jag tvekat(i det här fallet låter det inte direkt som det dock).

coxie
2009-08-31, 17:35
Jag blir mörkrädd för det verkar som om hela kolo har samma åsikt, det är ok att vara otrogen eller försöka få någon till det?

Otrogen skulle jag aldrig vara men drar mig inte för ett ons med någon i ett förhållande, det är den personens ansvar och samvete.

Däremot skulle jag aldrig inleda ett förhållande som började med otrohet då en tjej som varit otrogen inte är mycket värd i mina ögon.

MrBoris
2009-08-31, 17:40
Otrogen skulle jag aldrig vara men drar mig inte för ett ons med någon i ett förhållande, det är den personens ansvar och samvete.


Desperat som tusan antar jag att man är om man inte drar sig från ons med en som har förhållande; ok om man inte visste det förän det var försent (vilket jag själv erfarit), men att försöka få någon hem som har förhållande är verkligen ren desperation.

Raggis
2009-08-31, 17:45
Desperat som tusan antar jag att man är om man inte drar sig från ons med en som har förhållande; ok om man inte visste det förän det var försent (vilket jag själv erfarit), men att försöka få någon hem som har förhållande är verkligen ren desperation.

Det är en ren sport.

coxie
2009-08-31, 17:45
Desperat som tusan antar jag att man är om man inte drar sig från ons med en som har förhållande; ok om man inte visste det förän det var försent (vilket jag själv erfarit), men att försöka få någon hem som har förhållande är verkligen ren desperation.

Desperat vet jag inte, hade säkert kunnat ta hem någon singel istället om jag var utrustad med dumheter som moral, medkänsla och samvete.

Varför är det mitt ansvar att leka dagisfröken och predika om vad som är rätt och fel, vi är trots allt vuxna med ansvar över vårt egna liv.

Verbatim
2009-08-31, 17:50
Desperat som tusan antar jag att man är om man inte drar sig från ons med en som har förhållande; ok om man inte visste det förän det var försent (vilket jag själv erfarit), men att försöka få någon hem som har förhållande är verkligen ren desperation.

Om du ska moralpredika så kan du få lite tips. Försök att vara mindre förutsägbar, försök att faktiskt argumentera istället för att kasta ur dig flosker, och testa att tänka till en gång extra.

MrBoris
2009-08-31, 17:57
Det är en ren sport.

Tror inte på det jag, tror att handlar om att man är så kass på att ragga så man tar alla chanser man får, oavsett. Stavas desperation

Raggis
2009-08-31, 17:59
Tror inte på det jag, tror att handlar om att man är så kass på att ragga så man tar alla chanser man får, oavsett. Stavas desperation

Större sport att få med sig en upptagen tjej än vice versa :thumbup:

MrBoris
2009-08-31, 17:59
Större sport att få med sig en upptagen tjej än vice versa :thumbup:

Mjo, men det är knappast det man eftersträvar när man är ute som kille att hitta en upptagen tjej, bara att få ligga, right?

drakfelt
2009-08-31, 18:00
det är skitvidrigt att ragga på någon som är upptagen om man vet att paret i fråga har det bra och är seriösa så jag hade försökt glömma henne

Verbatim
2009-08-31, 18:02
Tror inte på det jag, tror att handlar om att man är så kass på att ragga så man tar alla chanser man får, oavsett. Stavas desperation

Kan vi få lite argument på varför snart, eller är detta en tävling om vem som kan producera mest floskler på kortast tid?

MrBoris
2009-08-31, 18:03
Kan vi få lite argument på varför snart, eller är detta en tävling om vem som kan producera mest floskler på kortast tid?

Kan inte du argumentera för varför jag har fel istället som är så duktig på det?

Andy.da.wohoo
2009-08-31, 18:07
Jag är inte säker på vad ni ska argumentera för, respektive mot. Att det är rätt eller fel att ragga på och senare ha one night stands med tjejer i förhållanden?

coxie
2009-08-31, 18:08
Kan inte du argumentera för varför jag har fel istället som är så duktig på det?

Det är personen i ett förhållande som har ansvar över sina val, h*n behöver inte vara otrogen utan väljer att vara det. Varför ska personen h*n är otrogen med ta något ansvar?

MrBoris
2009-08-31, 18:12
Det är personen i ett förhållande som har ansvar över sina val, h*n behöver inte vara otrogen utan väljer att vara det. Varför ska personen h*n är otrogen med ta något ansvar?

För att man sårar personer, kanske sabbar för ett barn och dennes uppväxt (i värsta fall) i en familj, osv. För att det är moraliskt fel helt enkelt. Dessutom har man ju ingen vidare bra syn på sig själv om man sänker sig så lågt för att få kn*lla lite.

Kom igen finns ju hur många singeltjejer där ute som helst, varför inte byta target?

Pettersover
2009-08-31, 18:12
Jag har bestämt mig för att bli en bra vän till henne, och inte förstöra hennes förhållande.
Men visar hon känslor för mig, så säger jag ju inte nej.

Verbatim
2009-08-31, 18:14
Kan inte du argumentera för varför jag har fel istället som är så duktig på det?

Jadu, rent reflexmässigt man kan ju tycka att det är en fördel att argumentera för det man säger, inte bara kasta ur sig en flosk och sedan förvänta sig att folk seriöst ska diskutera emot dina icke existerande argument. Men två kan leka den leken.

Alla som anser att det är fel att ragga på tjejer i förhållanden är osäkra i sin manlighet.
Alla som anser att det är fel att ragga på tjejer i förhållanden är osäkra i sina förhållanden.
Alla som inte vill ha öppna förhållanden har små kukar, och är osäkra över detta.
Alla som anser att det är fel att ragga på tjejer i förhållanden äter bajs.

Argument är för suckers.

coxie
2009-08-31, 18:15
För att man sårar personer, kanske sabbar för ett barn och dennes uppväxt (i värsta fall) i en familj, osv. För att det är moraliskt fel helt enkelt. Dessutom har man ju ingen vidare bra syn på sig själv om man sänker sig så lågt för att få kn*lla lite.

Kom igen finns ju hur många singeltjejer där ute som helst, varför inte byta target?

För att hon är snyggare?

Sedan så spelar det förmodligen ingen större roll om jag tar med mig en som är villig att vara otrogen, väljer hon inte mig så väljer hon någon annan.

Verbatim
2009-08-31, 18:16
Nåja, om en kvinna väljer att ha sex med mig, trots att hon har man och familj, så är det hon som förstör sitt förhållande/familjeliv, inte jag. Även kvinnor har fri vilja. Desperation har inte något som helst med diskussionen att göra, det är bara en maskerad förolämpning.

MrBoris
2009-08-31, 18:20
Nåja, om en kvinna väljer att ha sex med mig, trots att hon har man och familj, så är det hon som förstör sitt förhållande/familjeliv, inte jag. Även kvinnor har fri vilja. Desperation har inte något som helst med diskussionen att göra, det är bara en maskerad förolämpning.
Det tycker inte jag dock

Verbatim
2009-08-31, 18:22
Men varför skulle desperation ha med saken att göra? Jag kan byta ut gift emot vad som helst, och argumentationen är exakt lika godtycklig.

Jasså? Du har sex med blondiner? Desperation.
Jasså? Du har sex med långa? Desperation.
Jasså? Du har sex med korta? Desperation.
Jasså? Du har sex med brunetter? Desperation.
Jasså? Du har sex med mulliga? Desperation.
Jasså? Du har sex med smala? Desperation.

Du berättar din slutsats för oss, men du ger inga argument för den, ge det ännu ett försök nu så ska du nog se att du lyckas.

MrBoris
2009-08-31, 18:29
Men varför skulle desperation ha med saken att göra? Jag kan byta ut gift emot vad som helst, och argumentationen är exakt lika godtycklig.

Jasså? Du har sex med blondiner? Desperation.
Jasså? Du har sex med långa? Desperation.
Jasså? Du har sex med korta? Desperation.
Jasså? Du har sex med brunetter? Desperation.
Jasså? Du har sex med mulliga? Desperation.
Jasså? Du har sex med smala? Desperation.

Du berättar din slutsats för oss, men du ger inga argument för den, ge det ännu ett försök nu så ska du nog se att du lyckas.

Om man inte försöker göra det "rätta" och faktiskt inte gå vidare när man väl får en upptagen tjej på kroken, så är det enligt mitt tycke desperation ja.

Detta troligen pga. att vissa killar har så förbannat svårt att hitta någon som vill släppa in dem, och för att vissa killar bara får ligga någon gång per år och då tar varje chans dem får utan att bry sig om konsekvenserna det kan få för vederbörandes partner eller familj. Ungefär som att anstifta brott, "det var ju personens val, inte mitt fel hallå111"

Verbatim
2009-08-31, 18:37
Men du har inte beskrivit varför det är "det rätta", varför har inte denna kvinnan ansvar över sitt egna liv? Varför har jag ansvar över en främlings liv som jag endast har träffat 15minuter och idkat umgänge i 3 med, varför är det mitt ansvar och inte hennes?

Sedan så är det sista fortfarande inte ett vettigt argument, du utgår ifrån ett par grundsatser du inte har argumenterat för, eller på något sätt motiverat, det är som om du bara utgår ifrån att dom är sanna utan en vettig motivering varför det skulle vara så.

MrBoris
2009-08-31, 18:44
Men du har inte beskrivit varför det är "det rätta", varför har inte denna kvinnan ansvar över sitt egna liv? Varför har jag ansvar över en främlings liv som jag endast har träffat 15minuter och idkat umgänge i 3 med, varför är det mitt ansvar och inte hennes?


Självklart har hon det, men varför ge henne chansen att göra dessa misstag när det finns andra alternativ såsom singeltjejer? För det hon gör är ju uppenbarligen fel, varför ska jag vara en anledning för henne att göra dessa hemska saker mot sina nära och kära? Hur svårt kan det vara att låta bli och hitta en annan?

coxie
2009-08-31, 18:48
Självklart har hon det, men varför ge henne chansen att göra dessa misstag när det finns andra alternativ såsom singeltjejer? För det hon gör är ju uppenbarligen fel, varför ska jag vara en anledning för henne att göra dessa hemska saker mot sina nära och kära? Hur svårt kan det vara att låta bli och hitta en annan?

Varför ska jag inte vara den här personen?

MrBoris
2009-08-31, 18:49
Varför ska jag inte vara den här personen?

För att det är själviskt, orsakar smärta och bedrövelse för vissa, för att man är värdelös om man inte kan hitta en annan, vill du ha fler anledningar?

coxie
2009-08-31, 18:53
För att det är själviskt, orsakar smärta och bedrövelse för vissa, för att man är värdelös om man inte kan hitta en annan, vill du ha fler anledningar?

Nej jag vill veta om du faktiskt har några konkreta argument för att en utomstående ska ta ansvar för en vuxen individs förhållande.

Självklart har du rätt till dina åsikter men när du kommer in och påstår att du har rätt och vi har fel så förutsätter jag att du har några argument för dina åsikter.

MrBoris
2009-08-31, 18:57
Nej jag vill veta om du faktiskt har några konkreta argument för att en utomstående ska ta ansvar för en vuxen individs förhållande.

Självklart har du rätt till dina åsikter men när du kommer in och påstår att du har rätt och vi har fel så förutsätter jag att du har några argument för dina åsikter.

Tyckte precis jag skrev ner lite argument. Eller är det en studie du söker?;)
För att det är själviskt, orsakar smärta och bedrövelse för vissa, för att man är värdelös om man inte kan hitta en annan, vill du ha fler anledningar?

Verbatim
2009-08-31, 19:01
Det du skrev är inte argument, "Man är värdelös om man inte kan hitta andra" är ett påstående, en åsikt, men det är inte ett argument om du inte kan argumentera för varför man är värdelös om man inte kan göra detta. Det är bara ännu mer floskler Boris. Förstår du inte skillnaden på påståenden och vettiga logiskt underbyggda argument?

Jag har bett om argument i ett antal omgångar nu, men är det helt enkelt så simpelt att du inte förstår vad jag ber om?

coxie
2009-08-31, 19:05
Tyckte precis jag skrev ner lite argument. Eller är det en studie du söker?;)

Jag var ute efter argument, inte argumentationsfel och åsikter men antar att det är något jag inte kommer få.

MrBoris
2009-08-31, 19:09
Det du skrev är inte argument, "Man är värdelös om man inte kan hitta andra" är ett påstående, en åsikt, men det är inte ett argument om du inte kan argumentera för varför man är värdelös om man inte kan göra detta.

I rest my case, orka argumentera för något så självklart. Min åsikt är iaf att ni är värdelösa om ni inte kan hitta någon annan, läs åsikt

MrBoris
2009-08-31, 19:13
Kan tillägga ett argument om det är nåt ni vill ha till varför man ska undvika upptagna tjejer, blev nämligen misshandlad häromveckan av en snubbe som klev in genom fönstret mitt i akten.

Man kan alltså utsätt sig för risker, ibland livsfara. Hon hade inte sagt ett skit om att hon hade snubbe, och hade jag vetat det hade jag aldrig gått hem med henne.

Granatgiraffen
2009-08-31, 19:14
Det du skrev är inte argument, "Man är värdelös om man inte kan hitta andra" är ett påstående, en åsikt, men det är inte ett argument om du inte kan argumentera för varför man är värdelös om man inte kan göra detta. Det är bara ännu mer floskler Boris. Förstår du inte skillnaden på påståenden och vettiga logiskt underbyggda argument?

Jag har bett om argument i ett antal omgångar nu, men är det helt enkelt så simpelt att du inte förstår vad jag ber om?

Var inte det andra han skrev argument då? Då har jag nog missförstått helt var argument är.
"1.bit information som används för att motivera/styrka en slutsats "
http://sv.wiktionary.org/wiki/argument

Trance
2009-08-31, 19:16
Nej jag vill veta om du faktiskt har några konkreta argument för att en utomstående ska ta ansvar för en vuxen individs förhållande.


För att det är snällt. Det är ett trevligt argument.

MrBoris
2009-08-31, 19:17
var inte det andra han skrev argument då? Då har jag nog missförstått helt var argument är.
"1.bit information som används för att motivera/styrka en slutsats "
http://sv.wiktionary.org/wiki/argument

+1..

coxie
2009-08-31, 19:20
Var inte det andra han skrev argument då? Då har jag nog missförstått helt var argument är.
"1.bit information som används för att motivera/styrka en slutsats "
http://sv.wiktionary.org/wiki/argument

Anekdotisk bevisföring är sällan något man använder sig av om man vill verka trovärdig.

"Det är inget fel med att ha sex med tjejer i förhållanden, jag har gjort det och fick inte stryk av pojkvännen"

coxie
2009-08-31, 19:24
För att det är snällt. Det är ett trevligt argument.

Visst kan man vara snäll mot pojkvännen men om jag mår bättre av att ha sex än av känslan att jag var ärofylld och rättade mig efter moral så väljer jag sex.

Detta skriver jag med full förståelse för att en del säkert ser på någon med en sådan inställning till moral med avsky.

Verbatim
2009-08-31, 19:28
Var inte det andra han skrev argument då? Då har jag nog missförstått helt var argument är.
"1.bit information som används för att motivera/styrka en slutsats "
http://sv.wiktionary.org/wiki/argument

Jo, men en flosk styrkt av en flosk, eller missinformation är inte så mycket värt. Han styrkte inte heller med information, utan med sin åsikt. När allas personliga åsikt är relevant information för något så kommer vi inte komma långt. Speciellt inte när jag bad han motivera sin åsikt, inte bara upprepa den.

Bacon är äckligt.
Varför?
Det är gjort av häst.

Granatgiraffen
2009-08-31, 19:31
Jo, men en flosk styrkt av en flosk, eller missinformation är inte så mycket värt.

Bacon är äckligt.
Varför?
Det är gjort av häst.

Förstår ej? Detta handlar ju om hur kan känner för något. Han argumenterar då genom att försöka få er att förstå varför han känner som han gör genom ett antal påståenden som i grund och botten handlar om empati. Din hästjämförelse travar inte så bra. he heh ehehehe. hehe.

Verbatim
2009-08-31, 19:35
Förstår ej? Detta handlar ju om hur kan känner för något. Han argumenterar då genom att försöka få er att förstå varför han känner som han gör genom ett antal påståenden som i grund och botten handlar om empati. Din hästjämförelse travar inte så bra. he heh ehehehe. hehe.

Det brukar vara vettigt att kunna motivera varför man känner och tycker som man gör, att kunna resonera över varför. Annars är man med största sannolihet ett pucko som helt enkelt anser något eftersom man blev tillsagd det i en Die Hard rulle.


Bacon är äckligt.
Varför?
Det är gjort av häst.

Pettersover
2009-08-31, 19:37
En undran, vilka vibbar kan en tjej ge om hon gillar än?

Jag är inte så erfaren av detta som ni säkert förstår.

Granatgiraffen
2009-08-31, 19:39
Det brukar vara vettigt att kunna motivera varför man känner och tycker som man gör, att kunna resonera över varför. Annars är man med största sannolihet ett pucko som helt enkelt anser något eftersom man blev tillsagd det i en Die Hard rulle.


Bacon är äckligt.
Varför?
Det är gjort av häst.

"För att det är själviskt, orsakar smärta och bedrövelse för vissa"
Du tycker inte detta räknas som ett sådant argument då? Jag mailar Die hard 3 till dig.

coxie
2009-08-31, 19:44
Förstår ej? Detta handlar ju om hur kan känner för något. Han argumenterar då genom att försöka få er att förstå varför han känner som han gör genom ett antal påståenden som i grund och botten handlar om empati. Din hästjämförelse travar inte så bra. he heh ehehehe. hehe.

Han argumenterar väl inte?

Han börjar med personangrepp och och hänvisar till att han har rätt och att man gör rätt om man avstår från en upptagen tjej. När man lägger fram ett motargument så besvaras det återigen med att han har rätt, ignoreras eller ytterligare personangrepp.

Sedan avslutar han med anekdotisk bevisföring och förmodligen är nästa steg argumentum ad populum för att försvara att han har "rätt".

Jockefoten
2009-08-31, 19:45
En undran, vilka vibbar kan en tjej ge om hon gillar än?

Jag är inte så erfaren av detta som ni säkert förstår.

När hon tittar på dig med mystiska ögon och samtidigt slickar sig lite sakta runt munnen bara sådär så att yttersta tungspetsen syns. Då är det pang på rödbetan!

Blomstrande
2009-08-31, 19:46
Heja MrBoris! :)

Granatgiraffen
2009-08-31, 19:58
Han argumenterar väl inte?

Han börjar med personangrepp och och hänvisar till att han har rätt och att man gör rätt om man avstår från en upptagen tjej. När man lägger fram ett motargument så besvaras det återigen med att han har rätt, ignoreras eller ytterligare personangrepp.

Sedan avslutar han med anekdotisk bevisföring och förmodligen är nästa steg argumentum ad populum för att försvara att han har "rätt".

Jag pratar bara om det som jag skrev ovanför ditt inlägg. Det ser jag som ett utmärkt argument men det gled bara förbi er för ni gillade att fokusera på hans mer dummare uttalanden.

Sebbe_H
2009-08-31, 20:00
Är hon intresserad av dig så kör på, är hon inte det och hon har ett bra förhållande så ska du skita i det.

coxie
2009-08-31, 20:11
Jag pratar bara om det som jag skrev ovanför ditt inlägg. Det ser jag som ett utmärkt argument men det gled bara förbi er för ni gillade att fokusera på hans mer dummare uttalanden.

Men då kommer vi återigen tillbaka till mitt grundargument, varför ska jag ta ansvar för en annans persons förhållande?

Hade jag varit intresserad av att hjälpa människor/par med problem hade jag blivit psykolog eller kurator.

Trance
2009-08-31, 20:18
Visst kan man vara snäll mot pojkvännen men om jag mår bättre av att ha sex än av känslan att jag var ärofylld och rättade mig efter moral så väljer jag sex.

Detta skriver jag med full förståelse för att en del säkert ser på någon med en sådan inställning till moral med avsky.

Ja, det är inte direkt en lag på att vara snäll så det är upp till var och en.

Granatgiraffen
2009-08-31, 20:26
Men då kommer vi återigen tillbaka till mitt grundargument, varför ska jag ta ansvar för en annans persons förhållande?

Hade jag varit intresserad av att hjälpa människor/par med problem hade jag blivit psykolog eller kurator.

Din moraliska kompass är din. Jag hade hellre haft en vän med Boris moral än med din, om man säger så.

edit
Reagerade bara på att ni sa att han inte hade något argument

stevebc
2009-08-31, 20:29
Jag blir mörkrädd för det verkar som om hela kolo har samma åsikt, det är ok att vara otrogen eller försöka få någon till det?Så här är min moral:

Jag skulle inte kunna tänka mig ha sex med en kompis flickvän. Däremot om jag är full, tjejen i fråga uppenbarligen är i ett dåligt förhållande och det är med någon jag inte känner, så visst. Då hade jag nog gjort det. Det är inget jag tycker är vidare snällt, men det är nog vad som hade hänt. Sen betyder ju inte det att jag hade jagat tjejen hela kvällen, utan snarare att jag inte hade tackat nej till en eventuell möjlighet.

Jag tycker gränsen, för mig, går vid när man verkligen försöker övertyga tjejen, verkligen ragga aktivt, trots att man vet att hon har en pojkvän. Det skulle jag aldrig kunna göra, det tycker jag är svinaktigt.

coxie
2009-08-31, 20:42
Din moraliska kompass är din. Jag hade hellre haft en vän med Boris moral än med din, om man säger så.

edit
Reagerade bara på att ni sa att han inte hade något argument

Min moraliska kompass kanske är anorlunda än gemene man, jag har faktiskt ingen aning.

Hela poängen med att jag ens började diskutera var att personen ifråga valde att gå in med ett personangrepp och deklarerade sin syn på saken som sann, det och att jag har väldigt lite att göra idag.

Yes
2009-08-31, 22:38
En undran, vilka vibbar kan en tjej ge om hon gillar än?

Jag är inte så erfaren av detta som ni säkert förstår.
Hon vill träffas, kan ge hintar eller direkta komplimanger och sen säger kroppsspråket en hel del. Du lär dock få svårt att läsa av det utan någon erfarenhet att relatera till. Det enda du kan göra för att vara helt säker är att vara tydlig med vad du vill mot henne.

J A L
2009-08-31, 23:19
Hur mycket moral, hur mycket sunda och goda värderingar man än äger, blir det mesta som bortblåst om man blir riktigt upp över öronen kär. Nu menar jag inte lite normalt, vanligt trivselkär, utan så kär att man knappt vet vad man heter.

Har man varit där, så vet man också vad man hur mycket man kan lätta på sina värderingar när det gäller just det. Eftersom du kan tänka dig att bara vara vän med henne, så befinner du dig ju tydligen på (den generellt ansett) rätta sidan av tröskeln. Chilla lite, fundera lite. Tänk på att relationsdramer mycket lätt kan spåra totalt. Alltså, totalt.

TommyBoy
2009-09-01, 00:49
Att bli vän med henne är en bra idé. Visa undertiden hur jävla bra du är men stöt inte på henne utan småflirta med glimten i ögat. När sedan hennes förhållande tar slut så finns du där som stöttepelare och i hennes ögon en god kandidat till pojkvänskap.

Pettersover
2009-09-01, 13:38
Att bli vän med henne är en bra idé. Visa undertiden hur jävla bra du är men stöt inte på henne utan småflirta med glimten i ögat. När sedan hennes förhållande tar slut så finns du där som stöttepelare och i hennes ögon en god kandidat till pojkvänskap.

Låter som en mycket bra idé.