handdator

Visa fullständig version : Ont i magen av kreatin?


Phillelicious
2009-08-30, 11:10
Tjena!
Har precis börjat med creatin monohydrat ifrån bodyscience och just nu är jag i uppladdningsfasen där jag tar 20 - 25 gram per dag i 5 dagar, och jag har varit lös i magen...

Kan det bero på att man tar sån hög dos (överdoserar) när man är i uppladningsfasen?

Sen ska jag ta 10 gram per dag så magbesvären kanske går över då? vem vet det återstår att se.

Men är det någon som har haft liknande bieffekt av creatin monohydrat?

King Grub
2009-08-30, 11:15
Det är en av dom dokumenterade (men ofarliga bieffekter), ja. Det är inte en vanlig bieffekt, men heller inte direkt sällsynt.

z_bumbi
2009-08-30, 11:17
Det är en vanlig bieffekt och de flesta verkar märka den just under uppladdningen. Jag skulle dra ner till 5 g direkt och fortsätter magproblemen trots det så kan man testa att dela upp intaget över flera tillfällen under dagen.

Phillelicious
2009-08-30, 11:21
okej skönt att höra! tack z_bumbi men jag funderar på att "rida ut stormen" haha och köra klart uppladdningsfasen... men det är inget farligt va? och det betyder väll inte att man är en nonresponder för att man får magbesvär?

Pungis
2009-08-30, 11:29
Jag sket i brallan 2 gånger under uppladdningsfasen...
Nu är det OK :-)

Pungis
2009-08-30, 11:30
okej skönt att höra! tack z_bumbi men jag funderar på att "rida ut stormen" haha och köra klart uppladdningsfasen... men det är inget farligt va? och det betyder väll inte att man är en nonresponder för att man får magbesvär?

Nejdå.. Jag respondar bra på det

Phillelicious
2009-08-30, 11:31
Det är en av dom dokumenterade (men ofarliga bieffekter), ja. Det är inte en vanlig bieffekt, men heller inte direkt sällsynt.

Det beror inte på vilket märke man använder? creatin som creatin?