handdator

Visa fullständig version : Få bort öl magen


Bristning
2009-08-30, 06:55
Jag styrketränar 4ggr vecka räcker det med en timmes snabb promedad dom dagar jag inte tränar? Eller måste man jogga? Jag hatar att jogga och blir helt död efter 10minuter. Får ingen luft hjärtat hoppar ur bröstet mm..

Äter fyra mål mat om dagen så fett fritt som möjligt fast fuskar i bland..

Eddie Vedder
2009-08-30, 06:57
Nej du måste inte jogga.

Att äta så fettfritt som möjligt är för övrigt idioti.

Bristning
2009-08-30, 07:03
Nej du måste inte jogga.

Att äta så fettfritt som möjligt är för övrigt idioti.

Jasså :confused:

Är det kolhydraterna man ska vara försiktig med då? Det är ju kolhydraterna som gör en mätt :cryout:

kjell33
2009-08-30, 07:26
Läs igen detta www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Gör sedan de beräkningar som nämns i texten och sätt ihop en meny som motsvarar ditt kaloribehov och lägg till någon fysisk aktivitet och se var du hamnar. Eventuellt får du korrigera lite. Sist men inte minst, ha inte för bråttom.

Bristning
2009-08-30, 08:13
Läs igen detta www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Gör sedan de beräkningar som nämns i texten och sätt ihop en meny som motsvarar ditt kaloribehov och lägg till någon fysisk aktivitet och se var du hamnar. Eventuellt får du korrigera lite. Sist men inte minst, ha inte för bråttom.

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)


Det där förstår jag inte kan någon förklara lite bättre tack

kungconny
2009-08-30, 08:22
grundskolematematik,

räkna först ut paranteserna och sedan allt ihop.

Mental
2009-08-30, 08:33
Börja städa lite i matintaget på andra sätt innan du ger dig in på kaloriräkningen, Om det nu är en ölmage så bör öl och alkoholintaget vara bland det första som tas bort.
Du måste inte springa om du inte gillar det, fortsätt promenera.
Skippa godis, chips skräpmat och onödiga mellanmål. Käkar man bra balanserad mat i normala portioner 3ggr om dagen så ska det mycket till för att en övervikt ska kvarstanna.

Eddie Vedder
2009-08-30, 09:10
Jasså :confused:

Är det kolhydraterna man ska vara försiktig med då? Det är ju kolhydraterna som gör en mätt :cryout:

Jag blir ganska övertygad om att du bara trollar. Du skriver i en tråd att du i stort sett lever på ägg och köttbullar och i en annan att du äter så fettfritt som möjligt. Det går ju inte ihop direkt eller hur?

Och nej kolhydraterna är heller inget du "ska" undvika. Särskilt inte om du upplever den kolhydratrika maten som mättande. Den främsta anledningen till att folk minskar på kolhydraterna är ju emellertid av motsatt anledning, de upplever kolhydratrik mat som mindre mättande.

Högt proteinintag är primärt, därefter kan du variera kolhydrat/fett efter egen vilja men kosten MÅSTE innehålla en viss mängd fett för hälsan i alla fall. Den behöver inte innehålla några kolhydrater alls.