handdator

Visa fullständig version : Bristning


Bristning
2009-08-30, 05:31
Jag har hört att det går att bli av med hudbristningar med laser är det sant?
Eller finns det något annat sätt att bla av med dom eller iaf göra dom mindre syndliga?
Jag såg en reklam på TV-shop om någon kräm som ska ta bort bristningarna kan det stämma eller är det en bluff som det flesta andra grejerna på
tv-shop?

Degpekka
2009-08-30, 05:41
Nej det finns inget väl fungerande sätt. Dem bleknar med tiden.

Bristning
2009-08-30, 05:49
Nej det finns inget väl fungerande sätt. Dem bleknar med tiden.

Men med laser ska det fungera det har jag sätt på TV nån gång

pawa
2009-09-01, 18:30
Men med laser ska det fungera det har jag sätt på TV nån gång

Då får du vara lite källkritiskt, långt ifrån allt på TV är sant. Laser kan kanske påskynda det minimalt (bara spekulationer från min sida) men det kan nog inte ta bort dem.

isato
2009-09-01, 19:23
Jag skall prova en produkt som heter derma roller. Visst gäller det att vara kritisk men det verkar faktiskt som folk på forum har fått resultat. Visst har man insett att huden aldrig kommer bli som den var men 50% förbättring tex skulle jag se som en otrolig framgång.

Ja vad är då en derma roller?
Det är en roller med väldigt små nålar(0.25-2.5mm långa) på sig som man rollar på området man vill behandla. Dessa nålar kommer ner till dermis och skadar detta hudlager så att det tvingas reparera sig själv(tillverka kollagen och elastin). Om någon mer är sugen så läs på innan ni börjar rolla er så ni inte gör mer skada än nytta. Också ha realistiska förväntningar. Dom är inte så dyra, strax över 500kr får jag ge för min och jag tycker det kunde vara värt ett försök. Ni får beställa från utlandet då det längsta nålarna som säljs här i Sverige är mindre än 1mm. Skall man behandla bristningar skall man nog upp över 1 mm iaf för att nå ända ner till dermis.

Jaja vi får se hur det går. Ont som fan lär det göra iaf :D.Jag ger det 1 år iaf.

Bristning
2009-09-02, 07:43
Säg till om du får något resultat av den då ska jag ochså köpa en

isato
2009-09-02, 08:42
Säg till om du får något resultat av den då ska jag ochså köpa en

Lovar :).Kommer som sagt ta nått år. Man kan köra var6:te vecka.

Bristning
2009-09-02, 21:46
Lovar :).Kommer som sagt ta nått år. Man kan köra var6:te vecka.

Var finns den att köpa och vad kostar den? Jag har stora bristningar på brös och en del små på lats ben och mage