handdator

Visa fullständig version : Lindas träningsschema


LindaLo
2003-08-27, 21:02
Jag har alltid varit lite mot det här med dagbok men har insett fördelen med det nu när man börjat träna bara några muskelgrupper varje pass. Lätt att röra ihop allting och det vill jag ju inte.

Januari: ca 50kg
April: ca 54kg
Augusti: ca 57kg
Längd: 171cm

Under våren körde jag helkroppspass på ca 60-90min, 2-3 dagar i veckan.
Under sommaren blev det "halvkroppspass" på 45-75min, 3-5 dagar i veckan (och 40-50min löpning dagarna mellan styrkepassen).

Och nu under hösten har jag ökat träningstillfällena till 4-6 dagar i veckan, ca 60min. Upplägget känns lämpligt just nu och jag ska försöka öka vikterna istället för att träna oftare eller längre. Har dessutom inhandlat proteinpulver (Tack Honn och tack Grub för tipsen!) så planen är att öka muskeltillväxten, hålla god hälsa och fortfarande känna att träningen känns kul.

Vecka 34
Måndag: Framsida lår, biceps, triceps, bröst och vader.
Tisdag: Långpromenad på kvällen
Onsdag: Mage, axlar, baksida lår och rumpa
Torsdag: Rygg (provade en ny grej) och framsida lår; igen! (kändes påfrestande för mina stickor till ben. Ska inte träna ben med så få dagar emellan!)
Fredag: Kvällspromenad
Lördag: Ingen träning
Söndag: Biceps, triceps och rumpa (inte samma som ons.)

Har ätit som en häst hela veckan o dessutom lyckats få i mig Kesella, Keso o sånt där mellan huvudmålen. På fredan ville jag bara kräkas åt Kesellan.. *ryser*

Vecka 35
Måndag: Mamma o pappa bjöd på Buffé vilket resulterade i att jag åt konstant i 1 och 1/2h dvs hann inte träna. Gick en snabb promenad istället.
Tisdag: Framsida lår, rygg (standardövningar + de nya), triceps och vingarna (det finns säkert ett vackrare namn på dessa men jag har inte så stor koll, serru. I övrigt är det en ny favorit för mig)
Onsdag: Baksida lår/rumpa, biceps(ont i handlederna. Brukar aldrig ha det) och mage(räknar med träningsvärk).
Torsdag(imorgon): Vader, axlar och bröst.
Fredag: Ingen träning
Lördag: Leta reda på ett trevligt tyskt gym o sen får vi väl se vad som händer. ;)

Ska försöka lägga upp träningen veckovis här hädanefter beroende på tillgången till Internet ute på den tyska landsbygden. Just för att själv få en bättre överblick när vad tränas osv. (om du undrar över vikter, reps och set så behåller jag sånt för mig själv ett tag till.. Du får nöja dig med att veta att jag är en riktig klenis! =)

Simma lugnt!

Prankie
2003-08-27, 21:10
Det blir kul att följa dig. :) Bra viktuppgång där! :thumbup:
Angående smärta i handleden så kanske du har svaga handleder? Kör lite över och underarmar då och då med lätta vikter.

Tompi
2003-08-27, 21:53
Kul att du oxå skriver hur du tränar!
Först kan jag säga att vingarna kallas till vardags "lats" riktigt namn latissimus dorsi. Och räknas till ryggen.
Sen tycker jag att du ska vara försiktig så att du inte blir övertränad, speciellt benen. Försök få in vaderna på nån av lår passen så du tränar benen på två dagar.
Ska bli kul att följa din träning snygging
;)

Jon2
2003-08-27, 22:45
Lycka till ser att du också kör kvällspromenader.:)

no1fitness
2003-08-28, 04:36
Ska bli jättekul att följa !!!:thumbup:
Mycket bra viktökning !!
Hörredu, Kesella är ju jättegott med Fun Light saft i !!:hbang:

sussie.j
2003-08-28, 08:09
Originally posted by no1fitness
Hörredu, Kesella är ju jättegott med Fun Light saft i !!:hbang:
Snacka om att få kräkskänslor blurp!!!! Det går väl inte att blanda?????????
Sussie

-GP-
2003-08-28, 09:27
Originally posted by sussie.j

Snacka om att få kräkskänslor blurp!!!! Det går väl inte att blanda?????????
Sussie
Jo, funlight peach passion och kesella är riktigt gott! Fast det kan vara en idé att blanda ut det med lite mjölk, så blandar det sig bättre och blir inte så tjockt och svårt att få i sig. :thumbup:

Och Linda, ska bli kul att följa träningen! :kickass:

Tompi
2003-08-28, 10:26
Originally posted by Danwik

Instämmer också med Tompi om att lägga in vad övningar. Det är ju en riktigt snygg muskel dessutom.
:thumbup:

Nu körde hon vader men på en separat dag. Och jag tänkte att det kanske blev för mkt att köra benen på tre olika dagar, att hon kanske borde lägga in vaderna på nåt av benpassen.

Honn
2003-08-28, 14:38
Du fortsätter väl skriva från Tyskland?

På http://www.posedown.de/studios/index.htm hittar du adressen tll ett gym i Nürnberg.

LindaLo
2003-08-28, 17:37
Originally posted by Honn
Du fortsätter väl skriva från Tyskland?

På http://www.posedown.de/studios/index.htm hittar du adressen tll ett gym i Nürnberg.

Du är en klippa Dan. Tack för länken! :thumbup:

Självklart ska jag försöka fortsätta skriva från Tyskland. Men jag har ju ingen aning om vilka möjligheter det finns till Internet o så. Börjar känna mig lite splittrad inombords idag oxå (städat ur lägenheten, packat alla väskor till bristningsgränsen.. )

Imorrn kl. 7.30 bär det av.. Wheee! :smokin:

Tompi
2003-08-28, 22:36
Ha de bra i Tyskland!
Hoppas du kan titta in ibland:love:

LindaLo
2003-09-09, 12:17
Hummza..

Har varit här i tyskland i snart tva veckor. Huh, säger jag bara.

Har hittat ett asbra gym som jag aldrig kommer att ha tid att besöka (jobbar 6-19). I och för sig ett fysiskt arbete men hur kul är det att inte ha ett liv?!

Plus i kanten till Bratwurst och att det är sommar här. Minus till jobbet och urvalet i mataffärerna..

(lägger sig ner o dör efter att ha listat ut träning inte kan excistera i det här livet.. Kanske surfar jag in här ända för att kolla in er andra)

:cryout:

Tompi
2003-09-09, 12:28
Originally posted by LindaLo
Hummza..

Har varit här i tyskland i snart tva veckor. Huh, säger jag bara.

Har hittat ett asbra gym som jag aldrig kommer att ha tid att besöka (jobbar 6-19). I och för sig ett fysiskt arbete men hur kul är det att inte ha ett liv?!

Plus i kanten till Bratwurst och att det är sommar här. Minus till jobbet och urvalet i mataffärerna..

(lägger sig ner o dör efter att ha listat ut träning inte kan excistera i det här livet.. Kanske surfar jag in här ända för att kolla in er andra)

:cryout:

Bara att kämpa på! Du får väl leva på bratwurst och fysiskt arbete:bpump: