handdator

Visa fullständig version : Finnar på rumpan efter rakning!


pilchard
2009-08-29, 13:46
Panik! Tjejen tyckte att jag skulle prova att raka rumpan eftersom jag haft en lätt hårväxt där. :D Själv tycker jag väl att det var medelhårigt men man ska inte bråka med käringen då kan det gå hur som helst. :smash:

Anyhow, rakningen skedde igår och när jag nu på eftermiddagen skulle ta en dusch efter träningen såg jag i spegeln i förbigående att det är finnar över hela skinkorna i princip! Det ser för jävligt ut rent ut sagt. Några få ser ut som lite större finnar men de flesta är som små röda knottror.

Jag har aldrig någonsin under uppväxten lidit av finnar så jag känner mig alldeles handfallen nu. *slap*

Vad händer? Varför blev det så här? Vad ska jag göra åt det? Det kanske låter lite banalt men så här kan jag inte gå runt och se ut. Inte för att min ändalykt brukar vara särskilt exponerad men någon måtta får det ändå vara.

Ytterst tacksam för ev. svar! :hbang:

Rex
2009-08-29, 13:49
Vafan ska du raka röven om då? Om du inte är homo då, vilket du sa att du inte va.
Hursom, kan bero på många saker.. använde du raklödder eller nå dylik? Brukar hjälpa rakningen.
Om du bara rakade sådär.. så brukar de slica bort ganska möe skinn o de, vilket du får finnar utav dagen efter.
Sen beror det på hur du har rakat dig också.. rakar man rätt, då blir det bra, annars inte.

Mourten
2009-08-29, 13:50
haha pic?

pilchard
2009-08-29, 13:53
Vafan ska du raka röven om då? Om du inte är homo då, vilket du sa att du inte va.
Hursom, kan bero på många saker.. använde du raklödder eller nå dylik? Brukar hjälpa rakningen.
Om du bara rakade sådär.. så brukar de slica bort ganska möe skinn o de, vilket du får finnar utav dagen efter.
Sen beror det på hur du har rakat dig också.. rakar man rätt, då blir det bra, annars inte.

Tack för svaret. För att tjejen ville ha det så, inte alla tjejer som gillar behåring antar jag.

Det var nog inte världens mest skonsamma rakning nu när du säger det. Hur länge brukar såna "dagen efter finnar" vara kvar då? Hur rakar man "rätt"?


haha pic?

Nu är du bara äcklig. *slap*

Hermes
2009-08-29, 13:54
Vad händer? Varför blev det så här? Vad ska jag göra åt det? Det kanske låter lite banalt men så här kan jag inte gå runt och se ut. Inte för att min ändalykt brukar vara särskilt exponerad men någon måtta får det ändå vara.

Ytterst tacksam för ev. svar! :hbang:

Sluta raka röven?

Raggis
2009-08-29, 13:55
http://img182.imageshack.us/img182/4471/thisisanepicthreadoj6.png

pilchard
2009-08-29, 13:57
Sluta raka röven?

Jo det fattar ju jag också, men jag var inte medveten om att rakning framkallar finnar om du förstår hur jag menar.

Morrris
2009-08-29, 13:59
Panik! Tjejen tyckte att jag skulle prova att raka rumpan eftersom jag haft en lätt hårväxt där. :D Själv tycker jag väl att det var medelhårigt men man ska inte bråka med käringen då kan det gå hur som helst. :smash:

Anyhow, rakningen skedde igår och när jag nu på eftermiddagen skulle ta en dusch efter träningen såg jag i spegeln i förbigående att det är finnar över hela skinkorna i princip! Det ser för jävligt ut rent ut sagt. Några få ser ut som lite större finnar men de flesta är som små röda knottror.

Jag har aldrig någonsin under uppväxten lidit av finnar så jag känner mig alldeles handfallen nu. *slap*

Vad händer? Varför blev det så här? Vad ska jag göra åt det? Det kanske låter lite banalt men så här kan jag inte gå runt och se ut. Inte för att min ändalykt brukar vara särskilt exponerad men någon måtta får det ändå vara.

Ytterst tacksam för ev. svar! :hbang:
Har du reggat dig här för att skriva detta? Smörj in det med något återfuktande och vänta nån vecka så försvinner det.

pilchard
2009-08-29, 14:01
Har du reggat dig här för att skriva detta? Smörj in det med något återfuktande och vänta nån vecka så försvinner det.

Inte varit inne på kolo på rätt länge så jag kommer inte ihåg gamla kontot. Kolos allmäntforum var det första som dök upp i huvudet när jag behövde få svar.

Tack så mycket, då vet jag.

sascha
2009-08-29, 14:03
Huden är bara irriterad, vilket inte är en alltför ovanlig biverkning när "nya" områden rakas. Nu är jag själv ganska förskonad från hår på rumpan, men mina ben är desto hårigare. När jag rakar dem brukar resultatet bli avsevärt bättre (sett till irritation) om jag 1) använder varmt vatten innan rakningen, 2) använder en skonsam rakgel (alltså inget lödder), 3) använder kallt vatten efter rakningen och 4) väntar ett tag och sedan smörjer in benen med en lotion.

För att få bukt på dina prickar skulle jag nog rekommendera att du gör något i stil med: duscha varmt, torka, duscha kallt (eller använd en blöt handuk), torka och sedan smörja in ändan med en halvfet kräm.

Frantic
2009-08-29, 14:03
Nästa gång: Använd raklödder eller gel och smörj in efteråt med hudlotion eller något

Jure
2009-08-29, 14:05
Jag hade lätt smiskat upp (din) en nyrakad stjärt (mans) än en orakad (man)

rooz
2009-08-29, 14:14
Rakfinnar? Aldrig rakat dig under dina 15 år?

Karvig
2009-08-29, 14:20
+1 på saschas tips.

pilchard
2009-08-29, 14:22
Huden är bara irriterad, vilket inte är en alltför ovanlig biverkning när "nya" områden rakas. Nu är jag själv ganska förskonad från hår på rumpan, men mina ben är desto hårigare. När jag rakar dem brukar resultatet bli avsevärt bättre (sett till irritation) om jag 1) använder varmt vatten innan rakningen, 2) använder en skonsam rakgel (alltså inget lödder), 3) använder kallt vatten efter rakningen och 4) väntar ett tag och sedan smörjer in benen med en lotion.

För att få bukt på dina prickar skulle jag nog rekommendera att du gör något i stil med: duscha varmt, torka, duscha kallt (eller använd en blöt handuk), torka och sedan smörja in ändan med en halvfet kräm.

Nästa gång: Använd raklödder eller gel och smörj in efteråt med hudlotion eller något

+1 på saschas tips

Tack så mycket för tipsen, toppen!:thumbup:


Rakfinnar? Aldrig rakat dig under dina 15 år?

Pröva med 24. Nej aldrig upplevt det faktiskt. Rakfinnar var ett helt nytt fenomen för min del.

hahavaffan
2009-08-29, 14:26
Fan vad dryga alla är idag då. Utom Raggis som ägde.

Som sagt, dina rakfinnar du har nu bör försvinna inom en snar framtid. Nästa gång kan du ju prova med en rakapparat så att du inte skalar bort 100% plus en hel del skinn som gärna följer med rakhyvlarna. Lite hår får man väl ha på röven?

Shakemynuts
2009-08-29, 14:56
Jag rekommenderar lite talk och sen varmvax. Det är skonsamt mot huden och så blir du len som en baby.

Snobbe
2009-08-29, 15:18
Du får väl be tjejen raka dig förfan. Om hon vill ha rent där så får hon väl fixa det. Be henne fixa lite grejjer som inte gör så du får rakfinnar.

renad
2009-08-29, 16:50
TIPS! apoteket har en jävligt bra "intim" rakgel som med fördel kan användas även på andra ställen.

Jockefoten
2009-08-29, 16:57
pics or it didn't happen!!