handdator

Visa fullständig version : Silver Fang!


Alfred Nobel
2009-08-28, 21:48
Är det bara jag som får tårar av att se detta? Vilken nostalgi. Är det någon här på brädan som har sett denna serie? Själv hyrde jag filmerna varje fredag som liten.

http://www.youtube.com/watch?v=ygsCa192IMM
vad är koden? [yt] 192IMM [/yt.] ?

ceejay
2009-08-28, 21:51
koden är efter = tecknet
ygsCa192IMM

Alfred Nobel
2009-08-28, 21:54
ygsCa192IMM

Frantic
2009-08-28, 21:55
Silver Fang är BÄST

delta_mats
2009-08-28, 22:06
Jäpp dom brukade vi hyra när jag var liten. Kommer ihåg en stöddig hund som hette sniper tror jag. Och en stor hemsk björn också.

tuben
2009-08-28, 22:10
Jäpp dom brukade vi hyra när jag var liten. Kommer ihåg en stöddig hund som hette sniper tror jag. Och en stor hemsk björn också.

Akakabuto!

Kära minnen från man var liten när man kollade på Silver Fang.
Har faktiskt köpt hela boxen på originalspråk med textat men haft boxen i kanske 5 år och inte tittat nått avsnitt än.
Är rädd att jag kommer streckkolla skiten samt lite nostalgi att man kanske inte tycker det är lika bra nu som då

isterbuk
2009-08-28, 22:18
Äger dom på VHS, äger dom sedan några år tillbaka på DVD Special Edition.
Silver Fang är så underbart bra! =) Älskar tema låten!

agazza
2009-08-28, 22:22
Har original dvd hemma sen förr, har dock inte orkat se hela än..

Herr Oberst
2009-08-28, 22:34
Aldrig sett
Aldrig hört talas om

Är jag för gammal eller för ung?

Mazr
2009-08-28, 23:03
Åååååh vilka minnen man får. Hittade de 3 första VHS-filmerna på Åhlens i en REA-hög.
Kollade dem hur många gånger som helst, utan att nånsin få se slutat. Tills den dagen jag hittade nr 4 i en videobutik. Mitt tittande eskalerade och jag började smått slaviskt ta reda på allt om serien. Jag gick på en stor SF-träff i Rimbo där vi var runt 15-20 pers som glodde på hela serien, VHS och uncut tillsammans. Jag köpte den oklippta DVD-boxen, och kunde somna lycklig den kvällen.

Nuförtiden får jag enstaka infall då jag bara måste glo igenom favoritscenerna ur filmen.
Bland annat där titelspåret går igång, och Daisuke springer i solen med sin vackra hund Gin, och sen tränar sig för att kunna spänna jaktbågen.
Bara nu när jag skriver detta så känner jag att glädjetårarna närmar sig. Så mycket älskar jag detta mästerverk.

Ginga Nagareboshi Gin är och förblir, den bästa tecknade serie jag har sett i hela mitt liv.

Torwald
2009-08-28, 23:04
Aldrig sett
Aldrig hört talas om

Är jag för gammal eller för ung?

Undrar samma sak.

Kabuto
2009-08-29, 00:34
Aldrig sett
Aldrig hört talas om

Är jag för gammal eller för ung?

Undrar samma sak.

Ni har väl ungefär rätt ålder båda två.. Silver fang är bra krejer!!

Tigerkotten
2009-08-29, 01:23
Bara så ni vet, det finns en uppföljare serie som heter Weeds.

Det är Gins son det handlar om, rekommenderas.

Shakemynuts
2009-08-29, 01:35
Kollar på den rätt ofta. :D

coxie
2009-08-29, 07:40
Bara så ni vet, det finns en uppföljare serie som heter Weeds.

Det är Gins son det handlar om, rekommenderas.

Juppden är väl värd en kväll för att se, kom väl ut runt 2004-2005 eller något så inte konstigt om många missat den.

Silver Fang var kanske inte ryggraden i min uppfostran men i alla fall ett flertal kotor.

Onigiri
2009-08-29, 07:53
Tycker nästan Ginga Densetsu Weed är bättre än Ginga Nagareboshi Gin nu när jag sett båda serierna ett flertal gånger.

Alexton
2009-08-29, 08:33
Oh Silver Fang... Minns att den gick på Sky channel på 80talet tillsammans med Transformers. Bra tider det :)

Kimball
2009-08-29, 10:32
Inte heller sett Silver Fang tidigare. Var det i samma era som Saber Rider och dedär gängen? Verkar ju rätt våldsamt för att vara "barnprogram" ^^

forslund
2009-08-29, 10:57
Kommer ihåg att jag såg många avsnitt hos en kompis när vi var väldigt små.
Varje gång jag kom hem var det mörkt och jag fick alltid känslan att björnar skulle stå och vänta på mig i backen brevid portingången. :(

Många hemska mardrömmar efter den där serien.

Spinkot
2009-08-29, 13:48
Har original dvd hemma sen förr, har dock inte orkat se hela än..

Av någon anledning tror inte jag att en serie från 80talet har en "original dvd", men vi kanske definierar original olika?

Coldsmith
2009-08-29, 14:15
Av någon anledning tror inte jag att en serie från 80talet har en "original dvd", men vi kanske definierar original olika?

Ocensurerad på originalspråk kanske :).

Coldsmith
2009-08-29, 14:16
Silver Fang är ju standarden för all uppfostrande barnfilm. Man får lära sig allt om ära, trohet och lojalitet där. Gav den till mina småkusiner för flera år sen, dom blev helt galna i den. Sen har dom fått dvdboxen med Densetsu Weed. Underbar serie. Fast det är ju inte huvudpersonen man fastnar för mest, han är lite för töntig. Tesshin och Jerome är kungarna.

Kabuto
2009-08-29, 14:23
Inte heller sett Silver Fang tidigare. Var det i samma era som Saber Rider och dedär gängen? Verkar ju rätt våldsamt för att vara "barnprogram" ^^

Jo Saber Riders, Starzingers, Cyborg 009. Så många sjukt bra dubbade animes från den tiden :D Tittade på det mesta när jag var liten..

Coldsmith
2009-08-29, 14:28
Starzinger är också sjukt bra. Synd dom visade så himla lite i sverige. Finns 72 avsnitt av det. Vi i sverige fick 24.

Mago
2009-08-29, 14:28
Även jag är ett stort fan sedan barndomen. Letar efter bra bilder att göra som tatuering. Jelp?
Pax för tatueringen, stjärnstopp osv.

Coldsmith
2009-08-29, 14:48
VmwA3rfk-FE

Love him. want him.

Pimpen
2009-08-29, 14:51
Silver! Vilka minnen! Jag och brorsan fick hyra en film varje gång vi sov över hos mormor och morfar :D

Dubbningen är guld. Var inte peter harrysson en (flera?) av rösterna?

robztr14
2009-08-29, 14:55
Bästa någonsin!! måste se om allt nu

Coldsmith
2009-08-29, 15:04
Silver! Vilka minnen! Jag och brorsan fick hyra en film varje gång vi sov över hos mormor och morfar :D

Dubbningen är guld. Var inte peter harrysson en (flera?) av rösterna?

Han gjorde (typ) alla röster i tecknade serier på den tiden, ibland pratar han med sig själv. LÅter helfestligt :). "räckuuur reehjpet?"

WorkOutBuddy
2009-08-29, 19:43
Aldrig ens hört talas om serien, men fan känner igen rösterna. Fnissa mest åt de roliga rösterna och den döde hundens ansikte.

"Ta och flytta på dig grabben annars så dödar jag dig som jag dödade Ben, HA HA HA"
"Fluuaaaaa UUUH, jag ska döda dig, jag ska döda dig"
"Uaaaaaah"
:D

Frantic
2009-08-29, 21:01
Han gjorde (typ) alla röster i tecknade serier på den tiden, ibland pratar han med sig själv. LÅter helfestligt :). "räckuuur reehjpet?"

HAHA:D Ja, vad skulle det föreställa föreställa för dialekt?

Såg igenom alla avsnitt idag och måste säga att det fortfarande är skitbra. Alla svenska röster är dessutom otroligt maskulina.

<Mike>
2009-08-29, 21:16
Shit haha! Hade minnen från denna serien men visste aldrig att det var den! Fick massa flashbacks när jag såg det där! Kommer ihåg att jag älskade det! :D

väldigt våldsamt för att vara barnprogram!
"Jag ska döda dig! Jag ska döda dig!!"

Sjukt egentligen... Jag kan inte ha varit mer än typ 7 när jag såg det :D

coxie
2009-08-29, 21:20
En annan fin barnserie som lärde ut god moral var Rai Grottpojken. Min bror gick runt och skrek "arbeta mera" och piskade med en pinne för att efterlikna en slavdrivare i serien :D

otherside
2009-08-30, 14:22
såg den också varje fredag som junior=) att se om den för några år sedan var den bästa tidsresan jag ghort så sjukt många flashbacks. Förövrigt är serien riktigt bra.
Dock skall man väl se den oklippta versionen som nuförtiden finns textad på DVD, i VHS versionen klippte dem väl bort 8-9 avsnitt(serien var urpsrungligen korta avsnitt som jag förstått de?) som var för blodiga så saknas massor i handlingen.
Sjukt bra, exet grinade varje gång hon såg var silvers pappa dog i början och nästan jag me*cupid*

Onigiri
2009-08-30, 14:33
Det stämmer. dubbningen är runt 7.40tim och orginalet är på cirka 10tim.

Yip_man
2009-08-30, 21:03
jofan den såg man, var hittar man boxen då och vilker variant ska man ha?

otherside
2009-08-30, 21:29
jofan den såg man, var hittar man boxen då och vilker variant ska man ha?

den har funnits på olika webshopar, var tydligen riktigt svårt att hitta någon som klarade av att översätta japanskan så kul att det blev av

Tomten
2009-08-30, 21:48
En annan fin barnserie som lärde ut god moral var Rai Grottpojken. Min bror gick runt och skrek "arbeta mera" och piskade med en pinne för att efterlikna en slavdrivare i serien :D

Dialogen i Rai är helt sjukt. Ibland undrar man vad fan de rökte när de gjorde den svenska översättningen.

http://www.youtube.com/watch?v=a2WcboRUJ2A&feature=related

kolla från typ 2~ min dialogen med fung.

fung : sen dödades allesammans, och jag var den enda överlevande.
rai : är´re sant?
tjej : Kirano är verkligen hemsk! hemsk!
fung : så länge han lever så kan vi människor inte koppla av för han är hemsk!

wtf? :D

Olegh
2009-08-30, 22:01
Är man läskunnig och ser på dubbad film borde man pryglas :)

Med undantag för de absolut sämsta, som är så fruktansvärt dåliga att det gör ett helvarv och blir stor humor.

Kabuto
2009-08-30, 22:09
Jag måste nästan se alla sånna här gamla klassiker dubbat. Halva grejen är ju den dåliga dubbningen :D

Andreas Guiance
2009-08-30, 23:07
Silver Fang var kanske inte ryggraden i min uppfostran men i alla fall ett flertal kotor.

+1

Episk jävla serie. En av mina favoritgrejer var hur Peter Harrysson glömde bort mellan varven vilken jycke han hade gett vilken röst:D (Inte så konstigt när han gjorde rösten till 214 av seriens 215 hundar.)

Torwald
2009-08-30, 23:19
Woah, sjuka flashbacks av Raiserien. Var fan har jag sett allt det där, jag hade bara 1an 2an och 4an när jag var liten.

HookersUnited
2009-09-23, 09:51
-OXoFSxBdPo
Hela serien ligger ute. Se och njut.

Onigiri
2009-09-23, 11:23
Stor respekt till killen som orkat klippa ner 10 min klipp av serien och ladda upp allt på tuben.

Insulinus
2009-09-23, 14:50
Ååååh Silver Fang var min favoritserie som ung. Ihop med He-Man, Åskbåten och Tutles. :)

Har givetvis sett Ginga Densetsu Weed också. Men Silver Fang VHS banden har jag lagrat hemma på ett speciellt nostalgiskt ställe. :)

Kommer aldrig glömma vissa dialoger från Silver Fang. Som någon nämnde så är ju " Raekker reeepet" en klassiker! :D