handdator

Visa fullständig version : Diet tips och hjälp


GainoMax
2009-08-28, 15:16
Okej, det nya året ska börjas med en diet som ska förändra mitt liv. Har dietat förut och då gick jag ner 20kg. Idag spelar jag hockey på elite nivå och är 18år. 181cm och 84kg.
Somsagt så bulkar jag just nu och planerar att den 1a januari börja dieta stenhårt, inga fuskmåltider inget. Men behöver lite tips.

Min diet jag har tänkt ut själv utefter vad jag ätit tidigare/blir mätt länge på.

Frukost: 500g kvarg + 2dl vatten i en mixer
kcal: 376

Lunch: 250g keso + 200g kycklingfile + 40g fullkorns pasta + 100g blandsallad
kcal: 585

Middag: 250g keso + 200g laxfile + 40g fullkorns pasta + 100g blandsallad
kcal: 738

Kvällsmål: 500g kvarg + 2dl vatten i en mixer
kcal: 376

TOTALT
kcal: 2075
protein: 280
kolhydrater: 104,2
fett: 57,4

Utöver detta kommer jag dricka tonvis med zero/redbull sugerfree.

Min fråga är om detta ser ut som en bra kost vid diet? att det är samma varje dag har jag inget problem med då jag vet att jag klarar av det och inte orkar mixtra runt för mycket.

Målet med dieten är att dieta bort allt synligt fett i princip.

Tränigen kommer se ut så att januari/februari är hockeysäsongen i full fart så då blir det hockey 5-6 ggr i veckan + att jag gymmar själv 4ggr + möjligtvis 30-60min kvällspromenad. Kcal underskottet kommer vara ganska kraftigt men jag kanske lägger till någon proteindryck om jag tycker det behövs.

944RS
2009-08-28, 15:42
Tror du att du kommer kunna hålla elitnivå på träningarna om du konstant håller ett kraftigt kcalunderskott?

GainoMax
2009-08-28, 16:02
Tror du att du kommer kunna hålla elitnivå på träningarna om du konstant håller ett kraftigt kcalunderskott?

Nej, inte min abosluta toppnivå blir svårt därför jag möjligen ökar första tiden av dieten då slutspelet ungefär börjar, för att sedan köra hårdare när det bara är träningar/fys säsongen drar igång. Fast inte bestämmt mig ännu ang den biten.

vicarious
2009-08-28, 22:19
Alldeles för lite kolhydrater, du kommer inte orka hålla på sådär länge. Alldeles för lite kalorier i allmänt skulle jag säga. Du kommer gå in i väggen.

944RS
2009-08-29, 07:03
Att få bort allt synligt fett på kroppen kanske inte tar så lång tid men det kommer som sagt inte påverka ditt hockeyspelande positivt.
Att börja efter ett eventuellt slutspel låter bättre. Det är ju inte juste mot dina lagkamrater om du inte kan prestera 100%

Fru_Flisa
2009-09-01, 06:27
Du kan (bör tycker jag) lungt höja kcal intaget, undantaget protein. För egen del skulle jag aldrig klara en sån ensidig kost jag tror det är mest hållbart i längden om du inte bara försöker plocka ut några "optimala" näringskällor utan tillåter dej själv äta mer varierat.