handdator

Visa fullständig version : ont längs ner på ryggen


jaooo
2009-08-27, 23:15
Hej.
När jag ligger på en bänk och kör tex bänkpress så gör det ont längst ner på ryggen. Jag kan inte lika helt rakt med ryggen längst bänken, så jag måste göra en liten brygga för att inte få ont.

jag vet egentligen inte hur ni kan hjälpa mig.. Men kan det vara för att jag har glömt att träna nedre delen av ryggen? (glömt vad muskeln kallas)

Bild där det gör ont:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------asd.gif

Martin Löwgren
2009-08-28, 10:34
De kan va som jag ser det två saker.

En ryggskada (mest troligt disk) eller för svag bålstabilitet.

Känner du igen något av dessa eller har du hört att du har något av detta?

jaooo
2009-08-29, 23:50
Martin: Nej vet inte vad det är. Hur kan jag ta reda på om jag har nån av dom två? Och kan jag få bort det? Tack för svar :=)

Martin Löwgren
2009-08-30, 03:35
Martin: Nej vet inte vad det är. Hur kan jag ta reda på om jag har nån av dom två? Och kan jag få bort det? Tack för svar :=)

Uppsök Naprapat/Sjukgymnast.

Peter Hansen
2009-08-30, 14:06
Uppsök Naprapat/Sjukgymnast.

Själv har jag haft ont sedan säkerligen 8 år tillbaka och har varit hos sjukgymnaster, naprapater, kiropraktorer och läkare där jag även tog röntgen och magnetröntgen.

Jag tror jag har hört minst 10 anledningar till min smärta men ingenting har hittills hjälpt.

Det ända som har funkat något sådär för mig är stretch utav m.piriformis.

Liven
2009-08-30, 22:36
Stämmer även jag in på trådskaparen. Vad värre för dock när jag var mer otränad, vad som har gjort att det blivit bättre vet jag inte.
Men kan även få så idag också.

Sen när jag lägger mig på kvällen ibland, om jag lägger mig raklång med magen mot sängen och benen helt raka kan jag få ont i korsryggen innan den har hunnit "vant" sig vid positionen.

Martin Löwgren
2009-08-31, 01:09
Själv har jag haft ont sedan säkerligen 8 år tillbaka och har varit hos sjukgymnaster, naprapater, kiropraktorer och läkare där jag även tog röntgen och magnetröntgen.

Jag tror jag har hört minst 10 anledningar till min smärta men ingenting har hittills hjälpt.

Det ända som har funkat något sådär för mig är stretch utav m.piriformis.Har man haft ont i 8år är det ett s.k kronisk lumbago och en väldigt svårlöst diagnos som är såväl fysisk som psykisk. Endast noggran utredning av dessa faktorer kan förbättra situationen.